/spanien/barcelona/forum/5497.aspx/spanien/barcelona/forum/5497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Peshmerge - AS9
2014-05-12 13:26
@II Barça II:

Offensiven räcker med Messi. Låt han bara få viljan tillbaka att spela fotboll som vi är vana att se, då j*vlar kommer vi se hur offensiven fungerar. Sviker Messi, sviker offensiven. Det är det han har gjort senaste månaderna trots att han gjort massa mål.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-12 13:26
Luiz är en fuskare o hör inte hemma i en klubb med bra värderingar. Neymar - myt, Barca filmar inte alls mycket, det är bara Neymar som ibland kan överdriva. Men vi är rena.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2014-05-12 13:23
Ni skriker efter backar, men faktum är att det är offensiven, som har svikit mest när det har gällt som mest.
Neymar11
2014-05-12 13:23
Canaletes Lite sarkasm bara och för att förtydliga för folk att vi verkligen behöver mittbackar. Och att luiz är jävligt bra jämfört med vad vi redan har
Barcelona Canaletes
2014-05-12 13:21
@Neymar11:

Bara 3 av dom är naturliga mittbackar varav 1 lämnar.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-12 13:21
Snälla med Hummels och Pique som mittbackar hade även Alonso spurtat ifrån dem.
Barcelona Andresito
2014-05-12 13:20
Ronaldinho the original

€57m betalades för Neymar.

Sedan fanns det småsummor för andra saker, exempelvis förköpsrätt på 3 spelare som gick på runt €8m. Scouting av brasilianska spelare för några miljoner. Eventuellt några miljoner ifall man inte spelar två träningsmatcher mot Santos, osv osv.

Totalt gick extragrejerna på ca 20-30m.

Så för att sammanfatta: Neymar betalade man 57m för. Samtidigt betalade man lite överpris på andra saker (förköpsrätten är sjukt dyr). Detta för att få det att se ut som att Neymar var "billig" även om man betalar mycket till Santos som man säger inte har något att göra med Neymar-affären.

Totalt för Neymar+bullshitgrejerna: ca €80m skulle jag tippa på. Men det kommer alltid stå att Neymar kostade €57m i transferhistoriken.

Hoppas det var någorlunda förståeligt :)
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-12 13:20
Barcelonistas (Barcelona) Det skulle gå åt helvete om Hummels värvades då både han och Pique är långsamma och tröga i steget. Vi behöver en snabb mittback till Pique då hans långsamhet behöver kompleteras av en snabb och teknisk mittback. Skulle Hummels värvas är det bara att sätta bollar i djupled på en snabb anfallare och vårt försvar skulle inte hinna med. Ett annat alternativ är att våra snabva ytterbackar skulle komma in och rädda situationen men då skulle dom tappa deras kant och det vet alla hur det slutar.
Peshmerge - AS9
2014-05-12 13:19
Vadå NEJ till Luiz? Vissa har fan tappat huvudet här inne. Vi ska vara glada om vi ens får Luiz. Ta det som kommer, bara det är lite nytt blod i laget och nya krigare. Det är helt j*vla dött i Barca. Hoppas Luiz kommer och en till mittback medföljer, bryr mig inte ett piss vad dem kosta/kostar. KÖP BACKAR TACK! -.-
Neymar11
2014-05-12 13:17
Barcelonistas Haha då ska halva laget bort min vän om man resonerar som du gör
Barcelona Barcelonistas
2014-05-12 13:16
Luiz? Den filmaren hör inte hemma här detta är en klubb som står för fair play. Hur jävla svårt ska det vara att värva Mats Hummels? Han o Pique kan bilda ett bra mittlås.
Barcelona Z_Z
2014-05-12 13:16
@Barca Barca:

Även jag hoppas att Mascherano stannar, så länge man använder honom i första hand som backup (eller förstaval rentutav om inte Busquets skärper sig) på det defensiva mittfältet. I mittförsvaret vill jag inte se honom en till match mot dugligt motstånd. Det pallar inte mina nerver. Förr eller senare får han de där straffarna emot sig som han i ärlighetens namn skulle fått.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-12 13:14
57milj euro. Officiella versionen.
Neymar11
2014-05-12 13:14
Vad är det jag läser? Vi är ju för fan det laget med flest mittbackar Pique Batra Masche Puyol Adriano Busi Song Luiz välkomnar jag ifall han köps men behövs fortfarande en till
Barcelona AndreD
2014-05-12 13:13
ElRaval & Neymar11 Holy shit jag råder er att ladda ner alla matcher och kolla på dem igen för ni verkar ha selektivt minne. Att han har höjt sig på slutet ändrar ingenting.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-12 13:13
Hoppas Messi gör hattrick mot ATM så han går om Penaldo.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-12 13:12
@LeoMessi:

Sett till allt som laget gått igenom vore man dum om man bara köpte 1 mittback.
Försvaret måste prioriteras och då räcker det alltså inte med 1 mittback, i nuläget har vi bara Pique och Bartra.
Ronaldinho the original
2014-05-12 13:01
Någon som vet hur mycket Barca betalade för Neymar exklusive skatte pengarna Barca betalade.
Barcelona LeoMessi
2014-05-12 13:00
Har inget emot om Luiz värvas men så länge han inte blir den enda värvningen.
Barcelona Canaletes
2014-05-12 13:00
Många som skrev att det var dumt av Barca att sälja Villa till just Atlético. Men läser man runt spanska forum och Marca's så kritiseras han sån in i h-e haha

Tyckte att man redan såg att han var slut sista tiden i Barca. Visst, han kanske gör en bra ibland men inget mer.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-12 12:58
Vi Barca fans måste vara världens ( jag vet inte vad jag ska kalla dt) för vi klagar oavsett vad laget gör, först vill alla ha mittback, sen nu när laget köper David Liuz så vill de flesta inte ha
2014-05-12 12:37
@Barca Barca:

Ni är absolut inte ensamma, jag väntar på att denna deal ska bli klar då jag tror han blir en stor tillgång.
Barcelona Barca Barca
2014-05-12 12:22
>The Reporter< Tack, trodde jag var ensam om att tycka att Luiz är sjukt bra mittback. Som du säger försvinner Mascherano kommer han lämna tom rum efter sig som blir ett helvette att fylla upp, mod, kämpaglödhet och vilja. Jag hoppas Mascherano stannar trots att allt pekar på att han lämnar.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-12 12:11
Gillar Luiz. Visst kan han gå bort sig och göra bort sig, men det kan alla. Titta Ramos igår. Luiz har det som bara marscherande verkar ha i dagens startelva, mod och hjärta. Han offrar sig för laget och ger alltid 110% i duellerna. Luiz är en grym mittback med boll, han är snabb, han är brytningssäker, duktig på huvudet och ett bra skott. Hoppas att han blir klar!
Barcelona Barca Barca
2014-05-12 11:59
Tycker inte Luiz är dålig. Han är en riktig grym mittback och en kämpe dessutom, Hummels i all ära med Hummels kan vara lika nonchalant som övriga laget, vi har tillräckligt med dessa spelare i laget. Luiz och Laporte hade gjort mig nöjd på backfronten.
2014-05-12 11:57
@NoGo™ :

Barcelona Andresito
2014-05-12 11:49
Känns lite oroande med alla Luiz-rykten från olika tidningar. Har alltid varit negativ till honom i Barca. Dock tror jag att spelarprofilen Zubi & Co vill ha är en aggressiv mittback, precis som Puyol och Mascherano, som kompletterar Pique som täcker ytor. Finns inte så många sådana etablerade mittbackar Hummels tror jag hade varit bäst just nu, Laporte bäst för framtiden.
Barcelona NoGo™
2014-05-12 11:33
Barcelona and Chelsea have reached a deal on the transfer of Chelsea player David Luiz (27) pending the approval of Luis Enrique. [md]

Jahopp...Hoppas El Mundo är ute i cyklar igen..
Barcelona knoxxx
2014-05-12 11:12
Xaviesta + Lion24

Men, förihelvete, använd er av PM!
Barcelona Canaletes
2014-05-12 11:11
haha så jäkla skön min på Alexis när han ska skjuta
Annons: