/spanien/barcelona/forum/5495.aspx/spanien/barcelona/forum/5495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-20 00:16
Mais uma vez estou tomando a liberdade de falar em um assunto que já passou dos limites... Hoje eu entendo o meu irmão PAULO HENRIQUE GANSO de não ter ficado no Santos, não foi porque ele não gostava mais do clube e nem queria jogar no Santos, foi sim por causa da diretoria !! Sempre respeitei todos eles e fui muito profissional.. Estou totalmente decepcionado com o ex presidente LAOR e o atual ODILIO .. Principalmente o LAOR que sempre o tratei com o maior carinho e admiração, hoje se foi tudo com o que ele disse a respeito do meu PAI .. To de saco cheio dessa balela, ta enchendo o saco tanta falação !! Se ele pensou que meu Pai era burro, se enganou muito !! Sou fã e continuo sendo do meu Pai por ter me colocado onde estou e se ele ganhou milhões, qual o problema ? .. Ele trabalhou e não ficou esperando nada cair do céu.. Agora deu né .. Desculpa torcida Santista, mas não vai ser por causa de "duas ou mais pessoas" que meu carinho pelo SANTOS FUTEBOL CLUBE vai mudar ..

Skrev Neymar på Instagram. Någon som kan översätta? Hitta en översättning? (NEJ INTE GOOGLE TRANSLATE)
Barcelona Neymar N11
2014-02-20 00:15
Vad ska man säga, killen har verkligen 0 kunskap :))
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2014-02-20 00:10
Neymar N11 Hahahahahahaha !!!! Skulle precis lägga mig och tänker, äh vafan läser lite på forumet och ser det här... Hahahaha!!! måste ha börjat följa fotboll när City blev ett köplag.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-20 00:10
Neymar N11 (Barcelona) Hahahhahahahahaha. Francos hahahha jag dör
Barcelona Neymar N11
2014-02-20 00:06
Vet att man får inte lägga inlägg från andra forum men detta är komedi när den är som bäst :))) Måns (Manchester C) 2014-02-19 21:42 Platini har beordrat final mellan munichs och francos barca, då blir det så. Francos barca???????
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-20 00:02
@The Octopus of Badia:

Det kanske du inte gör men skriver bara vad jag tror. City hade knappt några hörnor igår. Bayern kommer inte parkera någon buss mot oss direkt.. De kommer vara oftare på vår planhalva en t.ex de lagen du rabblade upp. Förra året mot Bayern (även om vi har blivit bättre nu) så var det KAOS på varje hörna de hade. Man hade hjärtklappning varje gång. Samt att de spelarna jag räknade upp där är alla bra huvudspelare och mycket längre än spelarna i vårt lag. Lägg därtill att Valdes största styrkor inte direkt är i luftspelet.

Men eftersom du inte köpte det där. Vad tror du vi hade haft svårast mot om vi möter Bayern? Ingenting? Djupledsspelet? Insticken? Långskotten?
Barcelona The Octopus of Badia
2014-02-19 23:59
FCBlaugrana

Jag köper dock inte riktigt det där. Vi skulle nog inte få det svårare mot Bayern på fasta än mot något annat lag i La Liga. Vi har mött Real, Atlético och City den här säsongen som alla har bra många fler duktiga huvudspelare än oss, och det har aldrig ens blivit någon riktig farlig av vad jag minns, om man bortser från kalibaliken som uppstod igår vid en City-frispark, som Valdés sedan redde ut.

Visst har vi släppt in nästan hälften av våra ligamål på fasta situationer, och vi har absolut en del att arbeta på där, men jag tror helt enkelt inte att Bayern kan göra det märkbart bättre än vad Real, Atlético eller City gjorde, och där klarade vi det galant sett till förutsättningarna.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 23:54
De två sakerna jag tror att vi hade haft problem att försvara oss mot Bayern ifall vi skulle möta de är: Fasta situationer. De har Mandzukic, Boateng, Martinez, Dante & Müller. Helt enkelt för många långa och bra huvudspelare. Detta kan fixas i och med att vi inte skulle dra på oss enkla frisparkar och inte ge bort några hörnor.

Nu till problem nummer två. Försvara oss mot deras överlappningar från yttrar till ytterbackar. De fyller på fantastiskt bra och kommer ofta väldigt nära kortlinjen där av är möjligheterna stora antingen till ett bra inspel/inlägg eller att få ut en hörna av det. Bayern är bättre än vad vi är på att fylla på med folk i boxen när dessa inspel slås.

De två sakerna skulle vi få passa oss för otroligt mycket!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-02-19 23:16
Vill dela med mig lite tankar om Bayern och dom flestas rädsla här inne vid ett eventuellt möte, jag förnekar absolut inte att Bayern är ett bra lag men dom imponerar inte på mig idag, skulle Özil satt straffen så skulle inte den matchen slutat som den gjorde, det kan jag nästan lova.

Bayerns spelstil är identisk med vår spelstil, det enda skillnaden är att Bayern har tränat in den spelstilen, förutom Thiago och Pep då, medan 80% av vårt lag har haft samma spelstil sen barnsben, med andra ord så bemästrar vi tiki takan mycket bättre vid en bra dag än vad Bayern gör. Vi mötte dom under en tuff period förra året, massa skador, sjukdomar etc. Därav dom stora siffrorna.

Och ingen kan förneka att vi har förbättrat otroligt mycket sen förra året. Kollektiva försvaret har förbättrats avsevärt, där har Tata gjort ett otroligt bra jobb än så länge och det ser man på statistiken den här säsongen, mycket mindre insläppta mål. Hur laget höjer sig mot större lag jämfört med förra säsongen, tror det är bara mot Atletico som vi gjorde en halvdan match men ändå kryssade.

Offensiven har också förbättrats ganska avsevärt den här säsongen, samtliga anfallare har gjort ett hattrick den här säsongen, förutom Dongou då. Vi har fått in bland världens största talanger i form av Neymar, och hittills har han varit mer än godkänd i mina ögon, och det såg vi mot Real när Messi hade en mindre bra dag, då klev Neymar fram med assist och mål. Men den absolut största skillnaden mellan förra säsongen och den här är våra kontringar vilket vi inte hade ett skit av förra året, nu känns det farligt varje gång vi går på kontring.

Så vad händer vid ett eventuellt möte med Bayern, vad händer när Guardiola som bara spelar possesion fotboll möter laget som bemästrar possesion fotbollen med absolut bravur? Kan bara sluta på ett sätt mina vänner. Jag tror på Barca 110% om vi möter Bayern, inte ett dugg rädd om jag ska va helt ärlig.

Nu tar vi segern mot City som en rejäl injektion av självförtroende, fortsätter på samma slagna väg mot Sociedad på lördag och låter självförtroendet bara växa och växa sådär lagom till våren då laget behöver det som mest, känns som om vi kommer ha en underbar vår mina vänner, för oss gäller det bara att hålla spelarna skadefria.

VISCA BARCA! (ursäkta stavfel skrev lite snabbt bara)
Barcelona Andresito
2014-02-19 23:09
Cesc i BRIT Awards
Barcelona FCB_Messi
2014-02-19 23:03
Jordi Alba missar matchen mot real sociedad . Lättare skada .
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-19 23:01
2014-02-19 23:01
Tack B -

och Fcblaugrana:
Barcelona B-Guden
2014-02-19 23:00
Verkar iaf som alla experter som har koll på regelboken är enig, det var ett rätt beslut att döma straff, jag hade själv ingen aning att regeln skulle tolkas så och trodde domarn gjorde fel igår.

Men folk får gärna tro att dom vet bättre och säga att det var fel.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 23:00
@Amo0227:

Vi hade Neymar på bänken.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 22:57
B-guden hann före!
Barcelona B-Guden
2014-02-19 22:56
Wennman: Pellegrinig
’Ett lågt påhopp – här gick han över gränsen’

MANCHESTER. Där kom de en efter en ut till väntande fordon i garaget under Etihad Stadium:

Messi, Xavi, Fabregas, en spexande Alves, en svärande Nasri, en samman­biten Silva.

Och mitt bland superknattarna gick matchens huvudperson:

En lång, utskälld domare från Luleå.

Jonas Eriksson, 40 i mars, får inte ge inter­vjuer efter stormatcher av den här typen. Han såg bister ut när han skyndade iväg men sken upp när han fick syn på en gammal Sportbladet-kollega och hoj­tade:

– Ska du till Brasilien? Vi måste ta en bira där!

Det är just det – Eriksson är VM-domare, han är betraktad som en av världens allra bästa, han anses till och med ha chans att få alla tiders drömuppdrag i sommar: att döma finalen i Rio de Janeiro.

Och här stod han och hade, utan sin vetskap, just blivit nedvärderad till en partisk nolla från ett litet fotbollsland som inte var stort och fint och viktigt nog att få beträda samma gräsmatta som Manchester City och Barcelona.
”Det var lite rörigt där...”

I ett rum längre bort hade Citys manager Manuel Pellegrini minuterna innan sågat svensken jäms fotknölarna och antytt att Jonas Eriksson sprungit Barcelonas ärenden.

Anledningen, enligt Pellegrini, var att Barcelona känt sig bortdömt av Eriksson under ett tidigare Champions League- möte med Milan – och att det alltså nu var pay-back-time.

Den normalt så lugne och lakoniske City-bossen väntade ut Eriksson i spelargången efter Barcelonas 2–0-seger för att skälla på honom. Anledningen var den straffsituation som gav gästerna 1–0 och samtidigt fick Citys Martin Demichelis utvisad.

– Ta ett nytt beslut om den där straffen, dundrade Pellegrini.

Hur det skulle gå till kan man ju fundera över.

Så jag frågade i alla fall Jonas:

– Exakt hur förbannad var Pellegrini?

– Nja, jag vet inte...det var lite rörigt där.

- Men vad sa han?

– Ingen aning. Det var många som pratade samtidigt. Och ibland vill man ju inte höra heller...man slår bara dövörat till, ha ha.

Englands stora fotbollskrönikörer fanns på plats under Pellegrinis utspel på presskonferensen, och samtliga var uppriktigt förvånade. De ansåg att han gått över gränsen, att det var ett lågt påhopp.

– För det första var beslutet att döma straff helt rätt enligt regelboken. För det andra gjorde Eriksson en mycket bra match. Det här kommer nog att innebära att Pellegrini blir avstängd av Uefa, sa Daily Telegraphs Henry Winter.

Daily Mirror, BBC Sport, Daily Express, The People och alla andra jag talade med hade samma uppfattning.

Jonas Eriksson gjorde en insats utan större anmärkningar, men ett enda domslut, så på millimetern svårbedömt att expertisen var oenig även efter ett otal repriser, gjorde honom till matchens huvudaktör och en impopulär man i Manchester.

Fällningen av Messi precis innan, eller på, straffområdeslinjen satte i alla fall sin prägel på allting, det hade spelats 53 minuter, Messi satte straffen själv, och City fick slita sina hjärtan ur kroppen i 40 minuter med en man mindre – mot världens kanske mest stjärnspäckade lag.

City bytte in Nasri, som gjorde skillnad, och krigade tappert, skapade chanser (Silva, Dzeko) och hade under omständigheterna kunnat vara nöjt med en 0-1-förlust.

Men så sprang den vidunderligt offensive högerbacken Alves loss i sista sekunden och skickade in 0-2 mellan benen på Joe Hart – och då hamnade vi direkt i ett helt annat läge.
Kanske var besviken på sig själv

Underläge med ett mål hade gått att vända på Camp Nou, särskilt när Sergio Agüero är tillbaka.

Men två mål?

Nej, det är nog tack och adjö för ett Manchester City som ändå har visat att de är med bland de allra största och mopsar upp sig.

Kanske det rent av var så att Pellegrini innerst inne var mer besviken på sig själv än på Jonas Eriksson. Hur kunde han ta ut Demichelis som mittback igen? Och varför Kolarov på vänstersidan istället för Nasri?

Var det chilenska beslut som var värdiga en så här stor och fin match?
Barcelona Amo0227
Sett till vår match igår så såg vi mycket hetare ut än Bayern! Men dom hade schweinsteiger och Ribery borta två ganska tunga pjäser!
Barcelona Neymessi
Skönt att Atletico vann mot Milan. Bra jobbat Costa!
2014-02-19 22:53
Någon som har aftonbladet plus?
Kan du snälla ta ut den här texten från Wennman har skrivit om vår match igår

Wennman: Pellegrinig
’Ett lågt påhopp – här gick han över gränsen’
MANCHESTER. Där kom de en efter en ut till väntande fordon i garaget under Etihad Stadium: Messi, Xavi, Fabregas, en spexande Alves, en svärande Nasri, en samman­biten Silva. Och mitt bland superknattarna gick matchens…
Barcelona ElTriplete
2014-02-19 22:48
Leverkusen 0 - 4 PSG City 0 - 2 Barca Arsenal 0 - 2 Bayern Milan 0 - 1 Atletico Alla gruppettor har vunnit sina matcher hittills och inte släppt in ett enda mål. Helt sjukt egentligen. :p
Barcelona MessiyoyO 10
2014-02-19 22:44
Fan va alla ska höja alla andra lag till skyarna. Vi slog ett av de mest fruktade lagen i världen den här säsongen på deras egna hemmaplan. Och vi gjorde det med stil. Om någon ska frukta någon annan så är det vårt Barca som alla ska vara rädda för. Visst, det finns lag som spelar bra men ingen imponerar särskilt mycket. Fortsätter vi att spela som igår då kommer det att bli en jävligt rolig vårsäsong!
Barcelona Rambla~
2014-02-19 22:42
Arsenals utvisning kom mycket tidigare än Citys, redan i första halvlek.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-02-19 22:42
Bayern har absolut störst bredd av alla lag i världen. Men de har inte Messi! Får vi ordning på defensiven som igår och inte slarvar med bollen på mitten kan vi utmana de i CL iår.
Bara jag som tycker Thiago är bättre än Özil?
Barcelona LeoMessi
2014-02-19 22:41
Dani Alves får gärna kolla på Lahm så han lär sig göra inlägg. Vad fan sysslar Özil med? Killen jobbar ju knappt hem! Visst, vi klagar på xavi och iniesta men han är ju för fan värre. Många gånger skiter han totalt i att hjälpa sin ytterback.
Barcelona NoGo™
Denne Kroos imponerar varje gång man ser han! Skulle vara ett grymt nyförvärv. Kul att Atlético kunde vinna också.
Barcelona Zamboza
Atletico spelade som Milan brukar göra mot oss. Parkera bussen.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-19 22:40
Bayerns match påminde otroligt mycket om våran match igår! Utvisning och 0-2 vinst med ett sent andramål. Dessutom mot ett engelskt topplag. Vad imponerar mest...0-2 mot City eller 0-2 mot Arsenal?
2014-02-19 22:38
@Zamboza:

va händee
Barcelona Illusionista
2014-02-19 22:38
Guardiola såg allt annat än nöjd ut! Hahaha
Annons: