/spanien/barcelona/forum/5492.aspx/spanien/barcelona/forum/5492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 01:27
Skönt att sätta shitty på plats och tysta en hel del värld som verkligen trodde på shitty. Kan garantera att många fans till andra lag mår dåligt över attBarcelona vann över shity för alla fruktar oss o vill se oss utslagna. De som mest mår dåligt ikväll är nog shity, real och köpelaget chelski. Därför smakar den här vinsten så god. Jag mår toppen, hoppas ni med. Godnatt :). Visca Barca!!!! <3
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2014-02-19 01:22
grande jw Joe Hart ;) Såg att du ändrade nu :)
Barcelona grande jw
2014-02-19 01:21
ElTriplete Jag kan bara hålla med dig angående Citysupportrarna, finns fan inga gränser för deras dumhet. I helgen när jag kollade deras forum skrev någon om våran 6-0 vinst mot Rayo Vallecano och att vi spelade grymt. Givetvis kommer ett gäng bittra kommentarer om att dom fullständigt skiter i tvålagsligan La liga och att dom inte kunde bry sig mindre om spansk fotboll. Har dom glömt att deras framgångar kommit tack vare spansk fotboll och att dom köpt sönder halva La liga? I deras startelva idag fanns inte EN ENDA engelsman, förutom Hart i målet. Även deras tränare är hämtad från La liga. Ett gäng pajaser som glömt vilket bananskal dom glidit in på. Saknar total respekt för de riktiga storklubbarna.
Barcelona NoGo™
2014-02-19 01:07
Graham Poll (ex-referee): "Contact continued until at least line marking penalty area and further, meaning awarding a penalty was correct."

Graham Poll (ex-referee): "City were lucky not to go three down. Pique's goal was adjudged to be offside, but Clichy played him onside" [dm]
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-19 01:03
BarcaStat: Barcelona have now kept 20 Clean Sheets in 41 official games this season (48.8%) #fcblive Last season: 17 in 60 games (28.3%)"
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 00:59
@barcastuff: Man City had 31,6% possession against Barcelona, their lowest in Premier League and Champions League this season #fcblive #ucl [via opta]
2014-02-19 00:56
förra säsongen förlora vi alla stormatcher typ. den här säsongen har vi vunnit alla stormatcher och inte bara matchen men även det taktiska. Så många här kallade Tata för fett gubbe. Jävla fjortisar lugna er. Vänta tills Tata utvecklar Barca och sätter sitt prägel på laget. Jag tror att Tata saknar en back och en bollvinnare som keita samt kanske en forward och en Göndugan.
Barcelona Bentley King
2014-02-19 00:48
Tata martino har nu visat att han är bra i det taktiska spelet, vilket är viktigt ifall vi ska kunna vinna hela turneringen!
Barcelona ElTriplete
2014-02-19 00:43
Haha, är så jävla glad att vi slog dem idag. Vilka jävla töntar alla är inne på det där forumet alltså samtidigt som deras artiklar inte heller håller hög nivå. Läste några av de mest korkade kommentarerna idag i deras forum. "CL är en plast-turnering. Jag ser hellre att vi vinner ligacupen." Kommentar: framför den åsikten till shejken som pumpat in pengar i klubben. Vad tror ni är viktigast egentligen då? "Barca spelar tråkigt och i sidled." Kommentar: är det VI som spelar tråkigt? För i helvete, ni backar hem på hemmaplan framför 50-60.000 fans i er första utslagsmatch i Champions League. Shejken har inte investerat pengar i klubben för sådan fotboll. "Bilden på Cescs onside har ju inte direkt bra upplösning så man kan inte något egentligen. Massa skuggor." Kommentar: ... come on. Nä, fyfan vad pinsamt de beter sig. alltid skönt att slå de engelska lagen som tror så jävla mycket om sig själva. Hoppas vi avrundar jobbet på Camp Nou bara! PS. Gjorde de narr av oss gällande Qatar-dealen? Okej.. Det där är bara skumt. De borde ta sig en titt i spegeln.
2014-02-19 00:39
Över bra att alla underskattar BARCA. Det får oss att chocka de! Fast det är mest okunniga supportrar som gör det.
Barcelona Zamboza
2014-02-19 00:37
@Blaugrana91:

Känns som vi börjar komma i form efter en månads usel spel. Jag tror vi bara har börjat och bara kommer bli bättre.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-19 00:37
Vampíro

Jaha ok då förstår jag.
Barcelona Neymessi
2014-02-19 00:36
Cesc: "Everyone was saying Barcelona is not the same Barceolona. You know, some people talking a bit too much.Now they will have to shut up for few dayes"

----
Fin bild på Leo och Yaya
Barcelona Vampíro
2014-02-19 00:30
@Blaugrana91:

Barcelonas officiella twitterkonto har blivit hackat av ett gäng som kallar sig SEA(Syrian Electronic Army). De passar på att skriva skit om Qatar, en regering som ligger bakom en del av det som skett i Syrien senaste åren. Det hör hursomhelst inte hit.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-19 00:27
1 Bayern
2 Barcelona
3 Real

Där har ni mina favoriter.

Chelsea är ett bra lag men jag tycker dom individuellt är för dåliga det ska mycket till om dom ska slå ut nått av dom 3 lagen. I mon får vi se vad Arsenal kan göra mot Bayern.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-19 00:24
Känns bra att vi spelat bra mot flera av storlagen vi mött hittils.
Vi slog Real relativt enkelt, Atletico gjorde vi en bra match mot och nu säker vinst borta mot City. Verkar som vi höjer oss när det vankas större matcher, det är bra.

Bayern är såklart stor favorit till CL, men jag anser att vi är främsta utmanare.
Barcelona Força Barça
2014-02-19 00:19
En bild säger mer än 1000 ord
2014-02-19 00:18
Vet ni vad som kokar de flesta? Att den här City hade kört över vilket lag som helst i Europa. Jag kan garantera att Madrid hade åkt mot Pellegrinis City. Box till Box fotboll är City överlägset bäst.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-19 00:17
Vampíro

Ehm va?
Barcelona Blaugrana91
2014-02-19 00:16
Så komiskt när folk påstår att City hade fler målchanser...

City hade 9 skott på mål och Barca 10....
Vidare kunde och borde vi kanske vunnit med mer än bara 2-0.

Vi rullade ut City stora delar av matchen, man fick inte låna boll och när man väl hade den lyckades man inte göra något superfarligt med den, därefter förlorade man bollen snabbt.

Vi spelade väl ingen champagnefotboll direkt, men gör det mycket bra. Tror ingen förväntade sig att vi skulle till Ethiad och vinna med 5-0, vi gjorde en taktisk perfekt match, vilket i slutändan lär räcka till en plats i kvartsfinalen.
Men som sagt med lite bättre effektivitet så hade vi kunnat avgöra mötet helt redan ikväll. Men jag är nöjd, jag hade trott på kanske kryss, då hade jag varit nöjd på förhand.

Värt att notera att med Pep hade vi svårt att vinna på bortaplan i CL även mot dem allra "lättaste" lagen, nu slår vi ett starkt City borta relativt enkelt ändå. Det är starkt.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 00:16
Acrobat

Oj vad pinsamt. Usch. De borde skämmas.
Barcelona Vampíro
2014-02-19 00:13
What the... "@FCBarcelona: Special Hi to @RealMadrid! via @Official_SEA16 #SEA" Twitterkontot är hackat, tydligen av ett syriskt hackingteam. Qatar får sig en känga, på tiden.
Barcelona NoGo™
2014-02-19 00:11
@FCBlaugrana

Att folk orkar hålla på... #sorgligt
Barcelona Acrobat
2014-02-19 00:10
Hahahaha snälla gå in och läs Citys matchrapport! Värre snyfthistoria får man hu leta efter! Det känns som ett dagisbarn ar skrivit den helt ärligt! Herregud vad killen gråter ut i artikeln! Shit vilken smörja! Så underbart att vi har 2-0 mot den plastklubben! Shejken får köpa nya spelare om han vill ta sig längre än till åttondel i CL.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 00:08
Barcas officiella Twitter-konto är hackat:

"Dear FC Barcelona management, Don't let the Qatari money funds you, it's full of blood and kill via @Official_SEA16 #SEA #FCB"
Barcelona Zloty
2014-02-19 00:07
Haha, jag vågade inte ens titta när han slog straffen. Han missade ju den otroligt viktiga straffen mot Chelsea för ett par år sedan. Blev så jävla glad över den här segern. Tyckte dock att City spelade fegt. Klart fegare än vad jag trodde de skulle göra.

Aja, godnatt.
Barcelona Vampíro
2014-02-19 00:06
Haha #qatar? Vad är det för bitter och meningslöst artikel från City red och är de verkligen rätt klubb att prata om sponsorer? Dem är ju ett korpenlag utan emiratens oljesäckar med guld. Sen har de nerv nog att säga att Barça är tråkiga men vilket lag är det som spelar ultrafegt med 10 man bakom boll på hemmaplan? Jag som trodde att de hade en sån fruktansvärd offensiv. Pengar kan inte köpa allt, försök köp en historia då ni endast vart en fotbollsklubb i ca 5 år, pajasförening. Onödigt inlägg från mig men ibland måste man försvara sin klubb sätta folk på plats. Vi ses i returen.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-19 00:05
Tycker synd om Pasillo. Killen har någon sjukdom men vad för sjukdom vet i fan. Hur kan man hata en klubb så mkt. Han hatar Barca mer än vad han gillar Real. Pasillo och Kaljic är två idioter som får betalt att spela dumma Neeej skojar bara dem är dumma på hög nivå.
Barcelona Sentuary
2014-02-19 00:05
Den svåraste frågan i programmet ''Vem vill bli mijlonär?''

Vilka droger går el Pasillo på?
Barcelona Lion24
2014-02-19 00:04
Pellegrini och City får skylla sig själv. Det är inte många lag som klarar av att spela så disciplinerad under 90 minuter. Spelar man med den taktiken City spelade idag under 90 minuter så är det nästan en garanti att någon av deras spelare ''tappar psyket'' efter att ha jagat och sprungit för mycket. Det är ju väldigt irriterande att bara jaga boll och hela tiden tänka på att man måste stå rätt i försvaret. Real Madrid-Barcelona 2011 Champions League semifinal, Pepe går in fult i duellen mot Alves. Detta hade inte hänt i första halvlek men ju längre matchbilden pågår sådär så blir man mer frustrerad och tappar huvet. Pepe fick som bekant rött kort och Messi tog oss till final (kommer ni ihåg hans andra mål Real fans?). Semifinal i samma turnering mot Chelsea 2012. Terry åker på en utvisning efter en klumpig aktion mot Alexis, men det var ändå rätt tidigt in i matchen. Men i slutet av matchen när Chelsea såg ut att gå mot final så orsakar Drogba en solklar straff efter att inte ha hängt med Cesc. Straffen missar Messi. Men det kunde kostat Chelsea väldigt dyrt efter en klumpig tackling av Drogba. Sen finns det säkert andra matcher där samma likheter har uppstått.

Vad jag vill komma fram till är att inte många lag klarar av att hålla huvudet kallt under 90 minuter när man spelar så här. Pellegrini gjorde ändå rätt tycker jag som spelade med 4-2-3-1, för man får inte vara för underlägsna Barcelonas mittfält. Han tog in Kolarov på kanten för att han trodde förmodligen att Messi skulle spela som högerytter och Cesc som falsk nia. Han ville helt enkelt stänga av Messi. Jag ser ingen annan anledning till varför han spelade med Kolarov istället för Nasri, möjligtvis att Nasri nyligen kommit tillbaka från skada. Men hans defensiva plan var alldeles för fegt och fel. Man borde ha spelat som man har gjort hela säsongen, det är faktiskt ganska skämmigt när ett miljardbygge spelar så här.

Spelet? Jag är nöjd med laget. Det är inte lätt att spela såna här matcher på bortaplan mot stjärnmotstånd. Tålamod är en enormt viktig regel i fotboll och det hade vi, sen kommer det alltid dyka upp någon situation och den måste man ta vara på direkt. Jag måste hålla med Gabriel angående att Tata borde stängt matchen tidigare. Han borde tagit in Neymar ännu tidigare, inte bara för att Neymar skapar problem för motståndarna men även för att signalera till spelarna att vi ska gå full fart framåt. Annars gjorde Tata allt rätt förutom att han borde startat med Pedro istället men det är min åsikt (hoppa inte på mig alla Alexis-älskare). Innan matchen så ville jag testa Tata ännu en gång för att se hur han klarar det mot stora lag i tuffa turneringar som Champions League och efter den här matchen får han mer än godkänt.
Annons: