/spanien/barcelona/forum/5491.aspx/spanien/barcelona/forum/5491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-02-19 14:18
Kolla in det högupplösta fotot. Utanför straffområdet? Hm, inte riktigt va? :P
Barcelona Romario11
2014-02-19 14:16
Av alla oviktiga saker är fotboll den viktigaste. Förstår inte varför Barca berör mig så starkt. Älskar sådana här CL-vinster mot just engelskt motstånd.

Som Tata sa, tio minuter i första och tio i andra var vi dåliga annars ägde vi spelet. Vilken disciplin spelarna besatt alltså!

Efter utvisningen visade City att de kan spela, de spelade riktigt starkt när de jagade boll, men varför spelade de inte så från början med eget spel? De gnäller i alla fall inte som Drogba (förutom Pellegrini).

Ska bli kul med helgmatchen mot Sociedad med pigga Pedro och Neymar som någon nämnde tidigare. Montoya, Adriano, Song, Batra. Vi har faktiskt bredd.
Barcelona Rambla~
2014-02-19 14:05
Har ni tänkt på en sak. Vilket ramaskri det blir så fort Barca vinner en match. En match där de inte tillät ett vanligtvis väldigt offensivt och farligt City spela för de fick inte låna bollen under långa stunder. Var det någon som såg Barcas spel utan boll? Varför är det ingen som diskuterar detta idag? Sitter inte folk och undrar varför City var så tafatta och beskedliga igår? Det måste ju bero på något, eller hur? Nej, istället är det full fokus på: 1. En helt korrekt utvisning - Belackarna hävdar ändå envist att de tilläts inte spela fotboll på lika villkor av Ericsson. 2. En straffspark, som jag faktiskt tycker inte är något att grina över. Visst, någon domare kanske dömer frispark, en annan dömer straff. Det är en tolkningsfråga om var den avgörande fällningen sker. Tolkningen kan gå åt vilket håll som helst. Det är de här två händelserna (fast det är en och samma situation) som alla anti-Barca hakar upp sig på. Det här är det enda som diskuteras efter matchen. De här två sakerna som egentligen inte innehåller några större felaktiga beslut. Ändå ska opinionen förstora upp detta till jätteproportioner där det skrivs griniga artiklar på Svenska Fans, till stora feta skandalrubriker hos kvällstidningarna. Fokus flyttas från det att City faktiskt var väldigt beskedliga och harmlösa igår och hade verkligen svårt att få till några organiserade anfall. Allt handlar om utvisningen och straffen. City behöver inte stå till svars för varför de så tydligt anpassade sig efter motståndaren på sin hemmaplan. De ställde upp så som bottenlagen ställer upp på Camp Nou. Är det verkligen det enda som finns att diskutera om matchen? Ja men ge oss Messis friläge då och låt han få avsluta. Får vi 0-1 där tro? Låt då Demichelis få stanna kvar på planen. Barca kanske leder med 0-1. Är City verkligen så självsäkra på att de hade vänt på resultatet och vunnit? Knappast!
Barcelona Dinho the artist
2014-02-19 14:04
Och förresten; är det bara jag som ändå kan dra på smilbanden ang. Cityredaktionens artiklar? Om man skummar igenom forumet ser man snarare att många faktiskt köper att de förlorade och snarare skyller på Pelles matchcoachning. Artiklarna är ju snarare så grovt sarkastiska att man tar det med en nypa salt.

Sen är väl det lite av Cityredaktionens rykte; ganska oortodoxa.

Hur som haver - riktigt skön vinst igår, piggt inhopp från vår lilla showbrasse dessutom!
Jeffson
2014-02-19 14:00
Det var med stor glädje och stolthet man vaknade med idag. Det var många som tvivlade på var vid stod inför detta mötet, mig själv inkluderad, och att åka till Manchester City's hemmaborg där dom har levererat riktigt bra denna säsong och vinna komfortabelt med 2-0 är så djävulskt grymt. Vi kontrollerade bollen, tempot och händelserna i större delen av matchen både innan och efter utvisningen. Därför är jag stolt, det var inget slumpresultat vi fick. Vi ägde matchen.

Sen det här med domarna, internet och hat...
Först av allt utvisningen och straffen. Jag trodde att det var en feldömd straff först. Sedan kommer Niva, Poll och andra och säger att den är korrekt och det räcker för mig. Det är straff. Och utvisning. Helt korrekt.
Det som inte var korrekt var målet vi fick bortdömt och straffen vi aldrig fick.
MEN!
Jag kan förstå att domare kan missa den handsen eller den offsiden så länge vi har det domarsystemet vi har nu. På samma sätt som jag kan förstå att en domare tror det är straff när spelaren fälls 10cm utanför i full fart (läs: Messifart) men landar i mitten av straffområdet. Det som är förbannat roligt är att 90% av internetsverige bara kan se den "feldömda" straffen och samtidigt blunda för det andra och sedan hata Barcelona för det. Hahaha om nu domaren gör fel bör man inte då kritisera domaren istället? Nä, då hatar man på Barca istället som dessutom blev berövade på en straff och ett mål. Denna missriktade frustration som dessa visar upp tror jag är ett beteende som överlevt all utveckling sedan ett mycket tidigt apstadie. Detta kommer antagligen aldrig att bli bättre därför försöker jag så gott jag kan se det roliga i det och låta mig fascineras istället för att ansluta mig som någon slags motståndare till denna neandertalarkultur. Och det funkar riktigt bra faktiskt.

Och till alla er som har gnällt röven av er pga poängtapp eller en mindre bra period i en match och sagt att City kommer att vinna med 5-0 och dom kommer att rövköra oss och dom kommer att knulla oss på hörnor och dom kommer att jogga igenom vårt slöa lata mittfält och vi skulle aldrig sålt yaya och vi kommer att bli lika förnedrade som mot Bayern förra året. Osv osv...
När ska ni lära er att man inte går igenom en säsong utan poängtapp?
När ska ni lära er att motivationen i vissa matcher i ligan inte är densamma som i ett CL-slutpsel?
När ska ni lära er att aldrig räkna ut Barcelona?
När ska ni lära er att sluta håna våra spelare?
Och när i helvete ska ni lära er att ALLTID supporta den klubb ni säger er vara supportrar till?
Jag är uppriktigt trött på er som tar åt er av detta stycke!

Men som sagt, det var riktigt gött att vakna i morse =)
Barcelona Dinho the artist
2014-02-19 13:57
Måste säga att det gladde mig enormt att se Pique så stabil som han faktiskt var. Tyckte även att Dani var riktigt bra, likaså Cesc, Xavi och Alexis.
Barcelona enkos
2014-02-19 13:47
Mest imponerande med matchen från Barcas sida var att laget spelade så lugnt från första till sista minut och fick aldrig panik.. Det såg ut som på träning mot ett lag på bortaplan som gjort 150 mål denna säsong . Att en mittback som Pique står längst fram och närmast Citys målvakt Harts säger mer än tusen ord :)
Barcelona Neymar N11
2014-02-19 13:41
@barcastuff: Lionel Messi has now scored 16 goals and given 2 assists in his 17 games in the 1/8 finals of Champions League #fcblive [via #messistats]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2014-02-19 13:41
Felaktigt bortdömt mål.. City spelaren står på straffområdets linje medan Fabregas en meter onside..
Barcelona Kricko
2014-02-19 13:36
Det är ju sjukt att City inte inser att dom inte räckte till, och istället för att försöka analysera sina misstag så ska de hitta ursäkter till varför de blev utspelade taktiskt. Nåja, för oss är det ju bara en fördel.

Förstår inte hur man kan vara så enögd! Talbot som skrev citys matchrapport måste ju ha sett matchen utan bild på teven..
Barcelona Puyol El Capitano 5
2014-02-19 13:35
Sjukt nöjd med vinsten igår, synd att Messi inte tryckte till med 0-3 på sista skottet!

Media i Sverige är verkligen efterblivna. Ta till exempel Niva, istället för att kanske skriva en taktisk analys av matchen så skriver han en en krönika om domaren. Hallå?
Tror ni Niva hade gjort samma om det var City som hade fått straffen och utvisningen på Barca? Hell NO aldrig i livet. Då hade man skrivit en gaaalen krönika om det taktiska City och hur utspelad Barca blev och att det minsann var slut för Barca.....

Ska också nämna att jag sjukt glad för Cesc han borde få en mycket större roll i 11-an och jag skiter fullständigt i om han är slarvig och chansar för mycket. Han har modet och foten för att kunna skjuta eller passa.

Visca Barca
Barcelona enkos
2014-02-19 13:31
"Det stora – solklara – misstaget domarteamet gjorde var när de vinkade av Cesc Fábregas för offside vid ställningen 0–1." https://twitter.com/Kalle__Karlsson/status/435892208378863617/photo/1
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-02-19 13:29
Enkos Du tänker på Offside målet? Du har möjligtvis ingen länk med den situationen för jag kolla ej studion efter matchen! Skulle varit intressant och se de igen.
Barcelona enkos
2014-02-19 13:22
@Danne - Culé - 26:

Dessutom ett helt korrekt mål underkänd för Barcelona...
Jag hade också stor respekt för Pellegrini men ack vad jag tappat allt i och med hans idiotiska uttalande efter matchen...
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-02-19 13:15
Min respekt för Pellegrini är ju iaf borta. Synd att de alltid är domarnas och uefas fel när Barca vinner. Glöm inte att ni slapp undan en straff för hands lille skit Pellegrini
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 13:04
"Until now, in my life, it's the best team I've played against. Barcelona are not finished. They still won the championship in Spain. /// Wenger
Barcelona Rambla~
2014-02-19 13:03
"City gör en riktigt bra match mot sidledsmästarna men tyvärr fick vi inte chansen att spela med fullt lag under större delen av matchen."

Fick inte chansen att spela med fullt lag? Den där skribenten Talbot har ju inte alla hästar hemma tydligen. Sluta upp med att kapa spelare som är fria med målvakten så kanske ni ges chansen att spela med fullt lag. Ibland undrar man varför vissa människor saknar förmågan att ens resonera med logik. Deras argument är ju löjeväckande.

Sidledsmästarna? Jaha, var det inte fruktade City som skulle visa hur bra de var på sin hemmaplan? Där de brukar köra över storheter som Stoke, Tottenham och Cardiff. De anser att de hade full kontroll innan utvisningen? Heh, någon skulle kunna påstå att det var Barca som hade full kontroll och inte lät City spela sitt fruktade och effektiva anfallsspel. Ni vet det där laget som "bara" spelar i sidled? :P
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-02-19 13:01
Man City coach Pellegrini didn't win any of his last 13 games against Barcelona (0W 2D 11L)

Enough said. En grinpelle är Pellegrini.
Barcelona enkos
2014-02-19 12:48
Peter Wennman går till attack mot Pellegrining med rubriken " ’Ett lågt påhopp – här gick han över gränsen’" Mer kan jag tyvärr inte läsa då jag inte har plus.. Någon som kan lägga texten här?
Barcelona Acrobat
2014-02-19 12:42
Messis straff var inte alls tveksamt! Läser man regelboken så är straffen helt korrekt dömd. Däremot kan man tycka att regeln är fel, men det är ju en helt annan fråga! Det enda laget som gynnades av domaren igår var City. Vi hade kunnat ha en 4-0- ledning om vi fått en straff i första halvlek och det bortdömda målet godkänt! Folk som är emot Barca lever instängda i sina bubblor och vägrar inse sanningen. Sedan förstår jag inte hur folk kan tycka att City ägde Barca rent taktiskt. Att på hemmaplan parkera bussen och skapa så lite som City gjorde är ju ett STORT misslyckande. De hade bara en hörna under hela matchen, vilket säger en del om hur tillbakapressade de var. Men självklart var det Barca som spelade tråkigt... det enda laget som gick framåt.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-02-19 12:35
Varför ska vi alltid behöva försvara oss? Skit i dom, Kanske vare Messis straff tveksam men vi fick ett mål bortdömd och en straff i första halvlek.

Så är det när man är dåliga förlorare, Real har smittat dom!
Barca gjorde en underbar match och vill passa på och hylla Tata, Taktiskt geni!
Barcelona Zamboza
2014-02-19 12:31
Här läst runt lite på olika forum och majoriteten tycker att vi förtjänade segern och att domaren snarare gynnade city än oss. Tom puertan håller med.

El pasillo fick fö 2 dagars avstängning på forumet haha.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-02-19 12:23
@enkos:

Det enda som är sämre än dåliga förlorare är dåliga vinnare.
Barcelona enkos
2014-02-19 12:21
Bottenlag i La ligan skapar mycket mera när de möter Barcelona än vad City gjorde och det på hemmaplan.. det var män mot pojkar där pojkarna bara parkerade bussen och såg hur män spelar tiki-taka framför deras mål,,,
Barcelona enkos
2014-02-19 12:19
PSG fick en felaktigt straff och Spahic i Leverkusen fick rött kort i 59 min men det vågar inte någon ens nämna.. Men Barcelona får helt rätt straff (linjen gynnar anfallande laget och det gäller inte när det påbörjas utan var det avslutas) och korrekt utvisning på City spelaren, annars hade Messi satt den alla dagar i veckan.. Sen får Barcelona en utebliven straff för hands i första samt korrekt mål bortdömt mål i andra och ändå ska det finnas hatare som ska hitta på det ena och det andra.. Om något lag blivit drabbat av domslut så var det Barcelona.. och Pellegrinig ska tacka svenskarna för att det inte blivit 0-4,, men visst är det lättare att sina egna misstag lägga över till domarna...
Barcelona Barca007
2014-02-19 12:18
HAHAHAHAHAH Citys matchrapport är den mest pinsammaste i hela Svenska Fans historia! Inte nog med det så går jag in på deras forum o läser att folk skriver hur kan man vara ett fan av FC Barcelona då undrar jag hur många lag dem har hejat på dem senaste 10 åren?
Barcelona LeoMessi
2014-02-19 12:17
Ligger inte leverkusen på 2:a plats i Bundesliga? Inte konstigt att Bayern promenerar hem ligan. dom är så utvilade man kan vara till CL.
Barcelona Messidinho_10
2014-02-19 12:17
Hur kan dem klaga på domarna när dem inte skapade ett piss och inte fick röra bollen på hela matchen??!? Vi körde dem upp och ner!!
Barcelona fc__Barça
2014-02-19 12:07
Förstör verkligen inte hur folk kan se det som att domaren gav oss matchen när vi fick ett bortdömt mål och utebliven straff. Sedan är ju straffen som vi fick med oss hårfin men fattar inte hur det kan vara "Uefalona" när vi solklart så mycket emot oss själva. Sen måste man ju ge en tumme upp till Puertan där majoriteten påpekar dessa domslut och visar sig vara riktigt mogna medans flera andra forum skämmer ut sig.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-19 12:06
Shitty är en liten skitklubb man parkerar alltså bussen på hemmaplan och spelar den mest pinsammaste fotbollen någonsin. Ni ska vara glada att domaren räddar er i 2 solklara situationer. Behöver jag gå in på att vi borde haft en straff i första halvlek när bollen tar på en City spelares hand? Eller varför inte gå in på Piques mål som felaktigt dömdes bort för offside, nej Shitty ni blev överkörda och på CN kommer ni inte få andas.
Annons: