/spanien/barcelona/forum/5489.aspx/spanien/barcelona/forum/5489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-02-19 13:29
Enkos Du tänker på Offside målet? Du har möjligtvis ingen länk med den situationen för jag kolla ej studion efter matchen! Skulle varit intressant och se de igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2014-02-19 13:22
@Danne - Culé - 26:

Dessutom ett helt korrekt mål underkänd för Barcelona...
Jag hade också stor respekt för Pellegrini men ack vad jag tappat allt i och med hans idiotiska uttalande efter matchen...
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-02-19 13:15
Min respekt för Pellegrini är ju iaf borta. Synd att de alltid är domarnas och uefas fel när Barca vinner. Glöm inte att ni slapp undan en straff för hands lille skit Pellegrini
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 13:04
"Until now, in my life, it's the best team I've played against. Barcelona are not finished. They still won the championship in Spain. /// Wenger
Barcelona Rambla~
2014-02-19 13:03
"City gör en riktigt bra match mot sidledsmästarna men tyvärr fick vi inte chansen att spela med fullt lag under större delen av matchen."

Fick inte chansen att spela med fullt lag? Den där skribenten Talbot har ju inte alla hästar hemma tydligen. Sluta upp med att kapa spelare som är fria med målvakten så kanske ni ges chansen att spela med fullt lag. Ibland undrar man varför vissa människor saknar förmågan att ens resonera med logik. Deras argument är ju löjeväckande.

Sidledsmästarna? Jaha, var det inte fruktade City som skulle visa hur bra de var på sin hemmaplan? Där de brukar köra över storheter som Stoke, Tottenham och Cardiff. De anser att de hade full kontroll innan utvisningen? Heh, någon skulle kunna påstå att det var Barca som hade full kontroll och inte lät City spela sitt fruktade och effektiva anfallsspel. Ni vet det där laget som "bara" spelar i sidled? :P
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-02-19 13:01
Man City coach Pellegrini didn't win any of his last 13 games against Barcelona (0W 2D 11L)

Enough said. En grinpelle är Pellegrini.
Barcelona enkos
2014-02-19 12:48
Peter Wennman går till attack mot Pellegrining med rubriken " ’Ett lågt påhopp – här gick han över gränsen’" Mer kan jag tyvärr inte läsa då jag inte har plus.. Någon som kan lägga texten här?
Barcelona Acrobat
2014-02-19 12:42
Messis straff var inte alls tveksamt! Läser man regelboken så är straffen helt korrekt dömd. Däremot kan man tycka att regeln är fel, men det är ju en helt annan fråga! Det enda laget som gynnades av domaren igår var City. Vi hade kunnat ha en 4-0- ledning om vi fått en straff i första halvlek och det bortdömda målet godkänt! Folk som är emot Barca lever instängda i sina bubblor och vägrar inse sanningen. Sedan förstår jag inte hur folk kan tycka att City ägde Barca rent taktiskt. Att på hemmaplan parkera bussen och skapa så lite som City gjorde är ju ett STORT misslyckande. De hade bara en hörna under hela matchen, vilket säger en del om hur tillbakapressade de var. Men självklart var det Barca som spelade tråkigt... det enda laget som gick framåt.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-02-19 12:35
Varför ska vi alltid behöva försvara oss? Skit i dom, Kanske vare Messis straff tveksam men vi fick ett mål bortdömd och en straff i första halvlek.

Så är det när man är dåliga förlorare, Real har smittat dom!
Barca gjorde en underbar match och vill passa på och hylla Tata, Taktiskt geni!
Barcelona Zamboza
2014-02-19 12:31
Här läst runt lite på olika forum och majoriteten tycker att vi förtjänade segern och att domaren snarare gynnade city än oss. Tom puertan håller med.

El pasillo fick fö 2 dagars avstängning på forumet haha.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-02-19 12:23
@enkos:

Det enda som är sämre än dåliga förlorare är dåliga vinnare.
Barcelona enkos
2014-02-19 12:21
Bottenlag i La ligan skapar mycket mera när de möter Barcelona än vad City gjorde och det på hemmaplan.. det var män mot pojkar där pojkarna bara parkerade bussen och såg hur män spelar tiki-taka framför deras mål,,,
Barcelona enkos
2014-02-19 12:19
PSG fick en felaktigt straff och Spahic i Leverkusen fick rött kort i 59 min men det vågar inte någon ens nämna.. Men Barcelona får helt rätt straff (linjen gynnar anfallande laget och det gäller inte när det påbörjas utan var det avslutas) och korrekt utvisning på City spelaren, annars hade Messi satt den alla dagar i veckan.. Sen får Barcelona en utebliven straff för hands i första samt korrekt mål bortdömt mål i andra och ändå ska det finnas hatare som ska hitta på det ena och det andra.. Om något lag blivit drabbat av domslut så var det Barcelona.. och Pellegrinig ska tacka svenskarna för att det inte blivit 0-4,, men visst är det lättare att sina egna misstag lägga över till domarna...
Barcelona Barca007
2014-02-19 12:18
HAHAHAHAHAH Citys matchrapport är den mest pinsammaste i hela Svenska Fans historia! Inte nog med det så går jag in på deras forum o läser att folk skriver hur kan man vara ett fan av FC Barcelona då undrar jag hur många lag dem har hejat på dem senaste 10 åren?
Barcelona LeoMessi
2014-02-19 12:17
Ligger inte leverkusen på 2:a plats i Bundesliga? Inte konstigt att Bayern promenerar hem ligan. dom är så utvilade man kan vara till CL.
Barcelona Messidinho_10
2014-02-19 12:17
Hur kan dem klaga på domarna när dem inte skapade ett piss och inte fick röra bollen på hela matchen??!? Vi körde dem upp och ner!!
Barcelona fc__Barça
2014-02-19 12:07
Förstör verkligen inte hur folk kan se det som att domaren gav oss matchen när vi fick ett bortdömt mål och utebliven straff. Sedan är ju straffen som vi fick med oss hårfin men fattar inte hur det kan vara "Uefalona" när vi solklart så mycket emot oss själva. Sen måste man ju ge en tumme upp till Puertan där majoriteten påpekar dessa domslut och visar sig vara riktigt mogna medans flera andra forum skämmer ut sig.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-19 12:06
Shitty är en liten skitklubb man parkerar alltså bussen på hemmaplan och spelar den mest pinsammaste fotbollen någonsin. Ni ska vara glada att domaren räddar er i 2 solklara situationer. Behöver jag gå in på att vi borde haft en straff i första halvlek när bollen tar på en City spelares hand? Eller varför inte gå in på Piques mål som felaktigt dömdes bort för offside, nej Shitty ni blev överkörda och på CN kommer ni inte få andas.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-02-19 12:04
Det är så jävla löjligt att som City-supporter säga att barca inte hade ett enda läge innan straffen och att straffen avgjorde matchen! Herregud...hade klantarslet Demichelis inte fällt Messi så hade det till 100% säkerhet blivit 0-1 i den situationen utan straff! Även om det inte hade blivit straff så hade Demichelis blivit utvisad och Barca hade gjort mål förr eller senare ändå. Nej...till alla pajasar där ute i världen: Domaren avgjorde inte matchen! Pellegrini och Demichelis gjorde det med lite hjälp av ett grymt Barcelona!
Barcelona IBRAHIMOVIC[9]
2014-02-19 12:03
Allt detta Barca hat är bara otroligt jävla pinsamt! El Pasillo måste vara världens korkaste människa och killen har stora psykiska problem måste jag tro
Barcelona Diar Shekha
2014-02-19 11:40
Hahahaha har ni sett Cesc Fabregas intervju från igår?
Neymar11
2014-02-19 11:30
Ett stort eloge till fansen som åkte upp till Manchester. Dom hördes hela matchen trots att dom var få. Och folk skriker att camp nou är en kyrkogård, vad fan var det inte i Manchester då!
Barcelona Gabriel
2014-02-19 11:24
Tycker att Citys beteende så här efter matchen, både Pellegrinis och City fansens, är en tydlig demonstration på att dem fortfarande är en liten klubb - en liten klubb med bra spelare. De har inte varit med länge och vet inte bättre. Jämför det med storebror United och Ferguson, dem tog sina förluster mot oss med klass istället för att snacka ifrån förlusten på domaren. City har mycket att lära sig.

Sen förstår jag inte hur man kan vara så fullkomligt enögd heller. Det första jag sa när vi fick straffen var att "shit, det där var absolut inte straff" - och då är jag prototypen av en hardcore-culé, men inte fan innebär det att jag är så enögd att jag inte kan säga sanningen. Dock verkar det ju faktiskt som att jag ändå hade fel och att det ändå var en rätt bedömning eftersom tacklingen fortsätter in i straffområdet osv. Men poängen var ändå att jag inte ansåg det vara straff, trots min kärlek för Barça. Att dem (cityfansen) klagar, trots en hands på Clichy och ett felaktigt bortdömt mål är helt beyond me.

Men som jag sa, dem har mycket att lära sig. Pellegrini är nog mest irriterad på sig själv att han inte gick för det mer än vad han gjorde. Om en tränare kan förlora matcher så var han verkligen typexemplet på det igår.

Chickn'd Out!
Barcelona L!VOZ
2014-02-19 11:20
Ni ägnar er åt Manuel Pellegrini, Mourinho, Puerta, city red..mm istället för koncentrerar oss på Tata Martino tekniska spel som vi har saknat mot 11-mansförsvar. Vi har inte vunnit en bortamatch i cl på bortaplan mot ett bra engelsk lag på ett tag. Att vinna mot M City med 0-2 är mer än godkänd. Förresten fler svenskar än engelsmän på plan i går! Citys elva på Etihad Stadium..Joe Hart England resten you know it
Barcelona Zamboza
2014-02-19 11:18
@grande jw:

Visst är Psg starka men jag skulle inte räkna med dem som en titel kandidat. Dem har gjort det bra och speciellt Zlatan, men vi är i mitten av februari och det enda laget att ens nämna som dem mött och som åtminstone på pappret är bra är Monaco. Jag vill se vad dem och även Zlatan kan göra när dem ställs mot Bayern, Dortmund eller Chelsea för att se var dem står. Zlatan är ju inte precis känd för att prestera på en hög nivå när det kommer till cl slutspel bortsett från igår när man mötte ett dåligt Leverkusen.
Barcelona Messidinho_10
2014-02-19 11:14
Jag vet inte om det är möjligt, men jag hoppas Barca försöker värva Vincent Kompany i sommar. Fyfan vad bra han va igår och skulle han spela hos oss kmr ingen jävel komma förbi honom!!!
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-02-19 11:08
Skönt att vakna med en vinst!

Är det någon som kan länka ett eftersnack om matchen igår? Helst på engelska!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 11:02
Vakar upp med ett leende på läpparna :) fortf glad över vinsten igår. Barca <3
Barcelona el Flaco
2014-02-19 10:38
En som verkligen presterade på en nivå vi är vana att se var Valdés. Han var oerhört bra i de lägena han var tvungen att ingripa. Att ha en sån här målvakt i det här skedet av turneringen där minsta lilla ingripande kan vara skillnaden mellan avancemang och bli utslagen är minst lika viktigt som att ha en viss Messi i laget.

Annars var det inte den mest välspelade matchen från ett estetiskt perspektiv, men med tanke på förutsättningarna är det fullt förståeligt. När man spelar en utslagsmatch mot ett så här bra motstånd gäller det att spela lite mer pragmatiskt och tänka lite mer taktiskt. Och trots det tycker jag vi håller oss trogna till vår filosofi. Hela tiden försökte vi "försvara" oss med bollen, vår bästa allierade. Det går inte att kritisera Tatas taktik igår. Visst kan man alltid tycka att spelaren x borde ha spelat från start istället för spelaren y, men jag förstår matchbilden Martino hade tänkt ut.

Minns andra Champions League matcher med Rijkaard och Guardiola vid rodret och då såg spelet kanske likt ut som den mot City. Mot Chelsea (åttondel 2006) och Madrid (semi 2011) var det också mer taktiskt än skönspel och där laget hela tiden försökte hålla bollen inom laget istället för att riskera för mycket. Att spela lite mer försiktigt, i Barça-standard, utan att förlora sin identitet på planen är inte lätt, men jag tycker att Tata, precis som Rijkaard och Pep tidigare, lyckas hitta en bra balans. Nu gäller det bara att knyta ihop säcken på Camp Nou.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-02-19 10:21
Mourinho mannen som alltid får sina ord uppkörda i röven, av vårt älskade lag.
Annons: