/spanien/barcelona/forum/5479.aspx/spanien/barcelona/forum/5479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2014-02-18 23:32
Trots att Neymar bara spelade en liten stund så såg man hur viktig han är för djupledsspelet och farten i anfallsspelet. Det ser lovande ut om både han och Messi får vara friska framöver! Underbar kväll! Alla Barcahatare är så deprimerade nu! Njut!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 23:31
Pellegrini: "Jag tycker inte att det var en bra idé att sätta in en svensk domare i en så viktig match". Gnällgubben är igång direkt.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-02-18 23:30
Vad är det för fans City har, helt knäpp tysta kändes som att det var mer Barca fans än Citys fans på Ethiad.
Hahaha
Barcelona MessiyoyO 10
2014-02-18 23:29
Fegt av City att inte våga spela och visa varför dem gör så många mål i ligan. Dem har ju tunga pjäser framåt, varför slösar man bort deras kvalitéer? Visst, det blir större ytor för Barca att spela på om City går framåt mer ofta men det är så City oftast gör sina mål. Man vågar inte spela sitt spel på hemmaplan, ska man till Camp Nou och göra det? Där lär det bli Autobhan med trycket från hemmapubliken.

Sen att vi inte avgör matchen helt är lite dåligt. Men Men, det ska bli kul med ett returmöte. Tror att vi är ännu starkare till dess för att det känns som om vi börjar få en rytm i vårt spel.
Barcelona Barca älskare124
2014-02-18 23:26
Håller med dig Anderesito!! Han är ett djur en dröm att ha honom i barca Visca
Barcelona Andresito
2014-02-18 23:25
Kompany och Piqué i ett mittlås hade varit mumma.
Vilket monster han är Vincent! Hjärta som Puyol, aggressivitet som Mascherano och fysik som två stycken Piqué
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-02-18 23:24
Bra spel av Barcelona idag, riktigt bra. Men dock inte perfekt. Förstår verkligen inte varför man fegar och inte satsar på att köra över ett skakat City som precis fått en mittback utvisad. Man skapade inte tillräckligt med chanser förutom straffmålet efter Demichelis utvisning. Jag var inte nöjd med resultatet förrän vi gjorde 2-0 på övertid. Dock så kunde vi, och borde ha skapat fler solklara chanser. Lite om domslutet. Det var inte straff, men det röda kortet är korrekt. Gillar hur plötsligt alla börjar att säga att domaren var anledningen vi vann. Hade domarna skött sitt jobb idag så hade vi vunnit med fler mål. Tänker på den uteblivna straffen i första halvlek som ni kan se här - http://www.youtube.com/watch?v=rGZkgjjZYws Tänker även på målet som felaktigt blåses bort för offside. Den kan ni se här - http://sv.tinypic.com/r/2en3vwh/8 Men återigen. Måste hylla gubbarna som åker till England och kör över detta Manchester City som alla pratar om, som ska vara England bästa lag. Behöver inte gå in på deras fina hemmafacit den här säsongen. Vi kör över dom trots att vi inte är i toppform. DOCK så är inget avgjort. 90 minuter återstår och vi måste prestera där också. VISCA!
Barcelona Baronen
2014-02-18 23:23
Vad snackar city-lägret om? Patetiskt.

De såg ut som vi skulle spela mot deras juniorlag (om de har något sådant)
Vi var totalt överlägsna och spelade ut dem fullständigt.

Det är vi som ska vara vansinniga på Ericsson. Han blåste oss på två mål. Det är pur fakta.

Alla dessa jävla bortförklaringar när man förlorar mot oss, börjar driva utom allt vett. Det finns en konspirationstrend i hela fotbollsvärlden som är fruktansvärd.
Att åka till Manchester och möta PL:s bästa lag och spela ut dom efter noter, då gör vi något fel och beskylls för allt möjligt.

Jag blir ledsen.

Barcelona KristoferDelija
2014-02-18 23:22
Fan va gött! Hjärta, egna inhemska spelare vinner mot pengar och inte en enda egen fostrad spelare.
Plus att Barca skulle haft ett mål till där det inte var offside och en straff till där det var solklar hand.
VISCA BARCA Y VISCA CATALUNYA!
Barcelona ElRaval
Här har ni en förklaring av straffsituationen av Erik Niva, ifall ni vill passa den vidare till alla Barca-hatare.
Barcelona Brex
"Gabriel" Jag råder dig att se om matchen och hålla ett extra öga på alexis, han gjorde en extremt bra först halvlek och förutom straffmålet kan jag helt ärligt säga att han var bättre än Messi.
Barcelona DM1982
Niva tyckte det var straff i alla fall.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-18 23:21
Avslutar den vackra kvällen med ett par ord från GOAL-skribenten Kris Voakes:

"The Blaugrana are now top of La Liga, into the Copa del Rey final and well on the way to a Champions League quarter-final. If this is Barca at their worst, then the rest of Europe has a lot to worry about."
Barcelona ElTriplete
2014-02-18 23:20
Fan vad pinsamma City-redaktionen är.. Kolla deras senaste artikel.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-18 23:20
City må vara en oljemålning men all respekt åt de. Det är en klubb som förlorar med värdighet och är inte desamma som Madrid eller Mourinhos alla lag som han styr. Det finns dumma irriterande supportrar men FC Barcelona och City har en sunt förhållande tillsammans. Jag vill bara gratulera oss till segern och det var en mycket väl utfört match av oss. Kan ni förstå vilken sparkapital vi har? Nu har vi en fräsch Pedro och Neymar borta mot Sociedad. För övrigt var Neymar så Nice med sin inhopp. Längtar tills han kommer igång. Messi och han kommer skapa så mycket oreda att många lag kommer få det tufft mot oss.
Barcelona Gabriel
2014-02-18 23:18
Så mycket funderingar kring den här matchen så jag börjar självklart med det positiva.

Till att börja med spelade vi precis som jag ville att vi skulle göra ikväll, mycket bollinnehav och mycket tålamod utan risktaganden. Just därför ville jag ha våra 4 bästa spelskickliga mittfältare på plan och offra en av Alexis/Pedro. Taktiskt sätt gör vi en supermatch, där ska Tata ha massa med beröm.

När det kommer till individuella prestationer vill jag ge en ros till två spelare jag hackat på extra mycket - Piqué och Alves. Idag var dem riktigt bra, även om jag fortfarande kan störa mig på alves brist utav fotbollsintelligens.

Gällande frilägesutvisningen och straffen så är det 1 rätt och 1 fel av domaren. Det röda kortet är solklart, men straff är det inte då tacklingen sker utanför straffområdet - så i det gör han ett stort misstag som faktiskt ändrar matchbilden. MEN - vi skulle faktiskt haft straff INNAN då ett inlägg stoppas utav Clichys hand, så det jämnade ut sig där. Dessutom fick vi ett mål bortdömt helt felaktigt för offside, så de som redan börjat nynna Barça = UEFA sången, kanske ska ta sig en extra funderare innan dem gör det.

Sedan måste jag kritisera Pellegrini extra mycket. Visst, han hade inte de bästa möjliga förutsättningarna inför den här matchen med Aguero borta och Fernandinho precis tillbaka från skada - men han kunde fortfarande hota mycket mer med sitt lag än vad han valde att göra. Han körde "Mourinho" - taktiken istället för att gå guns-in. Bara det faktum att han startar med Kolarov istället för Nasri är ett bevis på fegheten i hans taktik, och det missgynnade City.

Nu till det sista, I hate to be a partypooper för jag njuter verkligen av den här vinsten men jag störde mig något otroligt på Tata under matchen efter 1-0 målet. City är 1 man mindre, och vi leder matchen… Det är dags att döda det här mötet, det var allt jag tänkte. Redan i den 60 matchminuten ville jag ha in Pedro för Alexis (som inte alls hade en bra match idag), men det bytet kom aldrig. Sedan slarvade Fabregas något otroligt i sitt passningsspel vilket ledde till att City faktiskt kom till ett par vassa lägen. Ett byte mellan Fabregas och Neymar hade varit det mest naturliga.

Innan matchen hade jag utan tvekan skrivit under en 1-0 seger, men sett till förutsättningarna efter utvisningen och målet hade jag varit riktigt besviken med det resultatet, och det var därför jag störde mig på att det inte kom tydligare signaler från Tata att man skulle döda det här mötet. Han var nöjd med resultatet. Han glömmer att det finns en match kvar på Camp Nou och Aguero kommer med största sannolikhet att vara tillbaks då. 1-0, med Barcelona-ögon (även om det är Camp Nou) är inget säkert resultat, framför allt inte när möjligheterna att döda mötet aldrig varit så suveränt som ikväll.

Nu hade han "tur" att Alves gjorde 2-0 målet i slutet, men det var inte tack vare hans taktiska intelligens. På det sättet är jag sjukt besviken på Tata. Hade matchen nu slutat 1-0 hade jag inte varit nöjd.

Sen, Sergi Roberto. Why? Aja, ska inte pissa ner stämningen för mycket. Helt underbart resultat vi tar med oss hem till Barcelona och taktiskt spelade vi underbart ikväll. Nu ska jag sluta och istället njuta.
Barcelona NoGo™
2014-02-18 23:17
Hoppar på hyllningståget till Kompany, helvete vilken best han är!
Coach Pep,
Riktigt skönt att spela skjortan av skitlaget. Helt klart rätt approach av Tata att spela Iniesta, Fabregas och Xavi samtidigt för att på så sätt äga City totalt utan risker. Vi kanske borde skapat lite mer, men i det stora hela näst intill en perfekt genomförd match.
Barcelona Stoichkov~
Nu ska jag verkligen inte låta som det är klart och att Barca är vidare. Det återstår en match och City är ett bra lag. Men någon skrev följande som jag gillar:

"If this is Barca at their worst, then the rest of Europe has a lot to worry about."
Barcelona Canaletes
2014-02-18 23:16
@Treyh:

Sen blir det ju omöjligt att leta upp hen på Internet då det finns 24739023 Erik Karlssons i Sverige..
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-18 23:15
Måste säga det. Kompany var ett djur idag. Fantastisk!

Tycker även Pique var riktigt bra idag IGEN mot ett bra motstånd. Kul!
Barcelona the cameroonians
@Treyh:

Aftonbladet är en skvallertidning vars enda chans att locka läsare är att tillverka felaktiga och chockartade rubriker.

De är också en tillflyktsort för människor som lever i förnekelse och som inte har förmågan att acceptera verkligheten. Därför söker de efter syndabockar och Aftonblaskan är inte sena att mata dem med den ena konspirationsteorin efter den andra.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Treyh:

Fatta att den artikeln kommer vara nummer 1. Den kommer att vara den mest populära under hela veckan...

Jag kan fan lägga pengar på det..
De måste få inte lite pengar via annonser och mera..Låt det vara och länka inte det här för att du bidrar vi till deras samla peng-verksamhet..
Barcelona Davids3
Bara jag som tyckte att Kompany var helt galen idag ?
Barcelona FCBlaugrana
JAG ÄLSKAR YAYA TOURE. Så vackert.
Barcelona zick9
2014-02-18 23:14
Det var inte offside på Fabregas!
Barcelona Barca älskare124
2014-02-18 23:14
Skulle inte ni vilja ha kompany i laget! Vilken kämpe, han var kung idag city!! Skulle vilja ha honom i laget
Barcelona Vampíro
2014-02-18 23:13
Har tidigare vart väldigt kritisk till Fàbregas men han gjorde ett mycket starkt jobb ikväll. Han fick kanske inte ut så mycket offensivt men det var en riktig fin kämparinsats från hans sida, väldigt okaraktäristiskt. Bravo Cesc!
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2014-02-18 23:12
Innan det här forumet spårar ur fullständigt av folk som försöker provocera så vill jag klargöra angående domarinsatsen.

1. Det var straff, och en ganska solklar sådan! Precis som Niva förklarar i länktips så sker den första kontakten utanför, men tacklingen fortsätter in i straffområdet. Enligt regelboken så är det straff.
2. Vi blev rånade på ett uppenbart mål när Fabregas var ganska långt ifrån offside. Minst 1 spelare upphäver offsiden.
3. Vi skulle INTE haft en ytterligare straff vid handssituationen. Armen befinner sig i en naturlig position och bollen kommer såpass snabbt att Clichy inte hinner reagera.

Tack för mig och godnatt.
Barcelona Rambla~
2014-02-18 23:11
Haha, jävla gnäll på Jonas Ericsson? Dödade fotbollen? Vilket skitsnack från oljefansen. Messi är innanför, kanske på linjen (vilket räknas som inne i straffområdet), när han trippas över benen. Bara för att tacklingen påbörjas utanför spelar mindre roll när beröringen kommer senare när Messi hunnit in i straffområdet. Förresten, vad hade City att komma med innan dess? Nada, niente, zero! Jag säger som Graeme Souness sa i studion på Bein Sport: Barca didn"t allowed City to play tonight. They were all over them with their pressing.
Annons: