/spanien/barcelona/forum/5474.aspx/spanien/barcelona/forum/5474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2014-02-19 15:13
Alla experter är eniga: straffen var korrekt dömd. Med andra ord var det vi som blev rånade igår... Uefalona... javisst! Jag älskar att vara hatad!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona CRset
2014-02-19 15:06
Herregud! Ibland undrar man om folk verkligen har kollat på samma match. Har suttit hela morgonen och läst till o från på City:s forum. Helt otroligt att de vägrar inse och släppa vissa saker med gårdagens match. Jag kan tänka mig att ni kände samma sak som jag igår, jag blev chockad över att city inte var mer aggressiva och mer offensiva i sitt spel förvånade mig. Att vi kunde rulla runt i början av matchen precis som ville. Sen påstår de att Silva dominerade mittfältet före våra tre spanjorer är ju bara sorgligt. Silva va ju fan osynlig stundtals och de enda jag la märke till att han gick runt o sparkade på neymar i slutet av matchen.
Sen håller ni inte med om att de knappt kändes som en CL match, city hade knappt någon tifo på läktarna och deras fans va knäpptysta matchen igenom, jag hörde våra fans sjunga flera gånger och de roligaste med allt va väl att de kändes som hela arenan sjöng "ole" efter varje pass vi slog i slutet av matchen? De är ju förnedrande mot hemmalaget City. Haha

Jag tyckte heller inte vi kom upp i någon högre nivå igår när de gäller den offensiva biten och ändå åkte vi hem med 0-2, är det inte ett tecken på att vi år efter år går så här långt och alltid drar de längsta strået även om alla går runt och säger de ena och de andra om att vi inte är lika bra.
Nu längtar jag bara tills city kommer till Camp Nou, så vi kan ge Premier Leagues offensivaste och bästa lag en rejäl fotbollslektion.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-19 15:02
Jeffson 4 president!
Barcelona jonis
2014-02-19 14:58
enkos

Fan då är det fel på domarna under våra matcher vi spelar, och jag har därmed blivit blåst på många mål i onödan :P
Barcelona NoGo™
2014-02-19 14:56
Official: Alba has a thigh muscle overburdening, it's not yet clear if he'll be able to play against Real Sociedad on Saturday #fcblive

Adriano ersätter så det är lugnt.
Barcelona enkos
2014-02-19 14:53
Jonis

Man kan sova hos en målvakt om man vill men det blir aldrig offside så länge denne inte får bollen direkt eller stör målvakten... och där är regel tydlig..
Barcelona jonis
2014-02-19 14:47
enkos

Nej man tycker ju inte det. Fast man vet ju aldrig med olika domslut från olika domare och jag har heller inte så jättebra koll på sådana situationer. Men det var bara en tanke efter att ha sett denna bild
Barcelona enkos
2014-02-19 14:44
Jonis Det är inte straffbart att stå i offside som Pique gjorde.. Han är inte den som får bollen i första hand utan Fabregas som är långt borta från Pique och som i sin tur tar bollen och passar bollen bakåt till Pique som inte är offside när han får bollen... Så nej inget offside alls...Har du redan glömt alla sådana "offside" Van Nisterloy var i när han spelade i United? Han stod konstant i offside vid varje frispark medan bollen gick till hans medspelare som i sin tur passade honom när han bakade...
Barcelona enkos
2014-02-19 14:42
Riskerar att stängas av – efter sitt svenskhån
Barcelona jonis
2014-02-19 14:41
@enkos:
Har inte stenkoll gällande offsideregeln för spelare som påverkar anfall osv. Men i detta fall, räknas Pique som offside när Xavi slår den avgörande passningen? Visst, Pique är inte i vägen för passningen och jag tror knappast det var därför domaren blåste av, men har sett liknande situationer, t.ex. för inte så länge sedan när en spelare sköt och skottet gick förbi en spelare som var offside som inte godkändes
Barcelona enkos
2014-02-19 14:39
Cesc Fàbregas: "Nu får alla hålla käften" Kanske Mourinho känner sig utpekad :)
Barcelona enkos
2014-02-19 14:38
Har någon läst Peter Wennmans artikel om Pellegriniga låga påhopp?
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 14:36
Still glad :D visca el Barca! Skönt att sätta kritikerna på plats.
Barcelona enkos
2014-02-19 14:35
Någon som har videon på Navas filmning som Pellegrinig ville ha frispark?
Barcelona Rambla~
2014-02-19 14:35
@enkos:

Jo men liksom, det blir ju bara så löjligt när det finns så tydliga bevis. Varför envisas man med att stånga huvudet blodigt i väggen?
Barcelona enkos
2014-02-19 14:33
Rambla~

Barca hatare som menar att det inte var straff när det syns tydligt på både bilder och video att det var solklar straff... så du förstår problemet? :)
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-19 14:33
mycket bra sagt Jeffson.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 14:31
Grabbar njut av vinsten o bry er inte om vad andra säger. Dem är så bittra att dem biter på sitt eget kött. Vilken perfekt match vi genomförde igår :) var e alla som sa Barca hit o dit? Många hoppas att vi ska hamna i en riktig formsvacka så de vinner några titlar. Haha folk har tröttnat på att vi visat allt i vår väg dem senaste åren. Visca el Barca!
Barcelona Rambla~
2014-02-19 14:31
@enkos:

Hm, jag förstår inte problemet? Straffen ser ju solklar ut.
Barcelona enkos
2014-02-19 14:29
När Barcas konto kappades så skrevs det om Qatars blod samtidigt som skickades en hälsning till Real som sponsras av Emirates.. Är inte det en ren hyckleri?
Barcelona Rambla~
2014-02-19 14:29
Här är 14 härliga foton från matchen att ladda ner.
Barcelona enkos
2014-02-19 14:24
Solklar straff !!
Barcelona Rambla~
2014-02-19 14:18
Kolla in det högupplösta fotot. Utanför straffområdet? Hm, inte riktigt va? :P
Barcelona Romario11
2014-02-19 14:16
Av alla oviktiga saker är fotboll den viktigaste. Förstår inte varför Barca berör mig så starkt. Älskar sådana här CL-vinster mot just engelskt motstånd.

Som Tata sa, tio minuter i första och tio i andra var vi dåliga annars ägde vi spelet. Vilken disciplin spelarna besatt alltså!

Efter utvisningen visade City att de kan spela, de spelade riktigt starkt när de jagade boll, men varför spelade de inte så från början med eget spel? De gnäller i alla fall inte som Drogba (förutom Pellegrini).

Ska bli kul med helgmatchen mot Sociedad med pigga Pedro och Neymar som någon nämnde tidigare. Montoya, Adriano, Song, Batra. Vi har faktiskt bredd.
Barcelona Rambla~
2014-02-19 14:05
Har ni tänkt på en sak. Vilket ramaskri det blir så fort Barca vinner en match. En match där de inte tillät ett vanligtvis väldigt offensivt och farligt City spela för de fick inte låna bollen under långa stunder. Var det någon som såg Barcas spel utan boll? Varför är det ingen som diskuterar detta idag? Sitter inte folk och undrar varför City var så tafatta och beskedliga igår? Det måste ju bero på något, eller hur? Nej, istället är det full fokus på: 1. En helt korrekt utvisning - Belackarna hävdar ändå envist att de tilläts inte spela fotboll på lika villkor av Ericsson. 2. En straffspark, som jag faktiskt tycker inte är något att grina över. Visst, någon domare kanske dömer frispark, en annan dömer straff. Det är en tolkningsfråga om var den avgörande fällningen sker. Tolkningen kan gå åt vilket håll som helst. Det är de här två händelserna (fast det är en och samma situation) som alla anti-Barca hakar upp sig på. Det här är det enda som diskuteras efter matchen. De här två sakerna som egentligen inte innehåller några större felaktiga beslut. Ändå ska opinionen förstora upp detta till jätteproportioner där det skrivs griniga artiklar på Svenska Fans, till stora feta skandalrubriker hos kvällstidningarna. Fokus flyttas från det att City faktiskt var väldigt beskedliga och harmlösa igår och hade verkligen svårt att få till några organiserade anfall. Allt handlar om utvisningen och straffen. City behöver inte stå till svars för varför de så tydligt anpassade sig efter motståndaren på sin hemmaplan. De ställde upp så som bottenlagen ställer upp på Camp Nou. Är det verkligen det enda som finns att diskutera om matchen? Ja men ge oss Messis friläge då och låt han få avsluta. Får vi 0-1 där tro? Låt då Demichelis få stanna kvar på planen. Barca kanske leder med 0-1. Är City verkligen så självsäkra på att de hade vänt på resultatet och vunnit? Knappast!
Barcelona Dinho the artist
2014-02-19 14:04
Och förresten; är det bara jag som ändå kan dra på smilbanden ang. Cityredaktionens artiklar? Om man skummar igenom forumet ser man snarare att många faktiskt köper att de förlorade och snarare skyller på Pelles matchcoachning. Artiklarna är ju snarare så grovt sarkastiska att man tar det med en nypa salt.

Sen är väl det lite av Cityredaktionens rykte; ganska oortodoxa.

Hur som haver - riktigt skön vinst igår, piggt inhopp från vår lilla showbrasse dessutom!
Jeffson
2014-02-19 14:00
Det var med stor glädje och stolthet man vaknade med idag. Det var många som tvivlade på var vid stod inför detta mötet, mig själv inkluderad, och att åka till Manchester City's hemmaborg där dom har levererat riktigt bra denna säsong och vinna komfortabelt med 2-0 är så djävulskt grymt. Vi kontrollerade bollen, tempot och händelserna i större delen av matchen både innan och efter utvisningen. Därför är jag stolt, det var inget slumpresultat vi fick. Vi ägde matchen.

Sen det här med domarna, internet och hat...
Först av allt utvisningen och straffen. Jag trodde att det var en feldömd straff först. Sedan kommer Niva, Poll och andra och säger att den är korrekt och det räcker för mig. Det är straff. Och utvisning. Helt korrekt.
Det som inte var korrekt var målet vi fick bortdömt och straffen vi aldrig fick.
MEN!
Jag kan förstå att domare kan missa den handsen eller den offsiden så länge vi har det domarsystemet vi har nu. På samma sätt som jag kan förstå att en domare tror det är straff när spelaren fälls 10cm utanför i full fart (läs: Messifart) men landar i mitten av straffområdet. Det som är förbannat roligt är att 90% av internetsverige bara kan se den "feldömda" straffen och samtidigt blunda för det andra och sedan hata Barcelona för det. Hahaha om nu domaren gör fel bör man inte då kritisera domaren istället? Nä, då hatar man på Barca istället som dessutom blev berövade på en straff och ett mål. Denna missriktade frustration som dessa visar upp tror jag är ett beteende som överlevt all utveckling sedan ett mycket tidigt apstadie. Detta kommer antagligen aldrig att bli bättre därför försöker jag så gott jag kan se det roliga i det och låta mig fascineras istället för att ansluta mig som någon slags motståndare till denna neandertalarkultur. Och det funkar riktigt bra faktiskt.

Och till alla er som har gnällt röven av er pga poängtapp eller en mindre bra period i en match och sagt att City kommer att vinna med 5-0 och dom kommer att rövköra oss och dom kommer att knulla oss på hörnor och dom kommer att jogga igenom vårt slöa lata mittfält och vi skulle aldrig sålt yaya och vi kommer att bli lika förnedrade som mot Bayern förra året. Osv osv...
När ska ni lära er att man inte går igenom en säsong utan poängtapp?
När ska ni lära er att motivationen i vissa matcher i ligan inte är densamma som i ett CL-slutpsel?
När ska ni lära er att aldrig räkna ut Barcelona?
När ska ni lära er att sluta håna våra spelare?
Och när i helvete ska ni lära er att ALLTID supporta den klubb ni säger er vara supportrar till?
Jag är uppriktigt trött på er som tar åt er av detta stycke!

Men som sagt, det var riktigt gött att vakna i morse =)
Barcelona Dinho the artist
2014-02-19 13:57
Måste säga att det gladde mig enormt att se Pique så stabil som han faktiskt var. Tyckte även att Dani var riktigt bra, likaså Cesc, Xavi och Alexis.
Barcelona enkos
2014-02-19 13:47
Mest imponerande med matchen från Barcas sida var att laget spelade så lugnt från första till sista minut och fick aldrig panik.. Det såg ut som på träning mot ett lag på bortaplan som gjort 150 mål denna säsong . Att en mittback som Pique står längst fram och närmast Citys målvakt Harts säger mer än tusen ord :)
Barcelona Neymar N11
2014-02-19 13:41
@barcastuff: Lionel Messi has now scored 16 goals and given 2 assists in his 17 games in the 1/8 finals of Champions League #fcblive [via #messistats]
Annons: