/spanien/barcelona/forum/5469.aspx/spanien/barcelona/forum/5469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona yeezus
2014-02-22 23:31
Jag kan förstå alla som uppmanar att stödja laget, det är självklart vi ska göra det vid motgång, inget snack. Men jag tror det handlar om frustration eftersom många, inklusive mig, kan se den j*vla potentialen den här klubben besitter men hur vår tränarstab/ledning år efter år drar tillbaka den...Det är bara tragiskt att se, det är allt.
Barcelona Neymessi
2014-02-22 23:29
@La liga es blaugrana!:

Håller med. Men tappar vi poäng utan den där stjärnan på plan så kommer Tata få all skit för att han inte spelade med sin bästa 11a...
Barcelona Andreas-
2014-02-22 23:27
@Corro Cnorro:
Barcelona är en förening som alltid siktar på att vinna, det i kombination med fantastiska spelare som Cesc, Messi, Xavi, Busquets, Iniesta osv som kommit fram genom ungdomsakademin så är det ett KRAV att gå för CL just nu. O ska vi gå för CL så behövs vissa förändringar, det är inga jättestora. Men en, kanske två klassmittbackar. Kompany i Barca skulle röja upp hela Europa o ge oss makten. Om 10 år finns inte så många fantastiska spelare i Barcelona, då måste vi säkert värva 7-8 spelare för o verkligen kunna vinna CL. Det är en för lång shoppinglista, men jag kallar inte en shoppinglista lång om det behövs 1-2 spelare för att i princip göra oss oslagbara den dag när ALLA har motivationen på topp. Det är en chans man ska ta, kort sagt. In med Kompany direkt.
Jeffson
Haha fyfan vilket dagis det är här inne. I tisdags var vi bäst i världen och skulle vinna CL och ikväll är vi skit och allt är kört. Hur fan orkar ni själva med ert ständiga resultatrunkande? Lär er älska klubben istället. Tragiskt att det går att läsa mer skit om FC Barcelona här inne än i tex puertan.

Tänkte dra iväg ett lite längre inlägg om mina synpunkter kring själva matchen men efter att ha läst en sida här så var motivationen borta. Skriver nog imorgon istället.

Visca!
Corro Cnorro
@Cule4life:

In:
FM 14

Ut:
FIFA 14
Neymar11
2014-02-22 23:25
yeezus Dåliga nyheter, han har fått nytt kontrakt och mer i lön! Haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Reporter
2014-02-22 23:25
Vi måste ta det lugnt med all snack om värvningar. Vi är mitt i en säsong.

Glöm inte, vi slog City på Etihad med 0-2 i tisdags.
Barcelona yeezus
2014-02-22 23:24
Kan inte sätta ord för hur katastrofal Piqué var idag. Jag kan hands down inte komma på någon mittback som tabbat sig så grovt som honom vid denna nivå. Att han förknippas med löneförlängning får mig att tappa hoppet om dagens barca. Passivitet hjärta FC Barcelona. Skäms.
Barcelona Cule4life
2014-02-22 23:23
In:
Ter Stegen
David Luiz
Kompany
Luis Gustavo
Mandzukic
Rafinha

Ut:
Valdes
Montoya
Roberto
Song
Tello
Puyol (Kanske)
Macherano (Kanske)
Xavi (Kanske)

Låna ut:
Batra
Defou
Corro Cnorro
2014-02-22 23:22
@Andreas-:

Men Kompany har inget med denna match att göra för tusan, kolla spelare för spelare där är Barca bättre än La Real på varenda position. Men fungerar inte kollektivet så får man börja att jobba inifrån, jag har lite tankar om varför en del saker inte fungerar men det är inget jag "vågar" dra upp här.

Visst kan man gnälla om att man inte får in en klassförsvarare men Neymar kom istället men det är väl typiskt yngre supportrar, köpa, köpa och alltid ha det värsta av allt oavsett om klubben blir skuldsatt eller inte.
Barcelona Gio Style
2014-02-22 23:21
ALLTSÅ HERREGUD!?
Det är solklart enligt vissa att man måste värva in klasspelare nu efter förlusten,
HALLÅ! VI STÄLLDE INTE UPP MED DET BÄSTA LAGET, VAD FAN SKA VI MED EN KLASSVÄRVNING TILL?

Jag sågar inte tanken att värva en ny spelare, skulle inte tacka nej till exempelvis Kompany.
Men seriöst, "Det är klart nu att vi måste värva in 1-2 klasspelare".
Okej om vi fått i oss med det bästa laget 2-3 matcher men så är inte fallet idag.

Tata roterade och det straffade sig idag.
Många backuplirare måste steppa upp helt enkelt och vi behöver en bättre inställning på plan.

Det är fortfarande 13 omgångar kvar, detta är inte avgjort på något sätt.
Nu visar det sig bara att spanska ligan är svårare än vad många tror.
Barcelona Andreas-
2014-02-22 23:19
-
Barcelona Andreas-
@Corro Cnorro:
Det är just ledningen som är de lata jävla asen som inte tar in klasspelare i försvaret. Kompany t ex.
Corro Cnorro
Andreas-: men är vinna allt då? Är du så desperat efter det? En klubb av Barcelona ska vinna saker absolut men ibland får man acceptera att man helt enkelt inte alltid kan vinna och att en del lag är bättre. Förstår man inte det så bör man ta sig en funderare, något lag måste komma tvåa trea osv så har det alltid varit ibland är det Barca och ibland några andra.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-02-22 23:17
Tata borde göra dom hungriga genom att bänka en stjärna och markera att hur stor spelare man än är så blir man bänkad om man inte presterar.
Barcelona Andreas-
2014-02-22 23:12
Corro Cnorro: Vet inte när du vaknade o börja fatta saker o ting men det här är en liga där varje poängtapp kan bli avgörande. Visserligen är den här säsongen jämnare än senaste säsongerna, inget snack om saken. Men det är fortfarande extremt kritiskt att tappa poäng om man vill vinna liga. Så är det i de flesta ligor iofs. Är väl i PL det är "jämnast", men då är ju topplagen också katastrofalt dåliga i CL. Att vinna La Liga handlar inte om att ha den högsta nivån, det handlar om att vara noggrann o ta varje match på fullt allvar. Poängtapp som mot Valencia t ex, då skare blåsa jobbiga vindar för spelarna. Samma sak idag när man i princip knappt ser ut att göra sitt bästa. Då är det så jävla dåligt.
Barcelona NoGo™
2014-02-22 23:11
According to the referee report, Martino was sent off at half-time after he called R.Sociedad's assistant "pelotudo", "bloody fool" #fcblive
Barcelona Vampíro
2014-02-22 23:10
Efter en välbehövlig promenad runt kvarteret så har man lugnat ner sig lite.Hatten av för La Real som gör en kanonmatch, de förtjänade att vinna utan tvekan. De gjorde det svårt för Barça de få gångerna spelarna ville gå framåt.

Vi har vart på topp hela säsongen och nu har vi hamnat ett stort steg bakom övriga konkurrenter. Bara att satsa hårdare inför CdR-finalen och hoppas vi kan gå vidare och undvika de bästa lagen i CL för just nu är Barcelona oerhört sårbara. Vi har endast oss själva att skylla på, för ett par månader sedan ledde vi med flera poäng nu har vi fallit igenom. Gör det bästa av den här säsongen nu!
Neymar11
2014-02-22 23:03
Ronaldinho the original Har en tendens till att glömma bort honom. Då jag inte märker av honom förrän jag läser matchstats Men iår har han spelat upp sig, men fortfarande mycket kvar att bevisa då man vet vilken underbar fotbollsspelare han kan vara
Barcelona papillon
2014-02-22 23:02
1. Det funkar inte att byta ut i princip hela backlinjen. En sån här match hade det räckt med att byta ut alba mot adriano, allt annat är underkänt.

2. Sociedad är starka när de har boll och därför borde vi ha startat med samma elva som mot city, fast med adriano och pedro istället, för att ta kontroll över matchen.

3. Det var så tydligt i halvlek att nånting måste göras. Ta kontroll över matchen, in med xavi och ut med song, ner med busquets. Minst!

4. Fattar inte hur pique som siste man försöker ställa offside vid en nickduell, dum eller bara lat? Backlinjen ska ALLTID falla vid en sån situation och det får man lära sig som pojkspelare! Och vem är det som inte följer med griezman, är det adriano? Herregud!

5. Varför får inte pique understöd vid 3-1 målet, han måste trots det ändå ut och pressa lite men herregud!

6. Vad gör montoya vid 3-1 målet, spelaren löper på hans yta men ändå står han stilla och tittar på. Hela backlinjen står fel men det är hans ansvar just då!

7. Finns ingen ledare på plan! Finns bara puyol, kanske xavi och mascherano. Vissa vill se iniesta eller messi, herregud säger jag!

8. Jag är jävligt besviken just nu. Det behövs hungriga killar och nån etablerad måste ryka, inte för att han är dålig utan för truppens bästa.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona kirtap
2014-02-22 22:59
Kaktus
Intressant på vilket sätt svek spelarna Guardiola?
Ronaldinho the original
2014-02-22 22:58
Neymar11 (Barcelona) Fabregas?
Neymar11
2014-02-22 22:57
Fyra spelare som förtjänar beröm. Som oftast får stå ut med mest skit från oss här inne. Som gör sig förtjänta av att bära klubbens färger. Sanchez Pedro Alves Valdes Ska fan aldrig gnälla på dessa fyra igen
Corro Cnorro
2014-02-22 22:55
@Neymar11:

Klart man kan gnälla över vissas inställning men det finns ju inget stopp på gnällandet, alla gör en dålig match ja men förmodligen så gör dessa spelare en bättre match nästa gång. Det finns inte en spelare som spelat 200 seniormatcher utan att han haft en dålig dag där motivationen inte varit på topp eller att saker inte klaffat.
Corro Cnorro
2014-02-22 22:55
@Neymar11:

Klart man kan gnälla över vissas inställning men det finns ju inget stopp på gnällandet, alla gör en dålig match ja men förmodligen så gör dessa spelare en bättre match nästa gång. Det finns inte en spelare som spelat 200 seniormatcher utan att han haft en dålig dag där motivationen inte varit på topp eller att saker inte klaffat.
Real Madrid Kaktus
2014-02-22 22:54
Bartra är verkligen katastrofal, minns som sagt folk som självsäkert deklarerade att Bartra är bättre än Varane. Detta var ju det ultimata beviset på Bartra's uselhet. Det har också sagts att Bartra är bättre än Inigo Martinez fete att ha överglänst Sociedad spelaren i ett par sömniga pojklagsmatcher (U-21). Inigo fortsätter att dominera i La Liga, där det räknas.

Många av oss culés måste börja acceptera att 95% av våra talanger som kommer fram är medelmåttor, vi hade enormt flyt när vi lyckades få fram så många talanger som prickade sin livskarriär på en och samma gång under Guardiola. Sen ska man inte glömma att Guardiola är ett geni och det han gör kan inte någon annan göra. Det är så sorgligt att vi svek Guardiola och fick honom att lämna, världens bästa tränare behandlades som skit och sveks av sina spelare. Vi hade kunnat bygga en dynasti likt Ferguson med ett geni som honom.

Istället får vi titta avundsvärt på Bayern och hur speciellt lag han håller på och forma där, det är så bittert att se på...
Barcelona Bentley King
2014-02-22 22:53
Ta inte åt er av småbarns kommentarerna. Riktiga Barca fans är med i vårt och torrt :) Nivån här inne kommer inte att förbättras oavsett vad som än händer. Visca Barca!!! <3
Barcelona Bentley King
Ta inte åt er av småbarns kommentarerna. Riktiga Barca fans är med i vårt och torrt :) Nivån här inne kommer inte att förbättras oavsett vad som än händer. Visca Barca!!! <3
Barcelona Bentley King
Neymar11
Corro Cnorro Du förstår fortfarande inte problemet. Förlusten kan vi alla ta, sånt kommer förr eller senare Utan det är besvikelsen vi får utav spelarnas inställning som knäcker oss Och det är inte första gången senaste två åren, utan det ser oftast ut så här. Speciellt på bortaplan.
Annons: