/spanien/barcelona/forum/5467.aspx/spanien/barcelona/forum/5467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zloty
2014-02-23 00:34
Lite roligt och läsa media och hur folk kommenterar. Varje match Barcelona vinner - Domarfusk, mygel, filmningar. Enligt hatarna har Barca aldrig vunnit en match sedan klubben grundades utan fusk. Varje match Barcelona förlorar - Klanderfri insats från domaren. Barcelona har aldrig någonsin fått domslut mot sig sedan klubben grundades. Var helt enkelt det sämre laget. Finns så sjukt mycket retarderade människor i Sverige att 70% borde ligga inne på psykavdelningen på lokala sjukhuset och det säger jag inte för att vara elak utan snarare för att det finns hjälp att få antar jag. Är dock inte säker på att det går att bota ren dumhet så för vissa har väl tåget aldrig ens kommit till stationen.
Barcelona II Barça II
2014-02-23 00:33
Ni må kalla mig medgångssupporter om ni så vill, men jag tror inte årets upplaga av Barcelona. Det är allt för många i vår trupp där "bäst före datumet" har gått ut. Dessutom har vi även flera spelare som inte platsar i ett sådant stort lag som Barca. Det leder till att vi i år, har varit alldeles för ojämna. Ta Batra till exempel, han är ingen man som är redo för startelvan i Barcelona . Dos Santos, Tello, Affelay, Sergio Roberto, Montoya, Song, Oier mm är inga lirare ett lag som Barcelona ska ha på bänken. Vårt avbytarbänk måste vara bland de sämsta i hela Europa (bland stor lagen). Tyvärr så tror jag att vi blir titellösa i år. Hoppas ju självklart att jag har fel..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona yeezus
2014-02-23 00:23
@Corro Cnorro:

Att vi vann mot City i tisdags har ingen som helst betydelse i ligan. Vi förlorade med 3-1 idag och ligger 3p bakom Madrid. Jag stöttar mitt lag fortfarande och tror vi kan resa oss men kritik borde inte få vara tabu. Vi var skit idag och med vårt försvar vinner vi tyvärr INTE Champions.
Barcelona Andreas-
2014-02-23 00:19
Barcelonistas: Kan tillägga att Atletico o Real Madrid i sin första halvlek på Camp Nou spelade väldigt defensivt. Det handlade mer om att trasa sönder vårt spel. Som lag har vi bra defensiv, dvs vi kan försvara oss mot ett sämre lag, som t ex Atletico, när alla gör en bra match o är motiverade. Vi kan göra det bra utan problem. Mot Real i andra halvleken när dem släpper sin 5-backslinje/Ramos på mittfältet o spelar mer normalt så börjar man se att Real Madrid tar över matchen o börja skapa lägen. Ronaldo kunde fått en straff när Masken tryckte ned han, hade inte varit den mest horribla straff jag sett om jag säger så. Ronaldo kommer igenom ett par gånger. Khedira o Benz har varit läge om jag inte missminner mig. Bayern, Real o vi är de tre bästa lagen i världen. Dessa två lag kommer inte dansa efter vår pipa som Atletico, City o Real i första halvlek på Camp Nou gjorde. Ancelotti har lärt sig o Bayern kör på som vanligt. Dessa två lag är de enda lagen i världen som har kvalité att kunna spela jämnt mot ett fullt fokuserat Barcelona. Väl där, tror jag inte att vårt försvar som lag brakar samman. Men små individuella prestationer kommer blir förödande. Kolla Pique när han ger Vela fritt skottläge i slutet av första halvlek idag t ex. Det är egentligen bara Bayern o Real som verkligen ska kunna visa hur bra våra försvarare är, ja, det är dem enda två som kan utmana oss i allt. Titlar, pengar, spelare, tränare, makt osv. Atletico är t ex inte den bästa värdemätaren. När lag som Real Sociedad m.fl flera gånger visar svagheterna i vårt försvar. Då är man orolig inför vad Bayern o Real gör över två matcher i CL.
Barcelona Clutch
2014-02-23 00:19
Ryck upp er förfan! Det är 13 omgångar kvar. Tror ni på allvar att Real och Atletico kommer vinna varenda en av dem matcherna? Det är långt kvar av säsongen och bra mycket större poängtapp har tagits in under slutet av säsongen för.
Barcelona Neymessi
2014-02-23 00:11
OM man ska försöka se något positivt med dagens förlust. Jag tänkte visserligen samma sak när vi förlorade mot Valencia och jag börjar tappa tron på att en motgång är elden som krävs för att väcka spelarna. Men strunt samma.
Bortsett från att vi inte startade med vår starkaste 11a så är det tydligt att vi har stora problem mot ett hårt pressande lag. Jag hoppas att Tata analysera matchen noga så att vi är redo att möta ett revanschsuget City som kommer köra stenhårt framåt.
Förövrigt hoppas jag att Tata inte lägger all skuld på sig själv utan ger spelarna en rejäl utskällning för deras promenadinställning på plan. Han måste få in att ALLA ska kämpa och slita.
Jag hoppas att en journalist frågar Tata varför Messi inte springer som han brukar. Jag struntar i om Messi gör ett hattrick eller inte. Jag vill att han ska kämpa! (det brukar ju bidra till mål också :) )
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-23 00:10
Hade inte vi vunnit mot city hade den här förlusten känts mer. Men ja, vi gjorde en dålig match idag. Dags att vi ryker upp oss igen :) atletico - real nästa omgång. Vi har forfarande en stor chans att vinna ligan om nu någon tror att den e körd!
Barcelona Andreas-
2014-02-23 00:02
Barcelonistas: Mot Atletico såg det bra ut, det tycker jag med. Men Atletico är ett sämre lag än t ex Bayern. Tyskarna är ett lag som kan dra ned brallorna på oss o blotta vårt försvarsspel till max. Håller försvaret mot Bayern, då kan man sitta lugnt i båten. Håller inte riktigt med om att det såg 100 % ut mot Real i el Clasico. Real Madrid har ganska många lägen, kommer igenom väldigt ofta i andra halvlek när man börjar pressa högre. När man släpper sin defensiva taktik som man startade med. Försvaret får bekänna färg på riktigt mot Real Madrid o mot Bayern. Det är klubbar som kan utmana oss på alla positioner. Då kan ett taskigt försvarsspel förändra mycket. Vi lär bli varse det i CL, för vinner vi inte turneringen så är jag redan nu säker på vad den största anledning till det är. Även City kan mycket väl skaka liv i returen. Bara tacka Pellegrini för att han inte körde all in från början genom att satsa allt på att pressa högt.
Corro Cnorro
2014-02-23 00:00
Jag brukar säga att det är managerns största uppdrag nämligen att motivera sina spelare, vi kan sitta här och prata siffersystem i all eveighet men just motivationen är det viktigaste. Idag misslyckades det tyvärr men det är sådant som händer alla och alla lag.
Neymar11
2014-02-22 23:58
Neymessi Jag själv tycker att backlinjen får oförtjänt mycket skit (undantag idag,det förtjänar dom) Men inte så lätt för dom, när 3 spelare får försöka täcka halvaplan, följa med motspelarna och samtidigt pressa bollhållaren. Speciellt när man ska försvara sitt eget mål felvänt med så mycket yta för motståndarna att anfalla på. Visst vår taktik att spela med hög backlinje, men för att vi förlitar oss på presspel. Som inte alls funkar längre Jag själv skulle säga, att mittfältet är vår svagaste lagdel. Både offensivt och defensivt. Mittfältet som ska länka ihop lagdelarna istället så dras vår lagdelar isär. Pga att dom inte gör sitt jobb. Individuellt så är dom riktigt bra, men sen Pep försvann. Så har samspelet mellan dom 3 försvunnit
Jeffson
2014-02-22 23:58
@Kaktus:

Gå tillbaka i forumet till i tisdags och läs. Det var en hel del. Men skitsamma, dett är historia nu. Idag är det lördag och vi är tydligen skit igen. Så ut med Tata, Pedro, Montoya, Adriano, Song, sopan Pique och valpen Bartra och bryt Xavis kontrakt nu. In med Kompany och Klose och 10 till så ska vi aldrig mer förlora en match och då kan vi alltid vara glada och bäst. ;)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-22 23:54
Andreas - jag går inte bara efter City matchen jag kan inkludera Atletico och Real Madrid matcherna med. Angående Cuty matchen så jobbade mittfältet på ett helt annat sätt än vad dom gjorde idag. Faktum är försvaret har sett stabilt ut i dom största matcherna. Mot Atletico så skapade dom knappt nått mot oss. Jag tycker inte man ska dra några större slutsatser än.
Barcelona L!VOZ
Efter såna matcher brukar det vissa vilka är de RIKTIGA fans och vilka är FALSKA!

Visca el Barça
Barcelona Andreas-
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Reglerna är enkla. Klaga aldrig, hylla alltid. Egentligen tycker jag inte att folk överdriver när de klagar.

Vi har en stabbig backlinje, en kass backlinje, det har vi vetat om hela jävla säsongen. Det visste vi redan innan, hur fan ska man inte få klaga när det är Kalle-Anka försvar som idag?

Och hur i helvete kan man inte värva en mittback av klass på två år? Bara i Barcelona.
Barcelona Krabban94
2014-02-22 23:53
Vart försvann mit inlägg?! My bad hittade det! :D
Barcelona Krabban94
2014-02-22 23:52
Lyssna på den här nu! Många har säkert hört den förr men ändå...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-22 23:50
Om du/ni håller inte med om att laget ska hyllas när det bör hyllas eller laget ska sågas vid fotknölarna som matchen vi spelade idag. Va faan vill ni att vi ska gör stället? Ni kan väll komma upp ett regelförslag om att ingen får överhuvudtaget klaga över hur vi än spelar så får vi se hur många som skulle rösta på den kampanjen.. P.s ni som kan läsa spanska, vad säger tidningarna där nere i Barcelona?? ..
Barcelona Neymessi
2014-02-22 23:49
Vår backlinje är ett extremt stort problem. Just nu är vi väldigt beroende av att mittfältet fungerar perfekt annars får motståndarlaget en målchans varje gång vi tappar boll. Det gör att vårt mittfält och våra anfallare inte vågar slå dom där mer riskfyllda passningarna ( eller ta dom där löpningarna) utan man väljer hellre den enkla passningen till kamraten en meter bort. Det funkar mot lag som är minst lika fega ( exempelvis city) men mot lag som pressar hårt får vi stora problem att skapa något framåt.
Real Madrid Kaktus
2014-02-22 23:48
Vem har sagt att vi helt plötsligt är bäst eftersom vi slog ett 10-manna City? Det var snarare flyt än skicklighet som gav oss den vinsten, eller vissa tror att man skall förlita sig på straff, utvisning och mål i varje viktig match?

En vinst här och där förändrar ingenting, spelarna måste motiveras och Tata måste kliva av eller börja visa lite karaktär.
Barcelona Andreas-
2014-02-22 23:46
Barcelonistas:

Det har du helt rätt i. Song o Neymar istället för Fabregas o Xavi är stor skillnad. Men det förändrar inte faktum att City spelade extremt defensivt, man blev chockad t om. Det förändrar inte heller situationen kring vår backlinje. Passningsspelet o en extrem defensiv taktik från motståndarna ska inte behöva vara ett krav för att vår backlinje ska se stabil ut. Det ska den kunna göra idag också.

Säger det igen, ett City som ändrar sin taktik helt o hållet o spelar med två anfallare o offensiva spelare på Camp Nou samt kliver högt. Herregud, vad man kan blotta vårt försvarsspel då. Fruktar det värsta. Det är tur vi har 2-0, för ett City som går högt kan ge Messi ytor. Gör vi två mål på Camp Nou mot City är vi klara.
Barcelona Barcelona_1899
2014-02-22 23:45
Herregud ni börjar bete er som city chelsea fans köp honom, sälj honom osv. Ja, vi förlorade idag men det hjälper inte att sitta bakom skärmen och skriva om att sälja spelare, jag varnade för denna matchen efter city matchen och att vi har haft svårt på bortaplan. Martino visste det,vafan alla visste nog om det. Vår problem ligger i som det alltid har gjort när vi spelat med vår spelstil, vi anfaller med många spelare, gång på gång ser vi hur våra mittbackar ställs mot 3 anfallare. Koncentrationen var inte den bästa idag men att köpa spelare hjälper inte i längden och det är fortfarande många matcher och poäng att spela om!
Jeffson
2014-02-22 23:40
@yeezus:

Jo jag är också frustrerad och det är inte så att jag på något sätt gillar att laget förlorar. Ledningen är jag väldigt kritiskt till och trött på. Detsamma gäller när spelarna ser omotiverade ut. Men jag tycker ändå att man borde försöka hålla igen lite med klagandet och speciellt tänka på HUR man klagar. Men det har säkert lite med ålder och mognad att göra. Jag fyller 30 snart och många här är hälften så gamla, så det är naturligt att vi reagerar olika.
Neymar11
2014-02-22 23:40
Vampíro Dom är för bra media tränade. Hade vart kul om dom börjar visa vad dom verkligen känner. På plan och vid sidan om likt hur Alves gör!
Barcelona NoGo™
2014-02-22 23:39
@Vampíro

Ja det är som vanligt, patetiskt! . Fast tycker ändå att Cesc är en av få som faktiskt försöker och krigar. Det var tjänstefel att inte starta med Cesc i dagens match!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-22 23:38
Andreas -stor skillnad på City matchen och den här matchen de går inte och jämföra. Mot City var passningsspelet ren världsklass samtidigt som presspelet var otroligt bra vilket gjorde det svårt för City att ställa om.
Barcelona Vampíro
2014-02-22 23:36
@cesc4official: "Very hard defeat, we have to stand up and keep fighting" Intressant då det är exakt det de inte gör i motgång under matcher. Tomma ord indeed.
Corro Cnorro
2014-02-22 23:34
@yeezus:

Detta säger du några dagar efter att Barcelona vunnit och spelmässigt utklassat Manchester City borta? Ja herregud. Den legendariska tränaren Bill Shankly sade mycket smart och en smart sak var "if you can't support us when we lose or draw dont support us when we win".
Barcelona Andreas-
2014-02-22 23:34
Det tråkigaste med denna match är att direkt när man kände att försvaret var riktigt bra för en gångs skull, borta mot City var det fantastiskt, så brakar det ihop som ett korthus direkt. Helt allvarligt, vårt försvar såg bra ut för att City knappt vägrade anfalla. Vilken hemsk tanke om dem gått "all in" o pressat högt. Vi har 2-0 att gå på, det är långt ifrån klart om City pressar högt o testar vår backlinje i varje situation. Då kan vi ryka alla dagar i veckan.
Barcelona yeezus
2014-02-22 23:31
Jag kan förstå alla som uppmanar att stödja laget, det är självklart vi ska göra det vid motgång, inget snack. Men jag tror det handlar om frustration eftersom många, inklusive mig, kan se den j*vla potentialen den här klubben besitter men hur vår tränarstab/ledning år efter år drar tillbaka den...Det är bara tragiskt att se, det är allt.
Barcelona Neymessi
2014-02-22 23:29
@La liga es blaugrana!:

Håller med. Men tappar vi poäng utan den där stjärnan på plan så kommer Tata få all skit för att han inte spelade med sin bästa 11a...
Annons: