/spanien/barcelona/forum/5466.aspx/spanien/barcelona/forum/5466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-02-23 21:17
Hoppas verkligen att Osasuna lyckas vinna matchen!
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-02-23 21:16
Xaviesta

Tro mig, hade vi rört på oss bara hälften så mycket som vi gjorde 2009, så hade vi aldrig förlorat igår. Vi måste vara det mest statiska topplaget av alla. Och det stör mig, vi ska fan framstå som världens rörligaste lag. Hur förväntar vi oss att vinna när 90 % av laget är orörliga kortväxta snubbar? Det funkar inte. Dessutom är vi så himla mätta på den här ligan att vi inte ens har lusten att spela den längre, verkar det som

Spelarna är taggade mot City, för att det är en stormatch. Sen när man ska lira i ligan sjunker motivationen avsevärt.

Kommer ni ihåg under Peps tid? Då kunde vi möta Granada hemma och Pep fick det att låta som om man ska möta Real Madrid i CL final på presskonferansen dagen innan. Allt för att spelarna inte ska vara högmodiga. Tyvärr är det inte så idag.
Barcelona DM1982
2014-02-23 21:13
Bra stream Osasuna-Atletico
Barcelona enkos
2014-02-23 21:12
De baskiska lagen hemma är mardröm för vilket lag som helst..
Atletico har startat matchen ikväll ungefär som Barcelona igår
Barcelona enkos
2014-02-23 21:08
Hoppas Atletico samlar sig nästa vecka och slår Real, då är vi serieledare igen..
Barcelona DM1982
2014-02-23 21:06
Heja Atletico, ta hem ligan nu.
Barcelona Força Barça
2014-02-23 21:06
Atletico ligger under med 1-0
Barcelona enkos
2014-02-23 21:04
Atlletico 0-1
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 20:57
KarmalsAKaranka - snacka med centralredaktionen och säg att du vill göra en anmälan. Så får han inte skriva mer på SF samtidigt som han får en go polisanmälan i posten :). Hela den här pajkastningen har gått för långt mellan Barca och Real supportrar, när det skrivs sådana PM så förstår man att det börjar bli allvarligt.
Barcelona LeoMessi
2014-02-23 20:54
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Det där är en liten snorunge som tror att han är något. Vad du än gjorde som fick honom så upprörd är något du bör fortsätta med. För han tycks ta åt sig riktigt jävla mycket och i slutändan är det han som lider mest.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-23 20:40
Jag fick ett mail under gårdagen här på SF. Tydligen är den någon som läser mina inlägg på Les Rambles med hatande ögon och tar mina åsikter väldigt personligt. Därför tänker jag hänga ut denna person i offentligheten med följande printscreen (länktips). Notera att det är en "Madrid-supporter" som skrivit detta. Nu ska jag inte dra alla över en kam men det här är ett praktexempel på vilket hat som finns på andra sidan.

Gentlemannaklubb .... eller hur var det nu igen?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-23 20:20
Har, tack och lov, bara skummat igenom forumet och vet inte om någon påpekat just den här saken men anledningen till att vi förlorade igår är väldigt enkel. Det beror på en serie av saker som påverkade varandra och drev oss mot förlusten. Att Tata roterade stör jag mig inte på direkt, men formationen var misstaget som fick snöbollen att rulla nerför backen och växa sig stor. Att ställa upp med Song och Busquets och sedan även lägga till Montoya och Adriano gjorde att laget blev alldeles för baktungt. Vi var helt felbalanserade matchen igenom vilket spred sig likt ett virus till alla spelare i övriga lagdelar. Minut för minut blev löpningarna för varandra mindre, felpassningarna fler och fler och osäkerheten hos varje enskild spelare större. Universums lag säger action - REaction. Vårt tafatta spel ledde till att moståndarna fick momentum och deras självförtroende blev bara större och större och det märktes tydligt hur överkörda vi blev i andra halvleken jämfört med början av matchen. Ett lag som Barcelona ska kunna vända 1-3 till seger med 4-3 med en halvtimme kvar av matchen, men spelarna är inte mentalt kapabla till det. Inställningen är helt fel eftersom den skriker "vi tror inte på oss själva" och det är därför vi helt plötsligt började se pojklagsmisstag i andra halvlek av Pique, Bartra osv. Sålänge vi spelar som en enhet med rätt balans i laget så får vi bättre flyt i passningarna och självförtroendet växer under matchen. Därför spelade vi så galet bra mot Rayo och City och därför var det himmel och jord-skillnad på spelet igår. Balansen och mentaliteten. Därför förlorade vi igår. Vi förlorade inte pga Bartras skarv bakåt, Piques lama kroppspråk i andra halvlek eller Messis lunkande. När en match startar på fel sätt och osäkerheten sprids gör vissa enkla misstag och andra lunkar uppgivet omkring på plan. Att komma tillbaka och kriga in 3 raka mål för att vända på matchen funkar inte om 2-3 spelare känner så men resten tänker "det kommer aldrig att gå". Tata är en bra tränare som försöker hjälpa oss att implementera nya saker i vårt spel och jag har fortfarande tilltro, det är trots allt hans första säsong hos oss. Men han har lite att jobba på vad gäller mentaliteten hos spelarna. Den abstrakta delen av coaching är viktigare än den konkreta och tekniska skulle jag ville säga. Att vi låg under med 3-1 stör mig inte så mycket men att vi inte visar NÅGRA som helst intentioner på att VILJA komma tillbaka och vinna matchen med 4-3 oroar mig väldigt mycket. Den där bottenlagsmentaliteten Sociedad hade igår fick dom att totalt köra över oss och spelar man sådär i en CL-final vinner man den - oavsett vem som står på andra sidan. Dessa är skälen till att vi förlorade, inte enskilda spelare som hela forumet klagar på. Man måste zooma ut och se problemet i sin helhet istället för att sitta kvar i bubblan under och efter en match och vilja ha bort halva laget. Man måste försöka förstå att fotboll är mer än bara siffror och statistik. Vi brister inte i det tekniska hos varje individuell spelare utan i kollektivet. Många har påpekat detta innan mig men det går ju ändå inte in i huvudet på folk. Kollektivet. Inte Pique. Inte Bartra. Inte Xavi. Inte Messi.
Barcelona DM1982
2014-02-23 19:59
@enkos:

Bayern kan lägga all fokus på CL redan nu, det är helt sjukt.
Barcelona enkos
2014-02-23 19:36
Blaugrana91
Det är bara La liga som är nagel i ögat på anglofiler därför de bara klagar och gnäller och hittar ursäkter... de helt enkelt är avundsjuka på La ligan o inget annat..
Barcelona ElTriplete
2014-02-23 19:19
Blaugrana91 Bayern är riktigt bra, självklart, men ligan är ett skämt just nu. Dortmund underpresterar samtidigt som Leverkusen (2a i ligan) blir krossade hemma mot PSG med 4-0. Det är en pinsam liga för tillfället men men.. Grattis Pep. Bästa Barcelona-tränaren genom tiderna.
Barcelona enkos
2014-02-23 19:06
Grattis Pep Guardiola till ännu en titel
19 poäng förre tvåan med 12 matcher kvar att spela
Barcelona DM1982
2014-02-23 18:59
@Barca Barca:

Han är kvar i Barcelona men nu har ju klubben både assistenterna som Tito hade men även de som Tata tog med sig nu. Så han har fått någon slags underställd tränarposition men man ser honom aldrig på bänken under match.

Det var lite "otur" för honom när Tito slutade, han hamnade i kläm. Han lämnade Girona som fixade en ny tränare och han är inte en av Tatas killar. Men det rullar på men lite synd att det blev som det blev.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-23 18:55
Barcelona Blaugrana91
2014-02-23 18:54
Bayern öser på i BL, 4-0 på bortaplan. Snacka om att dominera en liga. Konstigt att ingen gnäller på ojämn liga? Eller är det ligan som är usel eller är Bayern så äckligt bra? Hyfsad bänk också....Götze ut och Kross in...Japp
Barcelona Barca Barca
2014-02-23 18:48
@DM1982:

Jag ställde frågan för inte så länge sen vart han var ? Men tydligen är han spårlös försvunnen. Stackaren, undra vad ledning tänkte när dom tog hit honom ? Fattade inte syftet med att hämta hit en A-lags tränare från Girona och sen...jag är lika förvirrad som hela ledningen vi har...
Barcelona DM1982
2014-02-23 18:38
@enkos:

Och deras förre tränare är typ sjätte-tränare i Barcelona. Mycket nytta han gör där.
Barcelona enkos
2014-02-23 18:35
Girona spelade kval för spel i La liga senast, nu ligger man sist i segunda..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-23 18:32
@Neymessi:

Jag tror att du är den enda som har skrivit något positivt sen matchen igår..
Keep the good work.

Nu får vi släppa den där jävla matchen..(fast det känns som vi förlorade en final och det var inte att vi förlorade i sig, utan det var hur vi förlorade matchen..

Kolla nu blir jag negativ igen..
Ähh, jag går och tränar bort frustrationen stället..
Barcelona enkos
2014-02-23 18:31
Betis är nästan klara för spel i sekunda nästa säsong..
0-1 just nu och 2 man mindre..
Barcelona Neymessi
2014-02-23 18:26
Om vi ska ligga under med tre poäng är det som krävs för att spelarna ska börja KRIGA och få Messi att springa som förr,ja då är det värt poängtappen. Helst ska medierna med Mourinho i spetsen fortsätta tjata om att detta Barcelona är det sämsta genom tiderna osv. Förhoppningsvis väcker det någon "NU JÄVLAR ska vi visa dom" inställning i laget. La Real förtjänade helt klart segern igår. Det ska löna sig att kriga med hjärtat.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-23 18:18
Vi har en bra startelva och inget annat. Förutom det är vi en generationsväxling, Valdes och Puyol lämnar den här säsongen 100 procent och Xavi stannar en eller två säsonger till. På det här har vi mätta spelare som vann allt för tidigt. Messi och S.B, Dani och Iniesta blir inte yngre. Det summerar upp det mesta. Vad gör vi som klubb åt det här? Vi Säljer Thiago den största talangen sen Messi. Jag trodde vi värderade La Masia talanger. När medelmåttor som Montoya och Roberto ställer krav på bra kontrakt och speltid då ska de fan kyssa Thiagos fötter. Är det dyrare att höja en spelares lön eller är det dyrare att gå och köpa en värdelös Song för 25 miljoner € och ge honom högre lön än Thiago? Jag kan inte få ihop det. Messi har jag inga problem med men alla kan förstå nu att Messi är inte sig själv längre, han är inte intresserad mer. Han lunkar på plan och det är som att vi spelar med 10 man. I Argentina springer han för livet. För att han blev kritiserad för sin loja attityd och blev utskälld. Jag ber inte Messi jaga som Pedro och Sanchez men kom igen, visa dig, gör dig tillgänglig och gör dig spelbar. Messi tar inga djupledslöpningar för någon. Han ska alltid vänta på bollen för att vända sig om och försöka dribbla 3 backar. Det fungerar inte varje gång och han tappar bollen betydligt mer än innan. Messis bolltapp leder alltid till baklänges mål. Jeses 2-1 mål, vem tappade bollen? Messi! Det är inte värsta saker men små saker jag ber om. Spelade vi bättre utan Messi? Vi tar ett tag på oss att vänja av oss när Messi åker på en skada men Fyfan vad bra vi blir. Vi blir svårlästa och löpningar kommer från alla håll. Ett bra lag spelar för varandra som vi gjorde innan. Nu är vi som alla lag Ibra går till. De spelar för honom som i Milan och Inter och när han inte funkar rasar allt annat. Jag älskar Messi men sanningen kan man inte blunda för. Yes, Ronaldo är inte bättre fotbollsspelare än Messi och det vet han om men killen tar löpningar och försöker alltid göra sig tillgänglig.
Barcelona Barca Barca
2014-02-23 18:08
Nej, jag klarar inte av det mer. Vi ställer upp med en spelare som Song, igår går han och förlorar nickdueller trots han storlek och nu ser jag att Thiago gör lite vad han vill i ett av världens mest konkurrans svåraste mittfält i världen...Hos oss platsade han inte ens mot bottenlag, för Xavi var tvungen att lira...halvskadad en hel säsong. Tito, Tito, Tito.....
Barcelona Neymar N11
2014-02-23 18:07
@barcastuff: Iniesta: "We didn't read the game well and paid for that. We have to work hard to turn this around. We still have to face our direct rivals" Man ska alltid hitta ursäkter, hoppas att vi aldrig mer spelar song&busi tilsammans.
Barcelona the cameroonians
2014-02-23 18:05
Thiago bombar in 2-0 för Bayern. Saknad.
Barcelona enkos
2014-02-23 18:05
Thiago 2-0 för Bayern
Annons: