/spanien/barcelona/forum/5465.aspx/spanien/barcelona/forum/5465.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior.
2014-02-25 17:46
@Barcelonistas:

Tragiskt nog är det han som satt den stämpeln på sig själv när han gick ut och sade "I'm the special one" haha.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-02-25 17:34
Bayern har köpt upp hela ligan också, tror inte pep hade gjort de lika bra om han tagit över Dortmund som fostrar spelare till bayern
Barcelona Barcelonistas
2014-02-25 17:30
Amo - pleaaaseeee hans CV må vara imponerande men det är inte via nån spektakulär fotboll som han har vunnit dom titlarna med. Sen sa jag aldrig att han var en dålig tränare. Det jag menade var att han målar ju upp sig själv som den mest överlägsna tränaren i världen, folk kallar han för " the special one", just den storheten har jag aldrig sett.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-25 17:20
Såg den här bilden på Sport hemsida.

Varför har du inte Benatia?? Kollar de inte på Serie A??

Barcelona Amo0227
2014-02-25 17:17
Barcelonistas

Du kan ju inte ha alla hästar i stallet!

Han är fortfarande bättre än dom flesta tränarna på marknaden det kan hans jävla CV tala för! *facepalm*
Barcelona Barcelonistas
2014-02-25 16:03
Hur fan kan vara en supporter till den arroganta jäveln? Jag har aldrig sett Mourinhos storhet hans idéer är väldigt kortsiktiga och det är ingenting jag föredrar. Kolla på Pep vilket jobb han gör med Bayern, från att vara ett lag som gick via omställningar så är Bayern världens mest skickligaste lag tillsammans med Barca. Pep sätter verkligen sin prägel på laget tillskickande från por que.
Ronaldinho the original
2014-02-25 15:33
– Jag har ett lag utan anfallare. Det är omöjligt för oss att vinna Premier League, sa Mourinho enligt The Mirror och fortsatte: – Vi har Samuel Eto'o. Ja, Eto'o. Men han är 32, kanske till och med 35. Jag vet inte. Uttalanden anspelar på de rykten som tidigare florerat kring afrikanska spelare som Nwankwo Kanu och Taribo West. Partizan Belgrad har hävdat att nigerianen West var 40 år, och inte 28 som det stod i passet, när han kom till klubben 2002. West har själv dementerat påståendet. ~ Sportbladet. Mouhoe är en riktig skitstövel ! Fan vad glad man är att Laporta anställde Legenden Pep istället för skitstöveln.
Barcelona Canaletes
2014-02-25 15:28
Lite Barca-trivia

Den här dagen för 102 år sen gjorde den spansk-filippinske (precis som mig hehe) Paulino Alcántara bara 15 år gammal debut för Barcelona och han gjorde en hat-trick!

Han innehar fortfarande rekordet som Barcas främste målgörare med 369 mål i 357 matcher.
Barcelona LeoMessi
2014-02-25 15:11
Kan man önska sig en bättre lagkapten än Puyol? Han har allt man kan önska sig hos en lagkapten, ett stort hjärta, krigarmentalitet, förmåga att pusha på alla och inte låta någon tappa koncentrationen och Mr fair play själv! Kommer att göra ont i hjärtat att veta att man kanske inte får se honom spela i Barcelona mer:(
Barcelona papillon
2014-02-25 14:55
Efterfrågar en sekvens under en clasico som någon kanske minns och kanske kan få fram ett klipp på?

Minns inte om det var under pep eller Tito. Det hade precis spelats en clasico, tror det hade blivit kryss eller förlust och Puyol hade inte varit med pga skada tror jag. Till den här matchen var dock Puyol tillbaka med kaptensbindeln runt armen. Kroppsspråket och ansiktsuttrycket som Puyol hade då man hälsade på varandra innan match och då man singlade slant var helt priceless. Han var så sammanbiten, hälsade "aggressivt" och mötte typ ingens blick under den här tiden. Redan där vann han matchen åt laget och visst blev det vinst!

Någon som vet vilken match detta var? Kan det ha varit returen i CL? Casillas var reals kapten den matchen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2014-02-25 14:15
Perez och Madrid som ligger bakom detta vart tror ni all den här skiten kommer ifrån seriöst? Bilden på Messi med en strippa? Messi som inte betalat sin skatt, hela den här Neymar affären och mycket annat. Vi får ingen lugn och ro alls känns det som.
Barcelona Krabban94
2014-02-25 14:04
Denna sommar köper vi int Llorente från Juve! Han blir omskolad till mittback!
Ter-Stegen väljer tillslut att skriva på för Arsenal samtidigt som vi tappar Valdés, ledning tycker att vi behöver en till anfallare så vi köper Aguero från City o där har vi vår nya målvakt!

Hade inte alls förvånat mig, suck..

Angående Neymar såpan, ja säger att det är nåt skumt från något håll om inte från flera olika håll. Jag säger inte att vi är oskyldiga eller skyldiga, vi kan mycket bra vara båda och just nu verkar vi vara skyldiga till något! Ja tror att det finns en tredje part inblandad som startat igång allt, hur många gånger har det blivit en sån här såpa efter en transfer vi fått in? Varför är ingen annans transfers så här invecklade och så vidare. Jag anklagar ingen, men ja misstänker det är nåt skumt på gång bara!
Barcelona el Flaco
2014-02-25 13:10
Jag vet inte hur mycket Neymar kostade klubben, men för Rosells dels så kostade det honom presidentposten.
Ronaldinho the original
2014-02-25 13:08
Någon som kan förklara "Neymar gate"? Hur mycket köpte vi honom för, varför ska vi betala 13 miljoner euro om Rosell sa att vi har inget att dölja? Vår nya president sa väl också samma sak att vi inte här gjort nått fel? Och slutligen hur kommer det här att påverka vår klubb och ledning? Tack på förhand!
Barcelona FCB_Messi
2014-02-25 12:55
Musacchio måste in . Han är ung och bra och hade kunnat ta en plats i startelvan . Han är dessutom ifrån samma stad som Messi och Tata martino . Visst hade luiz , hummels , kompany och gänget varit en dröm men man måste vara lite realistisk också . Med våran styrelse så är det inte realistiskt.
Barcelona Brex
2014-02-25 12:46
Bra intervju med Alexis om man är intresserad. Man kan sätta på engelsk text om man inte förstår spanska.
Neymar11
2014-02-25 12:45
Ni får inte glömma hur mycket fotbollen har utvecklats dom senaste 5 åren. Du är ingen talang längre när du är 21 utan nästan en färdig utvecklad stjärna Pogba, neymar, götze, varane,laporte,veratti,draxler osv är lika gamla som Rafinha kanske något år äldre För mig hade det funkat med sälja Rafinha. Men dock ska det återköpskasual finnas och till bra pris Vi kan inte låta såna lirare ruttna på bänken, eller i b-laget med en sån idiotisk tränare
Barcelona LeoMessi
2014-02-25 12:35
Ronaldinho the original (Barcelona) Riktigt jävla synd om rafinha säljs! Han är exakt den typen av mittfältare vi saknar och det är riktigt svårt att hitta en sån spelare för ett humant pris! Är mest rädd för att hans pappa ska börja hora sig och försöka mjölka ut så mycket pengar från Barcelona som möjligt. Hatar såna talanger som har skolats i Barcelona under hela livet och sen drar innan dom ens har gett a-laget en riktig chans. Samma sak gäller Barcelona när dom inte get en riktig talang en ordentlig chans.
Barcelona el Flaco
2014-02-25 12:32
Diar Shekha/

Visst spelar åldern en viss roll i det hela men jag anser inte att det är huvudanledningen till att Puyol tvingas lämna. Han har med sina 35 år, 36 i april, visat mer fighting spirit än många andra som är betydligt yngre än honom. Om det finns någon spelare som jag aldrig ville se lämna så är det Puyol. Inte ens om det hade varit hur uppenbart som helst att det hade varit dags att lägga skorna på hyllan hade jag kunnat säga det.
Ronaldinho the original
2014-02-25 12:12
Kan mod/redaktionen uppdatera assist/skytteliga tabellen? Sist ni uppdatera den var när vi vann mot Celtic 0-1 och då hade Alexis bara 2 liga mål och Neymar bara 1. Tack i förhand!
Neymar11
2014-02-25 11:54
el Flaco Den killen är definitionen av FairPlay. Blir slagen över käften, slänger sig inte utan t om skyddar spelaren som slog honom från Ronaldinho Han är/var det som saknas i den moderna fotbollen. En av dom största ambassadörerna för sporten
Barcelona Diar Shekha
2014-02-25 11:53
El Flaco Jag håller med dig helt! Mycket av Carles Puyol's skador har ju varit lite speciella, tex ansiktet & armen flera gånger.... Skador som kanske inte är så vanliga men som ställt till det rejält, jag är övertygad om hade det inte varit på grund av alla skador sen 2011 så tror jag säkert att han hade kunnat spela 1-2 säsonger till. Å andra sidan så blir han 36 år i april och tyvärr det tar på Kroppen så länge du inte heter Maldini eller Zanetti. En annan sak som jag tycker är sorgligt är att Puyol är 8 matcher ifrån 600 spelade matcher för klubben, vore synd om han inte lyckades nå 600.
Ronaldinho the original
2014-02-25 11:46
Ronaldo (ex-PSV): "At Barça, Neymar is Messi's right-hand man, but at BRA, he's the main player. He can be the star of the World Cup." [rmc] Tyvärr så har han rätt....
Ronaldinho the original
2014-02-25 11:43
United, City, Arsenal and Liverpool are interested in Rafinha (21), now on loan at Celta. United and City willing to pay 30M buyout fee [md] The f*ck!?! Fixa egna talanger
Barcelona >The Reporter<
2014-02-25 11:42
Kom igen snälla! Mittbackar som Laporte, Iñigo osv är inte vad vi behöver. Vi behöver någon som kan komma direkt och ta en startplats
Barcelona el Flaco
2014-02-25 11:19
Luften gick ur mig när jag läste nyheten igår om att Puyol tänker lämna efter denna säsong. Utan tvekan min absoluta favoritspelare någonsin och dessutom den bästa kaptenen klubben har haft. Och det säger en hel del med tanke på att jag har sett Pep Guardiola och Luis Enrique bära la senyera runt armen.

Det är svårt att minnas ett Barça utan Puyi. Man har haft turen och privilegiet att få följa hela hans karriär och att det hela är på väg att ta slut känns väldigt tungt. Fan ta hans problem med knäna! Om det inte vore för de skadorna hade han säkert fortsatt ett par år till. Tycker inte hans ålder är något problem, det är enbart skadorna som har kommit i vägen. När det gäller inställning, järnvilja och ledaregenskaper har Carles Puyol inga övermän. Hoppas att han får ett värdig avslut.
Barcelona Gio Style
2014-02-25 09:59
Balanta är en sjuk talang.
Slog igenom jävligt fort och cementerade sin plats i startelvan.
Men vi behöver inte talangfulla spelare, vi behöver en mittbacksgeneral :)
Barcelona Bästelona
2014-02-25 09:52
På FM är Balanta en -10 spelare :) Så nog borde man satsa på han hehe ;)
Barcelona Barclasico
2014-02-25 09:38
Vad hände me att vi var intresserad av Éder Álvarez Balanta förut? Jag har för mig att han kommer bli en klass spelare i framtiden. Honom hade jag velat se i Barca tröja.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-25 09:33
Man behöver inte spendera miljarder för att skapa en konkurrenskraftig trupp. För mig borde Bayern vara vår exempel. Martinez är deras dyraste värvning. De värvar spelarna tidigt och lovar en bra lön och garanterad speltid. Vad köpte de mandzukic för efter VM eller EM? Robben? Götze? Thiago? Nu lockade de Lewa gratis? Hur då? När PSG och City hade kunnat dubbla hans lön. Jo de lockar han med en intressant projekt och en startplats samt säkerheten att spela för Bayern. City och PSG vet man aldrig vad som kan hända. Vi sitter på vår röv och snoozar det känns som att vi planerar efter juni. Det tar så långt tid för oss att värva. Bayern gör klart med spelare redan under pågående säsong och överraskar alla med att köpa de. Kondogbia hade nån kunnat plocka från Valencia för en billig peng men Monaco tog den chansen. Han hade säkert hellre suttit på Barcas bänk. Istället värvar än Song från ingenstans. Chygrinski, SONG, hleb omg!
Annons: