/spanien/barcelona/forum/5463.aspx/spanien/barcelona/forum/5463.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-02-24 22:35
enkos Jag köper ingenting från media längre. Dom har smutsat Barca hela året nu, speciellt från Madrid håll Hade vart underbart om ledningen hade krävt att Bale övergång ska offentliggöras via en domare. Så att Ronaldo kan förstå att Bale var dyrare än honom. Men staten hade gömt undan den anmälan direkt. Då Madrid är regeringen, och Perez är inofficielle finansminister i Spanien! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-02-24 22:31
LeoMessi Dom förväntade sig att han bara skulle vara borta någon månad. Men Gud vet vad som har hänt, kan vara problem mellan han och klubben ifall han inte vill förlänga kontraktet och ta bakvägen från klubben likt lewy Man kan tycka att Dortmund som klubb hade gått ut med det om det hade vart någon allvarlig skada.
Barcelona enkos
2014-02-24 22:30
Neymar är enligt Marca världens dyraste spelare som kostade 107 miljoner euro ..
Barcelona LeoMessi
2014-02-24 22:14
Neymar11 (Barcelona) Har läst att det är någon ryggskada men informationen har inte varit så specifik. Måste vara något väldigt allvarligt med tanke på att han ej har spelat sen augusti.
Neymar11
2014-02-24 21:59
LeoMessi Ryggskada tror jag
Barcelona LeoMessi
2014-02-24 21:56
Förresten vad är det för skada som har hållit Gundogan borta så länge? Han har ju inte spelat på hela säsongen...
Ronaldinho the original
2014-02-24 21:49
Bara jag som skulle vilja se en Barca tränings match? Tänker er Alexis-Messi-Neymar mot Mascherano-Pique....
Barcelona B-Guden
2014-02-24 21:32
Lite tankar om vad jag tror behövs. En tränare som satsar 2-3 år framåt. vågar ta bort dom som inte håller.
Tello Cuenca Affelay JDS Roberto och Song (Montoya) BORT.
Ersättare. Rafinha Adama Dongu och en ny mittback. Adama och Dongu ska fortfarande tillhöra B-laget men få en del speltid med A-laget speciellt i i cupen. Montoya får en säsong till.

Masherano Tar Songs Position, så får vi ha Pique Ny mittback (högklassig) och Batra, Mash kan alltid vikariera där bak.

Truppen kommer alltså se ut så här
Backar Montoya Alves Pique Batra + En ny Alba Adriano (masch)
Mittfält Iniesta Cesc Xavi Busquet Masherano Rafinha
Anfallare Alexis Pedro Neymar Messi (Adama Dongou) Även Rafinha kan spela Ytter.
Räknar Med Pinto och Ter stegen i Mål

Om Inte Montoya håller kanske vi ska fixa en Abidal typ på högerbacken och bara ha 1 offensiv Ytterback Alltså inte i år men nästa. Ger hellre speltid till Adama än Tello Vill gärna prova med en Central anfallare låta Messi börja röra på sig på kanten.
Ja Neymar och Messi på kanten med en djupledshotande central forward (Alexis och Dongou) Djupleslöpningar från Mittfältarna överlappningar från Ytterbackarna osv. vilket spel vi kan få.

Ja det är vad jag tror behövs, man kan inte ha en storhets period oavbruten, lika bra att försöka satsa på att få fram en ny då med lite nytt och hungriga spelare.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 21:19
Xaviesta - du har rätt men det är svårt att inte låta bli ibland när man ser så mycket skitsnack som inte stämmer. Men ska låta bli då det förstör forumet.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-24 21:14
Barcelonistas Alltså när fan ska du ge dig, allvarligt talat? Tröttnar du inte på älta i sånt trams hela tiden? Bara låt bli pajkastningen med andra sidan, alla härinne läser i puertan dagligen (yes, alla) och alla därinne läser i Rambles dagligen (yes, alla). Läs dom vettiga inläggen där, vilket kommer ifrån en handfull personer endast tex min personliga favorit Cigge, och låt bli resten bara. Du klarar ju bevisligen inte av det eftersom du klistrar in skit här konstant på vad den och den har skrivit. Vem fan bryr sig? Även du måste hålla med om att det finns viktigare Barcarelaterade saker att diskutera för tillfället än puertan. Ditt missriktade fokus fyller dig med iritation, vrede och hat. Klarar du inte av att läsa där och sedan skita i vilket så låt hellre bli. Men förpesta inte vårt forum med vad nån jävla tomte tyckte eller skrev därinne.
Barcelona Nemesis 10
2014-02-24 21:01
Júnior. Ser att du känner som mig, jag hoppas verkligen att vi får se ändringar år 2016. Det är otroligt svårt att ha harmoni i laget när ledningen ställer till det gång på gång och det kostar oss dyrt. Allt det här har gått så snabbt och jag sitter och tänker vart felet började nånstans? Det är svårt att komma på exakt vad men nåt som är säkert är att så länge det strular i ledningen och runt om klubben så kommer det vara riktigt svårt att finna ro, lugn och harmoni i laget. Kolla på Bayern t.ex Dom vinner allt men ändå förstärker dom med Thiago, Götze, och nu kommer även Lewandowski. Det är så en ledning som brinner för själva sporten agerar för att försäkra att man kommer vara herren på täppan en lång tid fram över. Jag vet att Barca är lite speciella då vi tror riktigt starkt på vår ungdomsakademi och det gillar jag men man måste också tänka lite logiskt för det finns ingen klubb i denna värld som kan dra fram ett gäng världsstjärnor år efter år på beställning. Så man måste värva och ha lite känsla för när det är dags för det vilket vi har noll i detta läge. Tror typ att vi måste åka ut i gruppen i CL och komma 5:a i ligan innan vi får se såna förstärkningar, vilket är tråkigt men sant. Längtar fortfarande till dagen vi får in en eller två rediga mittbackar som inte bara konkurrerar med Barta utan även Pique ska få svettas på sin position!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 20:54
Elece,Valencia,Granada, Alla gånger Xabi Alonso klarat sig från rött kort? elr varför inte nämna 11/12 säsongen där man efter en klockren research kom fram till att Real borde haft minus 9 poäng?. Real Madrid har alltid haft domaren med sig historiskt.
viccc
2014-02-24 20:52
Allt de här om att Tello, Roberto, Pique, Montoya ska säljas kommer aldrig hända, varken Gundogan kommer komma. Man måste vara realistisk med dagens ledgning.

IN: Luiz,Ter stegen

UT, Tello (lån) Valdes, Puyol, Affelay, cuenca (lån)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 20:47
Raúlista (Real Madrid) 2014-02-24 20:19 Leder ligan p.g.a. domarbeslut? Hade det inte varit för felaktiga domarbeslut hade Barca legat en bit bakom både oss och Atlético. Vi har gynnats i en, två matcher. Barca gynnas får gratis poäng av domarna var fjärde match.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-24 20:33
Haha, apropå ingenting typ. Skummaste inlägget på väldigt länge..
Barcelona Mikheil
2014-02-24 20:28
.
Barcelona Barcadinho.
2014-02-24 20:27
Väldigt OT - men lite om fotboll i mycket mindre skala än de störa turneringar och stjärnor. Jag har 3 individuella spelare den här säsongen som jag gillar att följa. Jag njuter bara, utan press, utan höga krav. Coutinho - jag kollar på Pool mest bara för honom. Tränaren Benitez har haft några stora och små positiva saker som han har gjort för fotbollen. Bl dem Coutinho. Han trodde på honom och typ upptäckte honom. Willian - konstigt, men sant. Jag uppskattar Mou att han ger honom så mycket speltid. Jäkla vad han växer steg för steg. Gillar inte Chelsea men gillar Willian. Dos Santos - jag kommer alltid att ha ett extra öga på honom tills han slutar. En halvlek här och en match där, spelar roll. När jag hinner- älskar att titta på honom. Hade dubbel glädje förra säsongen på CN när jag åkte på matchen mot Mallorca.. Hoppas att jag orkar vara vaken kl 22.00 ikväll, Espanyol-Villarreal. Ja som sagt OT, men skönt ibland att titta på fotboll utan för höga krav.
Barcelona zick9
2014-02-24 20:20
Har någon en länk eller nåt där man kan läsa om Vilanovas situation? Är han frisk från cansern?
Barcelona Júnior.
2014-02-24 19:56
Jag känner precis som du, "Nemesis 10". Det här är inte Barcelona, det här är inte "mes que un club" utan Rosell har under sina år som president lyckats göra oss till en storklubb i mängden. Jag skäms, jag kokar och jag känner mig aningen vilsen om jag ska vara ärlig. Det finns saker som jag i dagens Barcelona inte ens vill associeras med även om de fina delarna är självklart fler. Jag har aldrig kännt så här tidigare angående klubben, en konstig känsla. Dagens upplaga av Barcelona styrs på ett helt annat sätt än vad det tidigare har gjort. De högsatta männen i de dyra kostymerna som styr vår vackra klubb har lyckats smutsa ner oss en aning, de har dolt sanningen för omvärlden men det värsta är att de samtidigt har ljugit oss cules rakt upp i ansiktet. Klubben är i dagsläget ett lok som lyckats hamna utanför rälsen. I en avlägsen framtid tror jag att vi kommer kunna återvända till dett vi en gång var, men detta förmodligen först efter 2016.
Barcelona Andreas-
2014-02-24 19:55
Såg nu att el Clásico mot Real Madrid ligger på en Söndag 21:00. Man undrar vafan det är som händer alltså.

Borde vara lag på att ha den matchen på en Lördagkväll. Riktigt ruttet alltså.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 19:30
Hybrisen har aldrig varit större i laputa, man ligger man har tagit första platsen i ligan efter 2 år och firar som om man vunnit Cl. Bara en klubb som inte haft mycket framgångar senaste åren reagerar så.
Barcelona Nemesis 10
2014-02-24 19:14
Har läst en del om Barcas fiffel med Neymar och kan inget annat än säga att den här ledningen börjar få mig att må illa på riktigt och jag skäms mer och mer för deras handlingar för tro mig det påverkar spelarna, speciellt Neymar i detta fall. Jag vill inte vara negativ men det är så dagens Barca får mig att känna då vi även har en del problem utanför fotbollsplanen. Sakta men säkert börjar jag förstå mer och mer varför Pep valde att dra, Thiago förstår jag också varför han drog. Pep såg det här komma från långa vägar för han är smart, han visste att det kommer inte gå att fortsätta dominera fotbollsvärlden med samma spelare gång på gång. Och efter som den här ledningen vi har inte kan agera ordentligt med transfers och att vi har en del spelare i laget som är orubbliga så var det bästa för Peps rykte och karriär att lämna det sjunkande skeppet.
Jag tror starkt på att Pep ville göra sig av med en del namn och det gick ju t.o.m rykten om att han ville sälja spelare som Pique, Alves, Pedro osv för att han såg väl att motivationen börjar ta slut. Men han visste att det skulle bli ett helvete att göra sig av med så kallade klub ikoner och med en ledning som knappt kan värva en mittback skulle det bli omöjligt att fixa ersättare som krävs för att fortfarande dominera.
Rossell tänkte mer på sig själv än på klubben när Neymar värvades, han visste att dom har failat tidigare transfers så han ville vinna tillbaka cules förtroende genom att göra en "prestige" värvning. Jag gillar Neymar men det första vi behövde var en mittback.
Han värvade Neymar för att kunna täcka upp för hans andra misstag eller dåliga beslut.

Hur mycket jag än vill blicka framåt som många av er gör så ser jag bara mörka moln just nu. Jag kommer kunna se ljuset igen när hela ledningen är total renoverad med kompetenta ledare som brinner för framgång inom spelet och inte enbart ekonomi och reklam. Jag vill inte dra in er i mitt negativa tänk men tyvärr är det så jag känner just nu, ville bara skriva ner mina tankar.

Visca Barca!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-02-24 19:12
Pique ska inte någonstans, vi kan inte värva in 11 nya spelare sen så har han varit darrig när han spelar med någon han inte riktigt funkar med, när han spelar med ramos eller spelat med puyol har samarbetet alltid varit på topp!

Han ska absolut vara kvar, problemet är inte honom utan att vi har för många spelare i laget som inte är bra nog. Finns några som bör lämna Pique är inte en av dem, han ska dock ha konkurrens och det välkomnar jag!
Barcelona Barcelona_1899
2014-02-24 19:10
Alla som leker med tanken att de vill ha bort Pique skall komma ihåg Bayern matchen där endast Pique höll världsklass nivå, han är fortfarande ung och har mycket att lära. När han spelar ihop med Puyol blir han en världsback direkt enligt mig. Alla har sina formkurvor även spelare, det är lättare att se misstagen hos en back då det ofta leder till mål. Pique har matchats väldigt hårt i år av Martino och jag ser faktiskt Pique som en framtida kapten som bär laget och lyfter backlinjen oerhört mycket med sin närvaro.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 19:08
Andreas - det roliga är hur man försöker leka offer när man snarare är boven i det hela. Real Madrid samt dess supportrar uppför sig som om man vore en liten klubb. Det gnälls på domaren, man hycklar något enormt när man kallar andra lag för filmare när ens eget lag består av några fjollor. Man omringar domaren precis lika mycket osv.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-24 19:02
Jag förstår inte riktigt hur man kan vilja ha bort Pique som var ren världsklass under Peps era. Rent åldersmässigt har han inte ens nått sin peak ännu hur otroligt det än låter. Resonerar man då vettigt kommer man snabbt i underfund med att lösningen på problemet är inte att sälja honom utan istället att få honom att prestera på samma höga nivå igen som han en gång gjorde. Han är fortfarande ruskigt bra vilket syns tydligare när kollektivet fungerar och en del av lösningen är självklart en bättre partner än Mascherano. Men personligen tror jag att det viktigaste för att få Pique (och hela försvaret för den delen) att fungera är att hela vårt 11-manna kugghjul tickar på utan att hacka eftersom det är det enda sättet att få ut maximum av varje enskild spelare. En som visste detta och nyttjade detta faktum till fullo var just Pep Guardiola. Tanken är inte att jämföra honom med eller sänka Tata på något sätt med detta exempel, utan snarare att lyfta fram det Pep gjorde. Alltså, fixa Pique då vi vet vilken potential killen besitter och hur pass hög hans nivå egentligen är. Kom fram till vart skon klämmer med honom och fixa det omgående bara. Ge honom en riktig lirare att spela med. Och för Guds skull, var barmhärtig mot Mascherano och låt killen spela där han spelar som bäst. Sluta fiffla runt med folk som inte får spela på sina naturliga positioner. Få igång det inoljade kollektivet igen och få alla att känna sig som bäst i världen ännu en gång. Då kommer belöningen som brev på posten och vi kommer att få se en Messi som springer, en Pique som dominerar och en mer frekvent tiki-taka så som den borde se ut, inte den här krampaktiga som vi serveras nuförtiden. Dessa saker är viktigare att ta tag i än dom 99 värvningarna som vissa vill att vi ska göra i sommar. Vilken värld lever ni i? Tror ni på allvar att Barelona kommer att revolutionera sin värvningspolitik i sommar? Nej, så arbetar man inte här. En och annan kommer att tillkomma och några kommer att få gå men vill ni se värvningar för 100 - 150 miljoner får ni byta klubb, allvarligt talat. Hate to dissappoint you, men era in/ut listor kommer aldrig hända även om vissa såg riktigt intressanta ut. Vi behöver värva en och annan, visst, men prio numero uno är att få igång kollektivet (att man måste tjata ut detta förbannade ord) annars kommer dom nya spelarna att bli statister då dom anländer till ett maskineri som inte kan få komponenterna att samverka. Ingen i vår startelva ska säljas, och ingen i vår startelva kommer heller att säljas, tyvärr killar. Det kommer att göras rockader däremot vilket är helt rätt väg att gå.
Barcelona Andreas-
2014-02-24 18:59
Barcelonistas:

Lägg på att Granada blev rånade på straff på stopptid i Reals första bortamatch för säsongen samt att Carvajal skulle haft ett solklart andra gult kort borta mot Rayo. Då hade Rayo precis gjort två snabba mål o jagade trots detta horribla domslut i spel 11 mot 11 hela matchen med ett par stolpskott o stört bra lägen, Real hade aldrig stått emot med en man mindre där.

Elche är o förbli det största rånet i modern tid dock.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-02-24 18:59
Nr.9 Jag har själv funderat på att laget måste rannsaka sig själv och börja med roten av problemet, rebota och börja med ledningen och rensa dem som inte bidrar med nytänk och ta in dem som gör det först och främst! Sen får man ta och se över truppen, vi kan inte leva på en start 11a utan måste ha en bredare trupp men några game changers i laget att kunna använda sig utav för att ändra matchbilden. Spelare jag tror lämnar/slutar: Song spelbrist Puyol pga skada Tello spelbrist Cuenca spelbrist Affelay spelbrist Jds spelbrist Valdes ny utmaning Masken har absolut varit en av dem bättre, men ingen långsiktig tänk här man bör casha in Dem som återvänder från lån och dem jag hoppas Barca går efter: Deulofeu återvänder från lån Rafinha återvänder från lån Benatia besitter det mesta viktigaste av allt vinnarskalle ala Puyol Rakatic länge har jag letat efter en Deco typ har vi honom i Kroaten? Stegen målisen är klar sedan tidigare Vertonghen- gör en halvbra säsong där laget underpresterar, det är nu vi ska slå till! Mandzukic lär bli 2a eller 3e val nu när dem värvat Lewandowski, är man smarta värvar man anfallaren utöver sin rörliga spelstil är jobbig att möta! Gundogan- ja vet att jag tjatat om spelaren men jag gillar verkligen hans spelstil, nyttig och ung mittfältare som skulle bidra med något nytt. Framförallt har jag valt dessa då jag tycker dem besitter vinnarskalle och en enorm anamma som vi knappt har kvar. Nu är jag inte för att man gör massa affärer på en och samma säsong, men nu sitter vi i denna soppa där vi har alltför många spelare som inte håller måttet eller som bidrar med något och då känns det onödigt att ha dem i laget då vi tagit några steg bakåt.
Jeffson
2014-02-24 18:36
Nr.9

Sant! Zubi och resten av ledningen har jag noll förtroende för. Dom kommer aldrig att fixa allt som behövs fixas de närmsta åren. Aldrig. En riktig ledning är vad vi behöver mest av allt. Det är förutsättningen till att allt annat ska fungera.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 18:17
4 poäng*
Annons: