/spanien/barcelona/forum/546.aspx/spanien/barcelona/forum/546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta70.
2016-12-31 00:20
Kröjjf

Jag får först och främst "lösa" din förfrågan en gång till, men som sagt var, jag är ju inget mattesnille, så några kloka svar lär du inte få från mitt håll eftersom jag själv trampar i klaveret med jämna mellanrum, enligt vissa.

Vissa gåtor skulle nog inte ens Sherlock himself kunna reda ut:)
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 23:49
Iniesta70. Begriper inte att du behöver någon synonymordbok, när du läser mina inlägg och ser dom som svårlösta "korsord". Får nog lägga mig i badet i natt och läsa min första bok om denne Sherlock Holmes. Som tycks höra till allmänbildningen, men som gått mig helt förbi. Däremot försökte jag själv lösa ett korsord i en gammal Fantomen som jag hittade och gick bet från första början; med ett stukat självförtroende som insats. Ribohn Fan har dock rätt i en sak, jag behöver din hjälp. Är det fel att tolka "Mr 100 % tidigare", som att man spelat på toppen av sin förmåga förgående åren? Eller kan det finnas ytterligare cirka tio procent att inkludera i ekvationen? Oss mattesnillen emellan låter det osannolikt. Men ta fram räknestickan nästa gång du går på toa och ta reda på saken, så lovar jag att förklara varje ord du inte förstår. Men berätta vare sig för frun eller Forumet vad du kommer fram till, du får bara fan för det av vissa. Tycker du inte för övrigt att det är lite konstigt, att dom som brukar peka med hela handen och skriva oss på näsan att personliga anekdoter inte hör hemma här, för att sen göra tummen upp eller till och med ta till den andra och plötsligt applådera när innehållet passar dem som handen i handsken, så sällan skriver själva istället för att recensera andra? Jag menar, vet man precis var gränsen går mellan vad som passar sig och inte, vad som är bra respektive dåligt, så borde man väl vara med och bidra med sin kunskap om klubben och dess fotboll genom att inkomma med konstruktiva inlägg för egen del, istället för att kritisera andras så fort ett tillfälle ges. Visca Barça! För säkerhets skull.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-12-30 23:16
@Iniesta70.:

Hehehehehehe :-)..
Tänkte skriva något liknande också
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 23:02
Iniesta70 Då får du ta över Watson rollen, För Sherlock verkar behöva hjälp mot superskurken.
Barcelona Iniesta70.
2016-12-30 22:58
Kröjjf Med tanke på stämningen i er "brevväxling" så bör du ju kalla din nemesis vid sitt rätta namn, professor Moriarty och inte Dr Watson. Om ni nu följer Sir Arthur Conan Doyles karaktärer vill säga?
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 22:32
Sherlock

Toppen av sin förmåga det får nog någon annan ta på sig.
Jag skrev att han var Mr 100% innan denna säsong och det tänker jag inte lägga fram en avhandling på. Men jag beskrev varför jag tyckte att han inte är lika bra denna säsong och det var det diskutionen handlade om.

Roligare och skriva om fotboll än denna drabbel.
För fotboll är livet!
Klart slut!
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 22:22
Ribonh Fan alias Watson, I´ll rest my case

Inte för att jag känner mig överbevisad, utan för att du bevisar vad jag befarat. Du har inga argument att komma med, som jag kan bestrida om jag så skulle finna befogat. Exempel: Påstå att Busquets spelade på toppen av sin förmåga under "Luchos" första två säsonger och var "Mr 100 %", är inget argument. Det är ett helt grundlöst påstående, så länge du inte kan sätta ord på vad som fört dig fram till en sådan slutsats. Men mig veterligen har du aldrig bemödat dig om att vi får insyn hur du kommit fram till det i ditt huvud. Blir "det bara är så" "typ". Det finns kort sagt inget att diskutera, mer än möjligen ditt sätt att göra så. Klart slut.
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 21:45
Sherlock Någon som skrivit annat.
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 21:38
Ribonh Fan

Jag kan skriva elementärt käre Watson hundra gånger också, utan att det för den skull har något värde. Det är det bakomliggande resonemanget som är intressant, inte slutsatsen.
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 21:07
Sherlock

Jag har skrivit hundra gånger att jag inte såg mittbackspositionen, som någon svag länk. Att vi istället skulle ha lagt pengar på en ersättare i startelvan för Rakitic och fyllt ut tomrummet efter Alves.
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 20:58
@El Pistolero #9:

Ribonh Fahn

Gör dig inte besväret, jag hittade ovanstående matchkommentar. Som jag antar vara synonymt med sopa och det är ju i sig ingen orimlig slutsats. Men betyder det att Bartra med automatik därmed är oförmögen att komma med bra förslag på en ny manager? I så fall skulle jag bra gärna vilja se youtubeklipp på när exempelvis Erik Niva m fl experter spelar fotboll, innan jag ens överväger att läsa eller lyssna på dem när förbundskaptener och tränare diskuteras i media. För övrigt var väl inte Tito Vilanova heller mycket att hänga i julgranen? Som spelare alltså.

Och att du föredrar Bartra framför Umtiti gör mig inte bara förundrad utan också intresserad. Kan du utveckla dessa för mig främmande tankegångar, på ett sätt som gör denna ståndpunkt begriplig för en vars åsikter du struntar i? Det vore av högsta värde för mig att få veta vad du vilar den uppfattningen på, så att jag fattar hur värdefull du faktiskt är för forumet. Ta gärna god tid på dig och tänk efter, helt i enlighet med den seriösa analysens grundregler. För det lär inte bli en lätt sak att argumentera för.
Barcelona FCB-1899
2016-12-30 20:43
Vi skulle ha behållt Barta men ändå köpt in Umtiti. Ut med macherano, matheu hade varit det rätta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 20:39
Sherlock Kröjjf

Tack för all bra information!
Ska se om jag hittar några fingeravtryck.
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 20:18
Ribonh Fahn Att du tycker dina åsikter är viktiga, kommer inte som någon överraskning. För vad skulle annars vara poängen att "publicera" dem? Om sedan jag eller någon annan inte delar din uppfattning, om sakernas tillstånd och individuella spelares kvalitet, är en annan sak. Det är därför detta i första hand är ett diskussionsforum. Men med det sagt, påstår du att "Pistolen" beskrivit Bartra som en sopa? Bevis skulle inte skada.
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-30 20:14
Här kan ni se sköna vinsten mot At.Madrid. https://www.facebook.com/barcasverige.se/videos/1239376772795821/
Barcelona Soko
2016-12-30 19:51
The first team returned from their holidays on Friday and took part in a training session in which Suárez, Messi, Neymar Jr and Mascherano didn't take part having been given an extended break until the 2 of January.

Betyder det att MSN inte kommer att spela matchen mot Bilbao?
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 19:51
Kröjjf Enligt mig är mina åsikter högt värda, vad du tycker om mina åsikter det struntar jag i. Om du har läst mina tidigare inlägg här inne. Har jag alltid förvarat Bartra och tycker att han är en spelare vi skulle satsat på istället för att ha tagit in Umtiti. Hade du också läst El Pistolens inlägg när Dortmund spelar, hade du förstått att det var ironi mot honom.
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 19:17
Om nu en Bartra som lyckades ta sig igenom Barcas organisations alla nålsögon från La Masia och fram till såväl starter som inhopp i Barcas A-lag, utan att kunna etablera sig som ordinarie i en av vår klubbs absolut bästa epoker, nu inte vet ett skvatt om vem eller vilka som har vad som krävs för att lyckas i FCB, ja då måste man ju fråga sig vad Ribohn Fans åsikter kan vara värda.....
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-30 17:19
[QUOTE=Ribohn Fan]El Pistolen Hur kan Batra veta det, han är ju en sopa. [/QUOTE] Logic...
Barcelona Iniesta70.
2016-12-30 16:28
Läser lite schyssta inlägg från tidigare under dan. En härlig lista, referenser från "smygande ner i källaren" för att hitta information, en "drömmande" skribent...
Och lite om spelare som aldrig blommade ut.

Själv var min främsta informationskälla under "de mörka åren utan internet" självaste text tv:n. Sid 377 för att vara exakt. Har buntat ihop ganska många långenlappar när texten slagit om från grönt till blått.

Nåja, kom att tänka på Maxi Lopez. Kom runt 2005 när "Henke" låg på sjukbädden och vilade sig till va som komma skulle.

Runt tjugoett år gammal nyss influgen från Buenos Aires fick han göra sin Barca debut mot självaste Chealsea i självaste Champions League! Blev inbytt i andra halvlek, vi låg under med ett mål. Pang! Runt fem minuter tog det för Maxi att kvittera och göra en brak succé !
Sen hände väl inte så mycket mer i Barca tröjan för hans del. Blev utlånad efter ett tiotal matcher och säsongen efter det så såldes han med förlust.

Han lirar visst fortfarande i nåt lindansarlag i Italien.
Men de största rubriker han fått efter flytten från Barca är väl de om att hans "bästis" Icardi "tjyvade" hans fru bakom ryggen på honom vid en gemensam semesterresa.

Men om jag kommer ihåg rätt så var hans inhopp ganska uppskattade på Camp Nou. Eller är det bara jag som drömt...

Inte alltid lätt att slå sig in i Barca, oavsett start.
Barcelona Skurhink
2016-12-30 16:09
Thiago, Silva, Coutinho, det är spelare som skulle göra oss bättre rent offensivt! Dom har det Gomes kanske saknar just nu! Denis tillsammans med Rafinha är vell dom som krigar och just nu ser ut att tampas om det mer kreativa positionerna!
Barcelona Skurhink
2016-12-30 16:05
Gomes saknar självförtroende, det är vell inge konstigt med tanke på EM och pressen att dra på sig Barca tröjan! Jag är säker på att Gomes kommer sätta bättre avtryck redan mot våren! Men att Nzonzi skulle göra vårant lag så mycket bättre tvivlar jag starkt på!
Barcelona Soko
2016-12-30 16:03
Barcas grunfilosofi är precis som du säger att inte ge bollen till motståndarna men också att slå de "kobra" passningar till våra anfallare som vi är vana att se från Iniesta och Busquets. Tex en helt oväntat boll bakom hela försvaret till Alba och Roberto/ Alves som i sin tur spelar vidare till MSN och mål. Det har jag aldrig sett från Gomes. Han ser inte framåt utan bara passar i sidled till sin närmaste spelare.
Barcelona neymar JR
2016-12-30 16:00
Att spela enkel fotboll är det svåraste som finns, ett utav dom stora problemen vi har i laget är att vi INTE spelar enkelt. Därav kan vi en bra dag slå Bayern med 3-0 och nästa dag förlora med 4-0 mot celta.
Barcelona Bosketts
2016-12-30 15:57
Soko

Förstår vad du menar. Min poäng var att du nog då missförstått Barcelonas grundfilosofi, som just går ut på att inte ge bollen till motståndaren.

Nu är inte jag något större fan av Gomes. Jag var emot den värvningen från början, då jag anser att vi har mer lovande spelare i vår egen ungdomsakademi. Men jag tycker inte heller att Gomes gjort bort sig. Han spelar enkelt och står ofta rätt, och kan bli en viktig kugge då han kan lasta av både Rakitic och Busi på mitten.

Med det sagt skulle jag hellre sett Samper få de chanser som portugisen nu får.
Barcelona Soko
2016-12-30 15:54
Bosketts
Om du förstår så ville jag säga att Gomes spelar mycket rädd och spelar för enkelt , han vågar inte slå en lång passning utan det första han tänker är att passa till närmaste.. Därför är han i mina ögon en fegis som inte vågar.
Barcelona Bosketts
2016-12-30 15:49
Soko

Då måste man väl ändå fråga:

Varför skulle Gomes vilja passa fel?
Barcelona Soko
2016-12-30 15:48
NZonzi är bättre än Gomes på precis allt. Gomes är en fegis som inte ens vågar passa fel. NZonzi skulle definitivt ta plats på vårt mittfält bredvid Busquets och Iniesta.

Roberto- Pique- Umtiti- Alba
NZonzi - Busquets - Iniesta
Messi - Suarez - Neymar

.

Barcelona El FenómenoR9
2016-12-30 15:34
Menysuarez Tanken är inte helt tokig med Gómez som mittback. Dock tror jag inte han går med på de. känns som han vill ha boll och vara kreativ. Han har inte varit så kreativ hittills men men.. Gomez tror jag kommer växa ut till en viktig spelare för oss. Älskar hur jävla hård han är i kroppen, motståndare bara faller när dom går in i honom :D
Barcelona Den vise mannen
2016-12-30 15:31
Trodde Hummels var ett par år yngre. Dålig koll. My fault!
Annons: