/spanien/barcelona/forum/5453.aspx/spanien/barcelona/forum/5453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2014-02-23 17:40
Det som stör mig mest med Messi är att han kroppspråk alltid varit bra på plan, nu har han tom sämre kroppsspråk än Ronaldo och Zlatan, han beter sig som skit bara för han är bäst och sätter sina chanser, han kämpar inte alls för laget längre, iaf inte i dom mindre matcherna, om man kan kalla matchen igår för det, speciellt när 3 lag ligger på samma poäng.
Barcelona Sentuary
2014-02-23 17:39
Hyckleri? Jag ville se Bartra på plan igår, men vemfan sätter in 5 olika spelare varje match? Visst man kan vila ibland en men när det är en väldigt svår bortamatch så startar man helt enkelt inte med vem som helst, som Tata gjorde i detta fallet. Det är det folk reagerar på här inne, så det är inte hyckleri någonstans, sluta spela smarta
Barcelona Sentuary
2014-02-23 17:39
Hyckleri? Jag ville se Bartra på plan igår, men vemfan sätter in 5 olika spelare varje match? Visst man kan vila ibland en men när det är en väldigt svår bortamatch så startar man helt enkelt inte med vem som helst, som Tata gjorde i detta fallet. Det är det folk reagerar på här inne, så det är inte hyckleri någonstans, sluta spela smarta
Barcelona Neymessi
2014-02-23 17:37
Någon som är bra på spanska och har koll på vad dom spanska medierna säger?
Barcelona LeoMessi
2014-02-23 17:36
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Självklart ska han kunna säga till dom att våga slå bollen framåt. Istället så går han ner och tar bollen och slår en passning till pedro som är högt upp, men den chansen rinner ut i sanden eftersom Messi är på mittplan och har inte tillräckligt med tid att komma till motståndarens straffområde innan chansen har försvunnit. Messi rör sig som mest när resten av laget rör sig mycket, när det blir passningar i sidled i en kvart så verkar han tröttna. Då slutar det med att han lunkar runt på plan eller att han försöker göra precis allting själv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2014-02-23 17:31
Jag vill börja med att lyfta fram lite grejer.
Hyckleriet har nåt level 100 här inne på sistone.

Det är lätt att kritisera med facit i hand Tatas val att starta med Song och Busquets. Faktum är dock att väldigt många skrek efter just det så sent som matchen mot Manchester City.
Hyckleri på hög nivå.

Tata sågas för att ha startat med Bartra.
För några veckor sedan var folk inte nådiga med sin kritik gentemot Tata för att ha valt Mascherano före Bartra.
Hyckleri deluxe.

Alexis höjs till skyarna ena veckan och bör kastas ut med huvudet före nästa.
Cesc bör aldrig mer bära Barcatröjan, veckan senare är han gjuten i startelvan.

Jag kan tycka att Lion24 är helt knäpp som totalsågar Alexis oavsett prestation, men faktum är att han är åtminstone konsekvent i sina sågningar. Han ändrar inte sin åsikt stup i kvarten, kudos för det.

Nu så, vårt lag förtjänar sin skopa kritik efter senaste matchen, visst gör de det.
Pique har bevisat att han inte är en naturlig ledare i försvaret, in med ledare som Kompany, Benatia, Silva så är mycket löst.
David Luiz är inte en ledare, Marquinhos är inte en ledare, osv.
Nej tack till en sån värvning.

Vi fick ett mycket bra resultat med oss från Manchester så nu har vi några veckor på oss att hitta formen lagom till mötet mot Real.
Barcelona Lion24
2014-02-23 17:30
Herregud, den som klagar på enskilda spelare har fel! Man ska inte skylla på Montoya, Bartra eller någon annans fel, det här var ett taktiskt fel mot ett svårt lag som Sociedad. Vi ändrade hela 3/4 av våran backlinje sen mot City, där är problemet. Man kan ändra 3/4 av anfallspelet MEN INTE FÖRSVARET. Det går inte borta mot Sociedad. Vi borde ha spelat med det bästa laget. Det som inte går in på skallen min är den att hur vi kunde ställa upp som vi gjorde igår mot ett så bra lag på bortaplan, jag fattar inte.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-23 17:27
Enkos Jag håller med dig helt och du har rätt i allt du säger. I höstas var det ett jävla tjat om att Bartra och Montoya inte får speltid. Att vi borde tex köra med 2 defensiva i svåra borta matcher. Att Alexis/Pedro bör bänkas. När väl Tata Martino gör det och det blir förlust så är han dum i huvudet. Dessa överbetalda divor har också ett ansvar. Montoya och Bartra har tex haft rätt komplicerade förhandlar med klubben för att de & deras agenter ska få det så bra som möjligt. Sen visar de det här på plan. Håll käften och prestera istället. Sen för övrigt tycker jag forumet här är ett skämt. Många nya medgångssupportrar här med nya nick som vill att hela laget blir sålda efter varje match. Någon var ju glad för Pique's skada förut här, säger mycket. MOD sover, som Zubi!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-23 17:26
LeoMessi

Jag håller med dig att Messi rör på sig betydligt mer när Cesc har bollen.
Vad jag vill fråga dig/er är då. Kan inte Messi prata spanska och säga till mittfältarna att slå den på djupet snabbt när läggen dyker upp. Är det inte naturligt att en anfallare ställer såna krav när mittfältarna inte för sitt jobb?

Barcelona FCB_Messi
2014-02-23 17:26
Barcelonista Du såg väl själv vad som var problemet ? Spelar man med Bartra , montoya , song och en urform neymar samtidigt så slutar det med förlust . Behöver man vara Einstein för det ?
Barcelona B-Guden
2014-02-23 17:19
Ni som klagar på Batra har ni sett Pique och Mash eller ? TACK!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 17:16
Du verkar veta mycket? Du som vet allt kam ju då förklara för oss andra vad det beror på?.. Trött på folk som ska leka Einstein när man i själva verket är lika intellektuell som Bill o reilly..
Barcelona FCB_Messi
2014-02-23 17:14
Barcelonista Nej det har inte med underskattning att göra. Underskattar man sociedad på borta plan så ska man inte ens vara tränare för korpen
Barcelona enkos
2014-02-23 17:13
Och folk som gnäller på Messi är bara så roliga, killen gör ju vad han kan göra varje match men ändå ska han skyllas för att andra underpresterar, tex Iniesta, Busquets, Neymar o Pedro är under all kritik senaste tiden men ingen nämner dem ens.. inte minst Neymar som är helt värdelös just nu...
Barcelona FCB_Messi
Håller med dig till 500% enkos !!!! Ni som tjatar så jävla mycke om Bartra och montoya , här har ni varsågoda . Dom håller verkligen inte. Bartra har en ljus framtid. Montoya borde säljas till sommaren . Köp in en grym mittback och låna ut Bartra så han får speltid hur svårt kan det vara !!!
Barcelona LeoMessi
Ronaldinho the original (Barcelona) Bartra försökte nicka bort den bollen så att inget läge skulle uppstå för motståndaren. Sen så lyckades han med att friställa motståndaren med en Nickskarv. Hans misstag kommer pga brist på rutin och det är för att han inte får spela tillräckligt. Sen så var det så långt mellan varje lagdel att motståndaren hade ett hav med ytor att springa med full fart mot våra backar. Sen blir Messi stillastående när mittfältet och backlinjen passar till varandra i 10 minuter innan dom slår en pass framåt. Då skiter han i att löpa med tanke på att det inte finns en chans att någon slår en vågad passning. Sen så är han inte känd för att vara någon pedro/Alexis i presspelet. Han rör sig som mest när Fabregas spelar eftersom Fabregas söker instick, han går framåt istället för i sidled.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 17:12
Enkos Pojk så här är det, Tata gick själv ut och gjorde det klart för alla att han inte skulle rotera mer inför den viktiga perioden. Hur kommer det sig att han helt plötsligt ändrade sig?. Kan det med underskattning att göra?
Barcelona Sentuary
2014-02-23 17:10
Sen att Messi går på plan, vem fan går på en fotbollsplan? Bänka killen seriöst, visst han har gjort mycket för oss men han kan inte göra vad han vil bara för det. Killen agerar mer tränare än Tata, han gör vad han vill. Lunkar omkring varje match och joggar och ser nonchalant ut. Bänka han nästa match, vi spelade bättre utan honom kan jag lugnt säga.
Barcelona enkos
2014-02-23 17:09
Folk här vet inte ens själva vad de vill. De vill ha rotation, de vill att Tata ska ge mer speltid till Barta, Motoya och andra, sen när Tata gör det och Barta och Montoya skämmer ut sig är det samma folk som gnäller på att Tata borde inte villat ordinarie spelare m m... Hur än Tata gör så kommer han aldrig göra folk här nöjda..
Ronaldinho the original
2014-02-23 17:08
Nån som kan förklara varför Messi och CO. Går på plan som om dom har spelat tre 90 min matcher på två dagar trots att Tata Rotera som en galning. Och om det är sant att Messi tänker på VM så tycker jag han kan ta semester till Brasilen och känna på värmen där (utan lön förstås) så någon annan som inte tänker på VM utan tänker bara på Ligan,CL och Copa Del Rey och ger 100% kan ta hans plats. Ja, jag älskar Messi men dagens Messi eller rättare sagt 2014 Messi är inte den Messi som gjorde så att jag fick fjärilar i magen varje gång vi hade match.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-23 17:06
@AndreD:

Kan Mod spärra denna pajas? Inte bara för att han jublar över att en spelare (vår egen!) blir skadad, utan även för alla idiotiska kommentarer han ständigt smutsar ner forumet med.

Livstidsspärr på sådana här idioter så kan forumet kanske se bättre ut.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-23 17:05
@Barcelonistas:
Du e nog inte den enda. Den andra hetaste ämnet de diskuterade igår på studion på Sky sport var Messi's likgiltiga inställning. Ingen hade bra svar om varför han bara går och går och går... De spekulerade om att han kanske tänker på Vm, att Tata kanske har sagt till honom att ta det lugnt eller om han själv gör som han vill eftersom han vet att han kan göra mål när han vill. Som sagt, det var många frågor men inga svar. En sak jag märkte igår var att så fort Messi försökte pressa fick han bara med sig Pedro och Neymar resten var kvar längre ner på planen och åt nötter. Till sist sket han i det. Eftersom lagdelarna är långt från varandra så kan vilket som helst spela sig genom. Shiit, till med mitt lag skulle kunna slå Barca igår... Antingen pressar vi tillsammans eller sjunker vi tillsammans.. Hur ska vi ha det??
Ronaldinho the original
2014-02-23 17:00
LeoMessi (Barcelona) Bartra och Masken och Puyol är dom ända i laget som går in 100 i tacklingar men för Bartras del så gör han för många junior misstag som resulterat mål för motståndarna. 2-1 målet tex. Istället fö att markera spelare som han hade bakom sig så gick han och försökte vinna nickduell med motståndaren som våra mittfältare skulle markera. Bollen gick över Bartra och det blev mål. Man kan säga att det är mittfältarnas fel som ska pressa bollhållaren men Bartra ska inte gå fram utan han ska ha sin gubbe.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 16:58
Bartra kan bli något men är för grön för att spela matcher av den här digniteten. Montoya har inget att göra i Barcelona hur han blev fotbollspelare är ett stort mysterium.
Neymar11
2014-02-23 16:56
Barcelonistas Nu vet vi att dom inte duger till mot bra motstånd. I varje förlust finns en seger!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 16:54
Bara jag som är orolig över Messis form? Känns som det var ett tag sen vi såg la pulga i toppform. Igår gick han runt plan helt ointresserad.
Neymar11
2014-02-23 16:53
Bara att kolla 3-1 målet igår. Alla spelare ligger rätt och är samlade Ingen vill pressa bollhållaren, ingen tar djup och alla såg löpningen men ingen ville göra jobbet. Som målvakt i den situationen hade jag själv velat örfila varenda en av dom När spelet ser ut som det gör igår. När taktiken inte fungerar så har vi spelare som vi ska förlita oss på men som sviker Messi- det är som att spela med 10-man när han joggar omkring. Ändå så är det han alla söker med sina passningar och han slarvar bort bollen nästan varje gång Iniesta- en av dom som har varit med längst, han ska vara ledaren på mitten som ska få igång spelarna. Gör han det? Absolut inte, utan tar bollen dribblar tills han inte kan göra något sen spelar hem den S.B - har varit vår sämsta spelare år 2014. Slarvig i passningsspelet, drar på sig onödiga frisparkar och kort. Och han har samma problem med han vill också dribbla Neymar- första halvlek så var det bara han som ville spela. Andra halvlek han försvinner helt Pique- är riktigt jävla dålig, men han får spela gång efter gång. Och det är han som ska hålla ihop försvaras linjen Montoya - Batra- har inte visat något som helst för att förtjäna nytt kontrakt. Håller man inte mot bra lag, ska man träna tills man gör det. Inte fan ska dom belönas med ett nytt kontrakt Passionen för fotbollen finns inte längre, viljan att kämpa för varandra är försvunnen. Kvittar vem vi har som tränare när spelarna gör själv som du vill Tata- ska med ha skit. Men inte för startelvan han tar ut. Utan för att han inte har kulor till att säga ifrån stjärnorna. Två dagars vila efter en sån här match är sjukt. Dom borde få springa tills dom spyr. Låta dom träna utan boll tills dom visar att dom vill vinna
Barcelona LeoMessi
2014-02-23 16:50
Av backarna så var det bartra som var minst dålig. Killen får spela var fjärde vecka och när han får spela så är det med en totalt osynkad backlinje samtidigt som HELA laget underpresterade något rejält. Detta var hans första dåliga match, ska vi kasta skit på honom nu? Han offrar sig iaf, vilket man inte kan säga om hans övriga lagkamrater. Sämst i mittfältet var Busi och Song, vette fan vad dom sysslade med. Busquets kladdade på bollen, Song förlorade närkamper mot spelare på 50 kilo. I anfallet så sög alla, ingen var bra över huvud taget. Den enda som kommer nära godkänt är Iniesta.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 16:41
Bartra och Montoya ska absolut inte spela en sådan här match. Tata underskattade Real socidead och det är lätt hänt med tanke på att vi var inne i en bra period med vinster mot City-Sevilla-Rayo osv, där spelet var riktigt bra. Laget är otroligt bra problemet är att vi måste köra med vår bästa elva , vi kan inte sitta och gambla med Bartra ( som ej ska spela mot dom bästa lagen) och montoya ( hur blev Montoya fotbollspelare?)
Neymar11
2014-02-23 16:31
Folk skriker efter hans avgång, när han inte spelar Batra eller montoya. Hånar han när han startar med Xavi. Men nu när han ger dom chansen mot ett riktigt bra lag. Och dom blir överkörda så är det Tatas fel för att han startar med dom mot ett bra lag är löjligt. Det är spelarna som ska ha en rejäl känga för så som spelet såg ut.
Annons: