/spanien/barcelona/forum/5452.aspx/spanien/barcelona/forum/5452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona No Busi - No Party
2014-02-25 23:37
Jag får inte ihop det, Messi är världens bästa fotbollspelare men en försäljning är inte helt otänkbart.
Barcelona Gio Style
2014-02-25 23:32
Sälja Messi... man kan då läsa allt möjligt här inne.
Jag tycker inte att Messi ser oinstresserad ut alls.
Han må springa lite men han är inte ointresserad.
Och ska vi verkligen kräva lika många löpmeter av varenda spelare på plan?
Det är trots allt olika funktioner spelare uppfyller och Messi har blivit en spelare som är avgörande på alla möjliga sätt på offensiv planhalva. Hur ofta såg ni Ruud van Nistelrooy göra monsterlöpningar?
Eller Inzaghi? Eller Vieri? Eller Zlatan?
Man kan kräva olika saker av spelare, det vi kan kräva av Messi är magi med bollen i form av dribblingar, mål och assist.
Hästjobbet sköter andra spelare som är bättre på det.

Men mer ointresserad än våra andra spelare? Knappast.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-25 23:25
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Bara inte våra problem hinner ifatt oss. Slänga bort Abi, släppa en spelare som Thiago ALCANTRA, inte värva en mittback på 3 säsonger. Värva Song som mittback, jag orkar inte fortsätta
Barcelona Zloty
2014-02-25 23:24
Skulle kunna sätta tio tusen på att Real Madrid kommer få Olympiakos i nästa omgång om det var möjligt.
Barcelona Krabban94
2014-02-25 23:23
Förlåter aldrig styrelsen om de tappar Rafinha!
Barcelona Lion24
2014-02-25 23:23
Messi har en helt egen planering för sig själv för att komma igång ordentligt till VM. Vi kommer att se det bästa från Messi vid april-maj när VM börjar närma sig så att han kommer in i mästerskapet i full form. Den här ''planeringen'' är ingenting som Messi och klubben har kommit överens om för jag tror inte klubben accepterar när spelaren bara tänker på sitt landslag. Det här en program som Messi har kommit fram till själv, som sagt. Han är väl medveten om att han inte kommer att bänkas så därför kan han göra lite som han vill. Messi är väldigt orolig för att skada sig eftersom han har varit skadad en del förra året och skadar han sig så måste han åter komma i form och i rytm och det tar tid. Kanske t.o.m missa VM om han drabbas av en allvarlig skada.

Varför Messi fokuserar så mycket på VM är av en enkel anledning. Nästan alla experter är överens om att Messi är en av de största spelarna genom historien men för att bli den absolut bästa av alla så måste han vinna VM. Detta får han höra om och om igen och det får även vi fans göra. Jag tror att Messi fortfarande har kvar motivationen, det är därför han siktar på att vinna VM så att han kan bli den bästa i historien. Messi ''höjer'' sin ''rytm'' varje match med låt oss säga 1%. Han vill som sagt vara i perfekt form inför VM. Inte ha perfekt form nu men sedan skada sig och sedan vara ur form inför mästerskapet.

Sen påverkar alltid familjelivet en fotbollsspelare. Vi ser allt som händer på plan men vi glömmer bort spelarnas privata liv. Det är väldigt viktigt för en fotbollsspelare att vara trygg, professionell och ha en lugn miljö utanför planen (om man siktar på att vara bland de största). Det är svårt för spelare att festa varje vecka men samtidigt prestera topp fotboll varje match. Fokus är som sagt enormt viktigt. Fokus på fotboll. Men Messi blev pappa för nåt år sen. Jag tror att det kan ha påverkat hans fokus på fotbollen väldigt mycket. Fotbollsspelare behöver stoppa i sig rätt saker men framförallt så behöver de SÖMN. När man har ett nyfött barn så påverkas man inte så mycket av vad man äter men sömnen och koncentrationen påverkar enormt. När barnen är små så börjar man värdesätta andra saker i livet än de yrke som man har och det är ingenting fel med det bara man tar yrket seriöst. Cristiano skadar sig nästan aldrig eftersom han äter rätt och får rätt sömn. Han har inget barn som gråter 3 på natten och stör hans rytm. Barnet kan möjligen vara sjuk och då blir det timmar utan sömn. Dessa saker är kanske väldigt små grejer i våra liv men för en topp fotbollsspelare så är det väldigt stort.
Barcelona barca_joe
2014-02-25 23:21
Ogillar att Olympiakos vann. Nog för att jag gillar de mer än United men chansen att Real eller Chelsea får dem i kvarten är nog 99.99% ifall dessa lag går vidare vill säga.
2014-02-25 23:14
allting blev fel ju..
2014-02-25 23:12
Barieta

Jag kan inte sätta finger på varför han inte springer. En tanke jag har haft är att det kanske inte slås lika många djupledsbollar som innan. Därför att jag har märkt att när Cesc spelar så löper Messi på djupet också för att han vet att Cesc vågar slå den..

Det är fan ingen som vet..

Vad tror du??
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-25 23:11
Uniteds problem hinner ifatt de nu. De investerade aldrig i laget och köpte engelska medelmåttor. Hur kan de släppa Pogba och samtidigt låta en tönt som Rooney utpressa de eller ge Ashley en lön på Xavis nivå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barieta
2014-02-25 23:01
Neymar11

Precis en bänkning hade behövts och att någon verkligen säger till han på skarpen att springa och offra sig för laget. Har för mig det såg lite bättre ut i andra halvlek mot City än vad det gjort den senaste tiden.

Det kan säkert ha och göra med motivation som ni diskuterat tidigare.. det är något som inte stämmer iaf.
Neymar11
2014-02-25 22:44
Barieta Han har lyckats med alla andra spelarna. Fan t om pique (bortsett senaste matchen) det säger en hel del om honom Men syftar enbart på Messi nu, jag tycker att han ska bänka honom om han inte kan motivera honom. Ingen är större än laget INGEN !
Barcelona Barieta
2014-02-25 22:40
Fast Tata lyckades ju motivera alla innan Messi kom tillbaks från skadan, då fungerade spelet och 3 poängarna togs, tom Pedro började man känna igen och gjorde hattrick.

Känns konstigt och säga det men under denna säsongen så såg spelet bäst ut när Messi var skadad. Messi behöver rycka upp sig, det sprider dålig energi med en som knappt springer för laget.
Barcelona Canaletes
2014-02-25 22:39
Det helt sjukt hur ett lag kan gå ner så mycket på knappt en säsong. Otroligt!!!
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-25 22:38
Haha har inga ord. Hahahahaha..
Barcelona Nemesis 10
2014-02-25 22:36
United i samma position som vi va i mot Milan förra året, vad tror ni? Kan dom bjuda på magi på hemmaplan som vi lyckades med? :)
Neymar11
2014-02-25 22:25
Nu får det bli sista inlägget för ikväll Men tycker det är Tatas fel faktiskt. Antingen ska han kunna motivera Messi eller så ska han bänka honom. Men men han unnar nog Argentina framgång han med....
Barcelona IBRAHIMOVIC[9]
2014-02-25 22:18
Jag hoppas verkligen att ledningen inte slarvar bort RAFINHA! Det är en spelare som skulle tagit plats i vårat lag redan denna säsong med största sannolikhet!

RAFA är framtiden!
Neymar11
2014-02-25 22:17
Och eftersom han är så viktig i slutet av matcherna. Varför inte byta in honom den 70:de minuten varje match när försvararna är trötta
Neymar11
2014-02-25 22:16
ElTriplete Han har aldrig haft det problemet innan Titta på Sevilla matchen från iår när dom kvitterade. Då ville han verkligen vinna matchen och då sprang han förbi 5 spelare och serverade Alexis. Och man såg hungern i hans ögon när han firade målet. Jag kan förstå att han har haft skador som har tyngt ner honom. Men han är helt fit nu, men sparar sig till vm. Utan det handlar faktiskt bara om inställning
Neymar11
2014-02-25 22:12
ElRaval Messi är som sämst i slutet av matcherna. Så den teorin köper jag inte. Då det är omöjligt att ställa om från att var loj till explosiv Utan letar nu efter ursäkter för att försvara honom. Men det är en kille på 170 cm och 70 kg. Han ska inte behöva vila sig för att orka slutet av matcherna Han har aldrig haft problem med att springa innan. Utan han sprang nästan lika mycket som Alves, men avgjorde alltid matcherna ändå Utan det är dax för media,ledning,tränare och medspelare att väcka honom till liv. Istället för att lova honom nytt kontrakt varje halvår Och Barcelona som klubb är inte skyldig honom något då klubben har gett honom allt.
Barcelona Amo0227
2014-02-25 22:09
Nemesis 10

Tveksamt vi behöver inte en till spelare som gillar att leka mittfältare :)
Barcelona ElTriplete
2014-02-25 22:08
Neymar11 Menar inte "fit" på det sättet. Utan Messi-fit, dvs att du i 90:e minuten skulle kunna ta bollen, springa förbi 5 pers och dunka in den och avgöra på egen hand.
Barcelona Nemesis 10
2014-02-25 22:06
Rooney är en spelare vi hade haft nytta av tror jag. Kolla bara hur mycket han springer för laget och jag älskar verkligen hur mycket han är villig att göra grov jobb när det behövs trots att han är stjärnan i laget och gör mål. Att se han springa ända ner till backlinjen och vinna boll är inte nåt man ser allt för ofta i dagens fotboll.
Barcelona ElRaval
2014-02-25 22:04
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag kan inte riktigt sätta fingret på om han är stundtals loj och "ointresserad" (känns fel att säga med tanke på att han producerar assist och mål, men nåja) eller om han spelar på direktiv av Tata.

Jag vet att Zlatan har blivit tillsagd av vet det nu var (var det Ronald Koeman?) att jobba mindre i defensiven för att på så sätt spara sig till att HELA matchen orka göra oväntade och kvicka löpningar.

Kan det vara något sånt även tata är ute efter? Att messi ska spara sina krafter till slutskedet av matcherna.
Barcelona Baronen
2014-02-25 22:02
Barcadinho.

Exakt. En som inte suktar efter bollen, utan bara mål, mål, mål. Robert Lewandowski skulle varit den optimala. Men men.

Nu under matchen händer det flera gånger att vi kommer runt på kanter för inlägg, men då är vår centrala anfallare (Messi) i mittcirkeln och orkar inte springa de 35 meterna fram till straffområdet. Hemskt är det.

Neymar11
Man c - Barcelona 0-2 Arsenal - Bayern München 0-2 Olympiakos - man u 2-0 Pl den bästa ligan? Yeah right
Barcelona Amo0227
4-2-3-1 är inte lösningen med vårt hållande i bollen så kommer vi inte gynnas av att spela med den formationen. Vårt största problem är enligt mig avsaknaden av en striker! Jag menar tänk o ha en som Lewandowki på topp , det gör så att mittbackarna måste ha koll på honom vilket öppnar upp mer yta centralt framför backarna som som Messi kan operera i! Jag har förespråkat ett mer back to basic system där Messi flyttas ut till högerkanten och in med en central anfallare. Låt han o Alves springa åttor runt försvararna och dyrka upp stängda försvar.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-25 22:01
Haha hejdå United
Barcelona Sentuary
2014-02-25 21:59
Äckel United förstör min dag, sjukt att jag ens tog de, fyfan har de ett spel ens?
Annons: