/spanien/barcelona/forum/5450.aspx/spanien/barcelona/forum/5450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-02-25 22:16
ElTriplete Han har aldrig haft det problemet innan Titta på Sevilla matchen från iår när dom kvitterade. Då ville han verkligen vinna matchen och då sprang han förbi 5 spelare och serverade Alexis. Och man såg hungern i hans ögon när han firade målet. Jag kan förstå att han har haft skador som har tyngt ner honom. Men han är helt fit nu, men sparar sig till vm. Utan det handlar faktiskt bara om inställning
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-02-25 22:12
ElRaval Messi är som sämst i slutet av matcherna. Så den teorin köper jag inte. Då det är omöjligt att ställa om från att var loj till explosiv Utan letar nu efter ursäkter för att försvara honom. Men det är en kille på 170 cm och 70 kg. Han ska inte behöva vila sig för att orka slutet av matcherna Han har aldrig haft problem med att springa innan. Utan han sprang nästan lika mycket som Alves, men avgjorde alltid matcherna ändå Utan det är dax för media,ledning,tränare och medspelare att väcka honom till liv. Istället för att lova honom nytt kontrakt varje halvår Och Barcelona som klubb är inte skyldig honom något då klubben har gett honom allt.
Barcelona Amo0227
2014-02-25 22:09
Nemesis 10

Tveksamt vi behöver inte en till spelare som gillar att leka mittfältare :)
Barcelona ElTriplete
2014-02-25 22:08
Neymar11 Menar inte "fit" på det sättet. Utan Messi-fit, dvs att du i 90:e minuten skulle kunna ta bollen, springa förbi 5 pers och dunka in den och avgöra på egen hand.
Barcelona Nemesis 10
2014-02-25 22:06
Rooney är en spelare vi hade haft nytta av tror jag. Kolla bara hur mycket han springer för laget och jag älskar verkligen hur mycket han är villig att göra grov jobb när det behövs trots att han är stjärnan i laget och gör mål. Att se han springa ända ner till backlinjen och vinna boll är inte nåt man ser allt för ofta i dagens fotboll.
Barcelona ElRaval
2014-02-25 22:04
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag kan inte riktigt sätta fingret på om han är stundtals loj och "ointresserad" (känns fel att säga med tanke på att han producerar assist och mål, men nåja) eller om han spelar på direktiv av Tata.

Jag vet att Zlatan har blivit tillsagd av vet det nu var (var det Ronald Koeman?) att jobba mindre i defensiven för att på så sätt spara sig till att HELA matchen orka göra oväntade och kvicka löpningar.

Kan det vara något sånt även tata är ute efter? Att messi ska spara sina krafter till slutskedet av matcherna.
Barcelona Baronen
2014-02-25 22:02
Barcadinho.

Exakt. En som inte suktar efter bollen, utan bara mål, mål, mål. Robert Lewandowski skulle varit den optimala. Men men.

Nu under matchen händer det flera gånger att vi kommer runt på kanter för inlägg, men då är vår centrala anfallare (Messi) i mittcirkeln och orkar inte springa de 35 meterna fram till straffområdet. Hemskt är det.

Neymar11
Man c - Barcelona 0-2 Arsenal - Bayern München 0-2 Olympiakos - man u 2-0 Pl den bästa ligan? Yeah right
Barcelona Amo0227
4-2-3-1 är inte lösningen med vårt hållande i bollen så kommer vi inte gynnas av att spela med den formationen. Vårt största problem är enligt mig avsaknaden av en striker! Jag menar tänk o ha en som Lewandowki på topp , det gör så att mittbackarna måste ha koll på honom vilket öppnar upp mer yta centralt framför backarna som som Messi kan operera i! Jag har förespråkat ett mer back to basic system där Messi flyttas ut till högerkanten och in med en central anfallare. Låt han o Alves springa åttor runt försvararna och dyrka upp stängda försvar.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-25 22:01
Haha hejdå United
Barcelona Sentuary
2014-02-25 21:59
Äckel United förstör min dag, sjukt att jag ens tog de, fyfan har de ett spel ens?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-25 21:59
Jag vet inte om ni har tänkt på det. Minns ni när Messi blev ofta kritiserad i Argentina för hans loja inställning i landslagsmatcherna ?
Vid samma tid brukar han ge allt i Barcelona. Det slutade med att han gav allt han hade matcherna med Argentina och nu är alla Argentinare nöjda med honom..

Jag tror att Barca-fansen behöver höja rösten innan det blir försent och vi blir utslagna från alla medaljer.
100 miljoner frågan är, våger Barca median kritisera Mess?

Han behöver höra kritik från någon som Pep, Tata eller Puyol ute i median inför alla för att han ska ge allt för tröjan han på sig i FC Barcelona.

Många av er är nog besvikna på många olika spelare i FC Barcelona vilket jag är också. Men för mig är den största besvikelsen Messi-The Man.... Det gör inte att säga. Ja, han gör mål osv. Men jag kan inte släppa hans inställning..
Barcelona Barcadinho.
2014-02-25 21:58
Man U så kallas The red devils - hmmm,
Barcelona Barcadinho.
2014-02-25 21:56
Baronen-
"4-2-3-1, där Messi spelar centralt av de tre offensiva mittfältarna, med en box-spelare framför."

Exakt vad jag har önskat mig rätt länge.
En box spelare med flera kvaliteter men fram för allt huvudspel.
Laget behöver flera dimensioner, inte bara tiki-taka hela vägen till mållinjen.
Det heter - variation !
Neymar11
2014-02-25 21:56
Neymar är för ödmjuk nu och tar steget tillbaka. Och anpassar sig till laget för tillfället Men inom 2 år kommer detta lag kretsas runt honom då jävlar kommer vi få se joga bonito Men det jag stör mig mest på i Katalonien, är hur dom inte låtar brassarna vara brassar. Utan istället ska dom gnälla för att dom dansar efter ha gjort ett drömmål. Är så jävla löjligt, dom får inte ens ha kul!
Neymar11
2014-02-25 21:48
Amo0227 Tittar du på matcherna så ser du oftast att dom andra spelarna inte hinner med upp. Och han själv kan inte utmana 5 pers utan tvingas vända hem Neymar när han spelar centralt så får vi se ett helt annat Barca som man faktiskt känner igen
Barcelona Baronen
2014-02-25 21:47
Amo0227

Jag kanske tog i med att sälja Messi, men det var en liten poäng. Hans ovilja att ta sig in i straffområdet är också skadligt för oss.

Som det ser ut i dag tycker jag vi ska byta spelsystem för att optimera laget och Messi.
4-2-3-1, där Messi spelar centralt av de tre offensiva mittfältarna, med en box-spelare framför.
Neymar11
2014-02-25 21:46
ElTriplete Att han behöver vara fit under 90 minuter snacket köper jag faktiskt inte. Är man professionell fotbollsspelare ska du fan ha kondition för 90+ min X2 matcher i veckan Titta på Alves,Sanchez, Pedro fan t om xavi. Utan han är helt enkelt inte intresserad, utan egoistisk och väntar bara på bollen
Barcelona Amo0227
2014-02-25 21:43
Baronen Instämmer med allt du skriver! Även om han varit skadad ganska mycket denna säsongen, Men det är hans kroppsspråk jag stör mig på, går runt lunkandes ser allmänt loj ut! Tycker man ska höja ett varningen finger för Neymar också han har verkligen inte varit den impact player som jag har velat, nör Messi inte kommit upp till standarden. Mycket sidledspassande och för lite rakt fram!
Barcelona Baronen
2014-02-25 21:39
Tycker Messi de senaste tre åren bara blivit latar och latare till att det nu blivit absurt.

Han är en stor del i att kontringsstarka lag spelar bort oss så otroligt enkelt. Nästan alltid måste en (eller två) av våra tre utsatta mittfältare ta vår första-press på motståndarens backlinje. Det blir enorma ytor.
Det gör mig så fruktansvärt förbannad. När vi ser en gammal Xavi ofta få lämna sin position för att springa för Messi.

Det är helt ofattbart att ingen på planen skäller ut honom. Medspelarna måste ju fullständigt koka över att ha en sådan ointresserad runt sig som vägrar hjälpa till.
Någon måste bita ifrån.

Messi är fortfarande världens bäste spelare. Men fortsätter det så här är en försäljning för mig inte helt otänkbart.
Så jävla illa är det.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-25 21:37
Jösses vad dåliga United är... Får typ lättast motstånd och klar inte ens av det. Om dem skulle gå vidare hoppas jag att vi får dem i kvarten.
Barcelona Amo0227
2014-02-25 21:36
Eltriplete

Haha med det stillastående spelet vi har idag så är det ju helt makalöst att vi släppte Zlatan !! ;) Nej han springer på tok för lite och det finns inga som helst ursäkter tycker jag.
Barcelona LeoMessi
2014-02-25 21:35
ElTriplete

Tror att det har att göra med att under Pep så spelade vi med mycket mer rörelse och det tvingade messi att att delta med. Självklart så ska han röra sig mycket mer än han gör.
Barcelona ElTriplete
2014-02-25 21:35
LeoMessi Det var den riktige Ronaldo som sa det.. Inte Cristina.
Barcelona ElTriplete
2014-02-25 21:31
Varför springer Messi så lite? Jag vet att han inte behöver kriga ihjäl sig som de andra anfallarna då han behöver vara fit genom hela 90 minuterna då han avgöra en match på egen hand. Men det känns fortfarande som att han springer på tok för lite under Tito och Tata. Det var mer under Pep.
Barcelona LeoMessi
2014-02-25 21:31
Amo0227 (Barcelona) Visserligen söks messi oftare än pedro och sanchez när det kommer till den sista tredjedelen. Men Ronaldo ska hålla käften och inte kasta klippor i glashus. Messi står inte och gråter och gestikulerar när han inte får en passning.
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-02-25 21:30
Detta resultatet glädjer mig nått så in i helvete! Har så många polare som håller på United och alltid pratar skit och hatar Barca. Nu får de käka upp de
Barcelona Amo0227
2014-02-25 21:28
Elraval skrev ett inlägg tidigare om ronaldos utalande. Klart han försöker "psyka" lite men ändå ganska sant att alla försöker spela för Messi! Börjar mer och mer bli lite som ronaldos situation i Real! Hur mycket än jag hatar att jag säger det så liger det lite sanning i uttalandet.
Barcelona Vampíro
2014-02-25 21:26
Snyggt mål av Chori Domínguez, han som fick Maradonas superkrafterför en kväll när Rubin Kazan vann mot Barça hösten 2009. En av de absolut bästa insatserna en spelare gjort mot oss i mitt tycke.
Barcelona LeoMessi
2014-02-25 21:25
Amo0227 (Barcelona) Klart att han förtjänar kritik, han ska inte vara immun mot det. Hans filosofi verkar vara: "Bättre att ta en löpning för lite än en löpning för mycket". Tur att han är så jävla bra bara haha
Annons: