/spanien/barcelona/forum/545.aspx/spanien/barcelona/forum/545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-06-26 12:22
Ivan Rakitic: "The better team is going home. Portugal beat us by doing nothing, no one knew if they were on the pitch"

Synd att kroaten framstår som en bitter förlorare...
Barcelona Deulofeu
2016-06-26 11:45
Enkos det är precis detta jag menar Ronaldo har i år fått assist för skott och andra konstiga saker dessutom fått straff utanför straffområdet.

Han kan dessutom misshandla folk på plan flera matcher under säsongen utan straff.

Han får mål som görs av andra ( tex skottet på Pepe)

Jag är så trött och bitter på ärkesopan så det finns inga gränser.

Jag menar kolla matchen detta em han har gjort en match där han var bra mot "världslaget" Ungern och han är rankad trea i em? Alltså jag dör!

Så kollar man Messi som klär av lag efter lag i copa america och dessutom bidrar på hela planen gör sina medspelare bättre iställer för att klanka på dem hela tiden när de inte passar honom.

Jag vill bara ha ut Portugal så snart det bara går pallar inte mer.
Tyärvr har han rätt bra lagkamrater så deras resa verkar fortsätta...
Barcelona Deulofeu
2016-06-26 11:40
Någon som förstår hur ledningen tänker när det gäller utlänningar till klubben?

Det hr ju ofta varit en sydamerikansk touch i våra lag men som det ser ut nu kommer det att bli problem.

Jag tänker alltså på non eu spelare.Jag trodde man fick ha tre styckern men vi har ju fyra.... Neymar,Suarez,Turan, samt ärkesopan Douglas.

Dessutom har vi guldklimpen Halilovic som någon gång i framtiden förhoppningsvis är tänkt för vårt lag.

Nu försöker vi alltså värva Lemos från Las Palmas han är också non eu samt vi har visat stort intresse för Gabriel Jesus.

Någon som förstår hur klubben tänker när det gäller detta får ni mer än gärna hjälpa mig.

Det jag hoppas på är

Att vi säljer Turan ledsen men jag vill inte ge honom en ny chans han har inte visat något som gör att han bör få stanna och borde aldrig ha värvats i mitt tycke.
Vi har spelare som är egna och lätt kan göra hans jobb de spelar dessutom bollen framåt!

Douglas skicka honom åt h....vete vill aldrig mer se hans namn förknippas med vår klubb....

Suarez inget snack
Neymar är inte han på gång att få eu pass?

Gabriel Jesus en spännande spelare som jag mer än gärna ser att vi värvar det är något speciellt med unga brassar och Barcelona! Kommer bli succe!
Han kanske kommer när Neymar pass är fixat Januari nästa år?

Halilovic bör väl lånas ut men mer än gärna vill jag ha honom åter inom något år eller så.

Finns det ytterligare plats är Lemos intressant men han får inte kosta hur mycket som helst!

Mittbacken jag är mest sugen på just nu är Umtiti inga svagheter grym i luften aggresiv,snabb och bra fot! Jag hade ju helst sett Laporte men han kostar bara för mycket så valet faller på Umtiti som dessutom är vänsterfotad.

Då kan vi släppa Vermaelen och även utvärdera om Mathieau ska stanna eller varför inte skicka honom till Lyon?

Vi har alltså lyckas knyta till oss Marlon till b-laget på lån och det är en sund värvning helt klart dessutom har vi köp option.Går det bra kan vi köpa går det som den förra brassen i b-laget kan vi bara lägga honom i den misslyckade högen.

Barcelona enkos
2016-06-26 11:34
@enkos:

Ingen som vet om det räknas som assist eller inte då man har för avsikt att skjuta och inte passa.Alltså mål på målvaktsretur kan väl aldrig räknas som assist ?
Barcelona Z_Z
2016-06-26 11:25
@Deulofeu:

Renato Sanchez fick utmärkelsen som motm.
Barcelona Deulofeu
2016-06-26 11:19
enkos Avd dubbelmoral eller?

Blev Ronaldo motm förresten? Med assist och allt...
Barcelona enkos
2016-06-26 10:59
Portugal och Ronaldo firade segern som om de vann finalen något spelarna själva uttalat sig om. Samma lag och samma spelare som snackade skit om lilla Island alltså och som parkerade bussen och på 117 min inte hade ett enda skott på mål.
Barcelona Gabriel
2016-06-26 10:41
Spelar Portugal en underhållande fotboll? Eh, why? För att de släppte in 3 mål mot Ungern och de var pressade att ständigt anfalla så att de inte skulle åka ut redan i gruppspelet? Vadå, vad ska de göra? "Ne, ne, nu fan lugnar vi ner oss. Tillbaks med bussen runt straffområdet killar! Inte anfalla för ett kvitteringsmål, nu skärper ni er!" Herregud, klart som fanken att de tvingas anfalla när Ungern tar ledningen mot de 3 gånger om? Hur har deras andra matcher sett ut? Underhållande? Knappast va. Om Portugal spelar en underhållande fotboll så kan jag inte längre någonting om fotboll.
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-06-26 07:18
@Rambla~:

Här är händelsen som du nog syftade på.
Barcelona Thierry Henry
2016-06-26 04:22
@Reymar:

Spelar Portugal "stundtals underhållande"? Nu har man hört allt
Barcelona Reymar
2016-06-26 02:33
@enkos:

På vilket sätt är Portugals taktik en "Grekland-kopia"? Javisst har dom turen på sin sida men dom har väl knappast parkerat bussen i någon av sina matcher tvärtemot har dom stundvis spelat underhållande. Men du är väl en av dom som håller på "lilla" Island just för att dom är underdog men i själva verkligheten är deras taktik en äkta "Grekland-kopia".
Barcelona Vampíro
2016-06-26 01:50
Kröjff Menade rent generellt. Det är är otroligt tröttsamt och löjligt att skylla exakt allt på tur, korruption eller att motståndet är dåligt. Speciellt när samma aktioner från en egen spelare kan beskrivas som briljant. Jag kan också bli irriterad men det finns en gräns. Mina två cents om ämnet.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-06-26 01:44
Det verkar trots allt som att Argentina har ett nästintill skadefritt lag imorgon, bara Lavezzi och Augusto(som har varit duktig) som är skadade. Di Maria verkar vara tillbaka i elvan vilket jag båda gillar och inte gillar, gillar för att han kan ändra en matchbild på egen hand och ogillar för han även har många matcher där han tappar otroligt mycket boll och ofta håller i bollen för länge. @RoyNemer på Twitter är bra att följa med sina uppdateringar om Argentina och Messi.
Barcelona enkos
2016-06-26 01:04
@Barca - Puyol:

Enligt både flashscore fick han den.
Barcelona Barca - Puyol
2016-06-26 00:53
Ronaldo fick ingen " assist " så ni vet de. Å sen när började Ronaldo leverera assister för killen hatar passa sina medspelare för han han är så besatt att göra allt själv.
Barcelona enkos
2016-06-26 00:50
Kroatien förlorade på samma sätt som Spanien gjorde mot just Kroatien de fick alltså smaka sin egen medicin men ändå inte lärde sig av den.
Barcelona enkos
2016-06-26 00:45
Lionel "Rey" Messi

Exakt samma har vi sagt om Real, att det blir omöjligt för dem att vinna CL. Samma sak kommer att hända med Portugal. De Kommer att kopiera Grekland 2004. Tyvärr. De behöver bara vinna en match till i finalen allts för Polen och Belgien är för naiva för Portugal.
Barcelona Kröjff
2016-06-26 00:43
@Vampíro:
På ett intellektuellt plan kan jag inte bara förstå dig, utan till och med hålla med. Men när det kommer till fotboll och ibland också politik, så är det lätt att känslorna tar överhanden. I mina ögon är Ronaldo på sitt sätt fotbollens svar på Annie Lööf. Och då är det minsann inte lätt att hålla sig lugn, saklig och förstående i alla lägen. Men med det sagt, kan du peka på vad det var för prestationer av portugisen i matchen vi såg som vinklades och nedvärderades så till den grad, att du blev så "lack" att du nästan hade hoppats att han skulle ha skjutit högt i målvaktens främre hörn, istället för att få se en räddning på sitt skott som en lagkamrat fick sätta returen på? Ta nu inte detta som kritik. Det är trots allt bra att det finns en barcasupporter som håller huvudet kallt och inte slösar sin energi på patologisk förföljelse av en personlighet inom fotbollen, förutan vilken vår inskränkta värld skulle framstå som fattigare på mänsklig känslosamhet bortom klinisk objektivitet och analys.
Barcelona enkos
2016-06-26 00:39
När började man få assist för att skott man skjutit räddas av målvakten och en medspelare gör mål på returen ? Har sett så många sådana utan att spelaren fick assist men tydligen gäller inte samma för alla ?
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-06-26 00:38
[QUOTE=Liunil Masse]Xavi will return the Euro 2012 trophy after the Paris final. Kommer kräkas om han måste ge den till Ronaldo... Kom igen Kroatien! [/QUOTE] Du behöver inte oroa dig. Portugal kommer aldrig vinna det, det lovar jag dig. Idag vann de för att Kroatien spelade otroligt fegt och att Modric, Rakitic, Perisic osv underpresterade. Jag skulle ge Polen fördel i mötet mellan de. Men även om de vinner över Polen, får de troligtvis möta Belgien i semi och sedan Frankrike/Tyskland/Spanien i final. Aldrig att de klarar det, även med deras tur.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-06-26 00:32
[QUOTE=Vampíro]Det är nästan värt att Ronaldo avgör bara så man kan se alla patetiska inlägg där folk likt politiker ska försöka vinkla allt och nedvärdera hans prestationer. Beyond parodi. [/QUOTE] Fast än jag ogillar CR och tycker att han är överskattad håller jag med dig där. Det blir alldeles för mycket hat. Innan man skriver något borde man tänka, bidrar detta inlägg till ett bättre forum. Som det ser ut nu skriver hur många som helst samma sak, att det är orättvist, att de har flyt osv osv. Vi alla kan nog enas om att Portugal inte förtjänar att vara i kvartsfinal efter deras insatser och att CR inte stått upp till sitt rykte. Blir bara uttjatad när alla skriver samma sak. Min syn på det hela.
Barcelona enkos
2016-06-26 00:15
Portugals taktik är en Grekland kopia. Otroligt tråkig och sorglig att en sån fotboll vinner ännu idag.
Ps. Man kan inte tro att Ronaldo och äckel Pepe har så mycket tur under ett och samma år. Först med sitt Real som vinner CL med så mycket tur och lottningen att man vinner utan att ha slagit en enda mästare och så nu går vidare från gruppen utan en enda seger och får resten som skänkt från ovan. Vad har äckel förtjänat att ha så mycket tur ? !
Barcelona Deulofeu
2016-06-26 00:09
Mål direkt!
Barcelona Deulofeu
2016-06-26 00:03
Ha har nummer 33 och spelar längst fram två mål i senaste matchen och fyra i dem sex senaste!

Född 97!
Barcelona Deulofeu
2016-06-25 23:58
Nej nu kollar vi in "nya Neymar" istället Gabriel Jesus på viaplay!
Barcelona grande jw
2016-06-25 23:56
Inte nog med att Portugal haft tur så ska man komma ihåg att det som faktiskt avgjorde att Portugal hamnade på den enkla halvan i slutspelsträdet var Islands mål i 90+3 som petade ner Portugal till 3e-platsen. Ett egentligen helt onödigt mål som Islands kommentator skrek sig hes av glädje av, ett mål som var helt bedrövligt för Island vid närmare eftertanke och en dröm för Portugal. Tveksamt om man ens kan ha så mycket tur att det räcker ända fram till finalen. Någon gång måste det ta slut kan man tycka.
Barcelona Neymar N11
2016-06-25 23:48
Med detta taktik som Portugal spelade ikväll kan dom ta sig hela vägen till Final. Varken Polen eller Belgien om det nu blir det senare i semin kan göra något åt denna taktik tyvärr men om det räcker för en vinst i final återstår att se.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-25 23:47
When lady luck is with you, you can win a most undeserved UCL, come 3rd in your group and instead of being thrown out get an easier draw ... Wtf is this shit???
Barcelona Barca - Puyol
2016-06-25 23:47
De enda jag kan komma på är Belgien. Belgien är nog den nation som kan rugga Portugal men Belgien som lag är värdelösa. Polen spelar som ett lag så jag hoppas att Polen är effektiva mot detta bajs nationen Portugal. Ingen vill se Portugal vinna EM och de kan alla erkänna.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-25 23:43
Man kan nästan tro att Danni Alves spelade i Kroatien dem två sista matcherna, med tanke på Rakitic spel.
Annons: