/spanien/barcelona/forum/5444.aspx/spanien/barcelona/forum/5444.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-27 08:51
Fan heller att vi köper Vidal för 50m när vi kinde fått honom för 10m 2011. Det vore Barca i ett nötskal ännu en gång. Enda chansen vore om Juventus vill ha mascherano och vi fick till ett byte med pengar emellan. Men fokusera på målvakt, back och ev en stor forward!
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-02-27 08:46
Det är synd att vi inte har en chans att värva Cahill från Chelsea. Maken på mer underskattad mittback har jag aldrig varit med om Har aldrig sett han göra en dålig match, positionstark, huvudstark, fysisk, bra med boll, drar inte på sig onödiga frisparkar och orädd. En riktig ledartyp som offrar sig för laget. Ingen aning om hur hans kontraktsituation ser ut med Chelsea.
Neymar11
2014-02-27 08:36
Gio Style Jag kan ju bara se från min vinkel, har sett 10 tal matcher denna säsongen med Juventus. Då har jag aldrig sett något speciellt med honom utöver att han är en slitvarg. Men det är dock alla från Chile. 50 miljoner € är jävligt mycket pengar som vi faktiskt inte har råd att slösa på ytterligare en mittfältare Vi är behov av åtminstone 2 mittbackar puyol slutar, masche kan bli såld. Pique och Batra litar jag inte alls på. Sen får vi inte låsa oss i tanken, för vi är verkligen i behov av en högerback. Och en riktigt bra sådan. Alves sjunger tyvärr på sista versen denna säsongen och Montoya ska och bör aldrig vara en startspelare i Barcelona Behövs en äldre striker, som plan b med till anfalls uppsättningen Och en jävla massa spelare som måste försvinna från klubben som inte håller Fan inte lätt att vara tränare/sportchef denna sommaren. Zubi kommer få ett helvete haha ! Spelare som måste bort ; Affelay, Bojan, Cuenca, Sergio Roberto (utlåning), tello, montoya (låna ut till Inter) Spelare som ska in; ter stegen, rafinha, en äldre striker, 1 eller 2 mittbackar, ny högerback
Barcelona WalterWhite
2014-02-27 06:12
@Júnior.:

Han kan spela centralt men oftast är han offensiv höger ytter. Styrkorna är teknik,skott, fart och att han är hal. Bra på att sticka in centralt från höger sida. I videon jag länkade nyss så tror jag att han spelade centralt.
Barcelona WalterWhite
2014-02-27 06:09
@Rambla~:
Hans representanter och pappa vill se till att han får speltid eller en värdig utlåning. Sist övergången kraschade var mot Tottenham som gav honom 800 000 euro om året men han ville ha 1 miljon och att han skulle få spela minst 50 % av de resterade matcherna denna säsongen. Nu tror jag inte att han var så sugen att gå dit ens men poängen är att han vet att han är eftertraktad bara. Är inte så säker heller på att han vill vara fast i Barcelona B efter att ha representerat ett A-lag kontinuerligt en längre tid och efter att han har spelat för landslaget mot Portugal t ex. Tror att problemet sitter där och att en utlåning till en klubb kommer vara rätt så omgående. Om det är något de förhandlar om så är det detta. Personligen tror jag att övergången redan är klar.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-02-27 05:15
BIlbao supportrar...
Barcelona Gabriel
2014-02-27 03:33
Vidal som spelare är absolut inte överskattad, utan tvekan en av världens bästa mittfältare och kanske världens bästa på sin position om man tar av sig Barça glasögonen. Han är den spelare som vunnit tillbaka flest bollar av alla spelare i Europa, lägg till att han dessutom är otroligt målfarlig och spelskicklig. Däremot tvekar jag på att en 50M euros investering på honom är värt pga hans ålder. Hur länge till kommer han att hålla den nivå som han håller nu, gissar på max 2 år till. Vidal är 26 år just nu, han kanske håller i 2 eller som mest 3 år. Jag vet inte, personligen tycker jag att det är för mycket pengar för en spelare som inte ger mer än 3 år. Men att han är en otroligt bra spelare är det verkligen inget snack om. Det sägs att Ancelotti har bett Florentino om att få signa Vidal till sommaren så om det stämmer att Tata vill ha honom så kan det bli en riktigt intressant historia.
Barcelona Gio Style
2014-02-27 02:42
Neymar11
Menar mer att man inte kan göra en rättvis bedömning av en spelare som hypas som en av dem bästa i världen på ett fåtal matcher.
Och dra slutsatsen att denne e överhypad.
Neymar11
2014-02-27 02:08
Gio Style Nej det är bara ett fåtal matcher jag har sett med honom. Och jag kan inte göra en bedömning av honom utav vad andra har sett. Utan bara utav det jag har sett. Men dock så har vi en talang i klubben som jag tycker påminner mig om honom. Rafinha
Barcelona Júnior.
2014-02-27 02:03
Pogba anses väl vara mer utav Vidals arvtagare om jag inte missminner mig. Med tanke på att Vidals kontrakt dessutom löper ut 2016 så skulle det inte vara helt omöjligt att köpa loss chilenaren från Juventus som således kan casha in på honom redan nu i sommar. Om det är värt att hämta hit honom för minst 50 miljoner euro kan jag dock inte svara på. Prio är en mittback, får vi pengar över så fine!
Barcelona Gio Style
2014-02-27 01:47
Neymar11
Då kan du inte ha sett många av Juventus matcher.
Vidal har varit deras genomgående bästa spelare dem senaste 2 åren.
Barcelona Gio Style
2014-02-27 01:40
@LeoMessi:

Hahaha han har faktiskt lirat som mittback i landslaget för några år sen, givet!
Neymar11
2014-02-27 01:40
Barca King - Messi & Neymar run the show Hoppas vi verkligen inte går efter honom. Absolut inte för dom pengarna Tycker att han är för hypad, dom matcherna jag har sett av honom så har han varit medioker. Men den som ständigt imponerar på mig är Pogba
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-27 01:36
Barcelona coach Tata Martino has asked the club to sign Juventus midfielder Arturo Vidal (26). The Chilean would cost at least 50M. [sport @barcastuff: Sports director Zubizarreta was in Zagreb today. Barcelona closed pre-deal with Dinamo player Alen Halilovic (17), not yet with club. [md]"
Barcelona Gio Style
2014-02-27 01:31
La Liga es blaugrana
Fabregas är spanjor och fostrad i La Masia.
Dos Santos också.
Pique också.
Xabi Alonso lirat större delen av sitt liv i La Liga.

Dem enda jag kan ge dig där är Thierry Henry som gjorde det bra (inte som i PL dock) och Modric.
Bale har inte bevisat nåt alls, Beckham gick ner sig.
Neymar11
2014-02-27 01:26
La liga es blaugrana! Beckham dominerade verkligen inte Bale bara bra statistik Dos santos uppfostrad i Barcelona Alonso i sociedad knappast så att han är det han är pga pl Pique spelade knappt i PL Fabregas har haft ett helvete med la liga och att passa in i Barcelona Henry är den ende som jag kan hålla med om
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-02-27 01:21
Gio Style (Barcelona) Vill bara hoppa in och tillägga att det finns många spelare som dominerat La Liga efter att ha lirar i Premier League här kommer följande exempel: Giovanni Dos Santos, Gareth Bale, Luka Modric, Cesc Fabregas, David Beckham, Gerard Pique, Xabi Alonso, Thierry Henry och listan kan fortsättas ett bra tag.
Barcelona KristoferDelija
2014-02-27 01:17
LALAWELEATAKORA/ Ok så du menar att det är klubbar som Norwich, Cardiff, Stoke, Aston Villa, Hull City, Crystal Palace, West Ham med fler gör Premier League till bästa ligan? Hahahahah

La Ligas mittenlag och bottenlag är enligt mig minst lika bra om inte bättre med Real Betis, Celta de Vigo, Granada, Espanyol, Getafe med flera.

La Liga är världens bästa liga om och om man inte är hjärntvättad av PL som LALAWELEATAKORE så vet man det.
Barcelona Júnior.
2014-02-27 01:11
LALAWELEATAKORA

En liga kan betraktas som den bästa ligan ur olika synpunkter. Det kan variera allt ifrån kvalite, underhållningsvärde till hur framgångsrika lagen i respektive liga har varit under de senaste åren. Frågar du mig så är La Liga nummer ett på alla dessa punkter (och jag kan berätta varför via PM om du så vill). Vi tycker helt olika helt enkelt.

Det du däremot inte kan neka är vilken peak lagen i La Liga har nått under de senaste fem åren. De spanska lagen är mer framgångsrika än de engelska i de europeiska turneringarna. När de spanska lagen har fått ställas emot de engelska under de senaste tre åren så har de spanska lagen varit överlägsna. Inte endast Barca och Real utan även Bilbao, Valencia och Atletico de Madrid.

Att du sedan säger att de engelska lagen inte använder sig utav egna produkter utan är beroende av transfer marknaden beskriver varför just La Liga i dagsläget är starkare.

Sedan är jag väldigt nyfiken på varför det inte är rött kort på Demicheles och Szczesny (ja, jag fick googla upp det) då det är korrekt dömt i båda situationerna enligt regelboken, vilket fotbollsexperter, journalister etc redan gått ut med. Förklara gärna!
Barcelona Gio Style
2014-02-27 01:04
LALAWELEATAKORA Eller så är topplagen i PL sämre så de inte gör lika mycket mos av bottenlagen? Samma logik. Förra året i CL: 2 spanska lag i semi, 3 lag i kvarten. 0 NOLL engelska i kvarten. ALLA 4 lag vidare från gruppen, 2 lag från England. Året innan: Final: 1 Engelsk, 0 spansk. Semi: 2 Spanska 1 Engelsk. Året innan det: Varsitt lag i final. 2 Spanska i semi 1 engelsk. Däremot var det 4 engelska som gick till åttondelen och 3 spanska. . Året innan: 1 spanskt i semi, 0 engelskt. Året innan: Där kan vi äntligen se en fördel till England. Du kan vinkla grejer hur du vill men du ser klart och tydligt vart tendenserna är på väg, eller hur?? Och hur ser det ut i år? Alla PL lag är på väg ut med röven före förutom Chelsea typ.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-27 01:00
LALAWELEATAKORA - vad vill du komma till? Arsenal och City hade förlorat ändå. City som dessutom hade tur att domaren dömde bort ett regelrätt mål för Barca, samt en straff där bollen tog på handen. Om du frågar mig så är PL en rätt så överskattad liga.. Jag tycker inte alls att bottenlagen håller någon vidare kvalite.
Barcelona LeoMessi
2014-02-27 00:51
Gio Style (Barcelona) Han kommer att bli en grym mittback hos oss;) haha
Barcelona Gio Style
2014-02-27 00:47
NoGo™
Jävlar vad jag kommer att drömma om det ett tag nu framöver :P
Tror tyvärr inte ett dugg på det men jävlar vad intressant det skulle va om vi fick in honom. Snacka om att lägga till en ny dimension i vårt spel.
LALAWELEATAKORA
2014-02-27 00:44
Barcelonistas - Bayern fick straff rätt men det röda kortet var felaktigt. I den andra matchen var det inte straff men rött kort.

Gio Style - I 7 av dom 10 senaste Champions League-finaler har det varit minst ett Engelskt lag med och av dom 7 har det varit 4 olika lag. Spanska lag har bara varit i final 3 av dom 10 senaste gångerna och då har det bara varit Barcelona. Kollar man sedan på Celtic som innan man sålde sina bästa spelare till mitten och bottenlag i Premier League så var dom jämnstarka med Barcelona. Celtic med Hooper och Wanyama hade förmodligen varit ett mittenlag i Premier League och då förmodar jag att även fler lag hade kunnat ge bättre motstånd än bottenlagen i La Liga där matcherna mot Barcelona oftast slutar med storsegrar. Kollar man på det enda defensiva inriktade laget i La Liga ( om jag har rätt), vilket är Levante så brukar dom ofta bjuda upp till motstånd mot storlagen även om det sker vissa plattmatcher. Med tanke på att dom flesta bottenlagen i Premier League har en mycket bättre defensiv tror jag också att dom hade gett svårare matcher än bottenlagen i La Liga. Sen så är det nästan aldrig några utklassningar i Premier League mest tack vare dom sämre lagens defensiv.
Barcelona NoGo™
2014-02-27 00:41
Barcelona coach Tata Martino has asked the club to sign Juventus midfielder Arturo Vidal (26). The Chilean would cost at least 50M. [sport]

Jaha där ser man..Hehe
Barcelona Gio Style
2014-02-27 00:34
LALAWELEATAKORA Hur kan du se klart och tydligt att bottenlagen är bättre i PL? Vad baserar du det på? Du har INGENTING att gå på förutom EL och CL. Där dominerar spanska. Vad gör du ens här? Har för mig att du trollat loss förr... Edit: Ditt påstående om att spelare från PL dominerar i andra ligor men inte tvärtom. Kan du komma på en större lögn? Utmanar dig att nämna någon spelare mer än Vela och Ronaldo som dominerat i La Liga efter att ha lirat i PL. Sen att du inte tar i beaktning att dessa spelare blivit äldre och UTVECKLATS som spelare är en annan femma. Vela är mycket mognare nu och jag tror inte att nån klubb hade egentligen tackat nej till honom. Om du tittar tvärtom: Yaya Toure, David Silva, Mata, Aguero, Michu, Medel, Negredo (har inte gått ner sig som du vill påstå), Jose Enrique, Cazorla, Torres (i sitt prime), m.fl. Är dessa inga spelare som gått från att vara rätt bra i La Liga till att dominera i PL? Tvärtom då: Gravensen, Woodgate, Beckham (med hans mått mätt), Owen. Finns flippar och floppar åt båda hållen men med tydliga indikationer på att en värvning från la liga till PL är mer gynsam än tvärtom.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-27 00:32
LALAWELEATAKORA - sa du att Arsenal och City fick felaktiga domslut emot sig?

Arsenal hade inget att sätta emot Bayern och Barcelona var taktiskt i stort sett överlägsna City. Utvisningarna var solklara..
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-02-27 00:32
Har ni hört om nya Tv-avtalet för Premier League klubbarna? Det nya avtalet ger 60 miljarder per säsong. Hälften delas jämt mellan alla 20 lagen. Med andra ord över 1 miljard var. En del av andra hälften tar ligaförbundet och lägger i fickan och resten delas upp efter 2 kriterier. Det ena är ligaplacering och det andra är antalet livesända matcher. Barca och Real får 1.3 miljarder var per säsong i Tv-rättigheter. Med andra ord kommer det sämsta laget i PL tjäna mer än vad Barca och Real gör i tv rättigheter. Helt sjukt!
LALAWELEATAKORA
2014-02-27 00:28
@KristoferDelija:

Hur bra en liga är avgörs på alla lag, inte topplagen. Jämför man lagen i La Liga och Premier League så ser man att bortsett från ettan och tvåan i La Liga så är resten av lagen i England bättre än sin motsvarighet på samma placering i La Liga. Då är det ganska enkelt att se att lagen i Premier League är bättre.

I turneringarna är det inte heller så konstigt att Engelska lagen har varit sämre i slutspelet denna säsong. Manchester City och Arsenal får felaktiga domslut emot sig mot två av toppklubbarna i Europa. United blir sämre för varje vecka som går och Chelsea möter ett Galatasaray i uppgående form som slog ut bästa laget i Serie A. Då är också domarna emot dom Engelska lagen på mer eller mindre varje punkt i spelet och ger nästan aldrig Engelska lag några fördelar. I Europa League tar inget av dom Engelska lagen det seriöst och anser att ligan är bättre. Förmodligen tycker även dom Engelska lagen i Champions League lika då varje match i Premier League är väldigt svårt och om man vilar spelare som Real Madrid, Barcelona och Bayern (då deras motståndare i ligan är för dåliga) kan göra i sina ligor utan poängtapp så blir det lätt att man inte håller sig kvar i toppen. Sen har man också satsar på för många utländska spelare. Istället för att lägga pengarna på att försöka få fram mer Brittiska spelare lägger man hellre det på mediokra utländska spelare som tar slut inom några år och inte har någon bra inställning heller.

Kollar man på hur det har gått för La Liga-lagen så fick Real Madrid möte ett mittenlag från Tyskland. Med tanke på hur United krossade Leverkusen så säger det ganska mycket om Bundesliga. Atletico Madrid fick möta ett Milan på nedgång som för dagsläget är ett mittenlag i Serie A och Barcelona fick möta Manchester City som är usel på att försvara men ändå väljer att spela defensivt och får även en felaktig straff mot sig.

Om man tror att La Liga är bättre än Premier League saknar man mycket kunskap om fotboll.
Barcelona KristoferDelija
2014-02-26 23:54
Sjukt va La Liga dominerar! I både Champions League och Europa League plus att La Liga har de bästa mitten och botten lagen.
Egentligen e de sjukt att La Liga inte får erkännandet som världens bästa liga.
Men det är som Roy Keane sa: alla är hjärntvättade utav Premier League.

Bara okunniga människor som inte erkänner att La Liga är världens bästa liga.
Annons: