/spanien/barcelona/forum/5441.aspx/spanien/barcelona/forum/5441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-02-27 23:39
enkos Du såg väl vad Terry gjorde igår? Och det har redan glömts bort Media gör allt för att smutskasta serie a och la liga.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-02-27 23:34
Ursäkter ursäkter ursäkter ursäkter Kom inte hit med ett sånt löjligt påstående att dom inte satsar i Champions league. Det är det största du kan vinna inom klubblagsnivå. Chelsea hade en lätt grupp, man u hade en lätt grupp, city kunde inte ha slutat annat än tvåa sin grupp.
Barcelona enkos
2014-02-27 23:33
Det krävs flera år av Englands och Tysklands dominans och Spansk total kollaps för att Spanien ska petas från tronen ... Spanien har 6 lag kvar i Europa Tyskland efter returen bara 2 England förmodligen bara 2 också..
Barcelona enkos
2014-02-27 23:31
Tottenham går vidare tack var filmningar och röda kort för motståndarna.. Hade det varit Barcelona hade det varit jordbävning.. men eftersom det är engelsmän så glömmer man det lika fort och fokuserar på annat..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-27 23:27
Jag älskar spelare som Maxwell, de spelar fotboll och ställer inte till med några kontroverser utanför planen. De blir färre och färre dessa gamla rävar. Abi och nu Puyol kanske. barcastuff: Maxwell (PSG): "I love everything about Barcelona: the city, the club, the coaches, the players... I'll always remember that amazing team.""
LALAWELEATAKORA
2014-02-27 23:24
Neymar11 - I England kan man tappa poäng då även motståndarna i toppen kommer att tappa poäng då varje lag oavsett vart dom ligger i tabellen kommer att ge dig en match till skillnad från La Liga där bottenlagen är för dåliga för att ge Barcelona och Real Madrid en match.

I Champions League lägger förmodligen dom Engelska lagen nästan all kraft på Premier League och kan då inte vila spelare till Champions League. Då blir det mycket svårare att ta sig längre i Champions League när dom Engelska lagens spelare är slutkörda samtidigt som dom får möta utvilade spelare från andra ligor.

Neymar11
2014-02-27 23:18
I England har du råd att tappa poäng, och det har du fan inte i Spanien!
Neymar11
2014-02-27 23:17
LALAWELEATAKORA Det där var bland det dummaste jag nånsin har läst. Du påstår att dom engelska lagen inte satsar helhjärtat i cl. Dom satsar så helhjärtat att dom blir så rädda och spelar med 11 man i straffområdet för att inte förlora Jag kan ge dig att PL är mer underhållande men den är fan inte bättre än la liga. Och kolla statistik från senaste 10 åren, när spanska lag möt engelska. Så kommer du fram till vilka som är ledande
LALAWELEATAKORA
2014-02-27 23:11
@BarcaLaliga:

Dom senaste två åren har Premier League tagit två titlar i Europa medans Spanien har tagit en. Då var också den enda Spanien tog en "b-turnering" som ingen av dom Engelska lagen bryr sig om. Topplagen bryr sig mer om topp 4 och bottenlagen satsar hellre på nytt kontrakt. Trots det lyckades Chelsea jogga igenom turnering med reserverna förra året.

Hade dom Engelska lagen hade kunnat satsa helhjärtat på Champions League som storlagen från andra ligor utan att behöva att riskera att tappa poäng i ligan vilket man skulle göra om man bara satsar på Champions League då ligan har väldigt bra motstånd till skillnad från La Liga och Bundesliga där man i nästan alla matcher möter uselt motstånd. Då om Engelska lagen hade kunnat satsat allt på Champions League hade det garanterat varit 2-3 Engelska lag i semifinal varje år.

Sedan handlar det ofta om lottning. Atletico Madrid t ex hade varit utslagen om dom inte fick en av dom lättaste grupperna och även enkelt motstånd i åttondelsfinalen.
Barcelona LeoMessi
2014-02-27 23:00
Måste säga att jag tappade all respekt för Verthongen...
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-27 22:52
@Neymar11:

Helvete, vad du tog det personligt. Jag har aldrig sagt de orden så sluta sätta de i min mun och sluta förvränga sanningen. Det jag försöker komma fram till att det emellanåt behövs lite drastiska beslut. Allt behöver inte vara lojalitet och rövslickeri som det har varit senaste 2 åren. Ibland måste man ta i hårdhandskarna och våga ställa krav. Lite cojones.

Glöm inte att situationen är unik. Tito var ämnad att leda laget säsongen 2013/2014. INTE Tata Martino. Han var, är och förblir en quickfix. Sluta prata om lojalitet när det inte har något med saken att göra. Dessutom är vi nog det enda laget i fotbollseuropa som har haft ett visst antal spelare under en väldigt lång period i klubben. Det är naturligt att mättnad infinner sig bland spelare som vunnit onaturligt många titlar på en kort period. Det finns inget exempel som FC Barcelona i detta sammanhang så du borde sluta generalisera och jämföra med Real Madrid.

För dig verkar allt dessutom handla om resultat. Jag bryr mig inte om att Barca har torskat mot Sociedad utan snarare SÄTTET laget torskade på mot Sociedad. Ingen hunger. Ingen kreativitet. Inget ansvar. Inga initiativ. DET oroar mig. Jag kräver att laget spelar bra fotboll och i den kategorin har vi inte utvecklats över huvud taget sedan Pep Guardiola lämnade.

Om lagets spel ger titlar är det ett plus men det är inte den största anledningen till varför jag kollar på FC Barcelona. Jag kollade på FC Barcelona även innan framgångarna 2005 och framåt. Då kollade jag på Barca-spelarna pga underhållning och spektakel på fotbollsplanen i syfte att förstå fotboll bättre. Att man faktiskt kan vinna med finess och vackra spelkombinationer. Att det finns något mer i fotboll än att bara kunna springa snabbt, skjuta hårt och hoppa högt.

Dessutom har jag inget emot att Rosell "fixat" ekonomin så länge det är legalt och att vi skalar av skuldberget tills det är borta. När skuldberget är borta så kan vi gärna ta bort sponsorerna igen och sluta upp med våra kontakter i Mellanöstern. Vi behöver de inte. Vad vi behöver är att behålla klubbens identitet och inte dras med mainstreamkulturen som råder i Real Madrid, City, Arsenal, Chelsea, PSG och andra plastklubbar.
Barcelona NoGo™
2014-02-27 22:52
Alexis: "I'm not a fan of Twitter or Instagram. At first it's fun, but later it's tiring as you have to be tied to your phone all day" [fcb]

Bra Alexis! En del spelare borde ta efter!
Barcelona Rambla~
2014-02-27 22:41
Matchavgörande var det iaf, Dnipro faller ihop totalt efter utvisningen.
Barcelona LeoMessi
2014-02-27 22:38
DM1982 (Barcelona) Tyckte också den såg väldigt lös ut, enligt mig så såg det ut som att Verthongen gjorde allt i sin makt för att filma ut motståndaren.
Barcelona DM1982
2014-02-27 22:36
@LeoMessi:

Mmmm, skallade. Den "skallningen" skulle inte kunna fälla ett spädbarn. Hade för mig att engelska lag inte filmade, måste ha hört fel.
Barcelona LeoMessi
2014-02-27 22:32
Rambla~ (Barcelona) Såg inte så bra på reprisen, men kommentatorerna säger att motståndaren skallade Verthongen, kanske inte så hårt.
Barcelona Vampíro
2014-02-27 22:32
Alexis: "I'm not a fan of Twitter or Instagram. At first it's fun, but later it's tiring as you have to be tied to your phone all day" [fcb] Word!
Barcelona DM1982
2014-02-27 22:31
Vertonghen verkar vara sjukt osympatisk, killen har inget att göra i Barcelona.
Barcelona Rambla~
2014-02-27 22:30
Hm, Vertonghen filmade ut en Dnipro-spelare? Och nu 2-1.
Barcelona LeoMessi
2014-02-27 22:24
Nästan alla soldados mål har kommit på straff den här säsongen...
Barcelona Rambla~
2014-02-27 22:20
Arghhhh, när Soldado äntligen får göra mål är han så klart offside. Det vill sig inte för stackarn. Dags att komma hem till Spanien Roberto? Atlético kanske?
Barcelona Rambla~
2014-02-27 22:16
Men herregud Spurs, fan sysslar ni med? Missar även CL i år igen trots de investeringarna. Fan vad de viker ner sig. Tim Sherwood, snälla? Det är ute med 4-4-2 för länge sedan när ska du fatta det?
Barcelona Andreas-
2014-02-27 22:15
Var 100 år sedan PL hade något.
Barcelona BarcaLaliga
2014-02-27 22:13
Premier League är ett sjunkande skepp. Nu borde de som FORTFARANDE dyrkar PL ta av sig glasögonen och inse det vi alla sett de senaste 2 åren. Äntligen haha
Barcelona Rambla~
2014-02-27 22:13
Självklart är det Sanllehi som fixat den här dealen. Han är med för att hålla Zubi i handen. :P
Neymar11
2014-02-27 22:12
Och där är Åkte Tottenham ut
Barcelona LeoMessi
2014-02-27 22:10
Kanske bättre att vi betalar 10 miljoner euro nu än att tvingas betala 40 miljoner om 2 år när han har slagit in i ett annat lag. Då kommer vi sitta här och beklaga oss över att vi var för snåla.
Barcelona Rambla~
2014-02-27 22:09
Cuenca skadad igen. Stackars sate, borta 4v nu. Det lär knappast bli någon mer match i klubben för honom. Han tackade ju även nej till spel i B-laget. Dumt gjort, hade varit välbehövlig speltid under våren. Afellay då? Fick ju speltid när han var friskförklarad och sedan ingenting? Lite märkligt kan jag tycka.
Barcelona WalterWhite
2014-02-27 22:09
9-10 miljoner är det omgående + en okänd bonus.
Barcelona CuleAK
2014-02-27 22:08
Oavsett om det är 5 eller 10 så är detta kanske ändå världens största talang som vi snackar om, en talang som inte är uppfostrad i La Masia men som ändå väljer att "byta ner" sig till vårt B-lag för att kämpa om en A-lags plats.
Annons: