/spanien/barcelona/forum/5439.aspx/spanien/barcelona/forum/5439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-26 14:58
Xavi: "Messi is a real team player, in defense he's the first to pressure, to indicate where we have to do it, thinks about the team first."
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2014-02-26 14:36
Krabban94 (Barcelona) Tror nog han sparkades från spurs pga han värvade för minst 1 miljard och INGEN av värvningar blev stor succé. Spelare som Solado och Lamela köptes för 600 miljoner kr tillsammans och. Visst kan förstå att spelarna inte hade anpassat sig till premier League men sen han kom till Tottenham har han nästan köpt en hel elva vilket är sjukt. Lloris-Vertonghen-Chicres-Dembele-Holtby-Eriksen-Paulinho-siggurdson-Dempsey-Lamela-Chadli-Adebayor(?)-Soldado , kan ha glömt någon/några. Seriöst vilken tränare tar över ett lag där hans spelidé inte passar in? Guardiola kunde ha gått till Chelsea men han valde Bayern pga han visste att hans spelidé skulle passa perfekt in i Bayern. Mourinho gillar spela defensivt med snabba kontringar så han tog över Chelsea. Skulle han ha fått mer tid så tror jag att han skulle lyckas med Tottenham, men frågan är har Tottenham råd både ekonomisk och sportslig? Tror knappast det. Hoppas att han tar över en klubb som har dom spelarna han letat efter så han kan lyckas istället för att köpa köpa.
Barcelona Krabban94
2014-02-26 14:17
@Ronaldinho the original:

I Porto vann han allt han kunde vinna i Chelsea och Spurs fick han ingen tid! Abramovich o levy för otåliga, gillar Villas-Boas han hade ju ändå historiens bästa start med Spurs tror jag, sett ur antal poäng! Så enligt mig var det fel att sparka AVB från Spurs iaf Chelsea också, men det är ju min åsikt! Orsaken till han fick sparken från Spurs är ju efter resultat och krossar av de nuvarande topplagen! Man såg ju sedan hurd et gick på hemmaplan mot City med Sherwood som manager. Så får man dra sin egen slutsats sedan, City har PLs bästa offensiv med Aguero etc. De har ändå gjort 115 mål har inte exakt siffra men över det, denna säsong!!
Neymar11
2014-02-26 13:43
Här ska det inte ens komma påtal om en ny tränare Tata ska få en riktigt chans, bygga upp laget som han vill och spela hur han vill (tiki taka+ hans idéer) utan att höra medias gnäll och fansens Tror faktiskt det kommer bli jävligt annorlunda efter vm. Han har visat att han har taktiska kunskaper i stormatcherna och ingen kan förneka det. Vi känns oerhört mycket starkare och bättre förberedda när det gäller stormatcherna Och fick inte ens en försäsong för att göra spelarna redo Och gör inte saken bättre, när han inte hade några pengar att handla för i somras!
Ronaldinho the original
2014-02-26 13:34
De roliga med Villa Boas är att han har tränar 5(!) olika klubbar och han har inte stannat i en klubb mer än 1 säsong. Dom tre senaste är Porto 1 säsong,Chelsea en halv säsong och Tottenham en och en halv säsong.
Barcelona Sang Blaugrana
2014-02-26 13:22
AVB hade aldrig lyckats i barca just för den enkla anledningen att han aldrig har spelat fotboll.
Barcelona Amo0227
2014-02-26 12:44
Har nämnt det många gånger tidigare, jag tror stenhårt på en tränare som Cesare Prandelli. Tror verkligen han hade gjort ett och annat med det spelarmaterialet vi har. Även kanske krydda till det med lite italienskt i backlinjen? Jag gillar hans stil oerhört mycket väldigt karismatisk och jordnära som person!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-26 12:44
Torres (Chelsea): "Bayern and Barça are at the same level and Madrid are catching up. Bayern are really very strong. And then there's us!"
Barcelona Barcelonistas
2014-02-26 12:40
Kollar på denna varje dag för att glömma Bayern förlusten föra året..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-26 12:35
barcastuff: Barcelona don't plan to sign a big name at centre back this summer. The objective is a young player who should cost maximum 30M. [sport]"
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-26 12:34
Emery har inget att göra i Barca. En som gärna får träna Barca är de Boer från Ajax eller Villas Boas. Tror att att Barca passar de två bra. Avbs filosofi går inte ihop med lag som inte är tekniskt överlägsna.
Barcelona Chileno
2014-02-26 12:18
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Han får 8 just nu enligt den läckta listan på spelarnas löner i bayern. Ser hellre att Rafinha plockas in än att ha en pengakåt olojal spelare ta över Xavis roll i framtiden.
Barcelona Rambla~
2014-02-26 12:10
Tata har inte fått en ordentlig försäsong med Barcelona. Han kom in mitt under den senaste och den var ju knappast bra planerad. En massa jippomatcher i öst och Europa. Jag gissar att spelarna hade fått en mycket tuffare grundträning om Tata hade fått planera hela försäsongen och dessutom fått in några spelare som han förmodligen vill ha för att sätta sin prägel på laget. Tata vill att vi ska spela med den berömda pressen fast det är ganska så uppenbart att spelarna inte är tillräckligt tränade för det. Dessutom så visar de upp en mättnad alltför ofta i vissa matcher. Jag gissar att det är saker som Tata tänker jobba på under nästa försäsong om han nu stannar. Jag gissar även på att han villl ha in lite nya karaktärer i truppen. Det kan bli en spännande sommar.
Barcelona Rambla~
2014-02-26 12:02
@Yaya24:

Nu är han ju bask och som spelare tillhörde han en gång Real Sociedads cantera.

För övrigt, vad hade det spelat för roll om han var turk? Nu vill inte jag själv ha honom som tränare i Barca men det beror knappast på att han kunde ha varit turk.
Barcelona Gio Style
2014-02-26 11:50
( Xaviesta )
Haha tack.
Känns som att jag och du mest går och är tjuriga men jag har svårt att låta bli att skriva av mig när det börjar gå för långt.
Barcelona koeman92
2014-02-26 11:46
@-SAMI-:
Absolut inte. Den killen passar kanske i lag som Sevilla, Valencia mm Men tror verkligen inte han skulle kunna träna en storklubb some Barça. Vi måste sikta på att bli bäst igen, med Emery lär inte det vara möjligt. Tar hellre någon som Klopp, Heynckes eller Simeone. Där snackar vi optimala tränare som kan vinna titlar och dessutom få spelarna att svettas.
Ronaldinho the original
2014-02-26 11:34
Klopp som gillar unga spelare maybe? Vi kan leda 5-0 han skulle ändå få damp om en spelare lunkar på planen. Är bra på att fixa klockrena värvningar. Hummels från Bayern, Aubemayang, Lewandowski,Reus,Kagawa,Sahin m.m är fina kap som han har gjort. Han har hyllat vår spelidé för gånger. Men först så tycker jag att Tata förtjänar 1 år till för att sätta sitt prägel på laget.
Barcelona Krabban94
2014-02-26 11:27
@-SAMI-:

Osannolikt.. Gillar honom, men tror han är bättre med lag i stil som Sevilla, Valencia, ingen lyckad sejour i Spartak. Tror det hade varit lite för mycket att ta över Barca, ser hellre nån med lite "större" namn. Som varit/är i en större klubb som även kan få med viktiga spelare som vi kan ha nytta av, eller som vi behöver!
Barcelona Yaya24
2014-02-26 11:26
ingen turk!
Barcelona -SAMI-
2014-02-26 11:22
OM Tata skulle lämna Barca vad skulle ni tycka om Unai emery?
Barcelona Gabriel
2014-02-26 11:11
Jag är övertygad om att vi behöver mer "djuriska" spelare i Barça. Stora och starka, men som fortfarande klarar av en teknisk passningsfotboll, inga träben för den sakens skull. Mangala hade varit en jävla dröm att se i Barça, oavsett prislapp. Han är ett djur, en kille som alltid går in 110 procent i varje närkamp, en jävla best helt enkelt. Han säljer sig inte för fem öre och det kan ge en injektion till de andra lata spelarna i laget. Sen kanske han inte är topp 10 försvarare i världen för tillfället men det blir man inte genom att spela i den portugisiska ligan, oavsett hur bra man gör ifrån sig där så kommer man aldrig att uppmärksammas på samma sätt som man görs när man spelar i något av de de största ligorna/lagen. Potentialen har han absolut. Tycker att han är värld en summa närmare 40M.

Kolla på Abidal och hur han var i början hans första säsong, och även under Peps första säsong. Minns att jag inte alls var helt övertygad om Abi och att jag klagade en hel jävla del på honom, det gjorde många här inne. Det var inte förens Peps andra säsong som han verkligen blev den väggen i försvaret för oss, och framför allt säsongen 10/11 när vi tog dubbeln.

David Luiz vill jag absolut inte ha, lojig och nonchalant spelare som spelar mycket på humör. Vi behöver någon som aldrig tappar fokus och som alltid vill äta upp anfallare, en som brinner för det. Jag har alltid varit svag för Hummels, det är jag fortfarande, men det känns som han är lite för skadebenägen.

Jag hade gått all in för Mangala.
Barcelona Barieta
2014-02-26 11:10
Så fort man kritiserar Messi här inne så tror folk att man vill sälja han, vilket ju är helt fel. Alla spelare får väl ta kritik eller? Inklusive Messi.

Den som inte ser att det är något fel på hur Messi spelar nu är ju för fan blind. En spelar ska väl inte kunna lunka runt i en hel match utan att kritiseras?
Neymar11
2014-02-26 11:07
Åh jävlar han var ju bara 26....
Neymar11
2014-02-26 10:58
Andresito Vad jag har förstått så är han rätt så gammal, och för dom pengarna han lär kosta så lär det inte bli en bra affär. Sen finns det inget som säger att bara för att man har erfarenheter, och lyckats i Roma att man lyckas i Barcelona! Men muchassio och laporte spelar i två lag som spelar rätt så mycket possession fotboll. Då har dom nog större chans att lyckas. Jag tar hellre en chansning men någon av dom 2
Barcelona Andresito
2014-02-26 10:30
Snackas mycket om att värva ny mittback, men det finns ju inga ordentliga alternativ ute på marknaden.

Kompany - Hade definitivt varit den som passat bäst. Dock kommer City aldrig sälja sin kapten och kanske viktigaste stomme i truppen. Uteslut honom.

Luiz - Ser inte vad han ska tillföra jämfört med Bartra/Mascherano? Visst, han gjorde bra ifrån sig i Confeds Cup, men det var mest tack vare Thiago Silvas ledaregenskaper, och med tanke på att Piqué saknar dessa, så kommer vi ha två yra höns i backlinjen.

Hummels - Bra spelare, men haft otroliga skadeproblem i år. Väldigt lik Piqué i sin spelstil också. Bra fot, hyfsat stark dock slö och har en tendens att göra misstag. Känns väl inte helt orealistiskt om Dortmund kanske säljer honom, lär dock kosta minst 25m.

Mangala - Må vara bra och ha en bra framtid framför sig. Men ca 40m känns lite för mycket för en mittback som inte ens är topp 10 i världen.

Laporte, Schär, Dragovic - Har ingen uppfattning om dem, men det är spelare som har för lite rutin för att vara startspelare i Barca, kan vara bra som rotationsspelare, åtminstone i ett år, men en sådan spelare skulle värvats för 2 år sedan, vi behöver en som kan spela direkt.

En spelare som jag imponerats av denna säsongen är Benatia. Förvånad över att det inte ryktas om honom. Bra på i princip allt, riktigt stabil där bak.

Som FM-spelare är det lite synd att Barca inte vågar satsa på Doria och Balanta, de blir ju riktigt bra på FM! ;) Men jag antar att en toppklubb har bättre scouter än sådana som jobbar för ett datorspel.
Barcelona Lion24
2014-02-26 10:19
Thiago var nästan klar för Manchester United, det var 100% att han skulle lämna Barcelona efter att inte ha fått garantier på att få en större roll i laget än den han hade. Då ville Thiago lämna för vara en startspelare i en storklubb och United var som sagt nära att värva honom, när Pep fick reda på detta så kom Pep in i bilden. Ingen är svikare, varken Pep eller Thiago.
Barcelona Deulofeu
2014-02-26 10:10
Jag har inget problem att Thiago gick till Bayern hellre dit än någon annanstans!

Att han skulle lämna var helt klart han var ju nästan klar för Bayern.Eftersom han redan var förlorad för Barca så klev Pep in i bilden och värvade honom.

Om en spelare inte vill vara kvar hos oss då börjar Pep agera inte innan.

Hans liv är Barca han skulle aldrig göra något för att skada oss.

Tror inte ens det är omöjligt att Thiago och kanske tom Pep kommer åter till oss om kanske fem år?

Thiagos kontrakt är väl på fem år då är han förmodligen världens bästa playmaker och vid en perfekt ålder då kanske det är dags att återvända till Barcelona?

Vid denna tidpunkten heter förmodligen vår kung Neymar och vår prins Thiago men Messi då jo han har klivit ned på mittfältet som 31 åring och vinner assistligan varje år på runt 40!
Barcelona Deulofeu
2014-02-26 10:06
En spelare i varje lagdel inför sommaren det är vad som behövs minst.

Ter Stegen i målet fantastisk värvning vi blir äntligen stabila i luften!
Han är ung och tar över efter en Valdes som är som bäst nu men en tysk Kahn i buren det kan inte kännas bättre.Tror ärligt han passar oss bättre än Courtois även fast jag håller Courtois lite högre.

Ter Stegen är enligt mig europas näst bästa unga målvakt efter Courtois ett perfekt köp till en rimlig peng.

Mangala eller Laporte ska det köpas in en mittback ska det vara klass en vänsterfotad best så man kan variera och bygga spelet bakifrån.

Mangala är ett riktigt monster kanske inte världens elegantaste back men vem skulle inte vara rädd för att möta honom? Han krossar allt påminner om en hårdare Abidal skoningslös mitt förstval.

Larorte må vara ung men är redan erfaren hans andra säsong i Bilbao där han spelar oerhört stabilt i backlinjen.Gillar likt Pique att slå den lite längre passen har en fin vänsterdoja och har likt Mangala gjort två mål i ligaspelet i år.Han är som gjort för Barca elegatt lång kraftfull och bra passningsfot.

Rafinha bara att plocka hem en vänsterfotad Fabregas har allt elegans styrka inte rädd för att kliva in i närkamperna bra blick.

Som gjord för Barca ska spela nästa år mer än Xavi! Vi får även här in en vänsterfot på mittfältet vilket gynnar Neymar och spelarna på vänsterkanten.Spelet blir jämnare och hamnar inte alltid hos Alves...

Deulofeu han bara ska hem för att publiken ska komma tillbaka till oss.

En egen spelare som jag hållit varmt om hjärtat sedan han var 14 år Ronaldinhos arvtagare gör saker andra bara kan drömma om med bollen samtidigt som han missar en passning på två meter och glömmer att titta upp ibland.

Har nästan lättare en Neymar en mot en och har tränat ett år i England ser fram emot sista delen av PL då kommer genombrottet!

Lite nytt blod ungt och hungrigt och lite eget.

4 spelare att älska som höjer kvaliteten avsevärt.

Jag räknar dessutom att Dongou ska växa in i kostymen rejält i b-laget och börja spotta in mål för att få en del chanser nästa år både i ligan och cupen i a-laget.

Munir lär flyttas utt och han kan ju spela i hela anfallet och jag ser honom gärna till vänster med Dongou i mitten och adama till höger ; )

Adama kommer säkert spela försäsongen med oss och närmar sig med stormsteg a-laget snabbast i andradivisionen behöver jobba lite med sista passen bara ett riktigt fenomen.

samper lär stanna i b-laget och fortsätta växa och dominera på mittfältet ersättare både till Xavi och Song inte speciellt orolig bara nyfiken när han får sin chans.Tränade med Pep och gänget som 16 åring.

Grimaldo kommer ta över och snart börja konkurrera på allvar med Alba förmodligen efter nästa säsong efter att han lekt färdigt i andraligan efter sin långa skadefrånvaro!

Bagnack ska även han cementera sin plats i mittlåset och bli den dominerande mittbacken när förmodligen S.Gomez lämnar efter denna säsongen?

Ondoa börjar spela i Barca b eller lånas ut en framtida önskad andramålvakt för min del.

Hoppas verkligen vi lyckas kriga oss kvar för med spelare som Ondoa,Bagnack,Grimaldo,samper,Munir,Dongou och Adama förstår ni ju att det ser rätt lovande ut.

Dessutom ryktas det ju rätt envist om en vänsterfotad playmaker inte helt olik Messi med bollen nämligen Halilovic!

Vill även passa på att gratulera Messis fina dam Antonella som liksom jag fyller idag ; )
Neymar11
2014-02-26 09:55
1899 Jasså, och Pep hade ingenting med det att göra? Det borde vara tabu att värva från den klubben som trodde på honom
Barcelona 1899
2014-02-26 09:11
Neymar11 (Barcelona) payback? Thiago beslutade att lämna klubben. Svikaren är Thiago.
Annons: