/spanien/barcelona/forum/5436.aspx/spanien/barcelona/forum/5436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-02-26 17:52
Som jag ser det så behöver vi bara värva 2 spelare. 1 målvakt, såklart, och en mittback. Rafinha bör komma tillbaka och Deloulånet kan förlängas med 6 månader till att börja med. Den förstnämnde är betydligt mognare och kan göra mer impact sett över kommande säsong. Därefter är faktiskt jag nöjd. Sen så ska inte Tata gå någonstans, något i magen säger mig att klubben inte låtit honom sköta laget med helt fria tyglar än så länge och det vore synd om han skulle lämna utan att ha fått en ärlig chans. All respekt till Tito, men Tata har gjort det så mycket bättre än vad Tito gjorde under sin period som huvudcoach. ( Xaviesta ) Co-signar varenda bokstav i ditt inlägg. Det är det som är det jobbigaste och som jag tjatat på så länge. Vissa behöver verkligen se det hela i ett större perspektiv och inte bara gå efter den senaste matchen. Det finns ingen spelare som är bra match efter match och det håller inte att byta startelva varenda omgång.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-26 17:52
Gio Style Tycker inte att vi tjurar direkt men jag har precis som du svårt att låta bli när jag ser får-beteende och orealistiska inlägg. "Rycker inte Messi upp sig tycker jag vi ska sälja honom / Alves är slut, dags att casha in och köpa X och Y / Pique suger, sälj honom / Bartra är fantastisk!!! Bartra är alldeles för valpig!! / Goooooaal Meeeessii, han springer inte längre, sälj honom". Jag tycker att det är fascinerande hur vissa lever i two-game increments, dvs matchen man kollade på sist och matchen man kollar på just nu. Utifrån detta gör man bedömningarna och därför är tex Bartra "vår framtid" denna söndagen men efter nästa söndag håller han inte måttet osv. Det blir ju skrattretande till slut så lite då och då får man slå näven i bordet tycker jag! Men det gör mig lite ledsen inombords att man ens ska behöva försvara vårt lag mot våra egna fans. Så ska det inte behöva vara. Tänk om alla hade kunnat tänka både en och två ggr extra innan man skickar sitt inlägg..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-26 17:51
: Ter Stegen (Monchengladbach): "Announcement of deal with Barça is getting closer? (smiles) If you say so... I don't know anything." [bild]"
2014-02-26 17:39
Så här vill jag att vi ska agera på transfereringarna. Vi ska vara tuffa och värdera våra spelare. Vi ska inte sälja till underpriser och vi ska sälja dyrt. Det här är Barca. Tyvärr lär vi sälja Alexis eller Pedro för 20 miljoner när andra klubbar hade sålt de för 45. @barcastuff: Sammer (sports director Bayern): "Muller-Barça rumour? We won't accept any offer for him or for anyone else. He's a key player for us." [sb]"
Barcelona Barieta
2014-02-26 17:28
På skysports revista de la liga diskuterar de hur Messi nuvarande form kan påverka laget.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-26 17:13
@Kaktus:

Word!

Men du glömmer att vi har Roberto, Dos santos, Montoya och spelaren som är bättre än C.Ronaldo Tello.. :-)
Barcelona Júnior.
2014-02-26 17:00
Kaktus

Vi har ju Rafinha som kommer tillbaka nästa säsong, förmodigen även Deulofeu.
Real Madrid Kaktus
2014-02-26 16:48
Vi behöver inte förändra allt för mycket då vi fortfarande är med bland dom tre bästa lagen i världen tillsammans med Real Madrid och Bayern Munchen. Problemet jag ser jämfört med dessa lag är att det känns som att deras unga spelare håller mycket högre kvalité än våra.

Spelare som Varane, Jese, Thiago, Alaba är alla ämnade att bli världsspelare medan jag i vårt lag inte ser en enda talang ta det steget.
Barcelona Barca Barca
2014-02-26 16:14
Det märkliga är hur vi Barca fans, inklusive mig, median och allt kring klubben snackar ersättare till Tata, ersättare till Puyol, ersättare till halva laget, ny bänk, ny arena och möjligen en ny president, men INGEN snackar om en ersättare till zubizarreta eller kungen, som pajjasen Eusebio kallade honom. Dum/zubizarreta och dummare/eusebio duger inte ens till att samla pantburkar.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-02-26 15:47
Då tyska Bild bekräftat värvningen av Europas största målvaktstalang Marc-Andre Ter Stegen så kan vi vara väldigt säkra på att det stämmer då jag anser att källan är en av dom mest pålitligaste i hela Europa. Detta är en riktigt bra dag för Barcelona då målvakternas betydelse i en match är mycket stor, jag menar kolla bara på Thibaut Courtois i Atletico. Han har räddat dom så många gånger att jag knappt kan räkna och till och med tagit hem Copa Del Rey åt dom när han storspelade i finalen. Och jag är mycket glad att vi säkrat den kommande Manuel Neuer i vår bur i flera år framåt och jag garanterar er att han kommer bli en stjärna då han redan nu visar tecken på en blivande stjärnmålvakt. Bienvenido Ter Stegen till världens största klubb.
Barcelona LeoMessi
2014-02-26 15:43
Detta med värvningar har jag aldrig förstått! Är det inte tränaren som borde veta bäst vilken spelartyp laget behöver och sedan ge ledningen en lista med önskvärda spelare som dom sedan kan försöka värva? Jag tvivlar på att folk som Zubi vet bättre än Tata vilka spelare som behövs
Barcelona Andresito
2014-02-26 15:30
@Ronaldinho the original:

"Andre Villas-Boas did not approve four of Tottenham’s summer signings and asked chairman Daniel Levy not to buy them.

Villas-Boas objected to the acquisitions of Erik Lamela, Nacer Chadli, Vlad Chiriches and Christian Eriksen, a quartet who cost Spurs a total of £56million, but his judgement was overruled.

Of Tottenham’s seven recruits, Villas-Boas wanted only Paulinho, Etienne Capoue and Roberto Soldado. The rest were identified by Levy and technical director Franco Baldini."

Alltså på samma sätt som när Pellegrini var tränare för Real så värvades flera spelare uppifrån utan samtycke från tränaren, vilket jag tycker är helt bedrövligt.
Neymar11
2014-02-26 15:24
Angående matcherna ikväll. Så tror jag faktiskt Schalke kan komma överraska, dom har riktigt finurliga spelare offensivt. Tror faktiskt real har fått för sig att dom kommer ställas mot en buss Jag tror tvärtom, tror tyskarna kommer visa noll respekt och anfall utav helvete och springa tills dom spyr
Neymar11
2014-02-26 15:17
Barcelonistas HAHA förklara ju varför vårt presspel har försvunnit. Dom får ju aldrig en indikation på när den ska börjas
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-02-26 15:10
@Neymar11:

Håller med dig helt, det tar en tid att få igenom sitt spel som tränare. Tänk på att de tre senaste säsongerna har vi haft 3 tränare, detta påverkar självklart spelet. Att aldrig få en struktur skadar ju oss väldigt mycket, jag är emot att byta tränare om man inte lyckas bara en säsong , självklart om det är kris så måste man.

Viktigt att notera är att han kommer gå igenom en av de svåraste generationsskiftena i Barcelona historia, Xavi, Iniesta, Puyol, Valdes är alla spelare som har varit ryggraden för vårt spel de senaste åren. GÅR inte ersätta de spelarna till 100. Sorgligt med sant
Barcelona Barcelonistas
2014-02-26 14:58
Xavi: "Messi is a real team player, in defense he's the first to pressure, to indicate where we have to do it, thinks about the team first."
Ronaldinho the original
2014-02-26 14:36
Krabban94 (Barcelona) Tror nog han sparkades från spurs pga han värvade för minst 1 miljard och INGEN av värvningar blev stor succé. Spelare som Solado och Lamela köptes för 600 miljoner kr tillsammans och. Visst kan förstå att spelarna inte hade anpassat sig till premier League men sen han kom till Tottenham har han nästan köpt en hel elva vilket är sjukt. Lloris-Vertonghen-Chicres-Dembele-Holtby-Eriksen-Paulinho-siggurdson-Dempsey-Lamela-Chadli-Adebayor(?)-Soldado , kan ha glömt någon/några. Seriöst vilken tränare tar över ett lag där hans spelidé inte passar in? Guardiola kunde ha gått till Chelsea men han valde Bayern pga han visste att hans spelidé skulle passa perfekt in i Bayern. Mourinho gillar spela defensivt med snabba kontringar så han tog över Chelsea. Skulle han ha fått mer tid så tror jag att han skulle lyckas med Tottenham, men frågan är har Tottenham råd både ekonomisk och sportslig? Tror knappast det. Hoppas att han tar över en klubb som har dom spelarna han letat efter så han kan lyckas istället för att köpa köpa.
Barcelona Krabban94
2014-02-26 14:17
@Ronaldinho the original:

I Porto vann han allt han kunde vinna i Chelsea och Spurs fick han ingen tid! Abramovich o levy för otåliga, gillar Villas-Boas han hade ju ändå historiens bästa start med Spurs tror jag, sett ur antal poäng! Så enligt mig var det fel att sparka AVB från Spurs iaf Chelsea också, men det är ju min åsikt! Orsaken till han fick sparken från Spurs är ju efter resultat och krossar av de nuvarande topplagen! Man såg ju sedan hurd et gick på hemmaplan mot City med Sherwood som manager. Så får man dra sin egen slutsats sedan, City har PLs bästa offensiv med Aguero etc. De har ändå gjort 115 mål har inte exakt siffra men över det, denna säsong!!
Neymar11
2014-02-26 13:43
Här ska det inte ens komma påtal om en ny tränare Tata ska få en riktigt chans, bygga upp laget som han vill och spela hur han vill (tiki taka+ hans idéer) utan att höra medias gnäll och fansens Tror faktiskt det kommer bli jävligt annorlunda efter vm. Han har visat att han har taktiska kunskaper i stormatcherna och ingen kan förneka det. Vi känns oerhört mycket starkare och bättre förberedda när det gäller stormatcherna Och fick inte ens en försäsong för att göra spelarna redo Och gör inte saken bättre, när han inte hade några pengar att handla för i somras!
Ronaldinho the original
2014-02-26 13:34
De roliga med Villa Boas är att han har tränar 5(!) olika klubbar och han har inte stannat i en klubb mer än 1 säsong. Dom tre senaste är Porto 1 säsong,Chelsea en halv säsong och Tottenham en och en halv säsong.
Barcelona Sang Blaugrana
2014-02-26 13:22
AVB hade aldrig lyckats i barca just för den enkla anledningen att han aldrig har spelat fotboll.
Barcelona Amo0227
2014-02-26 12:44
Har nämnt det många gånger tidigare, jag tror stenhårt på en tränare som Cesare Prandelli. Tror verkligen han hade gjort ett och annat med det spelarmaterialet vi har. Även kanske krydda till det med lite italienskt i backlinjen? Jag gillar hans stil oerhört mycket väldigt karismatisk och jordnära som person!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-26 12:44
Torres (Chelsea): "Bayern and Barça are at the same level and Madrid are catching up. Bayern are really very strong. And then there's us!"
Barcelona Barcelonistas
2014-02-26 12:40
Kollar på denna varje dag för att glömma Bayern förlusten föra året..
2014-02-26 12:35
barcastuff: Barcelona don't plan to sign a big name at centre back this summer. The objective is a young player who should cost maximum 30M. [sport]"
2014-02-26 12:34
Emery har inget att göra i Barca. En som gärna får träna Barca är de Boer från Ajax eller Villas Boas. Tror att att Barca passar de två bra. Avbs filosofi går inte ihop med lag som inte är tekniskt överlägsna.
Barcelona Chileno
2014-02-26 12:18
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Han får 8 just nu enligt den läckta listan på spelarnas löner i bayern. Ser hellre att Rafinha plockas in än att ha en pengakåt olojal spelare ta över Xavis roll i framtiden.
Barcelona Rambla~
2014-02-26 12:10
Tata har inte fått en ordentlig försäsong med Barcelona. Han kom in mitt under den senaste och den var ju knappast bra planerad. En massa jippomatcher i öst och Europa. Jag gissar att spelarna hade fått en mycket tuffare grundträning om Tata hade fått planera hela försäsongen och dessutom fått in några spelare som han förmodligen vill ha för att sätta sin prägel på laget. Tata vill att vi ska spela med den berömda pressen fast det är ganska så uppenbart att spelarna inte är tillräckligt tränade för det. Dessutom så visar de upp en mättnad alltför ofta i vissa matcher. Jag gissar att det är saker som Tata tänker jobba på under nästa försäsong om han nu stannar. Jag gissar även på att han villl ha in lite nya karaktärer i truppen. Det kan bli en spännande sommar.
Barcelona Rambla~
2014-02-26 12:02
@Yaya24:

Nu är han ju bask och som spelare tillhörde han en gång Real Sociedads cantera.

För övrigt, vad hade det spelat för roll om han var turk? Nu vill inte jag själv ha honom som tränare i Barca men det beror knappast på att han kunde ha varit turk.
Barcelona Gio Style
2014-02-26 11:50
( Xaviesta )
Haha tack.
Känns som att jag och du mest går och är tjuriga men jag har svårt att låta bli att skriva av mig när det börjar gå för långt.
Annons: