/spanien/barcelona/forum/5435.aspx/spanien/barcelona/forum/5435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca!54
6/6/2014 14:47
Chelsea made this morning the bank transfer payment regarding the transfer of Barcelona midfielder Cesc Fabregas (27). [el esportiu]
Barcelona NoGo™
6/6/2014 14:46
Chelsea made this morning the bank transfer payment regarding the transfer of Barcelona midfielder Cesc Fabregas (27). [el esportiu]
Barcelona LeoMessi
6/6/2014 14:41
@Sir Alexis,PAK FA T-50 # Eterno Tito:

Svårt att säga, Modric är mer som xavi, dvs att han dikterar tempot. Rakitic är mer offensiv, teknisk och målfarlig. Det är lite som att jämföra xavi och iniesta.

. Båda har haft en riktigt bra säsong.
Barcelona Sir Alexis,PAK FA T-50 # Eterno Tito
6/6/2014 14:33
Rakitic vs Modric i El Clasico nästa år kanske, intressant. Vem är bättre mellan dem två tycker ni?
Neymar11
6/6/2014 14:32
Brasilien-Serbien kanal 10 kl 21:00 Neymar och Alves kommer att starta
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
6/6/2014 14:26
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Kollar du på bilden så ser du Zubis transfer lista. Stämmer överens om det sport rapporterar. Sen om bilden är sann eller inte det är något helt annat
Barcelona Blaugrana91
6/6/2014 14:09
1.70-ligan - köp en back, tack

Går inte att lita på den tidningen för fem öre, vad som däremot är ganska säkert är att mycket kommer hända.

Sport skriver ena dagen att spelare x är i princip klar, dagen efter är spelare x ute ur bilden och spelare y istället ska värvas. Som sagt går inte att ta något av det dem skriver på allvar.

Alla spelare som nämns där är säkert intressanta för klubben, vem som anländer beror på om klubbarna dem spelar för vill släppa dem.

Ska man se på listan vilka som är gröna just nu så kan dem byta bort den värdelösa Mathieu (Blir så jäkla irriterad av dem ryktena) och lägga till HUMMELS, samt ta bort Muller och lägga dit Aguero. Vi är en toppklubb inte Milan...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
6/6/2014 14:03
Haha, man måste i alla fall älska Enriques engagemang. Taggad till tusen!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
6/6/2014 13:49
Sport spår en riktigt jäkla revolution i sommar. Och det börjar bli alltmer klart vilka spelare man kommer satsa på, om man ska tro tidningen dvs.

Vissa av namnen gör mig riktigt glad i hjärtat. Reus, Rakitic, Piszczek och Marquinhos. Wow, säger jag bara om vi får alla dessa. Desto tråkigare dock att Hummels och Lloente verkar vara borta ur matchen... och att man fortfarande tror sig kunna köpa Koke :S
Peshmerge - AS9
6/6/2014 13:45
Gabriel , fc__Barca

Tack. Det var tom en 4:e spelare inräknad och inte bara 3 som jag trodde. Pep hade en plan då, men han fick inte till det. Nu hoppas jag att Lucho får lite fria händer att jobba på. Vill han sälja en spelare låt han. Men bara det är till rätt pris och inte som det ryktas om att Sanchez är påväg bort för €18M. Det är nonsens. Den finns inte!
Barcelona Gabriel
6/6/2014 13:43
Pep ville påbörja revolutionen redan där och då. Men Barça som klubb valde en annan väg, den vägen fick konsekvenser. Hade Pep fått som han ville hade han fortfarande varit kvar i klubben med största sannolikhet, Thiago hade också varit kvar och haft en startplats i laget by now och man hade fått in mycket mer pengar för både David Villa och vad vi nu förmodligen kommer att få för Alves. Dessutom hade insta bff:sen Cesc och Piqué ersatts med bättre och framför allt mer proffesionella spelare och Pep hade fått kontroll över omklädningsrummet igen. När man valde att inte gå Peps väg så tog man ett beslut i klubben. Man tog bort makten från Pep och gav dem till spelarna. Framför allt har det ryktats om att 87 generationen med Piqué, Fabregas och Messi har haft mycket att säga till om i omklädningsrummet, jag ser inte hur detta på något sätt hade kunnat vara bra för oss då ingen av denna trion är en ledare i mina ögon. Mycket säger mig att om Pep fått som han ville och stannat kvar så hade vi fortfarande varit världens bästa lag. Han insåg att en nyrenovering av laget var nödvändigt på samma sätt som när han tog över 2009, men han fick inte den tillåtelsen av Rosell som han fick av Laporta. Nu, ett par år senare, har man spelat ut vartenda sista droppe av det Pep byggde upp (som han själv ville förnya) och det finns inte längre några genvägar. Klubben har själva satt sig i den situation man befinner sig i. Pep är den stora vinnaren mellan han och Junta Rosell.
Barcelona fc__Barça
6/6/2014 13:25
Peshmerge Tror det var Pique, Fabregas, Alves och Villa som Pep ville sälja.
Barcelona Gabriel
6/6/2014 13:25
Peshmerge Det ryktades om 2 andra spelare, Dani Alves och David Villa.
Peshmerge - AS9
6/6/2014 13:19
Pep ville ju sälja Pique, Cesc och någon annan spelare som jag inte riktigt minns vem det nu var. Det här var alltså säsongen innan Pep lämnade Barca. Det var något med att han inte fick som han ville för ledningen lät honom inte sälja Pique, Cesc + den tredje spelaren. Så ja, han gjorde sin sista säsong och drog. Han uttalade sig även om att vissa i klubben lägger sig i det han sysslar med. Nu är det ett faktum. Cesc ska iväg. Vi ser hur Enrique jobbar. Han sa sen dag ett. "Jag gör detta på mitt sätt". Han har fattat hela grejen, ingen mer ska bestämma. Vill tränaren få bort någon så ska den bort. Det måste fungera på det sättet man vill. Annars funkar det inte. Låt Lucho sköta jobbet. O tro mig han gör!;)
Barcelona Barclasico
6/6/2014 13:00
Barcelona winger Cristian Tello (22) could be part of deal on Sevilla midfielder Ivan Rakitic (26), who will sign for 4-5 years. [md marca]

Barcelona Barca 666
6/6/2014 12:40
Tja,

Varit borta lite men följt silly season som en dåre & väntar på mirakel :-)

Känns tråkigt att Fabregas lämnar men läste precis att både Chelsea & ManC har lagt bud - Varför kan vi inte försöka inkludera Cesc i deal mot Aguero eller ta cash plus Yaya tillbaka...tror Yaya hade kommit omgående med tanke på hur mkt han älskar klubben.

Skönt med Raktitic en av värvningarna jag ville se men om vi tappar Cesc måste vi nog hitta en mittfältare till då Xavi vet man inte om han håller en säsong eller inte pga hans ålder.

Jag skulle vi ha en mittfältare till som kan spela på flera positioner samt vara lite mål farlig och de ända namnen jag kommer på är: Yaya & Javi Martinez (möjligtvis Gundogan men han har väl mkt skare problem?)

Tror inte att Xavi lämnar nu också men Cesc så tror jag tyvärr är förlorad & man ersätter inte en av världens bästa offensiva mittfältare med endast rakitic.

Tror även att Marquinhos kommer vara klar inom kort för oss. Läste igår att både samtalen med Marq. & Rak. var lång gångna igår sen kom nyheten från Bild ut.

Tello verkar ju vara ett namn för Porto varför kan man inte bara inkludera Tello i en affär mot Mangala? Han & Marquinhos som förstärkning till backlinjen vore grymt & ingen rör vår Bartra nu han är framtiden som jag ser det. Den hjärta han visar påminner mig lite som en ung Puyol & jag hoppas i framtiden han blir åtminstående 70% så bra som Puyi.

Läst också att Ochoa har blivit erbjuden som andra målvakt till Barca han är typ 27 med erfarenhet från Europa & spelar i sitt landslag....varför inte ta honom gratis istället för läsa ut 8-10 mille på Bravo? Stegen är väl ändå första valet!

Håller med de flesta att vi behöver ha en ny anfallare som bryter mönstret så varför inte testa: Lukaku - ung, bra, fysisk anfallare som skiljer sig lite från Alexis, Messi & Neymar - Chelsea vill inte ha kvar honom & kan tänka sig släppa honom för 25 miljoner (kanske inkludera honom i en bytes affär mot Cesc plus at vi få in några miljoner?)

Läser att Atletico försöker nu få in Vela & Lukaku till nästa säsong & lita på mig de kommer endast bli farligare!

Slutligen Alexis ska ingenstans den enda anfallaren som får lämna är Tello om vi får in en annan. Pedro & Alexis i ett rakare system kommer vara bra för oss...Hoppas ingen har glömt vad Pedro har gjort för oss sen han kom upp dessutom egen produkt som gillar klubben (där sitter vi på ett fynd) :-)

Barcelona LeoMessi
6/6/2014 12:37
Ronaldinho the original

Neymar var inte oprövad. Innan vi ens betalade dom pengarna så var han redan landslagets största stjärna. Jag tror inte han var den enda som medverkade vid den förhandlingen, herr Rosell var väldigt mån om att få neymar till barcelona, samtidigt som andra lag trissade upp priset.

Otroligt mycket pengar i vilket fall som helst, men får inte barca en del av hans sponsorsintäkter? Dessutom så säljer neymar extremt mycket tröjor, så dom var nog villiga att betala mer för honom just pga att dom kan få tbx en stor summa.
Ronaldinho the original
6/6/2014 12:33
Var det inte samma sanlleni som betalade 80(?) miljoner euro för en då oprövad talang som bara hade 1 år kvar på kontraktet? Vet inte så mycket om honom, har han gjort några bra värvningar eller?
Barcelona LeoMessi
6/6/2014 12:29
@Messidinho_10:

Dom smartaste är väl dom med minst makt i klubben. Enda vettiga personen jag kan komma på är Sanllehi, sen kommer jag inte på någon mer just nu.
Barcelona Messidinho_10
6/6/2014 12:21
Herregud alltså 18 miljoner för Alexis och 33 för Fabregas, dem andra klubbarna verkar tro att vi har sommar rea lr nåt, snart kommer väl ett bud på Messi, ska vi gissa på max 50? Men alltså allvarligt så dumma kan inte alla inom vår förening vara. Vi måste lära oss ta betalt!!!
Barcelona LeoMessi
6/6/2014 12:14
Rambla~

Skillnaden är att Real har en professionell ledning och har anställda som vet vad dom sysslar med. Om sanchez hade spelat i Real så hade dom sålt honom för minst 45 miljoner, medan vi skulle ha sålt honom för högst 25 miljoner.

I barcelona säljer man hellre en utländsk spelare som har presterat än en katalansk/la masiaprodukt som underpresterar något brutalt. Därför går dom oftast för struntsummor. Hade sanchez varit en egen produkt så hade dom hellre ätit sitt eget än att sälja honom.

Personligen så tycker jag inte att vi ska sälja någon av våra anfallare (förutom tello, cuenca och legenden bojan) eftersom vi har 4 bra anfallare som slåss om tre platser.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
6/6/2014 12:10
Vet ni vad moralen av den här transfer säsongen är!? Köp inte spelare från Arsenal. Jag tror att vi kan med handen på hjärtat säga att Arsenal har blåst oss på 1 miljard snart. Vi kan även säga att PL spelare är över hypade skräp som floppar utanför England direkt. Med undantag Balle. Om vi köper 1 spelare till från Arsenal skjuter jag Zubi.
Barcelona Rambla~
6/6/2014 12:02
@LeoMessi:

Jag tvivlar på om de ens toppade budet med 10m? Troligen lägre än så gissar jag.

Alltså, jag begriper inte hur våra spelare kan bli så nedvärderade när de ska lämna klubben. Ska det vara så jävla svårt för ledningen att stå på sig lite mera? Kolla Real, de ville inte ha kvar Higuain, eller ja de hade väl inte protesterat om han stannat och nöjt sig med att dela speltiden med Benzema. Han ville dessutom själv lämna. Han var på väg till Arsenal, gjort klart med personliga villkor osv, trots det så hamnade han i Napoli (han klagar nog inte över det heller) just för att de var beredda att möta Real Madrids egna värdering av spelaren.

Så ännu en gång, hur svårt kan det vara att stå på sig lite?
Barcelona LeoMessi
6/6/2014 11:56
Rambla~ (Barcelona) Även om det är så så kommer inte porto att lägga något vettigt bud. Dom skulle antagligen Max lägga 10 miljoner euro. Var inte Benfica dyraste köp någonsin på typ 7-8 mille?
Barcelona Rambla~
6/6/2014 11:52
Nu vill Porto ha Bartra som ersättare för Mangala. Deras nya tränare är ju Spaniens förre U21-coach Julen Lopetegi. Enligt MD så är han inte till salu, fast med denna ledning kan man ju aldrig vara säker.
Barcelona Rambla~
6/6/2014 11:38
Ni får komma ihåg en sak. Det där är inget bud på Alexis. Juve har inte lagt något bud. Enligt Barca har Juve inte ens tagit kontakt med klubben. Det där är något som Juves organ Tuttosport (ungefär som Sport är för Barca) påstå sig tro veta, alltså att Juve endast är beredda att lägga 18m som bud för Alexis. Ingen story att ta på allvar precis.
Barcelona LeoMessi
6/6/2014 11:36
SoN_Un (Barcelona) Var det inte wolfsburg som sades vilja lägga dom pengarna på Morata?
SoN_Un
6/6/2014 11:33
Juventus lägger 28 på morata men 18 på alexis hahaha roligaste folket!
Barcelona Sir Alexis,PAK FA T-50 # Eterno Tito
6/6/2014 11:29
Juventus fortsätter skämma ut sig..
Barcelona LeoMessi
6/6/2014 11:22
Är Juventus totalt efterblivna eller? Hur kan man ens bemöda sig att komma med sånt pissigt bud? Om dom inte har pengar för att handla klasspelare så ska dom inte ens försöka. Jag hade hellre sett att Barca brände hela sin transferbudget på en enda stor bål än att sälja honom till juve för det priset. Jag hade hellre sett att vi gav bort honom än att sälja honom till juve... Personligen vill jag ha kvar sanchez, så om inget monsterbud kommer så ska han stanna kvar.
Annons: