/spanien/barcelona/forum/5431.aspx/spanien/barcelona/forum/5431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-12 09:07
Gio Style Jag håller med dig i allt du skriver och jag är fullt medveten om dessa saker också. Därför skrev jag att jag var nöjd med matchen med tanke på förutsättningarna som råder, dvs hur situationen är hos klubben, hur vilsna vi är i vårt eget spel, vår styrelse, faktumet att Tata är på väg bort, Titos bortgång, skadorna, Puyols beslut att lägga av och precis allting annat som varit mörka moln på Barcahimmeln. Sett till dessa punkter samt sett till hur spelet sett ut dom senaste matcherna innan gårdagen så var spelet och inställningen en liten (väldigt liten) frisk fläkt. Och den var inte i närheten av så usel som den beskrevs härinne och det står jag fast vid. Jag har ungefär samma krav och är ungefär lika trött på spelet som näste man, däremot tjatar jag inte ut det stup i kvarten i form av inlägg härinne under matchtid som många andra gör varje gång grabbarna spelar match. Man måste uppmärksamma dom bra sakerna också i en match annars kan man väl sluta följa sporten. Jag läser ett enda inlägg om Iniestas fantastiska volley i ribban men 17 raka inlägg om hur pissdålig Pedro är. När man sedan pekar ut dom bra sakerna med matchen så blir man utskälld :) Inget som kliar mig nämnvärt dock, den skiten tar jag gärna så länge jag kan inhysa lite hopp i EN enda människa härinne så har det varit värt besväret.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sir Alexis
2014-05-12 09:05
@Gio Style:

La liga är världens bästa liga,speciellt den här säsongen då 3 lag har kämpat om ligatiteln och som du sa har dem mindre lagen tagit poäng av dem stora. PL är lite överskattad tycker jag.
Barcelona Krabban94
2014-05-12 08:56
Personligen om jag varit coach, så hade jag förmodligen bänkat Messi för nån månad sedan och även i nästa match. Detta med tanke på hur våren sett ut för honom, om han "vilar" sig till VM som alla tror inklusive jag, så kan han göra det på bänken istället! Då man istället spelare med nån som åtminstone ser ut att vilja göra saker och ting för laget!
Barcelona Gio Style
2014-05-12 08:56
Ett av problemen är att folk inte vant sig vid faktumet att La Liga är en stark liga. Dem mindre lagen blir bättre och bättre vilket syns på den här säsongens resultat. Det är okej att tappa poäng ibland, det är motståndarna värda och det är något man måste ta i beaktning när man delar ut kritik.
Barcelona Lion24
2014-05-12 08:49
@Rambla~:

Rekommenderas att läsa ännu en gång! Härligt att någon kan se något annat utöver spelet på plan.
Neymar11
2014-05-12 08:49
Luigi & Barca, no Mario Du behöver inte sjunka så jävla lågt och verkligen hoppa på en personligen pga hans åsikt Han har delvis rätt, spelet såg bra ut och dom försökte. Att vi är ineffektiva framför mål är ett bekymmer. Messi, pedro och Sanchez missade klara lägen. Iniestas skott och adrianos skott hade det blivit mål på dessa så hade snacket gått annorlunda här inne. Det är inte då enkelt att bara gå in och vinna matcherna borta, speciellt inte med tanke på hur denna säsong har sett ut.
Barcelona Gio Style
2014-05-12 08:45
( Xaviesta ) Dem flesta vet redan att jag inte tycker om jargongen här inne under pågående match. Skrivs många oneliners, svordomar, försäljningar osv. Däremot har jag väääldigt svårt att släppa vart vårt spel är på väg. Taktiken där vi väljer att slå inlägg på chans nonstop mot ett straffområde innehållandes 2 Barcaspelare och 6 motståndare måste bort. Laget har gått vilse, vi saknar redskapen för att bryta upp försvarsmurarna. Det är för mycket fokus på bollinnehavet och för lite på hur man faktiskt kommer till lägen när motståndarna lägger i backen. Hur många matcher ska det krävas innan spelarna förstår att inläggsspel inte gynnar oss? Ska vi behöva se det mot Atleti igen? Om vi har samma gameplan där så är det bara att glömma titeln då vi är fysiskt underlägsna. Det min vän oroar mig och även om jag tror att Tata hade kunnat åstadkomma stordåd med det här laget om han fått fria tyglar så är det nog läge att byta coach för att bryta mönstret. Fortsätter Tata att agera marionett så kommer vårt spel att fortsätta hacka mot bussarna. Jag blir så otroligt frustrerad när vi hamnar i den onda cirkeln. Jag skriker rakt ut "MEN SLUTA SLÅ INLÄGG!!!" i frustration och blir istället irriterad på spelarna även om viljan finns där och spelarna springer för sina liv. Det måste få ett stopp och bör kritiseras med all rätt.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-12 08:34
Xaviesta Jag tror att du röker på. Elche med Lomban hade mer att spela för? Skojar du? Tito dog och vi kan inte ens vinna en titel för honom? Är titeln pretentiöst? Du borde gå på rehabilitering och rannsaka dig själv ordentligt innan du försöker leka mr right här igen. Skit bra mentalitet att spridda i en klubb som Barca. slit ifrån de vinnarmentaliteten och viljan att vinna alla bajs titlar som är så oviktiga. Vi spelade skit igår men tyvärr är det den nivån vi håller just nu.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-12 07:52
Superb analys av matchen, Emily! Låt dig inte luras av clownerna i vårt, emellanåt, pinsamma forum. Läser man härinne kan man tro att vi gjorde säsongens sämsta insats igår. Killarna var verkligen på hugget igår och det syntes också, man gjorde allt man kunde för att försöka vinna matchen. Alves stod för flertalet högklassiga brytningar, Bartra spelade som om han var lagkapten, Alexis var överallt - speciellt i första halvlek, Iniesta rann igenom ofta, vi skapade chanser hela tiden och vi tog en massa skott utifrån osv. Vad mer begär ni? "Vi bränner för mycket" "Alves brytningar kom efter egna bolltapp" "Pinto ställde till det" "Alexis var skit i andra halvlek" "Sälj Messi och Fabregas" Alla visade vilja och inställning på planen mot ett Elche som hade hemmastöd, superform och mer att spela för än vad vi hade. Survival är en större insats vid pokerbordet än en pretentiös pokallängtan. Jag är helnöjd med killarnas insats med tanke på alla förutsättningar som råder. Vilka gnällkärringar det finns härinne, alltid samma människor också. Jag kollar alltid på matcherna utan att läsa härinne under matchens gång och när jag väl läser härinne efteråt så kliar jag mig frågandes i huvudet eftersom det inte alls stämmer överens med hur matchen egentligen såg ut. Det stämmer aldrig liksom. Ni analyserar VARENDA passning, steg, blick, spottloska, ögonkontakt - ja precis ALLT som syns, bara för att ha nåt att skriva om här. Då är det klart som fan att inget negativt undgår ögat när man letar efter det så man här nåt att tjabba om härinne med likasinnade kritiker. En massa meningslösa oneliners hela tiden. Sätt mobilen på ljudlös i sovrummet, sjunk ner i soffan och bara njut av matchen för helvete. Lev dig in i den och glöm Svenska Fans för två timmar och bara koppla bort alla dina analyser och all din kritik och titta på matchen och ha hoppet vid liv i 90 min plus tillägg. Ibland går det vägen, ibland inte. Supporta laget den sketna lilla tiden som är kvar av den här struliga säsongen och så får vi se vad vi kan åstadkomma i sommar inför nästa års känslomässiga berg och dalbana Inga förutsättningar har ändrats - vi måste fortfarande vinna sista matchen mot Atlético, så vad bölar ni för grabbar? :) Hopp!
Barcelona LeoMessi
2014-05-12 07:33
Det enda som har hållit kvar oss i titelstriden är alla dessa sjuka självmål lag har gjort när vi har mött dom!
Barcelona Sir Alexis
2014-05-12 07:26
Måste vara jobbigt för spelarna som inte visar nåt tecken på att dem vill vinna ligan men ändå är vi med till slutet, ni kommer inte undan det här, för Guds skull kämpa mot atletico för Tito!
Neymar11
2014-05-12 07:23
AndreD Ja men du ser allt så negativt, och nej han har varit en av dom bättre. Endast Sociedad matchen som han har agerat tveksamt I övrigt har han gjort det riktigt bra och har faktiskt tagit ansvar i år. Han känns hungrig och bättre fysiskt. T om börjat vinna höjdueller och varit ledaren under dom stora matcherna
Barcelona Gio Style
2014-05-12 06:26
Instämmer gällandes Pique.
Piques skada har gjort att många glömt bort hans prestationer och kör samma visa som förra säsongen.
Pique gjorde sin starkaste säsong på väldigt länge.
Barcelona ElRaval
2014-05-12 06:17
@AndreD:
Håller inte med. Jag tycker också att Pique har varit en av de bättre. Det är väldigt speciellt att vara mittback i Barcelona och du lämnas ensam väldigt ofta. Våra problem i defensiven tycker jag egentligen har legat på mittfältare(xavi bl a) och ytterbackar (Alves) snarare än mittbackarna först och främst.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-12 03:31
@El capitano[Culee:

Nja du, lite vinklat citat. Tror han mer syftar på Carles, Victor o Pinto.. men men med tanke på rykten som florerat och hönshjärnan till sportschef så lär vi väl bli av med honom istället för att spara honom som bollvinnande mittfältare för att stänga matcher alternativt förstärka defensiv vid ledning osv. snacka om erfarenhetsreserv som killen också besitter! Men tyvärr så är han inte katalan höhö
Barcelona AndreD
2014-05-12 03:00
@Neymar11:

Hur kan du se Pique som en av våra bästa spelare denna säsongen? Har vi kollat på samma säsong? Han har varit en av de sämsta.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-05-12 02:51
Det planeras en stor städning i Barca, Synd att Masch ska lämna, En riktigt jävla krigare till skillnad från andra spelarna i Barca!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-12 01:35
Sammanfattar La Liga med säsongens... Säsongens spelare: Diego Costa Säsongens tränare: Diego Simeone Säsongens fans: Real Betis Säsongens flopp: Valencia Säsongens lag: Atletico De Madrid Säsongens överraskning: Celta De Vigo Säsongens värvning: Giovani Dos Santos Säsongens värvningsflopp: Asier Illaramendi Säsongens assisterande: German Burgos Säsongens målvakt: Thibaut Courtois Säsongens personlighet: Jose Manuel Pinto Säsongens vinnare: Villareal
Barcelona Lion24
2014-05-12 01:19
Freeyourmind

Spelarna fick ledigt på fredagen, alltså 1 dag. Men på onsdagen så bjöd tränarna spelarna en liten grillfest, mysigt va? Grillfest på onsdag, vila på fredag och match på söndag. Gör en bedömning du själv.
Barcelona grande jw
2014-05-12 01:17
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Vi har Copa Catalunya på tisdag. Spelarna vilar självklart till den matchen. Vad ska man med en ligatitel till?
Barcelona MessiyoyO 10
2014-05-12 00:48
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Herregud, vilken spelare! Det är olagligt att vara så överlägsen. Inte nog med att han gjorde bort alla storspelare, han var tvungen att tunnlad dem för att förnedra dem och underhålla publiken. Den tekniken, farten och samban är något som man förmodligen inte kommer att få se på många många år. Man vill spola tillbaka tiden och njuta av varje jävla match som Ronaldinho spelade. Magi...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-12 00:34
Lion24

Var de verkliga lediga 2 dagar???

Hur är det möjligt att detta får hända??? Spelar laget om andra titlar vi inte känner till. Vad är de trötta och slitna av ??? Vad är det här man hör???

Man blir ju förvånad och chockad varje vecka av vad man får höra.
Barcelona Lion24
2014-05-12 00:19
På torsdagen när vi alla hade vaknat upp så gjorde vi det med ett leende för att Barcelona ännu en gång har titeln i sina egna händer. Jag och mina förhoppningar med det här laget. Ja, jag trodde att man skulle gå in stenhårt i den här matchen. Där vi skulle vinna med ett par bollar. Jag visste att Elche var bra på hemmaplan och att dom behövde en poäng för att säkra La Liga spel nästa säsong men inte kan väl Elche kunna hålla ut mot ett ''motiverat, hungrigt'' Barcelona där Barcelona verkligen skulle gå ut och ge sitt absolut bästa, tänkte jag...

Tata Martino. Jag respekterar honom. Verkar vara en ärlig och sympatisk människa. In fact, känslomässigt så gillar jag honom. T.o.m en bra taktiker som tyvärr inte har fått sätta sin egen prägel på laget, tyvärr! Men Tata Martino och resten här på forumet, HUR kan man ge en dags vila på fredagen när man har en tuff och VIKTIG match på söndagen? Man vilar inte spelare 2 dagar innan match när det är en final som ska spelas, det är självmord. Varför? Därför att spelarnas tempo och rytm sjunker. Man kunde ha vilat på onsdagen och gått all-in torsdag framåt. Det handlar också om psykologi, kanske tar man inte det här på största största allvar? Det här sänder helt fel signaler till våra spelare. Inte undra på att våra spelare är lata och nonchalanta i sitt spel, där ingen springer för den andra. Det här har smittat av sig från tränaren och hans kollegor. Jag tror inte att Xavi kom in till Tatas kontor första dagen Tata kom till klubben och sa att vi bara ska fokusera på bollinnehav. Jag tror att spelarna såg att Tata var ganska svag och att man kunde påverka honom, eller att man inte behövde ge sitt allt för att inte bli bänkad till nästa match.

Det här är tyvärr inte värdigt en klubb som Barcelona där man aspirerar om tripletes varje säsong även om det är i princip omöjligt att vinna alla titlar. Tata må vara en jävligt bra taktiker men det spelar egentligen ingen roll alls om du inte kontrollerar omklädningsrummet eller om du visar dig svag framför VM, EM x2 och CL mästare. Om någon här inne på allvar menar att han/hon 'inte har något emot att Tata tränar laget nästa år', ja då ifrågasätter jag den personens fotbollskunskaper riktigt riktigt mycket. Jag kommer inte ta den personen på allvar. Det kan låta hårt, jag kommer säkert få mothugg för det, inga problem. Jag tar det som en man och står för det. Det här är en katastrofal säsong och det är endast Madrid lagen som har ''gett'' oss den här chansen att vi kan vinna titeln på lördag. Jag kommer för evigt att respektera Tata och jag kommer vilja att han lyckas vart han än går, bara det inte påverkar Barcelona. Men det här håller inte, Tata.
Barcelona J.Gamper
2014-05-12 00:16
Tänk om Puyol kommer in och nickar in 2-1 vid en hörna i slut minuterna....

Vilken dröm avslutning det skulle vara
Meke_FCB_1899
2014-05-12 00:05
Så underbart om man lyckades slå in 2-1 i 93'e minuten och ta hem titeln.
Denna säsong har man inte hoppats så mycket på ligatiteln, men allt kan avgöras i sista matchen mot serieledarna.

Vilken rysare det kommer att bli.

Vi måste vinna matchen för att ta hem titeln, om vi förlorar och Real vinner kommer de helt plötsligt tvåa och vi trea.
Det får verkligen inte ske..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-11 23:54
En gång i tiden hade vi spelare som denna som vänstermittfältare/mittfältare. Idag har vi Pedro,Tello och Alexis vid kanterna. Förlåt, men det är sånt som håller en sömnlös ´..
Neymar11
2014-05-11 23:33
Hur ser det ut för neymar, Alba och pique? Kommer dom kunna vara med mot atletico? Dom 3 kommer vara skillnaden mellan ligavinst eller inte. Våra bästa spelare denna säsongen + valdes sett till spelet Utan neymar gör vi inte mål med atletico Alba måste vara med orkar inte med adriano Pique för att känna mig lite säker åtminstone
Barcelona Legenden Deco
2014-05-11 23:31
Ter Stegen Dani Alves (Ja han är bra när resten av laget fungerar), Pique, Hummels, Alba Cesc (Ge mannen en sista chans att visa vad han går för), Sergio, Iniesta Alexis, Messi (Om någon ruskar till honom, annars vill jag ha en tank. Om inte så flyttar jag ut messi på bekostnad av Alexis), Neymar Där är elvan efter sommaren enligt mig och önskningar
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-11 23:28
NoGo™ (Barcelona) Var så säker på att det skulle bli mål, att jag nästan fick tårar i ögonen
Barcelona Vampíro
2014-05-11 23:25
Tre lag som kunnat vinna ligan de senaste veckorna, vanligtvis brukar det starkaste laget vinna men i år handlar det snarare om vilket lag som suger minst. Hur fan kan alla tre lag helt tappa formen inför slutstriden? Sjuk ligasäsong i år.
Annons: