/spanien/barcelona/forum/5430.aspx/spanien/barcelona/forum/5430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-02-27 12:54
KarmaIsAKaranka Helt rätt bara skeppa iväg allt. En dålig säsong, släng ut dom. En förlust mot sociedad skeppa iväg tränaren. Nytt lag varje säsong för att hålla oss hungriga, och för nytt föder framgång varje gång. Real är perfekta exemplet att följa senaste 14 tränarna har gett klubben titlar. Skit i pengarna vi har råd att investera på ny tränare och spelare varje år. Rosell har fixat ekonomin så nu har vi råd att betala sparkade tränare med Inte kan vi vara så idiotiska och vilja ha kontinuitet i vår klubb väl. Vi har ju misslyckats enormt senaste 10 åren Inte ens fått träna laget en säsong och du snackar om uteblivna resultat. Vi har chansen till trippeln vet du väl? Eller ville du att vi skulle vinna ligan i november? Cupen i december och cl under februari? Sluta larva dig, och visa tacksamhet mot en klubb som visar lojalitet gentemot sina tränare och spelare för fan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-27 12:43
@Diar Shekha:

Jag hoppas att han lämnar. Tata Martino var trots allt en "quick fix" då Tito inte höll längre pga en lång tids sjukdom. Det fanns knappast många coacher tillgängliga mitt under försäsongen i somras. Men om jag känner vår ledning rätt så nöjer vi oss med vad som helst under långa perioder vilket laget och klubben får lida för (dvs bli inte förvånade om man skriver förlängning med Tata trots uteblivna resultat).

Ett exempel på ledningens inkompetens är att förlita sig på:

*en vilsen Pique
*en omskolad Mascherano (som dessutom är överlägset kortaste mittbacken i CL-slutspelet med sina ynka 174 cm)
*en oerfaren Bartra
*en väldigt skadebenägen Puyol

.... som vårt "stabila" mittbackslås ... och detta under drygt 2 års period (vilket är bedrövligt för en klubb av vår rang). Lagets spel byggs ALLTID upp bakifrån och vi är allt annat än stabila i försvaret. Jag kollar på Real Madrid väldigt ofta och deras mittbackar är betydligt mer beslutsamma, snabbare på att spela ut bollen och självsäkra i sitt agerande gång på gång under 90 minuter. Vi saknar allt det i vårt mittbackslås och jag tvivlar starkt på att vi på något magiskt vis kommer plocka fram dessa fundamentala egenskaper i slutspurten av säsongen. Vi sköt oss i foten för längesedan i mitbacksfrågan men vägrar erkänna det.

Som Roy Keane sade om Man United:

"...they keep saying 'Next game, next game', for some of them there won't be another game, that's the reality .."

Jag är rädd att vi har haft samma virus i FC Barcelona sedan Pep lämnade och det bara fortsätter. Det börjar bli riktigt tröttsamt med tränare och spelare som uttalar sig på detta vis efter floppinsatser. "Next game ... next game ..."

*suck*
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-02-27 12:40
Från Liverpools forum,, Tror inte killen har sett hur Bayern eller Barca spelar. FSami Hyypiä (Liverpool) 2014-02-27 12:15 Vi måste vara det enda laget i världen som spelar med två offensiva innermittfältare, och bara 1 defensiv mittfältare.
Neymar11
2014-02-27 12:18
Canaletes Haha fuck, tänkte inte ens på det!
Barcelona Canaletes
2014-02-27 11:55
@Neymar11:

Wenger kommer sitta på läktaren o r**** till våra talanger.
Barcelona el Flaco
2014-02-27 11:51
I samband med hemmamatchen mot Rayo hölls det en enkätundersökning där endast medlemmar deltog och de blev tillfrågade vilken presidentkandidat de hade lagt sin röst på i ett hypotetiskt val.

Bartomeu fick 23,2 % av rösterna, Benedieto 21,8% och Laporta 20,9%. Det är väldigt jämnt med andra ord och man kan inte säga att det finns en solklar favorit i dagsläget. Sedan röstade 34,1% av medlemmarna att de inte hade bestämt sig än för vilken kandidat de hade föredragit.

64,2% av medlemmarna är benägna att hålla val i slutet av säsongen och inte vänta tills den nuvarande mandatperioden går ut i 2016.

När det gällde att betygsätta de tre kandidaterna var det också ganska jämnt. I en skala 1-10 fick Bartomeu 5,41, Benedito 5,38 och Laporta 5,29.

Man fick även betygsätta de två senaste presidenterna, Laporta och Rosell, och hur de hade skött sig under sina respektive mandatperioder. Laporta fick 6,35 medan Rosell fick 5,21.
Neymar11
2014-02-27 11:22
Och ställs mot Chelsea eller Schalke vid avancemang Sorry om det har kommit upp innan
Neymar11
2014-02-27 11:04
Juniorerna får ställas mot Arsenal i kvartsfinal i youth champions league
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-27 09:12
Neymar11 Cahill var faktiskt ett namn för Barca innan han gick över till Chelsea. Ryktena va heta men pep va inte intresserad då. Ny tränare gör inte oss gott. Jag orkar inte med en ny tränare och att han ska utvärdera truppen för att värva i sista sekunden. De senaste tio åren har real bytt 10 tränare medans vi har reijkard, Pep, Tito och Tata. Jag behåller Tata tills hans kontrakt går ut. Att sparka tränare är dumt då vi behöver kontinuitet och fräscha spelare hungriga efter titlar.
Barcelona Diar Shekha
2014-02-27 09:03
Alla dessa rykten om att Tata Martino ska lämna, är de relevanta eller är det bara Sport som hittar på? För att det har varit mycket snack om det på sistone?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-02-27 08:51
Fan heller att vi köper Vidal för 50m när vi kinde fått honom för 10m 2011. Det vore Barca i ett nötskal ännu en gång. Enda chansen vore om Juventus vill ha mascherano och vi fick till ett byte med pengar emellan. Men fokusera på målvakt, back och ev en stor forward!
Neymar11
2014-02-27 08:46
Det är synd att vi inte har en chans att värva Cahill från Chelsea. Maken på mer underskattad mittback har jag aldrig varit med om Har aldrig sett han göra en dålig match, positionstark, huvudstark, fysisk, bra med boll, drar inte på sig onödiga frisparkar och orädd. En riktig ledartyp som offrar sig för laget. Ingen aning om hur hans kontraktsituation ser ut med Chelsea.
Neymar11
2014-02-27 08:36
Gio Style Jag kan ju bara se från min vinkel, har sett 10 tal matcher denna säsongen med Juventus. Då har jag aldrig sett något speciellt med honom utöver att han är en slitvarg. Men det är dock alla från Chile. 50 miljoner € är jävligt mycket pengar som vi faktiskt inte har råd att slösa på ytterligare en mittfältare Vi är behov av åtminstone 2 mittbackar puyol slutar, masche kan bli såld. Pique och Batra litar jag inte alls på. Sen får vi inte låsa oss i tanken, för vi är verkligen i behov av en högerback. Och en riktigt bra sådan. Alves sjunger tyvärr på sista versen denna säsongen och Montoya ska och bör aldrig vara en startspelare i Barcelona Behövs en äldre striker, som plan b med till anfalls uppsättningen Och en jävla massa spelare som måste försvinna från klubben som inte håller Fan inte lätt att vara tränare/sportchef denna sommaren. Zubi kommer få ett helvete haha ! Spelare som måste bort ; Affelay, Bojan, Cuenca, Sergio Roberto (utlåning), tello, montoya (låna ut till Inter) Spelare som ska in; ter stegen, rafinha, en äldre striker, 1 eller 2 mittbackar, ny högerback
Barcelona WalterWhite
2014-02-27 06:12
@Júnior.:

Han kan spela centralt men oftast är han offensiv höger ytter. Styrkorna är teknik,skott, fart och att han är hal. Bra på att sticka in centralt från höger sida. I videon jag länkade nyss så tror jag att han spelade centralt.
Barcelona WalterWhite
2014-02-27 06:09
@Rambla~:
Hans representanter och pappa vill se till att han får speltid eller en värdig utlåning. Sist övergången kraschade var mot Tottenham som gav honom 800 000 euro om året men han ville ha 1 miljon och att han skulle få spela minst 50 % av de resterade matcherna denna säsongen. Nu tror jag inte att han var så sugen att gå dit ens men poängen är att han vet att han är eftertraktad bara. Är inte så säker heller på att han vill vara fast i Barcelona B efter att ha representerat ett A-lag kontinuerligt en längre tid och efter att han har spelat för landslaget mot Portugal t ex. Tror att problemet sitter där och att en utlåning till en klubb kommer vara rätt så omgående. Om det är något de förhandlar om så är det detta. Personligen tror jag att övergången redan är klar.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-02-27 05:15
BIlbao supportrar...
Barcelona Gabriel
2014-02-27 03:33
Vidal som spelare är absolut inte överskattad, utan tvekan en av världens bästa mittfältare och kanske världens bästa på sin position om man tar av sig Barça glasögonen. Han är den spelare som vunnit tillbaka flest bollar av alla spelare i Europa, lägg till att han dessutom är otroligt målfarlig och spelskicklig. Däremot tvekar jag på att en 50M euros investering på honom är värt pga hans ålder. Hur länge till kommer han att hålla den nivå som han håller nu, gissar på max 2 år till. Vidal är 26 år just nu, han kanske håller i 2 eller som mest 3 år. Jag vet inte, personligen tycker jag att det är för mycket pengar för en spelare som inte ger mer än 3 år. Men att han är en otroligt bra spelare är det verkligen inget snack om. Det sägs att Ancelotti har bett Florentino om att få signa Vidal till sommaren så om det stämmer att Tata vill ha honom så kan det bli en riktigt intressant historia.
Barcelona Gio Style
2014-02-27 02:42
Neymar11
Menar mer att man inte kan göra en rättvis bedömning av en spelare som hypas som en av dem bästa i världen på ett fåtal matcher.
Och dra slutsatsen att denne e överhypad.
Neymar11
2014-02-27 02:08
Gio Style Nej det är bara ett fåtal matcher jag har sett med honom. Och jag kan inte göra en bedömning av honom utav vad andra har sett. Utan bara utav det jag har sett. Men dock så har vi en talang i klubben som jag tycker påminner mig om honom. Rafinha
Barcelona Júnior.
2014-02-27 02:03
Pogba anses väl vara mer utav Vidals arvtagare om jag inte missminner mig. Med tanke på att Vidals kontrakt dessutom löper ut 2016 så skulle det inte vara helt omöjligt att köpa loss chilenaren från Juventus som således kan casha in på honom redan nu i sommar. Om det är värt att hämta hit honom för minst 50 miljoner euro kan jag dock inte svara på. Prio är en mittback, får vi pengar över så fine!
Barcelona Gio Style
2014-02-27 01:47
Neymar11
Då kan du inte ha sett många av Juventus matcher.
Vidal har varit deras genomgående bästa spelare dem senaste 2 åren.
Barcelona Gio Style
2014-02-27 01:40
@LeoMessi:

Hahaha han har faktiskt lirat som mittback i landslaget för några år sen, givet!
Neymar11
2014-02-27 01:40
Barca King - Messi & Neymar run the show Hoppas vi verkligen inte går efter honom. Absolut inte för dom pengarna Tycker att han är för hypad, dom matcherna jag har sett av honom så har han varit medioker. Men den som ständigt imponerar på mig är Pogba
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-27 01:36
Barcelona coach Tata Martino has asked the club to sign Juventus midfielder Arturo Vidal (26). The Chilean would cost at least 50M. [sport @barcastuff: Sports director Zubizarreta was in Zagreb today. Barcelona closed pre-deal with Dinamo player Alen Halilovic (17), not yet with club. [md]"
Barcelona Gio Style
2014-02-27 01:31
La Liga es blaugrana
Fabregas är spanjor och fostrad i La Masia.
Dos Santos också.
Pique också.
Xabi Alonso lirat större delen av sitt liv i La Liga.

Dem enda jag kan ge dig där är Thierry Henry som gjorde det bra (inte som i PL dock) och Modric.
Bale har inte bevisat nåt alls, Beckham gick ner sig.
Neymar11
2014-02-27 01:26
La liga es blaugrana! Beckham dominerade verkligen inte Bale bara bra statistik Dos santos uppfostrad i Barcelona Alonso i sociedad knappast så att han är det han är pga pl Pique spelade knappt i PL Fabregas har haft ett helvete med la liga och att passa in i Barcelona Henry är den ende som jag kan hålla med om
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-02-27 01:21
Gio Style (Barcelona) Vill bara hoppa in och tillägga att det finns många spelare som dominerat La Liga efter att ha lirar i Premier League här kommer följande exempel: Giovanni Dos Santos, Gareth Bale, Luka Modric, Cesc Fabregas, David Beckham, Gerard Pique, Xabi Alonso, Thierry Henry och listan kan fortsättas ett bra tag.
Barcelona KristoferDelija
2014-02-27 01:17
LALAWELEATAKORA/ Ok så du menar att det är klubbar som Norwich, Cardiff, Stoke, Aston Villa, Hull City, Crystal Palace, West Ham med fler gör Premier League till bästa ligan? Hahahahah

La Ligas mittenlag och bottenlag är enligt mig minst lika bra om inte bättre med Real Betis, Celta de Vigo, Granada, Espanyol, Getafe med flera.

La Liga är världens bästa liga om och om man inte är hjärntvättad av PL som LALAWELEATAKORE så vet man det.
Barcelona Júnior.
2014-02-27 01:11
LALAWELEATAKORA

En liga kan betraktas som den bästa ligan ur olika synpunkter. Det kan variera allt ifrån kvalite, underhållningsvärde till hur framgångsrika lagen i respektive liga har varit under de senaste åren. Frågar du mig så är La Liga nummer ett på alla dessa punkter (och jag kan berätta varför via PM om du så vill). Vi tycker helt olika helt enkelt.

Det du däremot inte kan neka är vilken peak lagen i La Liga har nått under de senaste fem åren. De spanska lagen är mer framgångsrika än de engelska i de europeiska turneringarna. När de spanska lagen har fått ställas emot de engelska under de senaste tre åren så har de spanska lagen varit överlägsna. Inte endast Barca och Real utan även Bilbao, Valencia och Atletico de Madrid.

Att du sedan säger att de engelska lagen inte använder sig utav egna produkter utan är beroende av transfer marknaden beskriver varför just La Liga i dagsläget är starkare.

Sedan är jag väldigt nyfiken på varför det inte är rött kort på Demicheles och Szczesny (ja, jag fick googla upp det) då det är korrekt dömt i båda situationerna enligt regelboken, vilket fotbollsexperter, journalister etc redan gått ut med. Förklara gärna!
Barcelona Gio Style
2014-02-27 01:04
LALAWELEATAKORA Eller så är topplagen i PL sämre så de inte gör lika mycket mos av bottenlagen? Samma logik. Förra året i CL: 2 spanska lag i semi, 3 lag i kvarten. 0 NOLL engelska i kvarten. ALLA 4 lag vidare från gruppen, 2 lag från England. Året innan: Final: 1 Engelsk, 0 spansk. Semi: 2 Spanska 1 Engelsk. Året innan det: Varsitt lag i final. 2 Spanska i semi 1 engelsk. Däremot var det 4 engelska som gick till åttondelen och 3 spanska. . Året innan: 1 spanskt i semi, 0 engelskt. Året innan: Där kan vi äntligen se en fördel till England. Du kan vinkla grejer hur du vill men du ser klart och tydligt vart tendenserna är på väg, eller hur?? Och hur ser det ut i år? Alla PL lag är på väg ut med röven före förutom Chelsea typ.
Annons: