/spanien/barcelona/forum/5429.aspx/spanien/barcelona/forum/5429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-05-11 21:17
@Barcadinho. Är rädd för att du har rätt i det, Leo såg helt slutkörd idag, trodde för ett tag att han skulle svimma... Det har ju sett ut så länge nu också.. Väldigt oroande imo.
Barcelona FCB_Messi
2014-05-11 21:16
Jag skiter i precis allting just nu . Jag ville uppleva säsongens bästa match nästa söndag och det kommer jag få göra ! Mot ligaguld allesammans !!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zamboza
2014-05-11 21:16
Trots att vi spelat uselt nästan hela säsongen, Atletico spelat över sin förmåga och real på sin vanliga nivå, så är det ändå rätt starkt av oss att ha allt i egna händer inför sista omgången. Det här med vem som förtjänar mest är bara löjligt. Lag parkerar inte bussen mot real eller Atletico som inte heller vunnit spelciellt mycket senaste 5-6 åren. Atletico åkte ex ut mot real med sammanlagt 5-0 i cdr, 0-3 borta mot Almeria, o-2 mot Levante och idag bara 1-1.

Jag är missnöjd med spelet och inställningen hos vissa i laget men jag kommer bli glad och inte be om ursäkt ifall vi vinner ligan.
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-11 21:15
Ytterligare en plattmatch och ännu en gång hjälp från andra lag.

Om vi nu lyckas slå Atletico nästa vecka så är ändå detta det sämsta Barcalaget jag sett som blir mästare.

Messis vara eller icke vara - någon som verkligen tycker han är värd 200 mille eller mer per år netto efter det han presterat i vår?

Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
Asså den enda titeln som real förtjänar är cupen. Vinner de deras fjärde CL titel så beror det mest på Peps naiva taktik. real trots alla miljarder på flickor lyckas inte föra matcher. Skönt iaf, ingen trippeln, något bara vi kunnat mäkta med i Spanien.
Neymar11
Det som blir kul, är att se hur dessa spelare skulle kunna ändra på inställningen till nästa säsongen. Speciellt när man gynnas av kontraktsförlängningar och högre lön oavsett prestationer. Det är jävligt svårt att ställa om när man redan har tappat inställningen, ingen av spelarna älskar fotboll längre. Allt det där med att vara ödmjuka och representera la Masia har försvunnit. Mes Que un club har raderats ut helt. Det enda vi kan vara stolta över är historien för nuet och framtiden är inget att stoltsera sig med Löjligt vad den här klubben har blivit, spelare skyddas för att dom är katalaner. Katalaner/medlemmar vågar inte göra uppror mot dagens ledning. Utan tillåter klubben raseras Vad är det för jävla sätt att hylla Tito endast en match med hans namn på tröjan? Jävla falskhet och försöka köpa till sig sympatiröster. Förväntade mig åtminstone att vi skulle ha det säsongen ut Det är lätt att skylla på inköpta spelare, och använda pengarna vi betalde för dom som en ursäkt. Jag väljer att klaga på dom som är uppfostrade i La Masia, dom som ska visa vägen via hjärta och inställning. Det gör mig frustrerad att se Puyol på läktaren men ändå visar mer vilja därifrån än vad dom gör på plan. Aja lika bra att undvika forumet ett tag då frustrationen kommer att växa
Barcelona Barcadinho.
2014-05-11 21:14
Spelarna ser uttrötta o utkörda ut och det kommer synas också i VM.
En del tror på att t ex Messi sparar krafterna till VM. Jag tror att hans form är precis vad vi ser idag. Trött och seg i benen.
Jag tror inte att han kommer bli mycket fräschare i VM.
Jag kommer bli förvånad om han plötsligt kommer med enormt mycket nya krafter.
Barcelona Yaya24
2014-05-11 21:13
@BAGNACK & DONGOU:

Räcker med att kolla på ditt nickname för att se att du inte kan fotboll!
Barcelona Rambla~
2014-05-11 21:13
Okej, dags för laget att ladda en hel vecka innan matchen på söndag. Det blir väl en barbeque mitt i veckan igen kan jag tänka mig och så tar vi 2 dagar ledigt på det.

Nej men seriöst, det är alldeles för slappt och Tata har inte den disciplin som krävs i en klubb som Barcelona. De här superstjärnorna gör som de vill om inte tränaren har infört ren diktatur. Kolla bara på hur det gick när Rijkaard släppte lite på tyglarna, spelarna tog över omklädningsrummet helt. Jämför sen med Peps stendhårda styre. Han hade själv sett på nära avstånd hur slappt det var sista året under Rijkaard eftersom han själv tränade Barca B då. Pep visste precis vad som behövdes göra. Spelare som skulle bort och nya och hårda förhållnigsregler för spelarna som de tvingades att följa nogrannt.

Det behövs någonting liknande nu inför nästa säsong. Jag hoppas och tror att Lucho har cojones för detta. :P
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-11 21:12
Real Supporter : Vi är århundradets lag. Atletico är vår lillasyster. Barca är vår lille bittra avundsjuka kusin. ... då måste det nog kännas surt att både din lille syster och din bittra avundsjuka kusin har chans till ligatiteln och århundrades lag fick i sig två matcher i rad!!

Grabbar, vi tar atletico sista omgången, finns inte ens chans att barca släpper det här, Elche gjorde det grymt svårt för oss samt dom slåss för att stanna kvar.. det sjukt svårt och spela mot såna lag, fråga bara århundrades lag som är ute ur liga racen!!
Barcelona the cameroonians
2014-05-11 21:12
Rambla~

Jag håller med dig i ditt resonemang, och det är därför jag vill ha Lucho som tränare nästa säsong (med all respekt för Tata).

Enrique har hjärta för klubben och kommer kräva ett mer fysiskt lag, och då kommer de fan att få springa.

Tyvärr är det VM vilket gör att många inte kommer få den optimala försäsongen.
Barcelona zick9
2014-05-11 21:11
@AndreD:

Med tanke på att de slutade hela 9 poäng framför oss så var det bara att gratulera Real Madrid-fansen till guldet. Nu är du extremt enögd.
Barcelona Barcanist
2014-05-11 21:11
Era pajaser, varför klagar ni? Hade vi vunnit idag hade vi (hör och häpna!) ÄNDÅ behövt vinna på Camp Nou i sista omgången. Sluta vara så bortskämda, Elche försvarade bra. De krigar trots allt för sin överlevnad i högstaligan, så det här var ingen lätt match.

Matchen mot Atletico blir vinna eller försvinna. Real Madrid är redan ute ur leken, vilket känns skönt för det innebär att Barca eller Atletico vinner ligan och i vilket fall som helst kommer jag att bli glad. Glad för David Villas skull som pissar Zubi och company rakt i ansiktet, glad för hela Atleticos skull för de har krigat som kämpar hela säsongen (till skillnad från våra divor).

Visca! Mot bättre tider.
Barcelona burrow
2014-05-11 21:09
Känns surt o inte ha biljett till Barca-Atletico nästa söndag, jag tänkte köpa biljetter till den matchen så fort schemat släpptes, tänkte vad kul det hade vart ifall just den matchen avgör hela ligan...och så blev det nu, doh!
Barcelona DM1982
2014-05-11 21:09
Sedan får vi inte glömma att Elche krigade som djur för att fixa en pinne. Den poängen räddade dem kvar i högstaligan. Kul för dem.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-11 21:07
Alexis visade inte ett SKIT Hoppas han säljas till Lecce för 4mil
Barcelona Neymessi
2014-05-11 21:07
Folk glömmer snabbt att våra första 45 trots allt var bra. Med bättre avslut hade vi haft en ledning innan halvlek. Resterande 45 var under ALL kritik. Brist på självförtroende eller varför vågar man inte chansa framåt? Att ta in Xavi, bollinnehavsmästaren, istället för att satsa mer offensivt är ett stort frågetecken. Nu hade vi turen att Atletico kryssade men det är knappast något man kan räkna med.

Barcelona Yaya24
2014-05-11 21:05
Alexis visade att han är större än Pedro.
Barcelona NoGo™
@Rambla~ Du har helt rätt! De ser helt slutkörda ut och har gjort det ett tag också. Det är nått som inte stämmer helt klart! Det behövs stora förändringar inom klubben. Det skulle redan ha skett förra säsongen. Man kan ju bara hålla tummarna för att Lucho kan styra upp det här. Tvivlar på att sånt beteende vi sett av spelarna accepteras av han iaf.
Barcelona AndreD
@El Kaiser de Michoacán:

Real Madrid hade flest poäng efter 38 matcher 11/12. Tycker du de förtjänade att vinna ligan efter domarhjälp i mer än hälften av matcherna?
Barcelona Messidinho_10
Herregud hur ska man klara av kommande vecka??? Seriefinal på mäktigaste arenan i värden i fucking sista matchen!!!!! Hur jävla stort är inte det????
Barcelona Andresito
@burrow:

Håller med till 100%
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-11 21:04
@messileo:

Jorah du nämner några faktorer som faktist har påverkat laget till det negativa, detta är ingen film där vi ska magiskt nog studsa tillbaka efter allt som hänt. Men när man ser dem lira med så mycket intensitet och så mycket vilja och verkligen lyda tränaren som om det vore en strid om deras liv blir man bara tagen.

Ny final nästa vecka då hoppas jag på en bättre match!
Barcelona NoGo™
2014-05-11 21:03
Unofficial: Barcelona-Atletico will be played on Saturday at 18:00 #fcblive
Barcelona Rambla~
Jag skulle vilja veta hur Tata och tränarstaben har lagt upp träningen för hela säsongen. Varför är vi så dåligt fysiskt förberedda? Det verkar inte finnas någon disciplin bland spelarna heller. Hur äter de? Sover de som de ska osv. När Pep styrde så hade han järnkoll på allt.

Det här med att bo med hela laget på hotell dag innan match som Tata infört igen verkar heller inte vara någon höjdare.

Det är inte bara spelare som behöver bytas ut. Problemen är djupare än så. Det verkar inte finnas mycket till disciplin och proffesionalism bland spelarna. Åtminstone får jag det intrycket. Vad tror ni?
Barcelona burrow
Nåja, sån här är fotbollen. Atletico lyckas inte vinna mot Malaga, och vi lyckas inte vinna mot Elche. Hade båda lagen gjort jobbet, hade det ändå avgjorts på Camp Nou. Bara att blicka framåt, vinner vi ligan så ska vi va mycket glada över det, vinner Atletico den så ska vi gratulera dem. Sen är det förhopningsvis en händelserik silly season för oss, och ett härligt VM som stundar. :D
Barcelona Barcelonistas
Xavi : men vi vann bollinnehavet
Barcelona Z_Z
2014-05-11 21:02
@Acrobat:

Inte om vi förlorar sista.
Barcelona NoGo™
@Andresito:

Sjuk!!!
Barcelona haeger
Alexis förtjänar att stanna. Han är en riktig krigare som visar hjärta, och då kom han till klubben för 3 säsonger sen. Han gör även mycket mer vettigt på plan än många andra. Vissa andra spelare borde rannsaka sig själva, så pinsamt hur de uppträder på plan.

Annons: