/spanien/barcelona/forum/5424.aspx/spanien/barcelona/forum/5424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2014-03-01 20:06
Rött kort till Aouate ; )
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-03-01 20:05
Inget fel på Mascheranos inställning, inte heller något fel på hans kvalitéer. Felet är att vi använder honom som mittback.
Ronaldinho the original
2014-03-01 19:50
Vill också ha Mascherano kvar i truppen nästa säsong om vi Inte får ett alldeles för högt bud på honom. Vissa klagar och vill sälja spelare som inte visar rätt inställning men tycker att Mascherano visar rätt inställning varje match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep, The Creator
2014-03-01 19:46
Cule4life Bara jag som vill ha Mascherano kvar? Tycker han krigar i varje match vilka vi än möter.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-01 19:27
Jag fattar inte varför Real har höjts till skyarna efter matchen mot Schalke! Spelbolagen hade väl givit Schalke 5% chans innan matchen!!! Real var ju vidare till kvartsfinal direkt efter lottningen i december. Trots det verkar hela världen helt chockade över Reals match. Herregud!..... Schalke är värdelösa!
Barcelona Cule4life
2014-03-01 19:21
Så här vill man se i sommar, Dröm trupp.

Målvakt:
Ter Stegen - Reina - Oier

Mittbackar:
Luiz - Hummels - Pique - Batra

Högerbackar:
Alves - Adriano

Vänsterbackar:
Alba - Adriano

Mittfält:
Fabregas - Iniesta - Sergio - Gustavo - Rafinha - Halilovic

Anfall:
Messi - Sanchéz - Neymar - Pedro - Deulofou - Mandzukic

22 spelare.
Barcelona LeoMessi
2014-03-01 19:15
Är det bara Dortmund och Bayern som håller någon form av klass i Bundesliga? Bayern vinner varenda match med 5-0, dom släpper in mål var 10:e match. Jag är medveten om att Bayern är världens bästa lag, men dom ska inte vinna varenda hemma och bortamatch med 5 måls marginal. Måste vara skönt för dom att kunna fokusera på CL, dom vann ligan innan nyår typ.
Barcelona the cameroonians
2014-03-01 19:14
Eusebio rör om i grytan inför mötet mot Mallorca efter att Barca B förlorat de två senaste matcherna.

Bagnack, Adama och Dongou sätts på bänken från start, medan Edgar Ié är tillbaka i mittlåset. Grimaldo matchas fortsatt försiktigt och får inte plats i startelvan.
En extra kul sak är dock att Munir el Haddadi från Juvenil A får plats i matchtruppen.

Startelvan;

Masip
Patric, S. Gomez, Ié, Planas
Edu Bedia, Ilie, Espinosa
Nieto, Sandro, Suarez

Bänken:
Bañuz, Dongou, Grimaldo, Babunski, Bagnack, Adama och Munir

Matchen börjar 20.00.
Barcelona koeman92
2014-03-01 19:13
Baronen

Woow ta det lugnt grabben.. Alves OCH Montoya?? Och vem hade du tänkt dig ska ersätta de båda? Resten håller jag dock med om.
Ronaldinho the original
2014-03-01 19:12
Det ska också sägas att Bayern oftast spelar bättre andra halvlek än den första.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-01 19:12
Haha Puertan fick hybris efter 1-6 mot Schalke , vi ser ju tydligt att Schalke inte håller.
Barcelona Baronen
2014-03-01 19:10
Förbaskade enögda banditer.

Den som inte ser, eller vill se, att vi behöver göra en rejäl rensning i truppen vill inte denna klubb det bästa.
Nedan följer de spelare som jag tycker och vill ska bort, säljas och aldrig mer återvända, i ren Pep Guardiola-anda:

Dani Alves
Montoya
Pique
Sergi Roberto
Tello
Cuenca

De måste bort och sluta äta lön.

Sedan lär vi värva 3-4 hungriga spelare för att kunna hänga med de allra bästa. Annars väntar en dyster framtid a la Man United.
Barcelona socccerfan1
2014-03-01 19:05
Tror absolut att real och Bayern är djur! Vet tom det!! Men real kryddades upp så sjukt mycket efter vinsten i veckan.. Detta idag visar att den största anl är att schalke suger pung. Skönt
Ronaldinho the original
2014-03-01 19:02
AndreD (Barcelona) Snarare Real och Bayen som är ruskigt bra det här året.
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-03-01 19:01
Lewandowski är klar för Bayern ja det är jag väl medveten utav. Men Tata var intresserad utav honom eller någon med samma spelstil det var det jag menade på, så antagligen är han ute efter en lång striker a la Llorente! Källan länkade jag, jag vet att det inte är ett officiellt uttalande ifrån FC Barcelona. Men den sidan anser jag vara fullt trovärdig då jag följer den och det som skrivs stämmer alltid...
Barcelona AndreD
2014-03-01 19:00
Hahaha Schalke hade kommit överlägset sist i La Liga. Herrejävlar vad dåliga de är
Barcelona FCB_Messi
2014-03-01 18:59
Var de det här schalke som real tuffade sig med ? Ligger ju under mot Bayern med 4-0 efter 27 minuter hahaha
Barcelona koeman92
2014-03-01 18:57
Lewandowski är klar för Bayern så honom kan ni glömma. Och så länge denna idiot ledning finns kommer inte Piqué att gå någonstans då han är Katalan.
Barcelona Rambla~
2014-03-01 18:21
Men snälla, Lewandowski är klar för Bayern, Piqué är överens med klubben om en förlängning, Vidal har förlängt med Juve och kostar säkert över 50m. Rykten? Snarare trams och hittepå.
Barcelona Barca o Mort!
2014-03-01 18:03
Andres Iniesta #24 Är det klart? Har du källa? =) EDIT: Halilovic menade jag.
2014-03-01 18:01
Ter stegen ersätter Valdes som vi alla vet om! Valdes uppgav nyss att han är osäker över sin framtid dock, misstänker mer att det har att göra med att han inte bestämt sin destination ännu. Hummels ersätter Puyol och Gündogan ersätter Song. Rent logiskt, och jag är absolut inte emot det. Pique diskuteras flitigt, om hans vara eller icke vara. Sanchez ryktas ut, men hade helst sätt honom stanna om inte han ersätts utav självaste Agüero vilket verkar ganska otroligt... Pedro är eftertraktad, hoppas personligen att han stannar då det är få som kämpar som honom. Tello är värdelös, det enda han kan är att springa... Deulofeu lär som sagt komma tillbaka och han kommer att behöva plats. Sen har vi Rafinha som kommer tillbaka också, fyller ut då detta antagligen är Xavis sista säsong på top. Dock så läste jag att Gündogan skall ersätta Xavi, ser dock hans eventuella ankomst som en ersättare till Songs eventuella flytt... Sen så sägs det ju att Tata vill han en striker i form utav Lewandowski eller någon med liknande storlek och spelstil för att kunna bredda spelet. Vill gärna veta vad ni sitter på för info är även öppen för diskussioner såklart! Var ett tag sedan man var aktiv här! :)
2014-03-01 17:43
Tjena gubbar!

Vad händer på transfer fronten, lite nyfiken och vet att här är det många som har koll!

Ut: Valdes! Alves? Song? Puyol?(lägger skorna på hyllan)

In: Ter stegen! Hummels? Gündogan?

Det är dem jag läst lite kring, även snack om Pique, Sanchez, Pedro och Tello. Hoppas de tre första blir kvar och att Tello försvinner och ger plats åt Deulofeu!

För övrigt så gjorde vi en grym framtids värvning nyss i form utav Halilovic!

Det känns som om Barça tänker satsa på tyskt i sommar!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LeoMessi
2014-03-01 17:20
Ronaldinho the original (Barcelona) Inget att be om ursäkt för, självklart hade du fått vara emot den värvningen.
Ronaldinho the original
2014-03-01 17:16
Nej, nej jag ska be om förlåtelse för mitt missledande inlägg. Har haft en jobbig morgon. Men har ändrat kommentaren nu.
Barcelona Gabriel
2014-03-01 17:13
Länk på Mayke för er som är intresserade.
Barcelona koeman92
2014-03-01 17:12
Ronaldinho the Original Jo det får du väl, men när du sa "Ter Stegen mina damer och herrar" lät det nästan som att du menade att det är typiskt Ter Stegen att göra sådana tabbar.
Barcelona Gabriel
2014-03-01 17:11
Ronaldinho the original Ber om ursäkt om jag verkade spydig, jag missuppfattade ditt inlägg. Det lät på dig som att du var helt emot den värvningen när du uttryckte dig som du gjorde.
Barcelona LeoMessi
2014-03-01 17:08
Ronaldinho the original (Barcelona) Jo, men det lät nästan som att du var helt bedrövad över att vi skulle värva honom.
Ronaldinho the original
2014-03-01 17:06
Vafan!! Nämnde bara att han gjorde en tabbe. Han är ung och kan utvecklas det vet jag väll. När han spela fantastisk så får man skriva men när han gör en usel insats (som vilken målvakt som helst) så får man inte skriva det eller?
Barcelona LeoMessi
2014-03-01 17:05
Eller valdes tabbe i supercupen mot real, som Ledde till att real vann cupen på målskillnad. Ni vet då Valdes stod och kladdade på bollen och lät di Maria ta en risk på 40 m och sno bollen från honom. Klart som fan en målis gör tabbar, så länge han kompenserar det med matchavgörande räddningar oftare.
Annons: