/spanien/barcelona/forum/5420.aspx/spanien/barcelona/forum/5420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-03-02 23:22
De kvittar vilket lag vi möter och laget ska kunna bjuda fansen på bra match. Att säga Almeria är " ursäkt " vi ska kunna rulla ut dem bara så där. Laget underskattade Almeria. Messi har inget flyt med sig alls med tur hade Messi gjort 4 mål idag. Puyol gjorde min dag :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Migueli
2014-03-02 23:21
Acrobat Vilket är det dem inte borde göra. Va fan ska man bua för? Hur hjälper det laget? Visst vi spelade dåligt i andra halvleken men det är ändå oerhört starkt att vinna med 4-1 när spelet är uselt. kom tillbaks och gnäll istället när vi förlorar med 4-1.
Barcelona Acrobat
2014-03-02 23:18
Jawwa har ju helt rätt! Resultatet 4-1 är bra, men fotbollen vi spelar är skrämmande dålig, särskilt med tanke på vilka vi möter samt att vi har hemmaplan. Publiken buar stundtals.
Barcelona jawwa
2014-03-02 23:14
La pulga hahaha ska jag lära mig fotboll.... kommentarer överflödiga.
Barcelona Neymessi
2014-03-02 23:10
Det var allt nära att lille Leo fick göra ett nickmål :) Otur för honom att den slog i ribban. Jag är dock glad att det blev så eftersom det ledde till att Barcelonas hjärta och själ fick göra mål. Jag blir nog aldrig så glad som när Puyol gör mål haha :)
Underbart att även Xavi fick näta ikväll. Snyggt mål och han var förövrigt bra matchen igenom.

Besvikelsen: Brassarna Alves och Neymar. Båda har skills & speed som är väldigt imponerande men alla felpass och allt slarv gör mig mörkrädd.

Tycker inte att vi gör en dålig match. Spelmässigt var vi bra ( ja, jag är medveten om vilket motstånd vi möter ) men vi var allt för ineffektiva och borde punkterat matchen mycket tidigare.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-02 23:08
jawwa (Barcelona) Vad snackar du om? Vadå vi ryker ifall vi möter på bättre motståndare? Är real och City dåliga motstånd? Vi har vunnit mot båda två! Vi höjer oss såklart när vi möter bättre lag. Det är svårt att motivera sig som spelare som Messi mot ett lag som almeria. Lär dig fotboll i grunden och snacka sen!
Barcelona Lion24
2014-03-02 23:05
Ursäkta men jag måste bara säga det här. Ingenstans i min hjärna får jag ihop det här med vissa som tycker att Alexis är bättre än Pedro. Det är tragiskt att man är så blind. Helt otroligt. Och nej, jag baserar inte min åsikt på de 15 minuterna som Pedro fick spela ikväll.
Barcelona enkos
2014-03-02 23:04
Messi gör det mycket bra mot lag som parkerar bussen, trots att han ständigt är omringad av 5 man och oftast har två man i ryggen så gör han det otroligt bra, bla genom att passa Neymar till öppet läge,, han gör det flera gånger per match men eftersom folk är vana att se Messi göra mycket varje match så vill man att han ska göra det mer och mer och snabbt glömmer en del....
Barcelona jawwa
2014-03-02 23:03
Migueli Mål är inte alls som räknas i fotboll, att spela som barca gjorde idag och har gjort ett bra tag är oroväckande. Stöter vi på bättre motstånd ryker vi direkt. Tillochmed du inser väl att det är katastrof att lag som almeria springer 8or runt vårt försvar, att lag som almeria vid varje kontring kommer till ett farligt avslut. Anser du det vara positivt så tvivlar jag starkt på att du har någon som helst inblick i dagens barcafotboll....
Barcelona Blaugrana91
2014-03-02 23:03
Barcelonistas

Verkar som laget höjer sig extra i stora matcher, vilket är bra inför framtiden i CL, men för att vinna t.ex. ligan måste man gå in med motivation även mot på pappret sämre lag.
Barcelona Andreas-
2014-03-02 23:02
Lion24:

Japp, kort sagt. Messi måste få röra sig i andra ytor i dessa matcher. Funkar inte att han ska agera framspelare när han ska göra 3-4 mål i dessa matcher.
ikaros
2014-03-02 23:02
sådär ja. sjukt skön seger
Barcelona Blaugrana91
2014-03-02 23:01
Kollade matchfakta, vi hade 29 målchanser....

Som sagt man måste jobba med att vara mer effektiv och sätta chanserna.

Att bara vinna med 4-1 när man har 29 målchanser varav många var ganska klara är inte ok.
Barcelona Lion24
2014-03-02 23:00
@Andreas-:

På Messis position så får han spela mot 5 (!) spelare i 90% av alla matcher Barcelona spelar. Ronaldo har 2 spelare att sig förbi. För den ena är det oftast helt stängt och för den andra så är det oftast ett hav fullt med yta. Stor skillnad.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-02 23:00
Det som är lite frustrerande är att man inte vet vart laget står sig just nu. Man trodde ju att Sevilla matchen var vändningen där vi sen slog Rayo med 6-0 för att sen även slå City med 0-2. Efter City matchen har vi inte gjort någon bra match.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-03-02 22:59
FCBlaugrana

Du har helt rätt i det du skriver. Att sätta Neymar på bänken när han letar formen vore grovt tjänstefel. Formen man aldrig hitta på bänken utan bara genom att spela fotbollsmatcher.

Gör lite ont i hjärtat att se hur Neymar har tappat allt självförtroende. Jag har nästan glömt av hur bra han var i början. Men jag är inte orolig, han kommer att komma tillbaka och bjuda oss på fotbollsmagi under lång tid framöver.
Barcelona Migueli
2014-03-02 22:56
jawwa Seriöst hur i helvete finner du något att klaga på när laget står för en sådan här insats och bjuder på vackra mål?! Skriv något positivt istället om lagets 4-1 VINST och inte FÖRLUST om du kanske missa det det. Om du inte skriver något konstruktivt kan du lika gärna inte skriva alls.
Barcelona Makaveli4life
Bara jag som tycker att Puyol var en av matchens bästa spelare?!
Barcelona Blaugrana91
Det här var en konstig match, vi inledde bra, men ineffektiviteten framför mål var löjlig att se. Vi skulle avgjort den här matchen tidigare. Spelmässigt var det bra i första halvlek men bedrövligt i andra vilket var ett resultat av att vi inte kunnat stänga matchen...

Man måste förbättra effektiviteten framför mål, samt blir bättre att försvara sig mot hörnor.

I övrigt skönt med 3 poäng.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-03-02 22:55
Corazon

Första halvlek tycker jag Barcelona spelade bra. Andra halvlek var det parodi på fotboll. Det var så ruskigt uselt och tempofattigt spel att det var psykiskt påfrestande att titta på. Tycker Barcelona hade tur som kom undan hemma mot Alméria (!), vilket säger det mesta. Matchen hade lika gärna kunnat sluta 2-2.

Visst, att vinna när man spelar dåligt är en styrka och tre poäng var det viktigaste. Men Barcelona spelade ju inte dåligt i andra halvlek, de spelade ju inte överhuvudtaget, vilket jag tycker var ett hån mot fansen.
Barcelona Andreas-
2014-03-02 22:53
För lite Messi. Hemma mot Almeria är det inte frågan om vi kan vinna tre poäng, dem är redan i hamn innan matchen. Däremot är dessa matcher något som kan avgöra en skytteligatitel o en eventuell guldboll, det får mer fokus i dessa matcher då huvudkonkurrenten heter Ronaldo o är en Real Madrid-spelare.

Det är helt enkelt ett misslyckande om Ronaldo vinner guldbollen o inte Messi, en framgång för Real Madrid o ett misslyckande för Barcelona. Leo ska kunna göra 4 kassar idag men med hans position så får man ju inte ett enda mål gratis.

Väldigt tråkigt.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-02 22:53
Skön vinst och 3 söta poäng!!!
Barcelona Nemesis 10
2014-03-02 22:52
Roberto Carlos skruv på Messis frispark?? Helt galet!!!
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-02 22:51
Neymar måste starta dessa matcherna för att få matchtempo och självförtroende inför de stora matcherna längre fram. HELT RÄTT att låta honom starta och spela nästan 90. Helt rätt enligt mig. Vi kan inte förvänta oss att han inte ska starta någon match utan bara träna bra nu efter skadan och sen gå in och dominera t.ex mot City. Nu efter skadan måste han hitta rytmen och självförtroendet. Själv tycker jag att han gör en bra match, skojade bort försvaret flera gånger. Avsluten och sista passen som saknas just nu och vet ni vad? Genom speltid och matchtempo kommer det att komma.
Ronaldinho the original
2014-03-02 22:51
Gio Style (Barcelona) "Ingen skriver ett piss om Neymar"?? Skojar du
Barcelona enkos
2014-03-02 22:50
Barca har nu gjort flest mål och släppt in minst
74:21
Barcelona Gio Style
Klart folk hade klagat på Pedro om han startat.
Alexis fick sina sågningar men ingen skriver ett piss om Neymar som tyvärr lyckades med 0 idag.
Pedro borde ha kommit in mot Neymar i ett ännu tidifgare skede IMO.
Nåväl, kung Puyol gjorde mål. Alltid nåt :)
Barcelona [Carles Puyol 5]
Pedro ska fan inte starta. Hoppas han sitter på bänken för han är långt ifrån Neymars nivå. Neymar behöver speltid.
Barcelona jawwa
Usel match rakt igenom, att det ens ska behöva bli spännande mot ett lag som almeria på CN visar inte direkt prov på harmoni....
Barcelona Blaugrana91
Nu blev det ju kul på slutet spelmässigt och då var ju matchen såklart slut. Hade man spelat så här hela matchen hade jag varit nöjd.
Annons: