/spanien/barcelona/forum/542.aspx/spanien/barcelona/forum/542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2016-07-30 11:20
är det bara jag som blir smått frustrerad över att vi har så många som konkurrerar om mittfältsplatserna? kommer vi få se typ 30 olika startelvor under säsongen? kommer spelarna få någon kontinuitet? kommer spelare att bänkas "bara för sakens skull"?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2016-07-30 11:12
Mario Gomez, Carlos Bacca, and Mandzukic are considered as a 4th forward on Barcelona's list (MD)

Gå för Mandzukic!
Barcelona Barclasico
2016-07-30 11:11
Barça won't sell Ter Stegen, Bravo (unless a club pays their buyout fee), Arda Turan, and Thomas Vermaelen [lesportiu]
Barcelona Gabriel
2016-07-30 09:55
Thierry Henry Det här blir mitt sista inlägg/svar till dig om ämnet Pogba då jag inte orkar dalta vidare om det eftersom jag anser att det mesta jag vill ha sagt, har sagts. Men jag lever knappast i en fantasivärld bara för att jag anser att en 120M€'s prislapp inte stämmer överens med vad Pogba borde kosta, framför allt när han är långt ifrån att vara världens bästa mittfältare. Skillnaden mellan oss är att du anser att priserna på marknaden alltid är berättigade eftersom man ska anpassa sig efter den, medans jag har ett mer kritiskt och ifrågasättande syn på bilden gällande transfers. Bara för att Manchester United, ett lag med ett stort hav utav pengar, är villiga att hosta upp ca 80-90M€ för Martial (minns inte exakt vad han kostade) och 120M€ för Pogba så innebär det inte att de priserna är berättigade i min värld, det innebär snarare att United inte behöver ta hänsyn till priser eftersom de sitter på för mycket pengar (om man jämför med de andra klubbarna) och att de kan blint rent utav skita i att de förstör marknadens värde ännu mer. Mourinho behöver sin starplayer för att bygga upp sitt nya projekt med Manchester United. Och visst, Zlatan är en sak men det går inte att jämföra med en ung Pogba som hypats upp som en hybrid av Zidane - Ronaldinho - Makelele av fotbollens pr folk (och enögda supportrar) som dessutom är en produkt av deras egna skola. Mourinho är känd för att köpa till sig ett lag snarare än att sakta men säkert bygga upp ett lag. Vart han än varit har han köpt en drös med spelare redan första året och även andra året i sina klubbar för att snabbt få resultat och att kunna utmana om Champions League titeln. Så liksom, jag vet inte riktigt vad det är du vill ha sagt med Mourinho. Jag anser att vi har olika åsikter även om honom för jag tycker att han är en rejält överskattad tränare som inte alls hängt med i fotbollens utveckling de senaste åren. Vi pratar om en tränare som fick ett starkt Chelsea, och ett ligavinnande lag att underprestera å det grövsta förra säsongen. Så att Mourinho med Uniteds pengahav skulle vara argument nog till att peka på att Pogba faktiskt går för den summa som han borde gå för köper jag inte alls, enligt mig ett för svagt argument. Men vi är olika. Du köper marknaden för vad den är utan att ifrågasätta saker och ting medans jag väljer att analysera spelarnas kvaliteer och därmed värdera dem utifrån det. Sen tycker jag att det säger mer att de 3 bästa klubbarna i världen, Barcelona, Bayern München, och utifrån vad det verkar faktiskt även Real Madrid inte redan lagt den där monstersumman för Pogba som United är villiga att göra. För hade någon av de här klubbarna på allvar velat ha Pogba så hade man hostat upp pengarna, framför allt Real Madrid och Florentibo Perez men tom han tvekar ju. Det tycker jag säger mer än att United och Mourinho faktiskt vill göra det. Men som sagt alla tycker olika. Jag hade iaf aldrig betalat den summan för Pogba och jag tycker inte det finns något i hans nuvarande kvaliteer och egenskaper som fotbollsspelare som berättigar en världsrekordstransfer på 120M€.
Barcelona Smogen
2016-07-30 07:37
Det riktigt stora problemet är ju vem som i slutändan betalar för dessa sjuka överpriser och spelares allt mer galna löner. Det är såklart vi, fansen. Snart kommer det bli en klassfråga om man har råd att de toppfotboll eller inte. En jäkligt tråkig väg fotbollen just nu är inne på.
Barcelona Cule4life
2016-07-30 07:04
Sure och Neymar är köpta för kaffe pengar ifall Gonzalo och Pogba går för såna priser
Barcelona Thierry Henry
2016-07-30 03:25
@Barcelonistas:

Hans konto måste ha blivit hackat eller nått. För jag har med för mig att han skivit här inne ett bra tag. Nu helt plötsligt handlar varenda inlägg om hur kassa vi och våra spelare är och hur bra och duktiga dom är där borta på den vita smutsiga sidan av Madrid
Barcelona Thierry Henry
2016-07-30 03:10
@Gabriel:
Du lever i en fantasivärld om du tror du kan argumera emot prislappen på en spelare utan att ta hänsyn till hur marknaden set ut idag. 1 miljard idag är som 500 miljoner för några år sen. Det är så enkelt. Man behöver bevisligen inte va i närheten av bäst på sin position idag för att gå för en sån monstersumma. Det räcker gott med att man har potentialen till att bli bäst. Det är bar att kolla på Bale, James, Neymar, och nu Higuain (som aldrig haft har eller någonsin kommer ha potential att bli bäst på sin pos). Det är fanatiska spelare du listar upp där men alla är dom äldre än Pogba. Spelare som Kroos, Busquets och Verratti borde kunna gå för liknande summor om dom byt klubbar i sommras, Modric Iniesta är för gamla, Rakitic är bra men ej lika bra som Pogba och det är inte skadedrabbat Thiago heller. Som sagt så tror jag inte en tränare som Mourinho köper en spelare för ett sånt pris om han inte har möjlighet att visa sig vara värd det. Om du kollar på Mourinhos transfer historik som manager så är det ytterst få köp han gjort som ej betalat av sig. Han är en mästare på att hitta rätt spelare till sina lagbyggen. Att han är beredd att ge så mycket pengar för Pogba säger en hel del. Men man tycker som man tycker och jag respekterar din åsikt. Tiden får utvisa vem som har rätt.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-30 01:41
According to GLOBO, Barcelona tried making late contact but Gabriel Jesus turned down the offer and told them he only wants Manchester City. Iof inte förvånade då det har varit självklart en tid att han ska till City... Hoppas vi går efter Gabigol nu.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-07-30 00:52
När man ser vilka summor andra spelare går för nu så måste man ändå se Luis Suarez som ett helt fantastiskt kap trots att många var tveksamma i början. :P Riktigt bra av Barca att slå till när de gjorde och att det inte blev Aguero istället.
Barcelona Barclasico
2016-07-29 23:18
@Gabriel:

Hahaha vilken legend!
Barcelona Gabriel
2016-07-29 23:17
Luis Figo var inbjuden till ett program där man skulle ställa honom frågor varpå han skulle svara "sant" eller "falskt. I samma program fanns Stoichkov med. Första frågan var om Figo ångrade sitt beslut av att byta till Real Madrid. Hans svar var att det hände för 16 år sedan men att han tycker att det var ett korrekt beslut eftersom personerna i klubben inte värdesatte honom. Efter ett tag frågar Stpockhkov om det var okej att han frågade Figo en sak, varpå han frågar Figo om folk i Barcelona fortfarande förolämpar honom när han är i Barcelona. Figo säger nej, Stoichkov svarar "jag hade gjort det". Hristo puto leyenda!
Barcelona enkos
2016-07-29 22:11
Messi ser ut som om han börjat spela fotboll igår. Han leker fotbollen på träningarna och bla tunlar Suarez och skickar Mathieu på gatan. Verkar som Messi kommer ha en stor säsong.. se videon.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-29 22:08
Mandžukic (30) doesn't feature Barça's list of possible back-up strikers since the club are looking for a "young striker" [sport] note: Newspaper 'Sport' published this after their rival 'Mundo Deportivo' claimed that Mandžukic does feature the list Haha inte så bra stämning mellan Sport och MD? ;)
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-29 21:02
[QUOTE=Blaugrana91]Antagligen Gabigol isåfall, Gabriel Jesus var väl i princip klar för City? [/QUOTE] Stämmer, Romero själv har skrivit att Gabriel Jesus är på g till City innan. Gabigol hade varit grymt :)
Barcelona Blaugrana91
2016-07-29 20:52
[QUOTE=El Pistolero #9]Gabigol?!?! Gabriel Jesus?!?! [/QUOTE] Antagligen Gabigol isåfall, Gabriel Jesus var väl i princip klar för City?
2016-07-29 20:38
Gabigol?!?! Gabriel Jesus?!?!
Barcelona Barclasico
2016-07-29 20:06
Adriano: "I feel strange wearing this shirt (besiktas tröjan) because it's white like Real Madrid's!" [bjk]

vilken king
2016-07-29 20:05
Mario Mandžukic (30) joins the list of candidates for the forward position. [MD] #fcblive HAHAHA. Kommer skjuta mig själv om det händer!
Mod.
2016-07-29 19:37
Har haft Trippeln under uppsikt några dagar nu och nu åker bannen fram. Frågor angående troll och banningar tar ni per pm till oss mods, finns ingen anledning att inlägg efter inlägg handlar om det.//Mod.

(Ps: vi tar aldrig semester.)
Barcelona Culés
2016-07-29 19:01
Fick precis höra från en Brasilianare att Rafinha missar OS... Är det någon som vet hur allvarligt skadad han är? Kommer han missa inledningen av la liga också? Jag som såg fram emot att se honom spela i OS. Tråkigt.... Och ärligt talat, det är ju löjligt uppenbart att Trippeln är Madridista och det förvånar mig väldigt mycket att han inte blivit banad än. Tycker det är lite dåligt av admin. Är det för att ni är på semester eller? Han har ju drivit sin antibarca-kampanj väldigt aktivt under dom senaste dagarna. Och jag verkar ju inte vara ensam om att ha märkt detta direkt....
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-29 18:45
Trippeln

Du vet väl om att det är fredag?

Att du trollar i ett forum på en fredag är ju bara tragiskt, ut och ha kul med dina vänner.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-07-29 18:44
Bara för att Klargöra vad Andre Gomes kostade så hänvisar jag till officiella hemsidan.

35milj euro + 20milj euro baserat på lag och individuella prestationer samt som mest 15milj euro om han vinner flera Balon dor (Inget top 10 utan att han vinner hela utmärkelsen)
Barcelona Blaugrana91
2016-07-29 18:42
Jag förstår inte att Realfans orkar skapa ett konto på ett Barcaforum bara för att sprida massa skit.... Personen i fråga måste ha en väldigt tråkig fritid.....
Barcelona messiooooxavii
2016-07-29 18:28
roligt att Madridistan heter trippeln av alla namn haha vilket önsketänkande från vår kära rival. mycket ska till för att dom vita ska vita en trippel
Barcelona barcagurl
2016-07-29 18:25
Mja är också ytterst fundersam på hur Trippeln fortfarande inte fått en ban.
2016-07-29 18:24
[QUOTE=Barcelonistas]Trippeln är en gammal skribent varit medlem här i många år. Jag undrar vad han rökt på för han verkar inte ha alla hästar hemma just nu. [/QUOTE] Trippeln är en Madridista som verkar vara immun från att åka på en ban här. Hur han skriver, vinklar grejer i det han skriver samt skyddar RM direkt. Väldigt enkelt att se.
Barcelona Andresito
2016-07-29 18:04
[QUOTE=Trippeln] Shanghai Gomes 30 miljoner euro. Vad har du rökt om man får fråga? [/QUOTE] Vad har DU rökt på? Har du ens koll på vad som händer i klubben eller kommer du hit för att sprida skit? €35M kostade Gomes. Beroende på prestationer kan det öka till €70M där 15M av dessa utbetalas om han är bland topp 10 i Ballon d'Or.
Barcelona Barcelonistas
2016-07-29 18:02
Trippeln är en gammal skribent varit medlem här i många år. Jag undrar vad han rökt på för han verkar inte ha alla hästar hemma just nu.
Barcelona Gabriel
2016-07-29 17:50
Trippeln Perioden jag "dog" för Pogba som mest var främst för 2 år sedan. Pogba var väl 21 år gammal då och hyperintressant (vilket han fortfarande är, bara inte för mig). Jag föll för hypen kring honom samt att jag ansåg att han spelade på en väldigt hög nivå för att bara vara 21 år gammal. Jag tycker däremot inte att Pogba har tagit ett ytterligare kliv under de 2 senaste säsongerna, samtidigt som jag under denna perioden (pga mitt tidigare stora intresse för honom) insett att han faktiskt inte är så jävla bra som hypen fått honom att framstå. Han gjorde för övrigt ett ganska så svagt EM, han visade inte på några som helst sätt vara värd den höga 120M€ summa. Det är min åsikt, sen andra välkomna att tycka att Mourinho som självklart är världens bästa tränare vet mycket bättre än mig och att det är argument nog för att Pogba kommer att bli världens bästa mittfältare.
Annons: