/spanien/barcelona/forum/5408.aspx/spanien/barcelona/forum/5408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior.
2014-03-17 14:45
Gabriel

Det ligger något i det du säger. Anledningen till att jag frågade var inte pga att jag ifrågasatte din åsikt utan endast var nyfiken då jag själv var kluven i frågan.

Vi får dock hoppas på att vi inte ställs inför ett sådant dilemma och minskar poängskillnaden redan nu på söndag.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-17 14:34
Grabben jag vet mycket väl vad som sker i England. Det jag försöker få fram är att om tränaren inte är moyes men är duktig och visat vad han går för som Tata ge honom verktygen och förtroendet. Jag tror på Tata och jag önskar att han kunde bli mer uppskattad av katalanerna. Om Tata slutar kommer en ny tränare som får börja om igen på ruta ett.

Tito enligt mig va ingen tränare för Barca men han hade säkert fått fortsätta i till 2016 oavsett resultat.

@FCBlaugrana:

Barcelona Barieta
2014-03-17 14:26
Lite oroväckande att Tata inte dök upp på ett möte som ska ha skett förra veckan där nästa säsong diskuterades
Barcelona Gabriel
2014-03-17 14:25
Neymar11 Självklart kan man "lägga" sig på ett smart sätt. Som du säger, spela med B-laget och knappast ge 100 procent i den matchen. Då förlorar vi med största sannolikhet. Men bara för att alla ska förstå vart mitt hjärta ligger i det här scenariot - om det skulle krävas att man la sig och gjorde flera självmål så vill jag att man gör det (men det kommer inte behövas gå så långt). De räcker säkert med en -B-lagsuppställning. Men det är långt kvar. En vinst nu mot Madrid och vi är led i racet igen! Jag har inte gett upp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-03-17 14:22
Júnior Att vi lägger oss utan tvekan. Tror du jag hellre ser oss hamna på en andra plats i tabellen och hjälper äckliga smuts Madrid att vinna ligan än att vi ger den till Atletico och hamnar på en 3:e plats. Skiter fullständigt i om vi får kvala till CL. Kan vi undvika ett scenario där Real Madrid tar hem ligan så ska vi ta till alla möjliga medel för att se till att det blir så. Om det så ens krävs 5 självmål i sista matchen så ska vi göra det. Ett självklart svar, helt jävla givet!
Neymar11
2014-03-17 14:20
Júnior. 2:a eller 3:a kvittar då bägge är direktplatser till cl Men vi ska inte lägga oss, utan bara spelet med b-laget(juniorer) Konsekvenserna kan vara stora ifall man lägger sig, men finns ingen regel som säger att man ska spela med det bästa laget Ypperligt tillfälle att använda vm som ursäkt för att inte starta med stjärnorna, ifall situationen blir att vi kan förstöra för real
Barcelona gulu
2014-03-17 14:14
Ingen som sökt biljetter till CdR-finalen? Sugen som fan men hittar inga bra (billiga) flyg. typiskt att det är under påsken :(
Barcelona Júnior.
2014-03-17 14:08
Gabriel Hur skulle du se på det om poängskillnaden i tabllen var densamma som den är idag, där en förlust mot Atletico i den sista matchen skulle innebära en tredje plats medan en vinst resulterar med att vi går om Atletico de Madrid i tabellen?
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-17 13:47
Barca King - CP5 Legend (Barcelona) Vänta nu, kontinuitet i England? Var det ett skämt eller? Om vi räknar bort Wenger. Hur många av coacherna har coachat sitt nuvarande lag i fler än två säsonger?
Barcelona Z_Z
2014-03-17 13:41
MehoKodroooo:

Låter ju inte alltför ologiskt. I fall där en klubbs arena inte håller tillräckligt hög klass eller kan ta tillräckligt mycket publik flyttas ju ibland matcher. Andorras närhet till Barcelona gör därför Camp Nou till en bra plats.

Att inte Spanien spelar där är ju för att spanska landslaget självklart inte kan spela i Katalonien även om hälften av dess startelva kommer från den regionen.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-03-17 13:37
Highlights med Ray
Barcelona Canaletes
2014-03-17 13:37
Spanien spelar inte på Camp Nou av politiska skäl och det. Ni vet. Katalaner vill vara självständiga och det.

Andorra ligger ju väldigt nära Barcelona det är därför. Men det mest logiska vore att den spelas på Cornella, Espanyols hemmaplan.
Barcelona MehoKodroooo
2014-03-17 13:24
Tjenare.

Jag har en fråga angående Nou Camp.
Det är så att Bosnien fick Andorra i sin EM-kvalgrupp och det har kommit ut på internat att ifall det blir över 5000 biljetter sålda till den matchen, så kommer den att spelas just på Nou Camp.
Men detta låter helt konstigt, tycker jag.
Inte ens Spaniens landslag spelar på Nou Camp, varför skulle Andorras landslag göra det?
Vet ni något ifall det stämmer? Eller ifall de har något samarbete med Nou Camp, Espanyols arena eller något liknande?

Tacksam för svar!
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-17 12:38
Jag förstår mig inte på den här häxjakten på Tata efter en fullgod säsong så här långt. Vad vill dessa katalaner?

En sak jag gillar med engelska klubbar är att de satsar på kontinuitet och det borde vi också göra än att byta tränare varje år eller vartannat år.

In Tata we trust.

Visca Barca!!!!
Barcelona Canaletes
2014-03-17 12:26
Varför är min IP-adress spärrad? Måste skriva med 3G nu.

¿Por qué? ¡No entiendo por qué!
Neymar11
2014-03-17 11:37
Vi behöver inte lägga oss, utan vi spelar med b-laget. Spelarna måste vila inför vm, vill inte riskera skador
Barcelona Gabriel
2014-03-17 11:31
Skulle det komma den punkten att vi själva inte längre har någon chans på ligan men kan hjälpa Atletico att vinna den före Real Madrid så ser jag det som en självklarhet att vi lägger oss.
Barcelona Treyh
2014-03-17 11:24
Hade "avgörandet" varit i våra händer ifall Atletico vinner ligan i sista omgången ojoj då hade jag lätt ta en förlust för deras skull hahaha. Jag är glad om vi vinner CL i år, det är stora målet. Att Altetico skulle ta ligasegern framför näsan på Real Madrid pga att vi spela på halvfart sista avgörande matchen så skulle jag dö av skadeglädje hahahahahha
Barcelona Deulofeu
2014-03-17 11:18
Madrid har alltså i morgon de är ju redan vidare men kan ställa upp med ett b-lag.

Det är ju alltid jobbigt med matchen innan El classico svårt att spela den kan jag tänka mig.Man hade ju hoppas på ett annat resultat än 1-6 i första matchen men nu kan de vila vilka spelare de vill.

Madrid har lite småskador som stör dem medans vi har problem att välja vår elva underbart.

Strartar Tata som senast fast med Pique istället för Bartra eller blir det Cityelvan?

Jag hade nog valt senaste elvan då alla just nu levererar även fast det gör ont att bänka Ney och Fabbe.

Barca är i fin form men kan vi verkligen åka till Benabeu och ta med oss tre poäng?

Barcelona Leo y Cesc
2014-03-17 11:09
@barcastuff: 21 of the 28 hat-tricks Messi has scored for Barcelona and Argentina were "pure hat-tricks", not including any penalty goal [via @messistat]
Neymar11
2014-03-17 10:57
Se*
Neymar11
2014-03-17 10:56
Glädjen att läsa inne på pueratan Ena stunden ska dom krossa oss, för att sedan fortsätta läsa till slutet av inlägget och sa att dom nöjer sig med ett kryss... Rädsla mina vänner, rädsla när den är som bäst och blir handlingsförlamade
Barcelona påfågeln
2014-03-17 09:30
grande jw: Då är det ju givet vilka som spelar, Messi-Cesc-Pedro borta och Alexis-Messi-Pedro hemma! ;)
Barcelona Gio Style
2014-03-17 08:42
grande jw
Det är väl ändå rätt onödigt att dra den slutsatsen och få det att framstå som något negativt när Ney och Alexis gjort betydligt fler hemma än nämnda spelare.
Barcelona LeoMessi
2014-03-17 08:22
Var det inte Messi som för typ två säsonger sen gjorde riktigt jäkla många mål på hemmaplan men ytterst få på bortaplan? Han hade typ 20 mål hemma och två på bortaplan, under en tidpunkt på säsongen så klart.
Jeffson
2014-03-17 07:48
Eller varför inte vända på det? Fan vad bra målsnitt Alexis har hemma på Camp Nou vilket borde betyda glädje framför ögonen på våra supportrar som älskar klubben och som betalat för mycket för biljetterna men skiter i det och går dit ändå. Men självklart så kan man välja att påpeka det negativa i sann Les Rambles-anda, 2 mål borta på nästan en hel jävla säsong. Urdåligt!
Barcelona grande jw
2014-03-17 06:46
Xaviesta Jo jag är medveten om att vi är kassa på bortaplan men statistiken står ändå ut lite väl mycket. Eller hur? Den enda som är i närheten av samma snitt är Neymar som har 6 hemmamål och 1 bortamål. Messi 11 hemma 7 borta Alexis 15 hemma 2 borta Pedro 7 hemma 7 borta Cesc 1 hemma 7 borta Neymar 6 hemma 1 borta Adriano 1 hemma 2 borta Xavi 3 hemma Med facit i hand så är ju Cesc och Pedro EXTREMT viktiga i våra bortamatcher medans Alexis borde sitta på bänken :-) Han är lika iskall som Osasuna på bortaplan. Vi har två anfallare som värvades in för drygt 1 miljard i Neymar och Alexis och dessa två har mäktat med _3_ av lagets 28 bortamål. Jämför detta med trion Pedro, Cesc, Messi som stått för 21 av dessa 28.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-17 06:06
grande jw Vi har tappat 15 poäng hittills när vi varit på resande fot. Att Alexis endast smällt in 2 mål på bortaplan säger egentligen mer om Barcas bortafacit kollektivt sett den här säsongen än om Alexis individuella bortastatistik. Statistik är som vanligt missvisande, men som LeoMessi brukar säga funkar den utmärkt när man vill förstärka sin egen poäng.
Barcelona grande jw
2014-03-17 03:40
Såg lite statistik ifrån våra målskyttar den här säsongen. Alexis har gjort 17 mål vilket är mer än godkänt. Han har dock gjort 15 av dessa på Camp Nou och endast 2 på bortaplan. Den bortastatistiken skojar man inte bort. Häpnadsväckande dåligt!
Neymar11
2014-03-17 01:43
Folk säger att Barcelona har pressen på sig och måste vinna. Det köper jag inte Real har pressen på sig, dom har allt att förlora och vi har allt att vinna. Våra gubbar vet vad som behövs och vad som räknas. Sen så har vi faktiskt ett övertaget på deras hemmaplan Medans real måste tänka taktiskt och vara oroliga Hoppas dock inte att dom ska fega igen, utan vågar för en gångs skull bjuda på motstånd. Både för den opartiskes syn och för att det lär gynna oss Jag var inte orolig när vi lottades mot city och jag är faktiskt inte orolig innanför el classico heller för jag vet att gänget kommer göra sitt bästa. Trots att jag har gnällt en hel del under säsongen Men spelare som har ryckt upp sig rejält Sägs ju att Tata inte sa något till spelarna efter Valladolid matchen. Det kan jag tänka mig har ganska mycket med denna uppryckning att göra. Då dom fick gå igenom själva vad dom har gjort dåligt och vilka dom har gjort besvikna
Annons: