/spanien/barcelona/forum/5407.aspx/spanien/barcelona/forum/5407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2014-03-04 16:01
ya es oficial
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-04 15:54
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Får hoppas att du har rätt!

Live på youtube om 5 min
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-03-04 15:51
Ja han har 392 spelade matcher i ligan, vet inte hur många han har totalt
Ronaldinho the original
2014-03-04 15:44
Rätta mig om jag har fel men visst har Puyol "bara" 8 matcher kvar tills han har spelat 400 la liga matcher i Barca?
Neymar11
2014-03-04 15:38
Någon som vet exakt hur många matcher Puyol har kvar tills han spelar den 600:de ?
2014-03-04 15:34
Det var ett uttalande han gjorde 2010, där sa han att han ska fortsätta 2 år till. Efter det har han dock inte sagt något om att han vill sluta i landslaget. Han blev som vi vet skadad 2012 och missade EM, och har kämpat för att komma tillbaka i form sen dess.
Barcelona Canaletes
2014-03-04 15:32
Puyol har inte slutat än.

Toni Grande, assisterande tränare för Spanien sa för några dagar sen att det blir svårt för Puyol att komma med till Brasilien. Vilket betyder att han inte slutat.
2014-03-04 15:27
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Whaaat? :O varför jag inte fått höra om det? =/ men jag hittar dock nyheter om att han slutat. http://www.sport24.co.za/Soccer/WorldCup/TournamentNews/Puyol-quits-Spanish-team-20100714

och i länktips dementeras den första länken och säger att han istället skulle sluta 2012.

Nu är jag riktigt förvirrad
Barcelona B-Guden
2014-03-04 14:34
@fraiXCII:

Sånt där beteende är så äckligt av bollkallarna att om jag varit domare hade jag plussat på 30 sek varje gång det hände, var det inte vi som hade samma problem mot Sevilla för nåt år sen där dom vägra kasta in bollar sen när dom hämta en egen så kasta dom in 3-4 st.
Barcelona Rambla~
2014-03-04 14:32
Fifan, jag är rädd för att även jag kommer få det svårt att hålla borta tårarna om det visar sig att Puyi berättar att han kommer lämna klubben efter säsongen. :(

Neeeeej, jag vill inte!
2014-03-04 14:22
hjärta puyis krull Det har han väl inte, var har du fått det ifrån?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-03-04 14:16
Säg inte så :( han ska sluta i Spanien igen!
2014-03-04 14:01
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Puyol har redan slutat i landslaget =/
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-03-04 13:55
Det mest troliga är att kungen slutar i landslaget.

Jag vill tro det iaf. Allt annat kommer få mig att gråta. Han har varit den största ambassadören av klubbens stolthet och historia, exemplarisk ledare, förebild för alla spelare, en kämpe och krigare, en fantastisk människa. Han har aldrig i hela sin karriär satt sig själv eller något annat före klubben. Lucho, Pep och Rivaldo har alltid varit mina favoriter i klubben. Cocu, Stoichkov, Romario, Abelardo, Koeman osv osv.. Har funnits många favoriter...

Men Puyol? Han är kungen, de andra är prinser. Om en planerad presskonferens får mig att gråta när jag skriver allt detta... Vågar inte ens tänka på hans avskedsmatch.
Barcelona Vampíro
2014-03-04 13:27
Official: Barcelona captain Carles Puyol will make an announcement at 4pm today. Jag hoppas han avslöjar ett nytt 2 års kontrakt och säger att hans knä är bra igen... drömma kan man.
Neymar11
2014-03-04 13:02
Och vid eventuellt supercup möte med real, så ska Puyol sitta på presidents stol! Haha
Neymar11
2014-03-04 13:01
Hela försäsongen ska planeras med matcher för hylla Puyols karriär! Han om någon är värd det
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-03-04 12:49
Jag tror att Puyi kommer lämna oss i slutet av säsongen. Tur att vi har kungen Pique som leder oss in i framtiden, NOOOOOOOOOOOT. PUUUUUUUUUUUUYII;(
Barcelona NoGo™
2014-03-04 12:41
@Barca King - Messi & Neymar run the show

Det kan även bli så att han annonserar han läggar av efter säsongen.
Barcelona Rambla~
2014-03-04 12:25
el Flaco

Jag får "ståpäls" när jag läser om el Tiburón från Pobla de Segur.

Kudos!
2014-03-04 12:18
Carles Puyol har kallat till en presskonferens 16.00.Om det rör sig om kaptenens framtid är jag säker på. Antingen dementerar han ryktena som har cirkulerat eller så kommer han tala om att han lämnar Barca i slutet av säsongen.
Barcelona fraiXCII
2014-03-04 11:34
haha, otroligt skön bollkalle!
2014-03-04 10:55
Thiago kommer helt klart kallas till VM 2014 i Brasilien nu när Mata lider under Moyes. Han kommer inte få starta men helt klart kommer han få göra inhopp och starta enstaka betydelselösa gruppspelsmatcher. Jag tror att vi kommer få se den riktiga thiago i vm som vi alla visste att han hade potential till som han visar upp i Bayern. En etablerad världsklass stjärna.
Neymar11
2014-03-04 09:09
Vi har gjort flest mål i Europa i ligasystemet. Vi har det utspritt på nästan hela truppen. Och vi har ändå gått ner oss rejält, men det som gör mig fundersam vart är alla dessa toppklubbarna som Real, man c, Arsenal, Bayern som det snackas om har en sådan bländande offensiv? Eller varför inte mou Chelsea som förespråkar en stark defensiv men släpper in fler mål Faktiskt helt sinnessjuk vi har nästan i stort sätt samma trupp sen 08/09 och spelarna levererar ändå. Ålderstigna, "gått ner sig" men ändå vara uppe i den så kallade "toppen" där vi har stjärnlagen
Barcelona Neymessi
2014-03-04 02:07
Vi får verkligen inte göra samma misstag med Rafinha!
Jag tror inte att Thiago hade lämnat om Tata hade varit tränare. Tata roterar ofta och visar upp ett stort förtroende för ynglingarna. Mediokra Sergi Roberto får nästan mer speltid än vad han förtjänar.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-04 01:24
Barca King - Messi & Neymar run the show

Det göt ont att läsa om Thiago..
2014-03-04 01:19
"My decision [to come to Bayern] was wonderful. It was about the leadership. I got the impression at Barca that they didn't believe in me," Thiago told Kicker "The club are the best in the world, it's great to play in the Bundesliga." The Spain international re-joined former Barca boss Pep Guardiola at Bayern Munich and the 43-year-old's management of the Bavarian giants has led to comparisons between the two clubs.  However, Thiago stressed that both clubs remain unique and praised Guardiola's ability to convey ideas to his players. He said: "Barca will never be Bayern and Bayern will never be Barca. [Pep] brings us his ideas about football and manages to pass on his skills to the local players."  Despite his criticism of Barcelona, Thiago revealed his admiration of his former team mate, Xavi and explained that he views his compatriot as something to aspire to. "Xavi is the benchmark for me. When I see him, my jaw drops," he said. "I hope I can give football a little bit of what Xavi gave football." Goal.com
Barcelona Gio Style
2014-03-04 01:18
För mig var Peps Barcelona tidernas bästa lag. Även om man kan säga att vi hade det svårt mot Chelsea så fanns det inget lag som hade den minsta chans mot oss när vi spelade på vår topp. Det var ren fotbollspoesi och en överlägsenhet utan dess like. Dagens Bayern Munchen är jävligt bra, vi får se hur långt det räcker, tyvärr är ju inte tyska ligan någon vidare måttstock då övriga lag suger stenhårt (dagens sanning) så vi får väl mäta deras framgång i CL istället. De har en bra bit kvar men om de lyckas behålla sin nivå 2-3 år till så bör laget gå till historien som ett av dem bästa de med. ( Xaviesta ) Tack för ett välskrivet och genomtänkt inlägg. Co-signar den rakt av och ger dig en stående ovation. :)
Barcelona B-Guden
2014-03-04 01:16
@LeoMessi:

Men det jag hatar är när messi tappar bollen han försöker inte ens ta tillbaka den av spelaren som tog även om han är 2 meter ifrån utan han drar ner ögonen i marken och går, han får förfan Zlatan att se ut som en hårdjobbare i deffensiven, om messi pressar spelaren som tog bollen av han, kan han inte sikta iväg sin långboll utan måsten tjonga iväg den, alternativ att messi bryter.

Han ser så nonchalant ut, det smittar av sig, när våran överlägset bästa spelare (Innebandy) Joggar går hem, då får alla damp på han så han känner sig tvingad att röra på sig, självklart ska Messi inte slita lika mycket som Alexis/Pedro, men han ska fan inte hålla på som han gör nu, jag blir tokig i tv soffan trots att jag älskar honom, hur irriterande måste det inte va för resten av laget.
Barcelona LeoMessi
2014-03-03 23:10
Kolla när Bayern pressar, dom behöver inte ens springa typ. Alla är redan vid bollhållaren, dom tar två-tre steg och vips så är spelaren omringad. Medan vi turas om att löpa ikapp motståndaren.
Annons: