/spanien/barcelona/forum/5406.aspx/spanien/barcelona/forum/5406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-03-04 19:28
Puyol, han som kämpar när alla andra gett upp. Han som skäller på någon som inte skött sitt jobb. Han som respekterar motståndaren. Han som visar sin respekt för ärkerivalen Real Madrid genom att applådera laget efter en bra första halvlek.
Han som stoppar Dani Alves och Thiago när de dansade efter att Thiago gjorde 0-5 målet mot Rayo, då Puyol ansåg detta som respektlöst mot motståndaren.

Tre ord som sammanfattar vår kapten. Vilja, respekt, lojalitet.
Tack för alla dessa år som vi kunnat njuta av dina insatser, både på och utanför planen.

#gràciespuyol
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-04 19:21
Det stinker råtta om klubben real. Ett köpelag som aldrig haft en spelare och tillika en gentleman som Puyol. Vem är raul? Aha han som fansen sålde för mouhoe. Haha! real har o kommer alltid vara ett skämt o köpeklubb. Dom snackar om la dacima när dom bara har 3 köpta cl titlar. Deras tidigare Europa League titlar på 50 talet finns inte ens på bild hahaha! Vi har världens bästa spelare som är uppfostrad i den egna leden! Dom köpte en flicka! Han som filmar o gråter o vaxar benen! Jag kommer sakna Puyol så oerhört mycket! Tycker han ska få spela lite oftare i och med att han slutar efter säsongen. Vår kapten, ett lejon! Legend! <3!
Postat via SvenskaFans-appen
Jeffson
2014-03-04 19:08
Men driver ni med mej??? En av våra största spelare någonsin lämnar klubben och "folk" här sitter och skriver om vad som skrivs inne på Real Madrids forum! Är ni helt från vettet eller?!?! Låt vårt forum för i helvete bli en enda stor hyllningsvägg istället! (som i den bästa av världar översätts till katalanska och sedan skickas till Puyol som en hyllning från oss)
Jeffson
2014-03-04 18:59
Först av allt så ska Puyol för evigt ha den respekt han förtjänar. Inte bara för att han har varit klubben lojal hela sitt liv eller vår bästa mittback de senaste 15 åren. Han ska ha respekt för att han har varit en gentleman, ett föredöme och en av de bästa förebilderna för fotbollen världen över. En sport som har insjuknat totalt i kapitalism och falskhet där spelare filmar, gnäller, bråkar, blåser upp sina egon och byter klubb oftare än kalsonger enbart för att kunna gnälla till sig ett så lukrativt kontrakt som möjligt. I samma sport har Puyol ständigt visat sportmanship, laganda, lojalitet och krigarhjärta. Han har tagit den långa, hårda vägen till den status han har nått idag, utan några genvägar eller försök att sätta sig själv först. Därför ska han ha respekt, inte bara av oss, utan av fotbollsälskare världen över, oavsett klubbtillhörighet. Vilken annan spelare i världen skulle gett Abidal bindeln efter CL-finalen? Vilken annan spelare har ni sett skydda en motståndare från sin medspelare omedelbart efter att ha fått en örfil av denne? Vilken annan spelare hade ens valt att stå upp på benen efter den situationen? Vilken annan spelare manar på sina medspelare i den grad att de inte ens får gnälla om en inkastad tändare på planen? Puyol är unik. Han är kanske inte den bästa mittbacken längre men när det kommer till inställning och hjärta så sticker han ut ur mängden i denna sjuka fotbollsvärld. Att se honom sitta där på sin presskonferens bakom en skylt där det står Qatar känns bara sorgligt och främmande. Lika sorgligt är det att karln känner att han inte kan bidra på planen till Barcelona längre. Vad han än tar sig för i framtiden så önskar jag honom all framgång. Blir det en ny klubb så kommer det bli en andraklubb för mig. Jag hoppas att han så snart som möjligt tar/får en roll inom klubben igen. Om det är som B-lagstränare, A-tränare, president eller bollkalle bryr jag mig inte om just nu. Huvudsaken är att han inom en snar framtid är tillbaka hos oss igen, för jag vet att han kommer att göra succé vad han än tar sig an med den inställningen han har. Grande Puyol!
Barcelona ZAK-117
2014-03-04 18:57
Indir Vill att det kommer hända men tvivlar verkligen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-04 18:57
Enligt Puertan har vi också bara en gentleman i laget. Vi har en åtminstone. Finns ingen gentleman i Real Madrid. Real Madrid som också påstår sig vara en gentlemannaklubb. Pfff ... hyckleriet.

Att jämföra Raul med Puyol är också hyckleri och skygglappar. Raul gjorde mål på Camp Nou och hyschade publiken. What a sportsman! What a gentleman!

Men det förvånar mig inte. De flesta Madrid-supportrarna är CR-dyrkare, metrosexuella 19-åriga pojkar som gått igenom puberteten under Barcas största fotbollsframgångar i historien. Det är klart att de hatar och blundar. Inte alla. Men väldigt många. Skönt att våra supportrar inte lider av hybris trots alla titlar de senaste 10 åren.
Barcelona Rambla~
2014-03-04 18:56
Nu struntar vi i Puertan och fokuserar på oss själva, okej?

el Flaco

Haha, tänka sig att Bogarde av alla jävlar var på planen när Puyol gjorde sin debut. :D

Det där är jubileumsäsongen (100år), det ser man på tröjorna. När klubben fyllde 100 år gjorde Puyi sin debut. Stort!
Barcelona Barcelonistas
2014-03-04 18:34
OT Pierre inne i Puertan pratar kaja igen, Puyi sa aldrig att han skulle raka av håret, det var Xavi som sa att han skulle färga håret om Spanien skulle vinna guld. Som vanligt rabblar du upp massa saker utan att veta hur det ligger till. Men va ska man göra du är trots allt 25 och tar ego bilder på dig själv haha...
Barcelona Barcelonistas
2014-03-04 18:30
Aa men det Puyi gjorde 2011 visar bara vilken legend han är. Puyi the lion!!!
Barcelona Indir
2014-03-04 18:26
Om några år kommer Puyol träna Barca, det ser jag fram emot!!
Neymar11
2014-03-04 17:48
Upp*
Neymar11
2014-03-04 17:46
B-Guden Jo det vet jag! Ska jag vara ärlig så tror jag aldrig att han hade tagit bindeln från Xavi för att lyfta på bucklan. Han har för stort hjärta för det
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-03-04 17:46
Funderar på att köpa en tröja med Puyol på, min idol och förebild inom fotboll. Kommer aldrig glömma honom!
Barcelona B-Guden
2014-03-04 17:44
@Neymar11:

Det han gjorde sist var fan mycket större han lät Abidal lyfta den, visar på ett stort hjärta och en 0% ego.
Barcelona B-Guden
2014-03-04 17:44
Älskar denna speciellt när han får en smäll och tvingar bort Ronaldinho och när han tar tändaren av PIque och ser till att han fokuserar på matchen istället.
Neymar11
2014-03-04 17:43
Barcelonistas Med tanke på att han inte lyfte den sist så förtjänar han verkligen det !
Barcelona Barcelonistas
2014-03-04 17:39
Ett bra avslut på det hela vore om vi vann Cl för Puyol så han får lyfta den titeln igen. Tänk er sista säsongen för Puyol så lyfter han Cl titeln och vrålar som ett lejon.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-04 17:28
@Ronaldinho the original:

Läs: Mascherano, Alexis, Montoya, Sergi Roberto, Song, Cuenca, Eusebio Sacristan, Zubizarreta
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-04 17:06
Klistrat in denna typ 587 ggr tidigare, men here it comes again.

Carles Puyol är Barcelonas kalsonger. Ger understöd. Håller saker och ting på plats. Går att använda många gånger utan att kvaliteten försämras avsevärt. Det är inget glamouröst jobb men om ingen gör det blir det alldeles för slappt, hur snygga resten av plaggen än må vara. /Orrenius, expressen

Minns när folk trodde han var slut 2011, tre år senare och fortfarande duglig!
Barcelona el Flaco
2014-03-04 17:01
Dagen då legenden debuterade.
Neymar11
2014-03-04 17:00
Den här låten och en legend gör att man får nästan tårar
Barcelona el Flaco
2014-03-04 16:57
Puyol är den störste spelaren jag har sett bära blaugrana-tröjan. Det var jobbigt och trist att se Pep, Rivaldo och Luis Enrique lämna, men detta kommer göra oändligt mer ont i hjärtat att se ett Barça utan Puyi, den evige kaptenen. Från och med nu kommer alla framtida mittbackar och lagkaptener att jämföras med Carles Puyol. GOAT!

Ronaldinho the original
2014-03-04 16:54
Önska att det fanns fler andra som kunde lämna för klubbens bästa än Puyol!
Barcelona Andresito
2014-03-04 16:50
"Who is gonna scream at them? :("
Barcelona Rambla~
2014-03-04 16:39
Jag läste för en tid sedan, minns inte var, där Puyol sa att han inte vill vara till problem för klubben. Därav beslutet att lämna antar jag. Spelar han vidare, så lär han inte göra det i någon annan toppklubb i Europa. Det blir på en lägre nivå, typ MLS eller i något arabland.

Vilken legend han är!

Gracies el Tiburón!
Barcelona Migueli
2014-03-04 16:35
Vi kommer aldrig se en spelare som honom igen. Jag hoppas verkligen att han får starta i El Clasico .Då kommer vi garanterat vinna.
Barcelona Canaletes
2014-03-04 16:32
Var tvungen...

Trist men väntad beslut. Han gör det för klubbens bästa för att han älskar Barcelona så mycket.
Han vet att han inte längre har nivån för att spela en hel säsong i Barca.
Tror också att när han fick dottern så ändrades hans liv. Viktigare saker att prioritera och lägga energi på.
Barcelona Migueli
2014-03-04 16:31
Hoppas spelarna tar detta till sig och blir ännu mer taggade så Puyi kan få avsluta karriären med en buckla i handen.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-03-04 16:24
Han sade att han inte kan spela på den nivån som Barcelona kräver av honom. Han kommer att ha en till presskonferens i slutet av säsongen för att svara på frågor.

En stor ledare, en större person och personifierar Barcelona. När laget blev mer tekniskt för varje år så växte han hjärta med varje år.

Kommer sakna honom.

Låt oss vinna en titel åt honom i maj.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-04 16:23
dubbel
Annons: