/spanien/barcelona/forum/5402.aspx/spanien/barcelona/forum/5402.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 12:55
LALAWELEATAKORA (Barcelona) Har du någon fritidssysselsättning? För jag kan själv inte förstå varför någon går in på ett annat lags forum för att snacka skit? Jag har sett dig skriva här ett flertal gånger och du är inte här för att diskutera. Så snälla besvara inte min inlägg framöver eftersom jag inte orkar diskutera fotboll med forumstroll. Det kanske finns någon här inne som är villig att ta en diskussion med dig. Tack och hej.
Postat via SvenskaFans-appen
LALAWELEATAKORA
2014-03-07 12:49
@LeoMessi:

Vilken storhet? Precis som i Barcelona har han nu ett självspelande piano i Bayern som spelar i en kanske ojämnare liga än La Liga. Han hade förmodligen inte kunnat tagit ett 4-7 lag i någon liga och göra det till ett 1-3 lag. Sett till truppen han har i Bayern och den han hade i Barcelona så hade dom flesta halvdugliga tränare kunnat gjort samma resultat.
Barcelona Krabban94
2014-03-07 12:12
Samma sak gäller nog Caballero också, en av de bättre målvakterna de senaste säsongerna. Alla såg säkert hans insats i CL i fjol?! Inte ens tredje målis i Argentina

@Neymar11:

Barcelona gulu
2014-03-07 11:44
någon som vet när biljetterna till CdR-finalen släpps?
Neymar11
2014-03-07 11:37
Såg att hans kontrakt går ut den 30 juni 2014. Vad i helvete väntar vi på, hugg till direkt. Kommer gratis och har säkert en låg lön
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 11:34
Neymar11 (Barcelona) Det roliga är att folk påstår att Mou har tränat skitlag och gjort dom till topplag sedan. Han har tränat två lag där han i stort sett kan köpa vilka jävla spelare han vill till, med stora ekonomiska resurser. Inter var inte direkt ett pisslag och Barcelona gör det väldigt lätt för dom att spendera pengar när vi gav dom en världsklassanfallre och ett par hundra miljoner till. Med Inter vann han med ren jävla tur och inget annat. ---------------------------------------------------- Jag tror att sabella är lite feg och vågar inte riskera att spela in en ny spelare i elvan. Dom skulle kunna få iniesta i laget och han hade inte petat the incredible Gago.
Neymar11
2014-03-07 11:27
Och kan någon förklara för mig varför inte Muchassio från villareal blir uttagen till Argentina? Han är helt klart den bästa mittbacken dom kan ha
Neymar11
2014-03-07 11:25
Har nog mycket att göra med att Mou var den "störste" tränaren och alla gillade honom här Så kommer Pep och gör allting 3 gånger bättre. Med offensiv fotboll och med ödmjukhet. Och samtidigt körde över den engelska fotbollen Folk förstod inte vad han gjorde med laget när han tog över. Utan trodde att det var Messi-iniesta-Xavi som gjorde allt.
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 11:07
Är det bara jag som tycker att fler i Sverige erkänner hur bra Pep är som tränare? För när han tränade Barcelona så vill jag minnas att han inte var något speciellt och att han hade fått allt serverat på ett silverfat. Illa att folk i Sverige vägrade erkänna hans storhet enbart för att han tränade Barcelona.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-07 10:56
Freeyourmind - Pep sa dock långt innan att det där blir hans sista säsong. Vrf tror du han bara förlängde sitt kontrakt med 1 år?
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 10:32
påfågeln (Barcelona) Chuck norris är Puyols bitch:P
Barcelona påfågeln
2014-03-07 10:04
Neymar11: Tror det var då Valdes hade ett specialdesignat supervärmande underställ, för att inte helt frysa ihjäl. Puyol spelade mycket riktigt i kortärmat och shorts.

Fast Keita spelade också i enbart shorts och kortärmat, det förtjänar att nämnas. Puyol och Keita, båda på olika sätt karaktärer som man måste ha i en trupp som ska bli mästare.
Neymar11
2014-03-07 08:39
Canaletes Haha så skön Har för mig när vi spelade borta mot Kazan -20 grader. Och bussen kom fram till arenan, alla spelare hade flera lager med kläder på sig. Så kommer Puyol i kortärmad hahaha. Tror t om alla spelade med underställ även kazan spelarna ja alla förutom puyol
Barcelona Canaletes
2014-03-07 01:45
hahahaah så jäkla skön bild på Puyol. Det bara så honom!

Hittade den på Garås artikel
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-07 01:39
Coach Pep, Var du bara tvungen :(((.. Om ni studerar vad det är för beslut klubben har tagit senaste 3 år och om ni inte blir mörkrädda så borde ni/du söka hjälp.. Att de inte passade på att ta bort hela ledningen när hyenan Rosell avgick. Om Messi gick och lämnade oss nästa säsong skulle jag förstå det alltså. Har vi en sån ledning som sparkar Abidal i levern, sparkar Pep (fast det har inte kommit ut än), får Valdes att lämna sitt folk, sparkar Thiago, inte värvar några mittbackar på 3 år. Messi ser ju själv vart klubben är på väg. Ledningen monterar ner klubben bit för bit. Det bästa som hände R.Madrid och andra stora klubben är ledningen som styr Barca nu Om ni tänker efter, Om Pep var kvar och vi hade bra mittbackar och Thiago var kvar. Tror ni verkligen att vi skulle höra såna rykten som att denna eller den där klubben vill köpa Messi?? Inte nog med skulle vi ha en och en annan titel som vi har missat senaste 3 säsonger. Man hör dessa rykten för att alla ser var vi är på väg. De är som gamar som väntar på om vi ska stupa från kanten. Än är det inte för sent. Om Tata får vara kvar och han värvar smart och slänger bort de som inte förtjänar bära tröjan så har vi fortfarande chans att hänga med toppen och vinna vår plats tillbaka.. Jag är officiellt deprimerad nu alltså, Pep, Abidal, Puyol, Thiago..........Valdes.... jag orkar inte skriva mer.... F******
Barcelona Lion24
2014-03-07 01:32
LaPulgaNr1 * Tata Martino

Haha. ''Den här säsongen skulle han fått den speltiden som Sergio Roberto fått''. Hur många minuter har Sergi Roberto spelat? Är det inte orättvist när dina konkurrenter inte presterar men samtidigt som du får sitta och värma bänk? Tänk dig själv i Thiagos situation. Sluta tänk ''jag, jag, jag''. Se det från ett annat perspektiv. Som när tränaren jagar ett onödigt poängrekord och låter de bästa spelarna spela en hemma match mot typ Osasuna eller Levante när ligan i princip är avgjord. Är det förtroende?
Peshmerge - AS9
2014-03-07 01:20
Krabban94

Det har faktiskt blivit så nu förtiden. Alla springer förutom Messi. Han står och väntar på bollen och t.om joggar när det är kontring, OM han själv inte har bollen och kontrar. Frågorna är många. Kan det vara att han är omotiverad? han borde inte vara det, eftersom han sa gång på gång i media "jag känner mig starkare än någonsin och längtar tillbaks".. och så GÅR han på plan även om han har gjort en hel del viktiga mål. -.-
Barcelona Neymessi
2014-03-07 00:52
Besides Ter Stegen, two other players will certainly join the first squad next season as Deulofeu and Rafinha will return from loan. [md]
Ronaldinho the original
2014-03-07 00:34
Coach Pep, (Barcelona) Var du tvungen... ;( Varför lämnar alla... Pep, Abidal , Puyol, Valdes och Thiago. Varför är ledningen , Zubi ,Eusebio kvar?
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-07 00:33
Coach Pep Glöm inte att Bayern säljer aldrig en duktig spelare när de väl har lagt sina händer på honom. Fråga Robery bara. Han var omöjlig att få loss från Bayern. De släpper aldrig sina spelare.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-07 00:32
Pass på Thiago! Killen trodde att han var Ronaldinho som krävde speltid varje match! Visst att han skulle fått mer speltid men varför inte vänta på den rätta tiden? Den här säsongen skulle han fått den speltiden som Sergio Roberto fått! Xavi kommer dessutom spela mindre nästa säsong då han blivit äldre. Sen att han sa att han kunde tänka sig spela för real i framtiden får mig att ogilla honom skarpt! Man säger inte sånt om man representerat FC Barcelona tidigare! Thiago vill jag inte ha tillbaka i Barca, inte ens grattis. Släpp det nu! Färskingen thiago! Sen vadå sälja Messi? Han hjälper redan till i mittfältet och spelar forward samtidigt. Ska han hjälpa till i försvaret också? Vissa får mig slita ut allt hår jag har på huvudet! Haha :D
Barcelona Gabriel
2014-03-07 00:30
Coach Pep,

Ska vi gå och gråta tillsammans?
Coach Pep,
2014-03-07 00:23
Som en sann Thiago fetichist tänkte jag försöka återge min bild av vad vi verkligen gått miste om då jag fortfarande är väldigt frustrerad och måste skriva av mig. Jag sitter inne på en del info och statistik kring hans prestationer som kommer att illustrera min poäng.

Thiago bevisade igår kväll för Spanien, medan Xavi satt på bänken, att han är kapabel att kontrollera matcher mot världens bästa lag; han slog 115 passningar – 26 mer än någon annan – och 94 % till rätt adress. Av dessa hittade Thiago en lagkamrat i sista tredjedelen fler gånger (42) än någon lagkamrat och lika ofta som hela Italien tillsammans, som för övrigt såg ut som ett gäng strandade knubbsälar i jämförelse.

Förra sommaren spelade han som ni kanske minns U21 EM. Han var WhoScored’s ”player of the tournament”, med ett snittbetyg på 8.36 när han ledde Spanien till guld och avslutade med ett hattrick i finalen. Han lyckades med 395 av hans 424 passningar (93,2%) och bevisade att han var redo för nästa steg.

Pep har alltid vetat om hur bra han är och lät som bekant Thiago debutera tidigt i Barca. Han fick kontinuerlig speltid under hela Peps tid som manager. Thiago startade mer än hälften av ligamatcherna under Peps sista säsong i Katalonien, och fick även spela 7 matcher på raken fram till semin i CH L. Sedan inträffade något och Thiagos speltid minskade helt ologiskt under Tito. Att han skulle varit girig stämmer helt enkelt inte. Jag begriper mig än idag inte på hur man kunde behandla honom som skräp. Kunde jag byta bort Neymar mot Thiago igen hade jag gjort det utan att blinka.

Många påstod att Bayerns mittfält skulle vara för svårt att ta sig in i men Thiago har snabbt blivit en nyckelfigur. Hans comeback efter skadan har varit så extrem att sedan årets början så är han den bäst rankade spelaren i Europas top 5 ligor (8.71), före Mandzukic, Lewandowski, Messi och Suarez. Behöver jag kommentera hur bra Barca hade varit i år med honom? Vi hade garanterat varit ligaettor, då han hade erbjudit stabilitet energi och defensiv uppbackning på mittfältet, något som saknats i överflöd.

Thiago kommer vara den som lyckas ta over Xavis roll i landslaget som den djupliggande playmakern. Ingen spelare – inte ens Fabregas – kan påstå att de nått Xavis status. Thiago ser mer och mer ut att bli den spelaren. Han är flexibel, kvick, hårt arbetande och har spelat på 4 olika positioner i Bayern där han visat hur många strängar han har å sin lyra. Det märks att han är en La Masia produkt då han slog Bundesligarekordet med 187 toucher och otroliga 149 passningar. I den matchen då Bayern var så pass överlägsna i bollinnehavet glänste Thiago även utan boll med 9 tacklingar och brytningar, mer än någon annan lagkamrat. Finns bara en Bundesligaspelare som slår Thiago på den punkten med 11 tacklingar (Diego Contento). Meanwhile i Barcelona springer Song vilse i skogen och gör självmål.

Mer finns dock att hämta. För Thiago tar det inte slut vid att diktera spelet utan han letar hela tiden efter ytor, alltid tillgänglig för lagkamraterna. Han är fantastisk bra på att föra bollen förbi motståndare med väggspel eller en snabb vändning. Han har 4.7 lyckade dribblingar per match, vilket är top 5 i Europa.

Målgörande fattas i hans protokoll, men när han ges fria tyglar att anfalla så gör han det effektivt, med 1 mål I hans enda framträdande som 10:a. Han gjorde även ett mål och en assist och vände därigenom matchen när laget behövde honom som mest i underläge mot Stuttgart med 15 min kvar. Sin ringa ålder till trots räds han inte att ta ansvar.

Man kan bara undra hur bra Brasilien hade varit om de hade Thiago i sommar under VM. När Xavi verkligen börjar gå ner sig så kommer vi börja slita av oss håret. Real-fansen dreglade över Özil men sanningen är att inte ens han är i närheten av Thiagos enorma register.

Enligt mig finns det framför allt två talanger där ute som skulle kunna ersätta Thiago (och Xavi) för oss. Den ena är Verratti, som har en närmast sinnesjuk bollbehandling och intelligens. Den andre är Kovacic i Inter. Dessa är dock fortfarande väldigt valpiga jämfört med Thiago.

Slutsats: Vår ledning är kriminellt efterbliven sportsligt.
2014-03-06 23:16
Med Yaya och Thiago hade vi fortsatt vårt sjuka dominans i Europa och inte behövt betala någon löjlig övergångssumma.
2014-03-06 23:15
Plånboken kan ge en mer tålamod. Bara kolla på spelarna i Bayern och Madrid de klagar inte. Inte ens talangerna i city klagar. Är Barca den enda klubben i världen där spelare klagar? Vi är nog den enda klubben i världen med 3 ordinarie mittfältare och en av de är Xavi på nedgång. Fy!!!!!!! Om vi skaffar en till då blir det kaos i klubben, samtidigt som alla toppklubbar har minst 5 mittfältare i truppen. Varför får vi inte ha mer än 3 offensiva mittfältare? Går världen under eller vad. Jag har aldrig förstått mig på det i Barca. Vi borde haft Yaya och Thiago kvar. Då hade vi inte behövt Song eller någon annan. Varför ens keita? Synd att Pep inte insåg Yayas offensiva kvaliteter.
Barcelona Lion24
2014-03-06 23:08
Jag är nog en av få som vill ha kvar Pinto. Jag vet att han är gammal men jag tycker det är väldigt viktigt att vi har ''pappor'' i laget, speciellt nu när Puyi lämnar. Det är viktigt för alla lag. Spelare som gör så att de unga spelarna känner sig bekväma och har en som skyddar en. Det tar bort press på en som ung spelare. Även för Messis skull. De verkar vara närmast varandra sett till de bilder/videos jag ser från laget. Tyck om det eller ej, men man måste hålla sina bästa spelare glada och trygga, annars blir det svårt för de att prestera eller så finns det risk att det blir massa trams. Sen så har inte Pinto gjort bort sig alls den här säsongen och då har han fått spela några liga matcher p.g.a Valdés skada och sina CdR matcher. Helt OK har han varit. Sen om han ska vara 2:a eller 3:e målvakt är en annan diskussion men kvar i klubben och laget tycker jag Pinto ska vara.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-06 23:05
Capitan Fina argument, men jag vet inte riktigt, jag tror inte att det är rätt läge för honom att komma redan i år för att redan nu konkurrera med Xavi, Fabregas och Iniesta. Varför ska han begränsa sig till cupspel hos oss när han får starta i varje match hos Celta? Jag känner att hämtar vi hem honom och han får nöta bänk hela säsongen i stort sett så slutar det kanske med att han gör en Thiago. Och nöta bänk lär han då trion han går upp emot är alldeles för stora lejon att tampas med. Jag tror nämligen inte att Xavi lär spela så avsevärt mindre än vad han gjort den här säsongen. Tvärtom har han höjt sig i dom stora matcherna och det blir svårt för Tata att hålla kameleonten utanför startelvan och Iniesta är mitt i sin peak och Fabregas är inte i närheten av att stagnera rent åldersmässigt. Som sagt är det många ifs, buts och maybes gällande Rafinha och hans framtid i vår klubb. Hur stort är Rafinhas tålamod? Hur pass ambitiös är han? Hur mycket kommer pappan att lägga sig i? Hur mycket saknar han brorsan i Tyskland? Det blir onekligen en spännande sommar..
Real Madrid Kaktus
2014-03-06 23:05
Detta transferfönster som kommer bli avgörande. Vi har många spelare som är på nedgång och de spelare som är påväg uppåt i karriären håller inte måttet för den standard Barca vill hålla. Jag håller med tidigare skribenter som skrivit att Real Madrid, Bayern är mycket bättre förberedda inför framtiden. Dom har båda investerat i riktiga juveler och satsar på att få in nya.

Barca har fortfarande en enorm dragningskraft, det är dags och utnyttja denna och värva bra spelare. Det är så jävla tråkigt att vi inte värvade Isco, det var den perfekta ersättaren för Iniesta som är påväg ner.
Barcelona Barca Barca
2014-03-06 22:11
Capitan \(^.^)/ Låna ut Rafinha till bilbao skulle vsra svårt då han inte är baskier eller har baskiska rötter :D
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-06 22:05
Xaviesta

Jag tror nog att Rafinha är medveten om vilka det är han konkurrerar med (annars skulle han lämnat för längesen) samt att han inte kan få en startplats hursomhelst i sin första säsong med Barcelonas A-lag. Det är en sak att vara stjärna i ett mitten/bottenlag i La Liga och en annan att kämpa till sig speltid i FC Barcelonas A-lag. Dessutom tror jag att han är medveten vid att chansen till landslagsspel är större (om inte fastställd) om han lyckas slå sig in i Barcas mittfält. Dessutom tror jag inte Xavi håller lika länge nästa säsong, samt att Iniesta inte blir yngre. Så speltid och chans att visa upp sig tror jag han får gott om. Lägg till att han troligtvis kommer starta nästan alla cup-matcher samt några i CL.

Ett till år i Celta är jag tveksam till då han i nuläget skulle behöva erfarenhet ute i Europa. En utlåning till Bilbao nästa säsong skulle dock inte vara fel, även om jag hellre ser honom i Barca, då han besitter bra kvalitéer och erbjuder oss bredd (vilket vi är i behov av).
Annons: