/spanien/barcelona/forum/5401.aspx/spanien/barcelona/forum/5401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jawwa
2014-03-05 20:33
dm 1982 Absolut det såg jag med, men väljer han att fortsätta spela får han spela med lite hjärta annars får han ta sitt ansvar som kapten och byta ut sig själv tycker man......
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-03-05 20:32
Han är inte frisk, bara att byta ut han ffs!
Barcelona DM1982
2014-03-05 20:30
@jawwa:

Frågan är hur bra han mår, kolla länktips.
Barcelona jawwa
2014-03-05 20:27
Va sysslar messi med? han spelar så sjukt omotiverat, tappar varenda boll seg som sjutton....
Barcelona el Flaco
2014-03-05 20:24
@Gabriel:

Samma här! Har för mig att det var under sommaren 2010 som vi körde alla de Chuck Norris-inspirerade skämten med Gago. GOAT! :p
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-05 20:15
Med Madrid legenden gago vinner Argentina ingenting. Messi borde fokusera mer på Barca och CL. I Barca breddar vi på kanterna för att stretcha bussen så att Messi, Xavi och Iniesta kan komma centralt. Sönderläst taktik. Låt Neymar komma centralt med fart och göra det han är bäst på. Magi!!!!!
Barcelona Brex
2014-03-05 20:15
Lion24 Jag föreslår att du idag ser matchen mellan Chile och Tyskland. Precis som Neymar idag är Alexis mycket bättre i landslaget. Jo varför? Eftersom Barca använder sig av en spelstil och taktik som begränsar spelarna, det är bara att acceptera att även om vi värvade din älskling Reus så skulle han tvungen att begränsa sig i Barca och inte få ut det han får i Dortmund. Det är ett lag som ska göra det istället för en individ jämfört med i Udinese och Santos, eller Brasilien och Chile där båda har/haft helt fria roller. Messi kommer alltid va tvungen att ta plats medan yttrarna kommer va tvungna att agera "breddare". Så länge Messi spelar fotboll är det han som ska va i centrum, få alla bollar och göra vad han vill. Resten kommer förbli i skuggan och så länge det är ett vinnande koncept kommer vi fortsätta så, hellre att vi vinner matcher än att Alexis och Neymar utvecklas till de "Barca-stjärnor" som alla Brasilianare och Chilenare vill. Om vi värvar Vidal kommer precis samma sak hända, han kommer aldrig få en lika stor roll som i Juventus? Han kommer bli extremt begränsad men det betyder inte att han är en dålig fotbollsspelare.
Barcelona NoGo™
2014-03-05 20:09
@Gabriel

Gago startar för Argentina mot Rumänien :P
Barcelona Gabriel
2014-03-05 20:06
Fan vad jag saknar våra Gago-moments här inne.

The good old days!
Barcelona grande jw
2014-03-05 20:06
Ronaldinho the original

Han är inte ens uttagen i truppen trots att dom har en bänk på 12 spelare. Men Argentina tror väl att dom kommer vinna VM med nuvarande försvar som är ett skämt. Lika naiva som när Maradona valde att inte ta ut Zanetti och Cambiasso i förra VM-truppen.
Barcelona Lion24
2014-03-05 20:05
1. Gio Style

Den som menar att Alexis inte krigar och kämpar för laget, han/hon har helt fel. De flesta ser vilken kämpe han är och han är faktiskt effektiv på att vinna boll. Jag har A L D R I G menat något annat när det gäller hans presspel. Statistik är inget som jag någonsin kommer gå efter och jag råder dig att göra samma sak. Som sagt, enligt dig så är Wolfsburg bättre än Chelsea eftersom du just utgår från statistiken BL.A. Det står ju där på whoscored att Wolfsburg har bättre rating än Chelsea. Jag kommer återigen gå in på det jag skrev tidigare: förtroende. När en spelare får ett stort förtroende så kan spelaren tro att han är vad som helst. Han förvandlas nästan till ett djur, han tror på sig själv och med det förtroende tränaren ger så lyckas man allt som oftast. Men den andra spelaren som inte har samma förtroende som sin konkurrent får en känsla av girighet och får press på sig att prestera. Därav så tar man impulsiva beslut som man egentligen inte hade tagit om man hade varit ''klar'' i huvudet. Allt detta är logiskt eller hur? Helt seriöst, du får Alexis låta som om han vore Cesc eller Xavi när det gäller hans öppnande passningar. Detta är något nytt som jag för första gången läser när någon ska hylla/försvara Alexis. Jag har aldrig sagt att han inte har lagt en fin avgörande passning men om han inte hade gjort det, vad hade han varit för fotbollsspelare?

Angående förra säsongen. Säg mig en spelare som var bra förutom Messi, Busi, Valdés, Alba och ibland Iniesta? Ska vi vara helt ärliga så ''sög'' nästan alla våra spelare förra säsongen. Hade det inte varit för dessa spelare som jag nämnde så hade vi inte varit så ''framgångsrika'' som vi var förra året. I ditt inlägg när du svarade Karmal... så gav du en rejäl känga till Pedro för att han var hur dålig som helst medans du inte sa ett ord om Alexis, DÄR fick jag tro att Alexis hade spelat som Busi de senaste säsongerna om man hade gått efter dig! ''Pedro har varit off i 2 år''. Va fan har Alexis varit då?

2. Xaviesta

Jag tycker också att du ibland skriver goda argument, förutom vissa gånger då du vill att folk ska vara positiva istället för negativa när det är du som låter mest bitter. Men hur som helst, jag har åter och åter igen sagt och hyllat hur bra Alexis springer och kämpar, hur bra han är UTAN boll. Om jag någonsin har skrivit att Alexis är dålig på spelet utan boll då slutar jag skriva här. Där har du hyllningen. Sen skriver du ''Jag tror att du egentligen tycker att han är en bra spelare och viktig för Barcelona''. Haha, kul.

Vi har många ''bollkåta'' spelare i vårt lag. Det är NÖDVÄNDIGT att vi har en spelare som bryter mönster. Alla kan inte jaga boll, vi behöver variation i vårt spel. Alla vet detta, det är inget nytt. Du håller inte med om att Alexis är dålig med bollen, inte ens för 5 öre (!). Jag ger dig tips, ladda ner matchen mot Almeria. Den vi spelade för hela (!) 3 dagar sen. Titta på de gångerna Alexis har boll och kommer med full fart i 1mot1 och ska göra sin gubbe. När du har gjort det så tipsar jag dig att kolla vart bollen hamnat. Varför är det så att nästan varje gång Alexis försöker dribbla förbi sin spelare så hamnar bollen antingen vid hörnflaggan eller inkast? Jag vet att vi behöver spelare som inte ska ha så mycket boll men Alexis ska väl ha boll någon gång under match, eller hur? Just när han har bollen så kan han inte komma förbi sin försvarare, eller så gör han något helt sjukt som jag inte trodde nån fotbollsspelare skulle göra eller så passar han hem till Alves. Dessa moment är saker som vi får se varje match. Alexis har aldrig en idé när han har bollen. Aldrig. Han är för impulsiv med boll och trampar allt som oftast på bollen. Och då är han en startspelare för FC Barcelona där spel med boll är den viktigaste aspekten.
Ronaldinho the original
2014-03-05 20:01
Vah? Varför startar inte Mateo musacchio som har vart en av dom bästa mittbackarna den här säsongen i la liga?
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 20:01
Tack JW!
Barcelona grande jw
2014-03-05 19:59
Argentina ställer upp med

Aguero - Messi - Higuain

Mascherano - Di Maria - Gago

Basanta - Rojo - Zabaleta - Fernandez

Romero
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 19:53
Underbart Neymar!!
Ronaldinho the original
2014-03-05 19:53
Såååjaaaa hat trick neymar
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 19:44
Vilket lås på mitten Paulinho och Fernandinho lite mer muskler än Spanien!
Barcelona Bentley King
2014-03-05 19:43
( Xaviesta ) (Barcelona) Man får gåshud när man läser dina inlägg. Så intelligent människa som dig behövs i det här forumet. Keep up the good work :)
Ronaldinho the original
2014-03-05 19:42
Ser ut som fernandinho har fixat till sig en startplats i VM.
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 19:40
Nära nickmål av Ney ju ; )
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 19:38
Andre D har du hela elvan?

Gago passar alltid Messi i landslaget det gillas från mitt håll men det är också det enda!

Startar Kun?
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 19:36
Gör Neymar nickmål så är det ju ett "äkta hattrick" uppdelat på två halvlekar!

Vänsterfot högerfot och ett nickmål tack he he
Barcelona AndreD
2014-03-05 19:36
Haha Gago startar mot Rumänien, spelar han fortfarande fotboll?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-03-05 19:25
Jag vill ha brasse-neymar i Barca!
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 19:24
Jag hoppas ju att Alba ska kunna trycka upp såpass mycket att Neymar kan bomba in i mitten då och då eftersom han är såpass målfarlig.

När Messi kliver ned går ju ofta Alexis in i mitten men jag håller med de måste byta positioner mer och inte heller vara rädda för att kliva hem lite för att komma i fart med bollen.

Vore ju fint med ett tredje mål för Neymar så han kommer hem med gott självförtroende!
Ronaldinho the original
2014-03-05 19:21
Neymar tvåmålsskytt och alves byts in mot Marcelo
Neymar11
2014-03-05 19:18
Neymar 3-0, oj 2 mål vart är dom som är så snabba med att kritisera när man missar 1 läge
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-05 19:07
Lion24 Jag vet inte hur många ggr jag har sett dig i Alexis-diskussioner men det börjar bli rätt tjatigt från din sida då du endast dyker upp när det är kritik han får här i forumet. How convenient.. då håller du genast med folk och poängterar samma saker varje gång, att killen är värdelös "MED" boll och sedan proklamerar du en uppgradering genom att värva Reus. Jag ska försöka förklara en sista gång för dig och jag hoppas att du tar till dig det jag skriver utan att känna att det är påhopp och att du inte bara skummar igenom det snabbt bara för att få säga ditt. Låter bra? Då kör vi, och jag ska fatta mig någorlunda kort men distinkt: Vi har Neymar, Messi, Fabregas, Xavi, Alves och Iniesta, dvs killar som alla kräver oerhört mycket boll i varenda match. Ponera sedan att jag håller med dig om att Alexis är dålig med bollen vid sina fötter (håller inte med dig för fem öre), är det inte bra då att vi har en spelare som är så fantastisk UTAN boll? Som löper ständigt, som skär, öppnar ytor, rör sig i avigare linjer än dom övriga, som vinner tillbaka bollar och hjälper till nåt enormt i defensiven när Alves hamnat för högt upp? Tror du inte Pep, Tito och Tata medvetet vill ha en sådan spelare på vår högerkant när vi spelar med världens mest offensiva högerback i startelvan? Att han sedan smäller in mål efter mål den här säsongen och står för otaliga assist dessutom gör att dina argument för att få bort honom från klubben rasar som ett korthus. Jag tycker att du skriver intelligenta inlägg allt som oftast även om din lägstanivå är väldigt låg ibland, speciellt när du tappar humöret, men det händer oss alla. Du är ingen dum kille direkt men i fallet Alexis är du helt ute och hoppar fallskärm - utan lyckad landning. Jag tror att du egentligen tycker att han är en bra spelare och viktig för Barcelona med sin irrationella spelstil men att du har snackat ner honom så pass länge nu att det känns dumt för dig att backa, speciellt då halva forumet vet vart du står i den frågan. Det behöver inte vara så, men så känns det för mig iaf eftersom dina protester och argument går emot all förnift och logik. Vi behöver helt andra komponenter just nu i vår klubb för att få maskineriet att samverka och för att uppnå den perfektion du så innerligt eftersöker. Men svaret på den frågan är inte en radering av Alexis, utan snarare en addering av andra ingredienser till soppan vi redan rör runt i grytan. Du har blivit alldeles för insnöad i den här frågan och själv har jag dansat med dig runt dina argument tidigare men jag ger nog upp nu tror jag. Jag tycker helt enkelt att det är synd att du inte kan se vilka kvalitéer han besitter för det är en underbar liten lirare vi har på högerkanten som gör sitt livs säsong och förtjänar mer beröm än vad du ger honom. Du kastar bara ris men aldrig rosenblad och därför hade varit kul att se ett långt positivt inlägg från dig om vad du tycker Alexis gör bra för omväxlings skull! Just sayin.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-05 19:04
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Tycker du har rätt där. Spelarna löper inte alls för varandra som de brukade göra. Visst gör våra ytterbackar det, speciellt Adriano försöker ge Neymar så mycket yta som möjligt, men något jag stör mig på, så är det Iniesta som agerar motpol så många gånger och vägrar släppa sin yta centralt till Neymar. Jag älskar Iniesta och han är verkligen den spelaren med det där lilla extra som avgör matchen. Men när han inte gör det, när hans finter och passningar inte går hem och han lyckas inte luckra upp motstånden och formen sviktar, ja då får Tata se till att låta Neymar ta den ytan istället och Don Andres får snällt kliva åt sidan. Vi ska inte göra samma misstag som vi gjorde med Zlatan!
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-05 18:58
Junior Fan vad synd! Det är ont om bra högerbackar. Jag gillar Cuadrado mycket men han är för offensiv lagt.
Annons: