/spanien/barcelona/forum/5391.aspx/spanien/barcelona/forum/5391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-03-05 16:08
Måste säga att jag tycker att Subotic är väldigt bra också. Han brukar städa upp efter Hummels och han begår väldigt få misstag. Tycker att han är en aning underskattad.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 16:02
Lion 24 varför inte förstärka laget med en Tysk i varje lagdel?

Två tyskar i sommar

Ter Stegen och Hummels

året efter Kroos och Reus.Kroos kontrakt går ut 2015 Reus borde ju ha visst intresse av att komma hit!
Barcelona Lion24
2014-03-05 15:58
Angående Alexis. Varför inte uppgradera oss? Nu vet jag att det blir svårt nu i sommar när fokus ska först och främst läggas på försvaret och det med all rätt! Så länge försvarsproblemet kvarstår så vill jag inte ha någon annan. Men återigen, varför inte uppgradera oss? Varför inte ha en spelare som springer smart och mycket, en poängspelare och en spelare som FAKTISKT är bra MED boll!? Jag vill inte ha en Suarez, Hazard eller Aguero för 50 miljoner euro. Jag håller mig till verkligheten och vet att det är för svårt speciellt när vi ska lägga mycket pengar på försvaret ( eller kommer vi göra det, Zubi?). Reus är en perfekt spelare för Barcelona och skulle inte vara dyrare än hälften av dessa 3 jag nämnde.
Barcelona Neymessi
2014-03-05 15:58
Vi har den här säsongen mött Real på hemmaplan, Atletico på bortaplan och City på bortaplan. Tre topplag med en grym offensiv och vi har endast släppt in 1 mål!
Otroligt starkt med tanke på hur sårbara vi är defensivt. Tänk hur bra vi kommer bli med en grym mittback nästa säsong!
Värvar vi David Luiz måste vi per automatik värva ännu en mittback då brassen inte kommer göra Pique bättre. Får Pique däremot en ledare vid sin sida så höjer han sig nämnvärt.
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 15:54
Alltså Zubi måste svettas rejält redan nu

Valdes lämnar- Ter Stegen?
Puyol lämnar- David Luis/Hummels/Inigo Martinez/Mangala/Laporte/
Bojan ingen ersättare behövs
Afellay ingen ersättare behövs
Cuenca ingen ersättare behövs
Oier lämnar- Masip Barca b ersätter?
Pinto kanske lämnar han blir ju snart 39-?
Tello säljs-Deulofeu ersätter
Rafinha flyttas upp och beräknas ta S.Robertos speltid

Dessutom ryktas

Song,Alves,Mascherano,Montoya alla lämna vilka är kvar nästa år då?

Herregud...
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 15:47
Zabaleta är ju också en av Messis bästa polare inget fel i det tänk er Kun och Han i sommar tror Messi skulle gilla det va?

Men att värva en ytterback som är 29 bast jag gillar inte det har fått nog av gamla nyförvärv vi sedan rear bort totalt...det gör vi förvisso med alla men ändå.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-05 15:46
Håller på att kolla matchen mellan Iran och Guinea

De har en mittfältare där som bara glider genom alla. Den afrikanska Iniesta. När han kommer med fart eller börjar axellera ser det ut som att alla står still.
Han heter Ibrahim Traore.

Han sprang nyss från mittfältet genom alla och släppte en raket som genererade fint mål. Jag såg honom i Afrikanska mästerskapen och han blev bästa spelaren i turneringen..

Lägg den spelaren på minnet..
Neymar11
2014-03-05 15:42
Deulofeu Finns ju en bra högerback som jag skulle tänka mig i Barcelona. Zableta, bra defensivt/offensivt, lite mer fysik hade vi fått in och han löper som fan Vi inte hur hans kontraktsituation ser ut men är det möjligt att värva honom så borde vi göra det. Jag vill inte att vi ska stå där med händerna i fickan och se att Montoya är startspelare...
Barcelona Deulofeu
2014-03-05 15:35
Det växer inte bra högerbackar på träd och vi har en egen produkt som visserligen inte är speciellt bra på sista passen men i övrigt är han helt ok.

Han har ju ännu inte varit förstavalet och tänk er själva att vara nummer två efter Alves inte helt lätt.

Någon ny Alves lär vi inte få men jag ser inte gärna att vi försöker värva någon ny högerback se till att få klart med Montoya innan Pep värvar han med!

Barcelona Deulofeu
2014-03-05 15:32
Några önskemål

Att Puyol håller säsongen ut och åtminstone spelar minst 7 matcher så han kommer upp i totalt 600 matcher vilken legend.

Att Valdes vinner zamoran

Att vi redan nu vet att både Valdes och Puyol slutar tror jag är en rejäl fördel för det kommer göra att truppen är på tårna och mittbackarna ser sin chans att ta över platsen tänk er bara Bartra han måste ju kämpa på nu!

Vi har tid på oss att finna ersättare och det är ju något som Zubi verkar behöva...

När det gäller Sanchez

Han målade i el classico
Han har gjort flest förstamål i la liga 8 st
Om man bortser från straffar har han gjort två mål färre än Ronaldo i la liga
Han har även gjort fler assist än Ronaldo

Helt ok om ni frågar mig.

Han är tydligt vårt förstaval när galaelvan tas ut därav har han presterat tror jag.
Barcelona Amo.38
2014-03-05 15:24
Har sagt det tidigare Sanchez har inget i Barcelonas startelva att göra! En perfekt komplement till truppen , om han accepterar att vara mer inhoppare så klagar jag inte! Visst han sliter och springer men man får ut alldeles för lite av honom med tanke på vilka spelare han har runt om sig. Att han oftast ser ut som Bambi på hal is stör mig något oerhört! Han kan liksom inte göra sin gubbe heller så vad har man för nytta av honom egentligen! Pedro är en killer och det är därför jag föredrar honom.
Barcelona Den vise mannen
2014-03-05 15:07
Jag tror Joan Gamper gråter uppe på sitt moln någonstans men samtidigt känner sig så oerhört stolt över att en ett människa som Carles Puyol har verkat i "hans" klubb. Denna Carles Puyol som personifierar allt det FC Barcelona står för.

Tack för allt Puyol!

Kommer att känna evig tacksamhetsskuld till dig för att fått se allt du har bidragit med på och vid sidan av plan.

I länktips hittade jag en bild efter ett "hemma hos reportage" hos Puyol. ;-))
Barcelona BlueRed
2014-03-05 15:07
LeoMessi

Absolut. I nuläget så är Sanchez (tydligt) precis vad vi behöver. När laget inte kan spela som dem gjort tidigare år så är en rakt spelande Sanchez som gör mål precis vad vi behöver. Framförallt i en position längre fram.

Men jag tror fortfarande att i ett väl fungerande, tiki-taka spelande och bollinnehavs-beroende Barca så är han inte optimal. Inte för en plats i startelvan i alla fall. Detta är ju dock som vi båda verkar vara överens om, inte vart laget är i dagsläget.
Barcelona LeoMessi
2014-03-05 15:00
BlueRed (Barcelona) Är det inte bättre då att åtminstone ha en som inte är som alla andra? Så länge han faktiskt producerar poäng, sliter och erbjuder lite annat så är jag väldigt nöjd. En som trots sin längs ändå är ett hot på fasta situationer. Cesc är inte heller en ren tiki-takaspelare. Han är en som gärna chansar och vågar gå på avslut och det klagar vi inte på.
Barcelona BlueRed
2014-03-05 14:51
@Dinho the artist:
R. Kelly är ett fan av att kissa på tjejer. Oftast de yngre generationen, enligt rykten. Därav min kommentar. Som förövrigt inte var mer än ett skämt. Sen så har du såklart helt rätt i att i de större sammanhanget så är topicen inte särskilt relevant. Men om det på något sätt får Ronaldo att tappa lite fokus och spela sämre så är det inget jag tackar nej till. Alltså inte min kommentar utan bilderna på herr Kelly och Ronaldos tös. :P När det gäller Sanchez vs Pedro så är jag mer inne på spåret där Sanchez inte är den bättre för Barca. Jag gillar hans attityd och det faktum att han bidrar med poäng. Men rent spelmässigt så är han i mitt tycke inte formad för Barcelona. Dock i det läge laget befinner sig i nu där Messi inte är i sin topp och Neymar ändå bara gör sin första säsong, så är Sanchez driv och förmåga att göra poäng (assist, mål) väldigt välkomnande. Men i ett perfekt vävt tiki-taka lir så ser jag inte honom som optimal.
Barcelona LeoMessi
2014-03-05 14:40
Varför kan vi inte bara glädjas åt att vi har sanchez och pedro? Speciellt när båda har presterat som dom har gjort den här säsongen. Dom har gjort mål, spelat fram till mål och krigat varenda match? Vill folk ha en spelare som bara kan dribbla eller en spelare som faktiskt gör mål och spelar riktigt bra trots att dom inte kan dribbla? Hur många yttrar har presterat lika mycket som sanchez och pedro har gjort när det kommer till mål? Varför ska vi ens behöva sälja någon av dom? Dom är bra på olika saker, pedro spelar lite rakare och är mer rakt på. Medan sanchez är en bättre target och bättre på att hålla undan motståndare. Jag är iaf mer än nöjd med pedro och sanchez i år.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-05 14:24
Jag vill inte ha Luiz i Barca. Han och Pique kommer inte bli en lyckad kombination. Jag är säker på att Bartra kommer peta en ut av de. Hämta in en Beast, en odjur i form av mangala.
Barcelona Lion24
2014-03-05 14:18
Gio Style

Lugn nu. Statistik säger inte allt. Ska vi gå efter det så säger erkänt duktiga whoscored.com att Wolfsburg är ett bättre lag än Chelsea. Eller att Max Kruse som spelar i Mönchengladbach är en bättre fotbollsspelare än Eden Hazard. Nej, lugn. Vad är den viktigaste grejen en fotbollsspelare som spelar på hög nivå behöver från sin tränare för att prestera? Kunskap? Taktik? Kärlek? Nej. Det viktigaste är f ö r t r o e n d e. Det är klart och tydligt att Tata har större förtroende för Alexis än Pedro. Bevis? Att Alexis har fått nästan spela alla större matcher från start eller har bytts in tidigare än Pedro. Som mot Real Madrid och City. Dessa ''små'' saker är väldigt små för dig, det kanske räknas knappt men för Alexis och Pedro betyder det väldigt mycket för det påverkar deras prestationer. Det är logiskt, när du har ett stort förtroende för tränaren så presterar du bättre.

Jag kommer in på detta ämne som jag har tjatat om och om igen. Alexis Sanchez är en bra spelare UTAN boll men hur bra är han med boll? Du skriver att ''Tello kommer förbi 1/10 gånger i 1 mot 1''. Helt allvarligt, jag vet att Alexis verkar ha en skön personlighet o.s.v. Men hur många gånger kommer Alexis förbi sin gubbe? Oftast när Alexis kommer i hög fart mot sin motståndare, vart hamnar bollen då? Är det inte vid hörnflaggan eller inkast? Men hur som helst, för dig så vann han ändå en hörna, det är ju bra. Du får Alexis låta som Messi när det gäller dribblingar. Alexis har för DÅLIG spelintelligens MED boll för att spela för FC Barcelona. Notera: jag skiljer mellan spel MED och UTAN boll. Detta är taktik och verklighet, inga favoritspelare. Du skriver att Tello tar felbeslut efter felbeslut. Alexis tar klart mindre felbeslut än Tello men blir inte du ibland vansinnig när han från ingenstans skickar upp en höjdboll rakt på Messi som är markerad av 2 spelare och som är helt ensam i mitten? Den fotbollsspelare som tar mest felbeslut i dagens Barcelona efter Tello och Montoya är Alexis. Och då är Tello och Montoya fortfarande färska spelare. Missförstå mig inte nu, Alexis är en bättre fotbollsspelare än Tello.

Ännu en grej, du skrev att Pedro har varit off i 2 år. Gubben, Alexis Sanchez gjorde sitt första ligamål förra säsongen i omgång 26 (!). Så var lugn nu, du får det låta som om Alexis har presterat som Busi sen han kom. Alexis passar utmärkt i Dortmund där det är hög fart och hög press. Alexis är en bra press spelare som springer mycket utan boll men jag vill hellre ha en spelare som kan springa men samtidigt är skicklig och SMART med boll. Som sagt, Alexis passar Dortmund riktigt bra där det finns stora ytor att spela och där alla deras spelare springer oerhört mycket för varandra. Vi i Barcelona behöver inte så mycket spring, vi har nästan alltid bollen. Vi behöver spring när vi ska erövra tillbaks bollen i första pressen annars är det bara att ligga rätt. Folk får det låta som att Barcelona spelar i Premier League när det gäller att springa.
Barcelona koeman92
2014-03-05 14:12
Off topic, men vad vidrigt att se Irina slampa sig på det där sättet! Hur mycket jag än ogillar CR7 måste jag säga att han är värd bättre än en slampa som Irina. Allt har tydligen ett pris men vissa saker (läs förhållanden) borde vara ovärderliga. Men det verkar vissa inte fatta. Nåja, är glad att det inte var Antonella som gjorde det här.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-05 14:06
@Dinho the artist:

Geez, relax. Lite självdistans. Du tar väl inte dessa kommentarer på fullaste allvar? Helt ärligt så upplever jag att Irina är inte är värdig en karaktär som Cristiano Ronaldo. Han må slänga ur sig grodor emellanåt och verka arrogant men han är bland de bästa i världen på det han gör och lever inte på botox-pumpade läppar som Irina gör.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-03-05 14:06
Dinho the artist

Vi hade nog sagt samma sak om din tjej hade blivit intryckt av R Kelly. Hahaha
Barcelona Dinho the artist
2014-03-05 14:02
Dessa kommentarer om Irina är högst irrelevanta men också redigt pinsamma. Kissa på henne? Herregud... Att sedan framställa Ronaldo som homosexuell börjar ju bli ganska gammalt. Har ni ingenting nytt att komma med? Man blir trött.
2014-03-05 14:02
Puyol aka Mr. Double Roulette
Barcelona Barca Barca
2014-03-05 13:52
La liga es blaugrana! "Nej usch" skulle Rosells springpojkar i styrelsen tycka, det måste klubben rösta fram...precis som han tyckte om Cruyffs hederspris. Förvänta dig inte något sådant från en pantad ledning som vårat.
Barcelona LeoMessi
2014-03-05 13:48
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Skulle inte va så glad om r Kelly tryckte sitt paket mot min tjej haha! Skulle Ronaldo dampa loss så har jag full förståelse för det haha
2014-03-05 13:41
@Barclasico:

Tror snarare Ronaldo är arg på Irina för att han inte fick ta nakenfoton tillsammans med R.Kelly.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-03-05 13:34
Tycker att ledningen borde ta sitt förnuft till fånga och pensionera nr 5 för att hylla FC Barcelonas största kapten genom tiderna Carles Puyol.
Barcelona koeman92
2014-03-05 13:08
@Barca King - CP5 Legend:

... Vilket ändå inte lär hända.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-05 12:58
Vilken ledare och Vilken människa. Han ber direkt om att köpa en mittback. Om någon älskar Barca är det Puyol. barcastuff: Zubizarreta (sports director): "Puyol gained the right to decide his future. He told me he want us to sign a new centre back quickly" [catr]"
Osman
2014-03-05 12:16
Denna bilden var också del av kollektionen skall det tilläggas :) Verkar som att triangeldrama mellan Ronaldo, Irina och Kelly är på gång!
Annons: