/spanien/barcelona/forum/5382.aspx/spanien/barcelona/forum/5382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Napao
2014-03-03 01:15
Fc barcelona en mi corazon Jag vet inte hur det funkar med CL biljetterna .
Barcelona Vampíro
2014-03-03 01:08
Cesc has groin discomfort and will have tests at the national team tomorrow. He will probably miss Wednesday's game against Italy. [el pais] Lika bra, låt honom vila från denna onödiga landskamp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Makaveli4life
2014-03-03 00:39
-
Barcelona Makaveli4life
2014-03-03 00:39
@( Xaviesta ):

Håller med dig helt och hållet! Dagens match var helt klart inte säsongens bästa, men jag tycker ändå att vi till helheten sett kontrollerar matchen och får med oss ett 4-1 resultat! känns som att många här är jävligt osäkra på oss och dessutom känner press ifrån andra storlag tex real. Tro på laget ni håller på förfan! eller varför är ni fans? ser hellre att vi gör en sån här match och sakta men säkert når perfektion än att spela yttligare än väldigt bra match och sen dippa igen i nästa match. Kom igen nu visa lite hjärta! vi har fortfarande chansen på alla 3 titlar i år!

Visca el barca!
Barcelona Fc barcelona en mi corazon
2014-03-03 00:32
Tack för svar napao.
Vet du ifall hemsidan kommer att släppa ut matchbiljetter till cl matchen mot city, just nu finns det inga och det står att de släpper några dagar innan då säsongskortinnehavare släpper sina biljetter.
Ifall de inte säljer på hemsidan vet någon var man kan köpa biljett till bra pris med bra platser, just nu hittar jag bra platser fast till väldigt dyra priser.
Barcelona Andreas-
2014-03-03 00:25
Himne del Barcelona:

Ligan har sin charm helt klart. La Liga är den enda liga jag följer i Europa o det finns mycket positivt. Madridderbyt idag var fantastiskt, så mycket motstånd önskade jag både vi o Real kunde få var o varannan vecka både hemma o borta.

Med handen på hjärtat tror jag att varenda culé skriver under på att det var skönare att se Gabi trycka in den från 30-35 m än att se Alexis göra 1-0 mot Almeria i 9e minuten. Det är betydligt skönare att se Real Madrid förlora än att se Barcelona vinna, just för att båda lagen vinner så ofta. Det är bara lite tråkigt att det blivit på det sättet.
Barcelona Andreas-
2014-03-03 00:18
ElTriplete

Man kan väl kalla det en förhoppning, inget jag tror sker inom en snar framtid men jag skulle absolut inte bli förvånad om vi någon gång under vår livstid ser en sådan liga.

Det är seriöst väldigt dåligt för ligan att Camp Nou står halvfylld i en match för att man redan vet vilka som vinner matchen. Det är inte bra i det långa loppet för Barcelona heller.

Nog om det.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-03-03 00:17
Andreas- Du har givetvis en poäng i det du skriver även om jag tycker det är en otäck syn på fotbollen. Jag tror att en europeisk superliga istället skulle kunna ta död på fotbollen. Det är ju just det som är det speciellt med CL. Att lag som inte möts särskilt ofta ställs mot varandra i intressanta dubbelmöten. Om det ställdes mot varandra vecka ut och vecka in skulle mötena inte bli lika speciella längre och precis som allt annat hade det blivit vardag. På sikt hade det bildats ett starkt toppskickt även i den här ligan. Jag har verkligen inget emot CL men anser att även ligaspelet har sin charm. Framförallt när ett mindre lag spelar på hemmaplan mot någon av de stora giganterna och lyckas skrälla på ett sätt som gör att fansen får något att minnas för lång tid framöver. Och då har jag inte ens nämnt derbymatcher när lillebror ställs mot storebror och det står så mycket mer än tre poäng på spel.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-03 00:10
Härlig vinst! Mycket trevlig första halvlek och mer taktisk i andra vilket resulterade i exakt det laget var ute efter. Hur länge har ni följt Barca? Vet ni inte hur vi spelar mot lag som ligger på undre halvan? Dom första 20-25 minuterna av andra halvlek är alltid likadan med kontrollerat bollinnehav och en massa rullande för att sedan höja tempot runt 65-70:e och forcera in mål mot trötta motståndare som kämpar ursinnigt mot både mjölksyran och mot pigga Barca-ben. Hur känner man inte igen detta mönster vid det här laget? Utöver en och annan farlig omställning från Almeria så hade vi full kontroll på matchen i helhet. Det enda jag inte gillade alls idag var baklängesmålet där vi är fullständigt usla i både markeringen som Valdés positionsspel samt Neymars insats matchen igenom som var i särklass sämst på plan av alla 22 spelare. Minns inte senast jag såg en Barcaspelare så fullständigt under isen och det var hans klart sämsta match i Barcatröjan hittills! Men han kommer höja nivån gradvis framöver, det är jag övertygad om. Alexis gjorde en mycket bra match tillsammans med Alves och guldstjärnor även till Xavi, Fabregas och Messi. Vilken jävla frispark! Jag tror att många behöver en paus från det här forumet i några månader, ja kanske till och med i något år. Är man härinne dagligen och dessutom konstant till och från under hela dagen över en lång period blir man till slut alldeles för insnöad. Ohälsosamt, obefogat gnällande precis hela jävla tiden. Varenda dag, varenda match, varenda spelare och varenda insats. Ni är så satans gnälliga så det är skrattretande :) Ta en välbehövd paus från allt detta ett tag, radera SF-appen från telefonen så ni inte kan kolla varannan minut vad andra klagar över härinne, låt själen ta en dusch och kom tillbaka hit efter några veckor/månader med rena tankar och kliv in i hamsterhjulet igen tills nästa gång ni går in i väggen och behöver klaga på allt igen fast det är totalt obefogat. "Vadå obefogat, såg du ens matchen?!" Yes, jag såg matchen, din gnälliga jävel. Ni som såg en massa positivt också utöver en och annan plump ikväll får gärna kliva fram och skriva ett inlägg så jag inte tappar hoppet om mänskligheten, please and thank you.
Barcelona ElTriplete
2014-03-03 00:09
Andreas- Haha, och du tror inte att alla dessa stormatcher också kommer bli uttorkade så småningom om det var en Europeisk superliga? Och vad händer med de små klubbarna då? De får inte kämpa med samma förutsättningar vilket leder till minskat intresse där också. Du drömmer för mycket, glöm en europeisk superliga..
Barcelona Napao
2014-03-03 00:06
Fc barcelona en mi corazonNej bara liga matcher gäller.
Barcelona Fc barcelona en mi corazon
2014-03-03 00:03
Jag tänkte fråga, om man har säsongskort till camp nou gäller det också champions league matcher ?
Tacksam för svar.
Barcelona AndreD
2014-03-03 00:00
@barcastuff: Conceded most Liga goals from corners this season: Barcelona 8 - Malaga 5 - Osasuna 4 - Getafe 4 - Valladolid 4 #fcblive [via misterchip] :)
Barcelona Andreas-
2014-03-02 23:58
@Himne del Barcelona:

Absolut, sanslöst stora matcher varje helg med oviss utgång. Fortsätter fotbollen att gå i den riktning som den gör nu när ett fåtal klubbar i varje land är dem enda som kan utmana om ligatiteln så kommer det någon gång i framtiden att bli en Europaliga.

Kolla bara på publiksiffran idag, under 60k på Camp Nou. Dyra biljetter o en fråga om hur många mål vi vinner med gör att folk väljer att stanna hemma. Säger det igen, mot City kommer det vara inte vara många lediga stolar, om ens någon. Anledning? City kan till skillnad från Almeria ge oss en rejäl jävla match.
Barcelona Sir Alexis
2014-03-02 23:53
orscarsgalan på kanal 9, spekuleras att Pepe är kandidat
2014-03-02 23:52
Andreas-

Du hade på allvar tyckt att det var en bra idé?
Barcelona Andreas-
2014-03-02 23:39
@Himne del Barcelona:

Precis, hade varit så mycket bättre med en liga med Europas toppklubbar istället. Nu blir det mer som ett gäng lite större träningsmatcher inför CL-slutspelet.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-03-02 23:39
Vet ni vad vad vårt problem är? Att vi inte har mittbackar. Vi har inget försvar, den finns inte. De mittbackar vi förfogar över är inte bra. Försvaret eller laget måste överprestera för att vi ska ha solid försvar. Xavi, Busi och Cesc/iniesta måste snitta 11 kilometer per match mot botten lag som almeria och det ska inte behövas att göra varje gång. Alexis och Pedro ska inte springa slalom varje gång. Puyol är gammal, pique vet man inte ens om han blir bättre med en ORDENTLIG mittback bredvid sig. Masken gör sitt bästa.
Barcelona Acrobat
2014-03-02 23:38
Migueli: Det är inte längre "bara en match". Barca gör i dagsläget fler dåliga matcher än bra och då är det någonting som inte stämmer. Man är ju orolig för poängtapp i varje match nuförtiden, oavsett motstånd. Sedan håller jag med om att publiken på Camp Nou är pinsamt tyst. Är det någon man borde bua åt så är det publiken. Det är bättre tryck på en träningsmatch i valfritt land...
2014-03-02 23:36
Andreas-

Om det bara är CL som gäller, varför ska det då spelas 38 omångar i La Liga?Om det stämer vore det väl lika bra att lägga ner allt ligaspel och bara satsa på en europeisk superliga?
Barcelona Andreas-
2014-03-02 23:34
ElTriplete:

Då finns det inget att klaga på idag egentligen, vi tar tre poäng o är egentligen aldrig hotade.
Barcelona Migueli
2014-03-02 23:33
Acrobat Jag förstår vad du menar men det var bara en match. Det är inte rätt att dra slutsatser ifrån bara en match. Jag menar det är svårt för spelarna att motivera sig 100 procentigt inför varje match. Till och med publiken var ju ovanligt omotiverade. Hur förväntar du dig att spelarna ska vara totalt fokuserade när publiken är helt död. Aja det var en bra vinst Bona Nit cules
Barcelona FCB_Messi
2014-03-02 23:33
Asså det är helt sjukt egentligen hur bra Messi är . Killen möter 3-4 försvarare varje match . Han är omringad 8 av 10 gånger när han får bollen . Jag fattar inte hur han kan göra så mycke mål med dom förutsättningarna . Jag har aldrig sett Ronaldo vara omringad så . Tänk om han hade haft samma markering på sig som Messi har ? Jag lovar att han inte ens hade slutat top 10 i skytteligan .
Barcelona ElTriplete
2014-03-02 23:30
Andreas- Okej, vi fattar. Du vill jättegärna ha CL mer än ligan, majoriteten här inne ser ligan som viktigast (inklusive jag). Kan vi lämna det nu??
Barcelona jawwa
2014-03-02 23:29
Håller helt med acrobat, sluta blunda för 4-1, ett tag var det inte långt ifrån 2-2. Faktum är att man som barca supporter inte ska behöva va orolig för poängtapp när nedflyttningshotade almeria är på besök.
Barcelona Amo.38
2014-03-02 23:28
KarmaIsAKaranka Rätt på samtliga punkter! Håller med allt du skriver ..
Barcelona Andreas-
2014-03-02 23:28
Tror ingen klagar på resultatet idag, men nu är vi där igen. Ligatiteln är inte så mycket att hänga i granen för de stora lagen i de stora ligorna. Dem som vill vara bäst i världen måste vinna CL. Ingen förväntade sig att Almeria skulle ta poäng idag, snarare blir man förvånad att dem gör mål. Ingen förväntade sig att Sunderland skulle vinna mot City idag heller, ingen förväntar sig att Schalke skulle kunna störa Bayern ens i 30 minuter igår. Ligan är bara en bonus för de stora lagen i Europa, CL är det som avgör om vår säsong blir ett litet fiasko eller inte. Så är det för de flest riktigt stora lagen ute i Europa.
Barcelona Acrobat
2014-03-02 23:24
Migueli: Återigen... 4-1 är ett bra resultat, men den här matchen var inget styrkebesked, snarare tvärtom! Det går så långsamt att ett gäng pensionärer hade orkat försvara sig mot Barca i 90 minuter. Det är ingen intensitet någonstans. Om detta fortsätter så kommer du dessvärre att få se en förlust med 4-1 snart, det lovar jag! Med det här spelet blir det ingen titel i år. Så enkelt är det.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-02 23:24
Vi tappade ligan ur våra händer i förlusterna mot Valencia och Real Sociedad. Nu kan vi bara hoppas på att Real Madrid tappar 2 poäng och att vi inte torskar på Bernabeu. Det ska väldigt mycket för det med tanke på hur lojt och ineffektivt vi spelar samtidigt som att Real Madrid kan vända en match via ett par individuella prestationer oavsett klockslag. De spelar inte strålande men får med sig de viktiga poängen för att vi har gett dem luft. När vi spelar dåligt straffar det sig i de flesta fall - i synnerhet på bortaplan.

Att vi vinner ligan, CdR eller CL med mittbacksparet Pique/Mascherano och en skadebenägen Puyol/oerfaren Bartra som backup vore ett mirakel. För mig hade det personligen varit en gåta att lyckas vinna titel med det material vi har till förfogande i försvaret.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-03-02 23:22
De kvittar vilket lag vi möter och laget ska kunna bjuda fansen på bra match. Att säga Almeria är " ursäkt " vi ska kunna rulla ut dem bara så där. Laget underskattade Almeria. Messi har inget flyt med sig alls med tur hade Messi gjort 4 mål idag. Puyol gjorde min dag :)
Annons: