/spanien/barcelona/forum/5380.aspx/spanien/barcelona/forum/5380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-06 22:05
Xaviesta

Jag tror nog att Rafinha är medveten om vilka det är han konkurrerar med (annars skulle han lämnat för längesen) samt att han inte kan få en startplats hursomhelst i sin första säsong med Barcelonas A-lag. Det är en sak att vara stjärna i ett mitten/bottenlag i La Liga och en annan att kämpa till sig speltid i FC Barcelonas A-lag. Dessutom tror jag att han är medveten vid att chansen till landslagsspel är större (om inte fastställd) om han lyckas slå sig in i Barcas mittfält. Dessutom tror jag inte Xavi håller lika länge nästa säsong, samt att Iniesta inte blir yngre. Så speltid och chans att visa upp sig tror jag han får gott om. Lägg till att han troligtvis kommer starta nästan alla cup-matcher samt några i CL.

Ett till år i Celta är jag tveksam till då han i nuläget skulle behöva erfarenhet ute i Europa. En utlåning till Bilbao nästa säsong skulle dock inte vara fel, även om jag hellre ser honom i Barca, då han besitter bra kvalitéer och erbjuder oss bredd (vilket vi är i behov av).
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-06 21:45
Capitan \(^.^)/ Klockrent rakt igenom! Instämmer på varenda punkt utom Rafinha där jag är lite kluven. Kommer han nöja sig med bänken? Från rampljuset tillbaks in i det dunkla? Pappan är väldigt mån om sönernas karriärval och jag hoppas att den här sagan slutar lyckligare än Thiagos. Jag tror inte att han accepterar bänken i Barca efter att ha glänst så pass i år. Kanske hade ett extra år i Celta Vigo varit det klokaste alternativet, men den stora frågan är vad Rafinha själv känner. Hoppas att säsongens framgångar inte stigit honom åt huvudet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-03-06 21:28
Gabriel Jo, hade också gärna sett pogba i den rollen, men att Barca ska anpassa sitt spelsätt för att göra det möjligt tror jag aldrig kommer stt ske. Och så länge vi har Fabregas och iniesta borde det kanske inte ske heller. Men på något sätt vill jag se lite förändringar och ha in lite mer fysik i laget.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-06 21:27
1.70-ligan - köp en back, tack Han sa ju iof att minst två spelare skulle köpas. Sammanfattas som minst 2 högst 5.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-06 21:21
Barcelona coach Tata Martino will soon meet with president Bartomeu and sports director Zubizarreta to plan the squad for next season.

Players whose situation will be discussed: Pinto, Mascherano, Alves, Montoya, Song, Sergi Roberto, Tello, Rafinha, Deulofeu, and Bojan. [md]

Av dessa skulle jag vilja se Song, Roberto, Tello och Bojan säljas. Värvningen av Song har jag aldrig förstått, dessutom passar Mascherano bättre in i vårt spelsystem. Att Songs fysik ska vara ett argument till att han ska stanna är obefogat, då han inte utnyttjar fysiken till sin fördel och drar bara på sig frisparkar. I den aspekten tycker jag också att Mascherano är fullt kapabel att erbjuda oss fysik med sin hårda spelstil.

Roberto har inte övertygat alls när han väl fått chansen och inte heller Tello. En utlåning skulle dock inte varit fel för den förstnämnde. Bojan betraktas inte längre som en talang och är inte tillräckligt bra för att spela i vår klubb (även om han är en favorit).

Då återstår Pinto, Deulofeu, Montoya, Alves och Rafinha. Pinto är jag lite osäker på. Han har en underbar personlighet och karisma, men visar en nedåtgående högstanivå.

Deulofeu ska lånas ut ett år till. Han är iofs redo för spel i Barca, men det skulle nog vara bäst för utvecklingen att få kontinuerlig speltid, dock är jag tveksam till att han kommer att få det i Everton.

Montoya har jag inget emot att han lånas ut, då han verkar vara en spelare som behöver spela hela tiden för att prestera på en jämn nivå, det fick vi se i bl.a början av 2014.

Alves tycker jag ska stanna då det inte finns många högerbackar som är så mycket bättre än honom. Dessutom kan ingen här undgå att han lyckats prestera i nästan varje toppmatch vi haft, Atletico 3 matcher (1 assist), Real Madrid (täckte sin kant fantastisk), City (1 mål).

Rafinha är en spelare jag definitivt vill se i vårt mittfält nästa säsong och jag tycker att han är fullgod ersättare till Xavi/Ini/Fabbe. Dessutom kan han användas i anfallet vid behov.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-03-06 21:15
Messi om Puyol, Vi kommer verkligen sakna honom!
Nu har Messi också sagt sitt!
Barcelona Gabriel
2014-03-06 21:12
1.70-ligan - köp en back, tack

Tvekar starkt på att det där stämmer att Real låter Isco gå i ett byte med Pogba. De lär bara punga ut pengarna som krävs för att köpa honom. Vart skulle Pogba ta plats i dagens Barça? Han tar Xavis plats, inte samma roll men han tar platsen som dobble pivote bredvid Busquéts. Det som jag ville Thiago skulle göra.
Barcelona Mikheil
2014-03-06 21:09
Barcelona Neymar N11
2014-03-06 21:09
@barcastuff: Barcelona at this moment plan to sign 4-5 players in the summer. 1 or 2 important players would be sold. [catalunya radio] De kan börja med att värva en back, samma historia varje år där man lovar värva 3-4 spelare men det kommer säkert sluta med att man värvar en målvakt och nån mittfältare som får spela back :).
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-03-06 21:08
Fyfan vad fint skrivet om Puyol, Rekomenderar alla att läsa den! EDIT: Såg precis att någon har redan länkat den sorry!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-06 21:05
1.70-ligan - köp en back, tack Mycket snack och lite verkstad som vanligt gällande allt som rör ett transferfönster från ledningens sida. Med tanke på att det är en VM-sommar kommer många lag att köpa grisen i säcken pga överhype och marknadspriserna lär nå orealistiska höjder på alla som visat så mycket som en stortå i mästerskapet, och det skulle förvåna mig enormt om klubben bestämmer sig för att köra så pass offensivt i fönstret. Dom lär föredra försiktighet som vanligt tyvärr och vi får nöja oss med spelare som vi kanske inte ens tänkt oss från början. Tipsar dig om att byta nick till "2016 NU, tack" för även om det blir en och annan värvning i sommar lär det inte bli dom värvningar fansen drömmer om mest.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-03-06 20:56
Rafinha utsedd till månadens spelare i februari!
2014-03-06 20:50
Gabriel Vart skulle pogba ha plats i Barca? Dessutom verkar ju real byta bort din andre favorit, isco, mot honom. Det hade retat upp mig om något
2014-03-06 20:45
@barcastuff: Barcelona at this moment plan to sign 4-5 players in the summer. 1 or 2 important players would be sold. [catalunya radio] Sa inte Bartomeu igår att två spelare är det mest troliga? Iofs, att sägs nu att man ska köpa tex en forskare vore kanske inte så smart eller schysst mot de anfallare vi har idag. Det vore lite som att annonsera om uppsägningar på ett företag
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-03-06 20:44
Rekommenderas väldigt starkt. Intressant artikel om Carles Puyol
Barcelona Gabriel
2014-03-06 20:23
Real Madrids beslut att värva Zidane som assisterande coach kan stå oss dyrt. Zizou sa för några år sen att våran Barça era var mycket bättre än det "Galacticos" som han ingick i, samtidigt som han hyllade vår trio av Xavi - Iniesta - Messi och sa att det är sånna spelare Real Madrid behöver få till sig i framtiden för att kunna bli nr 1 igen.

Det första han gjorde var att övertyga en Isco, som i princip var klar för City att gå till Real Madrid istället genom att ringa honom. Nu försöker han göra samma sak med Pogba. Och detta är TVÅ spelare som älskat Barça sedan barnsben, två spelare som har potentialen att erövra fotbollsvärlden i flera år framåt.

Vad gör våran klubb. Inte ett skit förutom att titta och kolla på SAMTIDIGT som de låter Thiago försvinna, den enda mittfältaren i världen tillsammans med Götze som har liknande potential som Isco och Pogba.

Real Madrid tror jag inte släpper Isco, men jag tror att de kommer att köpa Pogba. Då står dem med Isco och Pogba och Bayern står med Götze och Thiago medans vi förlitar oss på Xavi och Iniesta som knappast blir yngre, och ja, Fabregas och Roberto.

Jag lägger mig under en sten snart. Kan dom snälla inse allvaret och göra något åt det här. Det får INTE ske att Pogba går till Real Madrid!
Barcelona Gabriel
2014-03-06 20:09
Jag har noll förtroende för den här ledningen. Det lär sluta med att Barça värvar David Luiz för 40M€ och resterande pengarna går på Ter Stegen och Reina medans Madrid värvar Pogba. Jippi! För varje säsong som går blir vårat lag bara som och sämre pga att ledningen vägrar köpa nytt blod till laget med unga, talangfulla och hungriga spelare. Istället köper alla andra klubbar upp konkurrensen. Klubbar som City, Psg, Real Madrid, Chelsea och Bayern. Köper Real Madrid Pogba blir jag vansinnig! Vi skulle aldrig ha tappat Thiago, vi skulle aldrig ha låtit Real värva Isco och vi skulle ha köpt minst 2 mittbackar för längesen. Vi kommer inte göra jack shit i sommar. Tröttnat på skiten!
Barcelona Baronen
2014-03-06 19:47
Jag tror Messi snittar 6-7 km per match.
Barcelona Krabban94
2014-03-06 19:29
Angående våran Messi, vill inte sälja honom heller men fortsätter han att gå på planen så får man gärna bänka honom mot en spelare somförsöker hela tiden! Alexis-Neymar-Pedro hade det blivit för min del i så fall! Det är en av få saker somjag beundrar CR för och det är så simpelt att om han gjort 7mål i en match så försöker han göra fler och brinner verkligen för det! Det är det som gör honom så bra och som håller honom vid liv! För er som kollade Schalke matchen t.ex. Han slutar aldrig!

Det är sånt Messi borde skärpa sig med, 4guldbollar betyder inte att man kan gå på planen, nu har det dessutom gått 3mån efter hans comeback. Jag vill se den gamla Messi som gav honom dessa guldbollar. Jag vill se honom kämpa för laget i försvaret mer än han gör nu!

Någon som vet hur många kilometer han snittar per match? Hade gissat på 7-8kanske...

Jag säger inte att jag tycker CR är bättre eller nåt det jag säger är det jag tycker att Messi saknar!
Grande Puyol!
2014-03-06 19:27
För nyhetssajten AS så fick Carlo Ancelotti frågan om vem som kommer att bli VM bäste spelare och sa:

- Lionel Messi

---------

Undrar vad Ronaldo har att säga om detta? :)
Barcelona LeoMessi
2014-03-06 19:19
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Ganska efterblivet att säga hur mycket men kan spendera och sen säga vilka spelare vi vill ha. Känns som att Barca aldrig köper riktigt lovande spelare som i princip säger "KÖP MIG! JAG VILL SPELA HOS ER OCH TRANSFERSUMMAN ÄR LÅG" Eller så är det bara en jävligt grym taktik när dom egentligen inte vill värva för då kan dom ursäkta sig genom att påstå att lag kräver för mycket pengar.
Barcelona Neymessi
2014-03-06 19:14
"When we were knocked out of the World Cup he was the one who cried the most. Tell that to the idiots who said he didn't play for the shirt. I was in a room and you could hear Messi crying, only Messi. Thats something I will never forget in my life"- Maradona

Messi är nog extremt fokuserad på VM nu och som det redan har nämnts lär det vara en av anledningarna till varför han inte tar ut sig i onödan. Klart att det är irriterande att han inte ger allt på plan men efter en sån skada förstår jag att en viss oro spökar.
Barcelona Rambla~
2014-03-06 18:50
Jag kan tycka det lite pinsamt att en skitklubb som City ens tror sig kunna värva och ens locka en spelare som Messi.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-06 18:49
Precis en match mot Almeria på CN klart att Messi inte överdriver när ett VM stundar. Cl matcher däremot är en annan sak.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-06 18:38
Balanta (Plate): "Didn't hear anything from Barça, so I can't say anything. I just keep on working hard. Joining Barça would be a blessing."

Så skön personlighet.
Jeffson
2014-03-06 18:18
Låt oss säga 10.7 miljarder och Messi ska fortfarande ingenstans. Messi är ett fenomen, av många fans, experter och professionella så är han den bästa spelaren genom tiderna. Killen har spelat för oss i hela sin pro-karriär och har sagt att han vill fortsätta med det tills han lägger av. Detta kan inga pengar ersätta. Visst, jag kan hålla med om att ingen spelare är större än klubben och om han skulle börja bitcha som tex Rooney så ska han säljas. Men grabben har förklarat sin kärlek och tacksamhet till Barcelona hela vägen (och därmed inte gör sig större än klubben). Sen vet jag också att han kan se loj och ointresserad ut ibland. Men även i de matcherna kan han vara en av de bättre på planen, vilket säger en hel del om hur sjuk han är. Och så länge han ändå presterar som han gör sett över en säsong så skiter jag ärligt talat i om han ser loj ut, så länge han inte går ner sig i kvalité likt Pique och plötsligt ser ut som en "vanlig" spelare. Men jag tror att mycket i hans huvud handlar om VM just nu. Han vill motbevisa alla som säger att han inte har presterat ännu i VM genom att föra sitt land till ett guld. Det sista han vill är att åka på en skada och missa den chansen. Den försiktigheten att inte skada sig tror jag är den största anledningen till att han ibland ser loj ut. Men 1,7 miljarder? Bitch please...
Barcelona Barcelonistas
2014-03-06 18:12
1,7 miljarder för Messi? Ge mig 3-4 miljarder sen kan vi snacka o inte ens dom pengarna lockar mig. Så bra är Messi.
Barcelona Diar Shekha
2014-03-06 17:59
Carles Puyol.... Ja, vad ska man säga egentligen?

2004 blev man Cule efter att ha blivit förälskad i en viss magiker från Brasilien vid namn Ronaldinho och med tiden så kom det fram även nya idoler i Klubben efter Ronaldinho. Puyol var en av de som jag fastnade rätt fort för! Jag älskade vårt mittlås på den tiden med Marquez och Puyol. Marquez stod för elegansen med sina sexiga krossbollar & sina härliga brytningar samtidigt som Puyol stod för Hjärtat och ledaregenskaper. Vår kära Kapten var helt sagolik då, det var ren njutning att se honom. Han gav alltid hundra 110%, gjorde sällan en dålig match, var alltid framme & hjälpte till när något oväsen uppstod på plan, dessutom en Katalan i hela Själen och han föddes helt enkelt som en ledare. Under de här tio åren har jag aldrig sett Puyol säga ett negativt ord om klubben, jag har inte sett honom bråka med en enda motståndare och jag har heller inte sett honom någon gång där han tänkt på sig själv före klubben.

Både Franco Baresei och Paolo Maldini har hyllat Puyol de senaste dagarna, det säger väl ganska mycket om honom när han får beröm av historiens kanske bästa och näst bästa mittbackar. Även spelare som Ronaldo Fenomeno och Thierry Henry har öst beröm för honom. Så det är knappast bara vi Cules som ser Puyol's storhet eller att vi är de enda som tycker att han är en av de absolut största.

Under tio år har jag sett Puyol,Xavi,Valdes,Iniesta och Messi i varje säsong och de har varit kärnan i laget. Det känns väldigt konstigt att tänka sig FC Barcelona utan Puyol & Valdes nästa år och även i framtiden. Det är många frågetecken som snurrar runt i mitt huvud och som i princip är omöjliga att svara på i nuläget. Vem kommer bära Barcelona nästa decennium? Vem kommer vakta målet nästa decennium? Vet dagens generation vad det innebär att representera Katalonien och Fc Barcelona?

När jag ser rubriken("Officiellt: Puyol lämnar Barcelona") till höger så får jag nästan ont i Hjärtat och det är en rubrik som jag aldrig tänkt på eller velat ens tänka på överhuvudtaget i ett decennium. Titlar kommer och går men det finns bara en Carles Puyol och man blir nästan gråtfärdig när man inser att han är borta om tre månader.... Jag har stött på många motgångar i livet, tex hela 2013 var ett helvete för mig då jag hade tre operationer och det här med Puyol's avgång är definitivt en stor förlust. Tyvärr sånt är livet och allt har sitt slut.

Sen måste man även ge känga åt dessa clowner i styrelsen. Jag har läst en hel del på twitter där många säger att Puyol påskyndat många av sina skador de senaste åren för att klubben inte har haft någon mittback som ersättare och det har självklart resulterat i mer smärta och mer skador. Det kan mycket väl stämma då Puyol var inne på mycket skador på sin presskonferens i veckan. Den här förbannade uteblivna mittbacken håller på och ger oss cancer snart....

Well, jag önskar Carles Puyol all lycka i framtiden och hoppas att han får ett jobb i La Masia så han kan lära ut lite hyfs till dagens bortskämda ungar. Det har varit en ära att ha honom i klubben och jag hoppas att han får en värdig avslutning. Grande EL Capitano!!!!

Jag avslutar med ett citat från Ludovic Giuly:
Det finns situationer där vi inte skulle våga använda fötterna samtidigt som Carles Puyol hade gå in med Huvudet istället.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-06 17:50
Att Sälja Messi är som att sälja sin Bugatti för en nissan Micra. Messi drar enorm uppmärksamhet till Barca och en sådan spelare säljer man inte. Messi vill stanna och förklarat sin enorma kärlek tusentals gånger och behöver inte göra om det. Barca vill att Messi ska avsluta sin karriär i klubben och det vill fansen också.

Barca + Messi - still a better love story then twillight.
Barcelona B-Guden
2014-03-06 17:38
Vart kan man läsa hur många mål spelare har gjort totalt i sin karriär i klubb och landslag ?
Annons: