/spanien/barcelona/forum/5378.aspx/spanien/barcelona/forum/5378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-05 02:36
@LaPulgaNr1 * Tata Martino:

Väldigt taget ur sin kontext. Sade att Sanchez inte gör något märkvärdigt som varken Tello eller övriga yttrar inte hade kunnat göra i laget. Nämn gärna något utöver chippen på Camp Nou i höstas. Det räcker med en enda sak. En bara. Komigen. Visa mig. Du verkar ju besitta en enorm fotbollskunskap.

Dessutom säljer jag gärna Sanchez före Tello. Varför? Mer pengar i kassan + Sanchez är överflödig. Vi har Pedro. En mycket bättre fotbollsspelare. Det är givet om man har följt Pedro sedan han blev uppflyttad av Pep. Odiskutabelt. End of discussion.

Bona nit.
2014-03-05 02:30
Soffpotatisar ni som påstår att Alexis Sanchez kämpar och att han kämpar mer än andra i laget. Det är så ni får det att verka. Ge mig gärna en video på allt detta kämpande. "Lejonet" Sanchez med lungor som en gepard hahaha! Jag hade också kämpat med 1 miljon på kontot i veckan. Eller egentligen hade det räckt med ett hjärta för klubben och fotbollen.

Nej, att Alexis kämpar är en MYT skapad av våra egna supportrar. Luis Suarez. Där är en spelare som kämpar. En spelare som ställer sig bakom boll och inte fäller motståndare lika klantigt som Sanchez när han jagar boll. Följ lite annan fotboll återigen. Andra ligor. Andra lag. Andra spelare. En del hemmablinda personer här upptäcker jag. Följ Real Madrid. Jag är Barca-supporter men följer gärna våra motståndare med rivaliteten åt sidan och fokus på det fotbollsmässiga. Di Maria. Där har ni ännu en spelare som sliter, pressar och gör det intelligent dessutom. Han vore en våt dröm för vår klubb i dagsläget. Det ligger verkligen något i det Ancelotti sa om Di Maria under försäsongen. Att han valde att stanna kvar för att kämpa sin plats och att Özil inte gjorde det. Vilken spelare är hetare idag? Di Maria naturligtvis. Väldigt mycket går genom Di Maria och han hamnar ofta i Cristiano's skugga.

Dessutom har jag aldrig sagt att Tello är bättre än Sanchez och att vi ska behålla honom framför Sanchez. Sluta sätt ord i min mun och ta av hatglasögonen. Jag sade: Sanchez gör inget extraordinärt som Pedro, Afellay eller Tello inte hade kunnat göra spelmässigt: löpningar, väggpass, effektivitet, försvarsspel osv. Pedro ÄR bättre än Sanchez (fakta) och varken Tello eller Afellay har fått spela tillräckligt med minuter för att visa att de också har kvaliteter. Tello har ca 80 spelade matcher i A-truppen men ungefär 50-60 av dessa är bara inhopp i slutminuterna. Hans utveckling har hämmats tyvärr. Han besitter en enorm snabbhet och har stått för flertalet briljanta inspel. Senaste halvåret har han hamnat helt under isen och då är det inte märkligt att hans självförtroende gått åt helvete. Sanchez däremot får spela regelbundet och visar ingen utveckling över huvud taget i det spelmässiga. Visst, ni kommer vifta med hans målstatistik (ännu en gång) men det är ingen som pratar om Alexis och hans målstatistik. Pedro har gjort ungefär lika många mål trots mindre speltid och betydligt färre chanser.

Men när ni ändå insisterar så säljer jag gärna Sanchez före Tello i dagsläget. Främst för att han är överhypad och för att vi kan pengar i kassan till skillnad från Tello. Tello som varken kostade klubben något eller slukar lönepengar. Tello som man ändå inte har några förväntningar på. Pedro kan ersätta Sanchez alla dagar i veckan i startelvan.

Neymar Messi Pedro. Tack och hej.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-05 02:17
Kan inte sova o vad gör jag? In på youtube och skriver Ronaldinho! Den legenden asså! Hur han gång på gång skickar upp ramos på läktarn 0-3 vinsten mot real! Så skönt att publiken på bernano applåderar honom! Han tvingar dom! Sen så Messis mål mot real 2011! Solo målet! Jag kan se om den en miljon gånger! Han får alla madrid spelarna se ut som färskingar! Han flyger förbi dom ( la Pulga) ingen chans att råttan ramos eller sköldpaddan bepe eller krullbollen marchelo tar honom! Så underbart!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-05 01:45
Element of surprise haha, ingen såg två helikoptrar i rad komma från Puyols offensivt gudabenådade (nåja) fötter! Från ingenstans liksom :) Med det klippet sätter jag punkt tills Puyis avskedskonferens om 3 månader. Goder natt.
Barcelona ElTriplete
2014-03-05 01:17
3 grejer jag aldrig kommer glömma från vår käre Puyol. 1. Real Madrid 2009 hemmaplan, 3 viktiga brytningar, vann matchen åt oss. 2. Real Madrid 2011, CL-semifinal han kommer in efter skada och startar, gör klockren insats. 3. När han gav Abidal CL-pokalen respektive ligatiteln tillsammans med Vilanova. Vi älskar dig Puyi! För alltid!
Barcelona Riiio!!
2014-03-05 01:12
Man vill inte men man måste inse att spelare som varit i klubben länge så som Puyol, Xavi, Valdes, ja även Alves kommer lämna klubben inom kort. Det viktiga i detta är att ha spelare som på något sätt kommer brinna för klubben så som dessa har gjort. Och när jag tänker på spelare vi har i truppen så som Iniesta, Messi, Alba, Busquets, Fabregas, Bartra mf som oftast spelar med ett stort hjärta så känns det genast bättre. Av dessa spelare som ryktas in under somaren hoppas jag verkligen att man tar in minst 2st krigare som kommer springa häcken av sig för klubben. För det är just det som redan saknas i truppen och som kommer saknas ännu mer när Valdes och Puyol försvinner. Jobbig dag på alla sätt och vis men det känns bra att spelare som Puyol och främst Xavi verkligen ALDRIG kommer släppa FC Barcelona ur sina liv och att vi på ett eller annat sätt kommer se dom vid plan igen :-) Grande Puyol!!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-05 01:04
KarmaIsAKaranka Hahahaha! Tello före Alexis! Det var färskt sagt.
Barcelona Gabriel
2014-03-05 00:56
Behålla Tello före Alexis? Nej, loggar ut igen.
Barcelona BarcaLaliga
2014-03-05 00:47
Usch, Usch, denna dagen kommer man aldrig att glömma.
Skiter i om någon skriver i att jag är tönt men det gör inget för mig.
Sitter just nu och försöker hålla tårarna borta, men det kommer bara fler och fler ju mer jag tänker på det.

Vet inte hur jag ska förklara hur jag känner just men det är verkligen hemskt att se en sådan gentleman tvingas meddela att han inte orkar längre, en genleman på alla sätt och vis och alla, jag menar ALLA bör ta efter denna sympatiska man. På alla sätt och vis hur han uppför sig och hans tolkningar om hur man ska uppföra sig är det finaste som finns, tänker just nu på när Dongou gjorde mål i cupen och denna mittbacks general var så glad för Dongous skull. När ungdomsspelare tränar med A-laget är det en självklarhet för vår kapten att ta hand om dom som bara han kan göra. Denna man har alltid gett och kommer alltid ge allt han kan i varje dag varje minut varje sekund.

Mina minnen från denna legend är tyvärr inte från början av hans karriär eftersom jag är för ung. Men när Sverige spelade mot Spanien på Råsunda och vann med 2-0 så såg jag vår kapten för första gången. Aldrig kommer jag glömma kämpaglöden. Sedan finns ju allt där emellan men orkar inte mer.

Ändå har han inte spelat sin sista match så kommer troligtvis bryta ihop när det händer, men funderar nu ännu mer på att åka ner till sista ligamatchen mot Aletico för att vara med vid avskedet, får se om jag orkar det.

Har inte skrivit dennes namn någon gång för orkar inte mer tårar men det behövs naturligtvis inte.

Visca Capitá!

Bona nit.

Barcelona Neymar N11
2014-03-05 00:32
Puyol at Barcelona: 15 seasons, 593 games, 369W 128D 96L, 18 goals, 111 yellow cards, 3 red cards, 21 trophies #fcblive [via #barcastat]
Barcelona Vampíro
2014-03-05 00:19
Bartomeu (president): "There will be at least two transfers this summer. A goalkeeper and a centre back." [esport3] Shut the F up bara, förra sommaren lovade de att det skulle ansluta 4-5 spelare men inget hände. Vi har alla insett att dessa gubbar är totalt inkompetenta vilket är jävligt frustrerande, det som gör det hela ännu värre är att de aldrig slutar snacka. Tomma löften radas upp efter varandra, håll käften och jobba istället!
Barcelona Gio Style
2014-03-05 00:08
Idag är det dock inte tid för hat utan tid för kärlek.
Carles Puyol du kommer förevigt att vara saknad.
Tack för alla härliga stunder och för allt du gett klubben.

Haft en hetsig diskussion på twitter med okunnigt folk som inte sett Puyols storhet och kallade honom för en "fuskförsvarare" som inte är något vidare egentligen utan levde på lagets höga bollinnehav.
Vissa människor alltså.

Gracias por todo Capitan!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-05 00:07
@Heywood Jablome - Andrés:
Man får inte se det så mycket i klippet men jag kommer ihåg hans krossbollar. Den tiden kände man att man verkligen hade ersatt Rafa M, tyvärr höll det inte så länge =( EDit: jo det får man, 2:30 in i klippet är det några stycken:)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-03-05 00:03
Nu mer än någonsin behöver vi Piqué. Den Piqué han var mellan 2009-2011.
Barcelona Gio Style
2014-03-04 23:58
KArmalsAKaranka
Grattis till det mest färgade inlägget i världshistorien.
Mer färgad än vad en chilenare skulle lyckas åstadkomma med i försök om att hypa Alexis.
Tror du att forumet är fyllt av chilenare? Tello göra samma jobb?
Affelay göra samma jobb? Pep är inkompetent eller? Tito och Tata med?

Alexis kämpar inte? Alltså det är fan årets skämtinlägg skrivet av dig, ta av dig dem hatiska glasögonen.
Usel text rakt av.
Barcelona Sentuary
2014-03-04 23:52
@KarmaIsAKaranka:

Fyfan.. Kan inte tänka mig Barcelona utan Puyol, det finns inte. Hans tröja ska köpas och ramas in så snabbt som möjligt, Grande Puyol!!!
Barcelona Blaugrana91
2014-03-04 23:48
KarmaIsAKaranka Haha behålla Tello och sälja Sanchez? Ge dig. Tello ska ut ur klubben så fort övergångsfönstret öppnas.
2014-03-04 23:44
Hyllningsvideo från den officiella hemsidan. Märkligt att ingen har lagt upp den. Titta och njut. Här får ni lite näsdukar. #GráciesPuyol
2014-03-04 23:15
@koeman92:
Kämpar och ger allt!? Va!? Va!? Luis Suarez är en fotbollsspelare som får bära den titeln - INTE Alexis Sanchez. Börja kolla på lite andra matcher än bara FC Barcelonas. Kolla också på lite äldre matcher. Eto'o, Messi, Pedro och Henry har alla fyra kämpat mer, sprungit, pressat mer än vad Alexis Sanchez har gjort. Började ni kolla på FC Barcelona när Alexis anslöt eller? :S I princip 90 % av Alexis' mål är serveringar från lagkamrater. Extremt sällsynta fall där Alexis tar sig förbi sin motståndare och gör mål ELLER spelar väggpass och gör mål. Nej, han får bollen i munnen av Messi & Co och lyckas göra mål på 1 av 4 hundraprocentiga chanser. Han har dessutom bara gjort 44 mål på 125 matcher vilket knappast är imponerande med tanke på vilken talang han har runtomkring sig i laget. De mål som imponerat av Alexis är målet på Bernabeu och chippen på Camp Nou. Annars bidrar han med INGEN dimension i spelet som Tello, Pedro eller Afellay inte skulle kunna klara av. Jag är ledsen att krossa dina drömmar men Alexis Sanchez är en ganska överhypad fotbollsspelare och håller inte måttet då hans fotbollshjärna brister i allt för många avgörande lägen. Ett exempel är när vi kunde punkterat matchen mot Valencia när vi hade 1-0-ledning. Alexis fick i princip öppet mål och sköt bollen i burgaveln. Ju snabbare vi inser att han inte duger det desto mer gynnas klubben. Jag ser aldrig Messi springa efter och krama om Alexis eller ge tummen upp som han gjorde med sina tidigare kompanjoner i anfallet. Det är snarare Messi som tar sig för näsan varje gång Alexis sviker honom efter ett enormt förarbete. Glöm inte att Alexis är inne på sin tredje säsong, får regelbundet med speltid (trots halvdana insatser) och ändå har han problem att anpassa sig. Räkna mål ni. Jag är inte alls imponerad av hans statistik då det är det MINSTA jag kräver av en spelare i hans position. Han SKA snitta 25 mål per säsong i FC Barcelona. Hade Sanchez varit så fantastisk som ni påstår så hade han fått erkännandet. Men han har inte fått erkännandet. Kanske bland chilenare då landsmän alltid brukar hylla sin egna lite extra. Pedro har gjort en hel del historiska insatser i klubben med och utan mål. Han kommer alltid rankas högre i FC Barcelona och är till skillnad från Sanchez mer oberäknelig, tvåfotad och mindre statisk. Hans spelförståelse är hästlängder för Alexis' och det har Pedro visat med jämna mellanrum. Pedro visar mer hunger än Alexis trots att han har vunnit fler titlar. Betydligt fler titlar. Hur kommer det sig? Står det mellan Alexis och Pedro väljer jag Pedro alla dagar i veckan. Alexis är överflödig i dagsläget när vi har Neymar och Tello har de facto imponerat men blivit hämmad av Alexis närvaro i truppen. Tello var strålande de matcher han fick spela säsongen 2012/2013 och var utvecklade utmärkt spelförståelse med Messi. Deal with it. Alexis duger inte och jag vill inte se honom i klubben efter sommaren om han nu inte tar oss till 3 titlar på egen hand ... vilket aldrig kommer hända.
Barcelona petersays
2014-03-04 23:15
Ordlös och mållös inför Puyols besked. Nu är dom inte många kvar, de som för nästan tio år sedan fick mig att börja älska Barcelona. Visst, det kommer nya spelare, men inga kan riktigt ta deras platser - och det är jäkligt tråkigt att behöva inse att det aldrig riktigt blir som förr.
Barcelona LeoMessi
2014-03-04 23:10
@DM1982:

Hans dribblingar blir ineffektiva eftersom att han ska försöka dribbla för många på en och samma gång. Låt oss säga att han dribblar bort 2 spelare och nu kan han passa en medspelare och på så vis friställa honom, men han väljer nästan alltid att försöka dribbla två till och göra mål själv.
Barcelona LeoMessi
2014-03-04 23:09
Deulofeu

Var det inte han själv som valde everton och PL? Har för mig att barcelona ville låna ut honom till något lag i spanien.

Rafinha är inte enbart bättre endast pga att han har fått mer speltid. Han har alltid varit mer mogen och bättre på att ta beslut än deulofeu.

Känns som att Deulofeu har mycket talang men att han inte riktigt vet hur han ska utnyttja det.
Barcelona burrow
2014-03-04 23:02
Nummer 5 borde låsas in och vänta på Puyols son.
Neymar11
2014-03-04 22:50
Mäktigt av pique, kanske dax att ge honom nr5 så att han inser vad det betyder att spela fotboll för Barcelona. Och att inser att han måste ändra inställning och visa hjärta Tror nog fan det hade gett honom motivation!
Barcelona NoGo™
2014-03-04 22:43
Pique skrev detta på Twitter för några minuter sen.
Barcelona koeman92
2014-03-04 22:33
Någon som har länk till matchen Zidane, Ronaldo & friends vs BSC boys?
Barcelona DM1982
2014-03-04 22:28
@LeoMessi:

Tänkte på samma sak, killen var faktiskt genomusel idag. Han kom aldrig förbi några försvarare, han tog ofta fel beslut och knappt en passning lyckades han få fram. Över lag en dålig match för honom.

Däremot så har det sett bra ut när han spelar med Everton så man ska inte räkna ut honom ännu. Men tyvärr är det så att jag inte har blivit imponerad av hans spel och kan inte riktigt förstå vad han ska göra i Barcelona, känns inte som om killen har en framtid där.
Neymar11
2014-03-04 22:27
Du kan ju tänka dig hur reaktionerna hade blivit. När puyol är kapten för la roja med katalanska flaggan runt armen
Barcelona Deulofeu
2014-03-04 22:27
LeoMessi hur stort tror du hans självförtroende är efter att ha spelat 600 minuter i Everton?

En klart felaktig utlåning kolla på Rafinha istället!

Hur kan man skicka en valp till Pl som dessutom ska konkurrera med tex Pedro samt Alexis på högerkanten?

Jag räknar med att det är så gott som låst till vänsrer då Neymar snart måste börja leverera på allvar.

Ja i denna u-21 match var det väl mest vår mittback från b-laget som imponerat mest för oss och Isco såklart i matchen!
Barcelona LeoMessi
2014-03-04 22:25
Neymar11 (Barcelona) Mycket möjligt att det är så. Okej om casillas faktiskt hade samma ledaregenskaper som Puyol, då hade jag förstått eftersom han har spelat där längre.
Annons: