/spanien/barcelona/forum/5374.aspx/spanien/barcelona/forum/5374.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-09 00:17
Rambla~

Indeed, håller med dig till hundra. Angående om Messi - diskussion.

Handen på hjärtat jag måste vara ärlig och erkänna att när folk drar upp diskussionen om *att när Messi kom tillbaka börjar vi spela dåligt* brukar jag duka som många andra här inne för att ingen av oss tror på att en spelare av den kalibern bara en dag sjunker så lågt i sin spelstil.

Jag önskar att problemet var bara Messi, då kunde man fixa på nåt sätt (sälja honom är bara dumt) men när många spelare har spelat så dåligt, var ska man börja?. Vi ser ju själva att problemet inte är bara Messi.

Problemet finns från högsta hönsen till spelarna på planen.
Var är motivation?? Vem är ledaren på omklädningsrummet?? Vi ser själva på planen att de inte krigar för varandra..
Barcelona Rambla~
2014-03-09 00:13
Corro Cnorro

Jag är nyfiken på att läsa om din "utvärdering". Då menar jag allvar alltså. Det hade varit intressant att få veta vad för teorier/sanningar du har om vad som håller på och sker högre upp i klubben. Det är verkligen intressanta spörsmål. Det är sådant vi borde sitta och diskutera här, inte hela tiden detta att kasta alla spelare, sälj den och den bla bla. Väldigt uttjatat nu.
Barcelona Rambla~
2014-03-09 00:09
grande jw

Du har rätt, vilket jag också medgav. Det går inte att dra alla över en kam. Jag håller med. Fast faktum kvarstår, de senaste 10-15 åren har det sett ut så här inom den innersta kretsen runt Boixos. De som bestämmer, de alla fruktar och lyder blint.

Varför inte istället glädjas över riktiga fans som Almogavers Penya? Där har du passionerade fans som försöker väcka Camp Nou, även om det verkar vara mission impossible.
Barcelona Rambla~
2014-03-09 00:06
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag är också förbannad som fan. Fast vad hjälper det att hela tiden gnälla på Messi som inte springer, Busquets som felpassar, Alves som inte kan slå ett inlägg osv. Det är spelare som vi vet kan leverera när allt är på topp, när laget fungerar, när allt runtomkring fungerar.

Istället borde vi fokusera på varför det ser ut som detr gör? Något måste ju ha hänt under säsongen, eller? Du minns vilken underbar fotboll de spelade när Messi var skadad. Speciellt på slutet precis innan uppehållet. Vad fan hände sen?
Barcelona grande jw
2014-03-09 00:05
Rambla~ Det jag syftade på är att man inte kan dra alla inom Boixos Nois över en kam. Vissa är säkerligen nazister men det finns andra som inte är det. De som startade Boixos Nois VAR nationalister som kämpade för katalansk frihet. Sedan tog mer skinnskallar och rasister över. Och varför skulle jag tycka det är okej att mördare vistas ute? Missköter sig fans till den graden hoppas jag spansk polis sköter sitt jobb och håller de som är en fara för allmänheten bakom lås och bom. Som sagt, man kan inte dra alla över en kam. Jag har inte ens sagt att jag vill ha Boixos Nois på Camp Nou i något av mina inlägg nedanför. Eller har jag det? DÄREMOT så saknar jag någon som sätter ner foten på det sättet dom gjorde.
Barcelona Rambla~
2014-03-09 00:03
@Vampíro:

Hehe, lägg ner gitarren. Bra där. :D

Fast lite rätt har han ändå den gode Dani. Nu kanske det inte var i huvudsak fansen som gnällde, utan snarare journalister och de inom ledningen kanske?När Barca spelade en rak, effektiv och snabb fotboll när de slog Rayo borta med 4-0. Då skulle det så klart kritiseras och gnällas ändå. Då var det för jävligt att Barca råkade förlora stat istiken om bollinnehavet. :P
2014-03-09 00:00
@Tippu:

Jag förstår vad du menar. Men om du bara visste ilskan jag har idag mot laget. Det stör mig inte att vi förlorade 3 poäng mot ett lag som ligger på 18 platsen. Det som gör mig rosenrasande är *inställningen* de visade på fotbollsplanen. Inte bara idag. Mot Ajax, mot Real Soc, mot Levante. Många av dem saknar glöden och viljan.

Så om jag var idag och relativt nära spelarna skulle jag kasta en och annan sko på alla (förutom Affelay). Jag svär, jag skojar inte. Jag skulle vilja banka skiter ur dem så att de förstår värdet av tröjan de har på sig..

Sen att du kanske skulle vilja diskutera med med. Det är du det..
Barcelona Rambla~
2014-03-08 23:58
@grande jw:

Du tänker inte ta ställning huruvida de är nazister eller inte? Fan är du på riktigt? Nu är det ju FAKTA att det är som jag nyss skrev. Det är bevisat, det finns även fängelsedomar som kan styrka detta. Nu tänker jag inte generalisera och påstå att varenda kotte som någon gång sympatiserat med Boixos Nois är rasist eller nazist men faktum kvarstår. De som styr och ställer inom den gruppen är det.

Så du tycker att det är helt okej att mördare, nazister och rasister vistas bland spelare och fans, så länge de har passion och stöttar FC Barcelona?

Snacka om att vara en ynkrygg då och gömma sig bakom det. Dessutom, jag skiter fullständigt i huruvida andra klubbars fans är våldsamma eller inte. Det hör inte hit. Jag personlingen vill inte ha med sådant pack och göra när det gäller klubben i mitt hjärta.
Barcelona LeoMessi
2014-03-08 23:54
Är det inte samma psykos som vid ett bortamöte köpte biljetter vid hemmafansen sektion och sedan startat bråk?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-03-08 23:54
Jag är jävligt trött på Dani Alves och hans gnäll mot fansen. Visst har Barça väldigt kräsna supportrar men han verkar tro att de bara klagar för ingenting, titta dig själv i spegeln och inse att du är värdelös för närvarande. Lägg net gitarren och börja lira istället!
2014-03-08 23:50
grande jw

Är de rasister ska de hållas borta från vårt lag. Om inte, får de terrorisera laget när det behövs.

Jag håller med dig om att ingen kritiserar laget hur de än spelar. Det roligaste av allting var när vi vann matcher med 4 eller 5-0 då kritiserade tidningarna laget. Men nu när vi spelar så här är det andra toner. Helt sjuukt..

Jag frågade innan folket här inne om någon kunde läsa spanska och berätta för oss vad tidningarna säger i Barcelona men det var ingen som nappade.

Jag fick stället gå in på google översätt och klistrade här och där från Mundo derpotivo, vips så läste jag där någon rubrik som frågade, vems fel är det att vi förlorade idag? Var det tränarens fel eller spelarna???
Att de ha mage att fråga om det var tränarens fel,

Jag fattar nadaaaaaa..
Barcelona grande jw
2014-03-08 23:49
Faktum är ju att Boixos Nois var avskydda på arenan bland vanligt folk som var där för att se matchen i lugn och ro, spanska familjer helt enkelt. Men barcelona-spelarna älskade sin nya grupp fans som kom till arenan med en passion och glöd som sällan var skådad på Camp Nou. Man skrek sig hesa, hade stora flaggor och stöttade laget i vått och torrt. Jag tänker inte ta ställning huruvida dom är nazister, fascister eller vad dom nu är eftersom många står för olika saker, det alla hade gemensamt var FC Barcelona.. Varenda supporterklubb världen över har våldsamma supportrar, det är liksom inte bara Boixos Nois.
Barcelona Rambla~
2014-03-08 23:35
Katalanska nationalister? Ja det kan man ju tolka som man vill. Sanningen är den att den innersta och mest hårdföra kärnan inom Boixos Nois består av rasister, skinnskallar, neo-nazister och annat löst pack. Tungt kriminellt belastade personer med andra ord. Dessa sitter vissa av er här inne och hyllar? Fy fan säger jag bara. Istället borde ni ta reda på lite om riktiga fans, sådana som tex Almogàvers.
Barcelona grande jw
2014-03-08 23:34
Tyvärr är det väldigt få kritiker som hörs i Barcelona och jag hade gärna sett Boixos Nois göra sig hörda lite mer. Dom har åsikter och tankar som inte hör hemma på en fotbollsarena men samtidigt är det en skara väldigt passionerade fans, något vår klubb saknar sedan dom uteslöts på Camp Nou och gav mer plats åt ännu mer japanska turister som sitter med chipspåsen och systemkameran i högsta hugg.

Camp Nou är som en teater, eller ett fint museum, där man skådar "världens bästa lag" och hyllar varje steg legenderna tar på planen. Den klyschan håller inte längre och någon gång får det vara nog med allt gulligullande. Biljettpriser som 90% av befolkningen i Barcelona knappt har råd att betala och så får man mötas av ett nonchalant lag som knappt orkar bli andfådda på planen. Vad är det för jävla skit?
Tippu
2014-03-08 23:30
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Haha och hur skulle det vara konstruktivt med detta enligt dig? Du kanske bör ifrågasätta dig själv om du verkligen skall stötta FCB helhjärtat framöver då Pique, Neymar, Messi och company fortfarande är en del av laget...? Edit: Du får El Pasillo att framstå som raketforskare och det säger en hel del men din kommentar, gå och lägg dig :)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-08 23:23
Nu vill jag inte hylla Boixos Nois med tanke på deras historik samt politiska värderingar/åsikter, men mannen som kastade myntet gjorde precis det de flesta culés skulle vilja göra för att få våra spelare att vakna igen.

Dessutom måste jag också medge att detta är det sista man som culé skulle vilja se och faktiskt ta ställning vid aktionen. Att till och med fansen har kommit till en nivå där man fått nog av att spelarna (som vi förövrigt betalar deras löner) som är våra idoler, visar så lite hjärta i vissa matcher, att man får lust att slänga mynt på dem när du står rakt framför dem.

Sen kanske det inte är ett sammanträffande att han kastade myntet på vår s.k "mittbacksgeneral" Gerard Pique. Hint till Zubi och ledningen? ;)
Barcelona grande jw
2014-03-08 23:21

Katalanska nationalister.
Corro Cnorro
2014-03-08 23:20
För det första så är jag trött på detta snack om nya spelare hit och dit, de som var på planen idag var ALLA bättre än Valladolids spelare men man måste få ihop laget.

Barcelona har utan tvekan problem och det högre upp än det ni ser på planen. Jag hade gärna skrivit ner en utvärdering av detta och det hade varit en kontroversiell sådan, jag hade med största sannolikhet blivit kallad både "troll", real madridsupporter etc etc av framförallt de yngre härinne.
2014-03-08 23:14
@Sentuary:

Håller med dig till 100.
En fråga bara. Är det inte rasister ? Jag har för mig att de inte är så förtjusta i andra nationaliteter. Stämmer det? I så fall kan vi skrota dem..
Barcelona Sentuary
2014-03-08 23:08
Inte konstigt att spelarna inte ens är motiverade längre, vi har inte ens fans. Boixos Nois visar att sånt här inte är accetabelt, Grande Boixos
Neymar11
2014-03-08 23:02
Canaletes Så spelarna fick ännu mer pengar...
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-08 22:57
Spelarna behöver skit. Jag hoppas att de blir totalt busvislade på Camp nou och de vita näsdukarna tas fram och fansen skiter i att gå på matcherna som innan.
Tippu
2014-03-08 22:55

Tycker att jag kan stå för kommentaren då kritken är rätt så befogad men kan väl förtydliga då jag menar att Reals "vinst" mot Elche i höstas baserades på en helt felaktig straff och även en väldigt väldigt tveksam frisparkssituation och vad gällande Atletico så skulle de ha sin straff som var rätt solkklar men att Reals 1-0 skulle bli bortdömd i det senaste Madridderbyt. Som sagt, Real kan tacka domaren för att de ens fick poäng överhuvudtaget från de matcherna och befinner sig i pole-position i nuläget...

Och då skall jag inte kommentera Alonso som är säkerligen ligans mest skyddade spelare och kommer undan ifrån kort, Villareals bortdömda offside för att nämna ytterligare exempel rent spontant. Hade varit intressant att se utfallen ifall om domarna gjorde korrekt men men...
Barcelona Canaletes
2014-03-08 22:54
Dom kastade ett mynt enligt cope
Barcelona Makaveli4life
2014-03-08 22:38

Är min spanska korrekt så är det en medlem ur Nios Boixos som försökt attackera pique på något sätt.
2014-03-08 22:31
Napao

Tack för nyheterna.
Synd att de inte fick tag på hela laget. De förtjänar stryk...
Ja, jag menar det..
Barcelona Cule4life
2014-03-08 22:30
Ridå
Barcelona Napao
2014-03-08 22:28
MundoDeportivo.com 2014/08/03 21:22
Enligt COPE har Gerard Piqué blivit förolämpad av Nois Boixos din produktion Nuevo Zorrilla, där klubben hade fallit 1-0 till Valladolid i ligamatch.
Dessutom en av de radikaler Barcelona fans försökte attackera centrala gungade ett mynt, men träffade en TV-kamera filmade Tata Martino spelarna när de lämnade planen att gå till bussen som skulle ta dem till flygplatsen.
Tydligen kedjan i fråga var fyra.
Observera också att totalt finns det cirka 3.000 fans i Barca pucelana kapital.
2014-03-08 22:27
@Napao:

Va!

Vad menar du?? Åkte Pique på stryk eller var det någon som hotade honom??
Barcelona Napao
2014-03-08 22:25
Försök till misshandel av en medlem i Nois Boixos Pique i Valladolid.
Annons: