/spanien/barcelona/forum/5371.aspx/spanien/barcelona/forum/5371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2014-03-08 19:57
Det här med Puyol. Jag är inte helt övertygad. Jag tycker verkligen att någonting känns snett när en legend känner sig tvingad att lämna. Jag är SÄKER på att Puyol hade kunnat stanna. Kanske gå ned i lön, men ändå finnas kvar i truppen och avsluta karriären i Barca. Vi har sett många spelare som trots sviktande hälsa stannar kvar i sina lag som de ikoner och idoler de är för fansen och för truppen. Jag skulle inte bli förvånad om stämningen i klubben just nu spelar in i Puyols beslut. Abidal som tvingas lämna, Messi bråkar med ledningen, Pep tvingas mer eller mindre bort, Thiago drar, unga talanger drar eller går på lån istället för att ges chansen i a-laget, Sandro fifflar med pengar och avgår, gnistan i laget falnar och falnar. Drömmar om nya arenor och reklam på tröjorna får mer fokus än klubben. Mina damer och herrar - någonting är sjukt i Barcelona.
Barcelona DM1982
2014-03-08 19:49
@FC Tiki-Taka:

Wow, medgångssupporter-kortet slängs fram som en liten trumf.

Saker och ting förändras, ingen är större än klubben. Att ha en kille som lunkar och totalt skiter i allt vad presspel kallas kanske är ok för dig men jag kräver mer av spelarna.

Jag ville att Ronaldinho skulle säljas två säsonger innan han såldes, klubben gick miste om väldigt mycket pengar och Ronaldinho drog ner klubben under den tiden.

Messi är inte en spelare som prenumererar på en startplats i elvan, som han spelar nu är det knappt bänken som gäller.

Sedan så har jag nog följt det här laget längre tid än vad du har levt så lugna ner dig.
Barcelona Albiceleste
2014-03-08 19:49
Tror Messi är klar med Barcelona. Han sparar allt till VM. Är helt omotiverad i sina Barca matcher och det har varit så en tid. Förmodligen drar han efter vm. Ni skriver att han har glömt vad Ronaldinho, deco och etoo gjorde för han. Men det är precis vad han inte gjort. Jag kommer till och med en intervju med honom precis efter man sålt Ronaldinho och han tog nr 10 han avslutade med att säga jag kommer aldrig glömma hur Barca behandlat Ronaldinho. Inte blev han gladare av hur man bytte bort etoo sen. Jag är ingen Barca supporter mer än att jag följt laget pågrund av min landsman men jag har följt macherna sen ronaldinhos tid. Lite innan också men då äcklades jag mycket av rivaldo och ville helst se han förlora. Jävligt ful spelare i mitt tycke. Kanske för att jag är argentinare men sen gillade jag Ronaldinho dock. Mer som en fan än en supporter kan jag se och sätt en tid att Barca måste bygga nytt och göra av sig med gammalt. Det kan göra ont att se många favoriter försvinna men Barca har som sagt gjort det innan och gjort det skoningslöst. Det gav dom trippeln. Och innan ni kastar ner skit på Messi: Han var ensam skillnaden mellan ett bra Barcelona och världens bästa lag genom tiderna. Messi satte Barcelona bland giganterna. Tacka honom gör det han gjort och tacka Gud han inte lämnade med sina polare när Barca gjorde sig av med dom en efter en.
Barcelona petersays
2014-03-08 19:45
Eto'o nätar för Chelsea!
Neymar11
2014-03-08 19:45
DM1982 Ja men jag tycker att det är att gå för långt. Att göra sporten jag älskar smutsig. Räcker med alla filmningar, domarfördelar osv men att lägga sig i en match. Det är det vidrigaste man kan göra inom sport. Vinner Real ligan så gör dom det för att dom har vart bättre och hatten av för dom. Och vi förhoppningsvis studsar tillbaka Och förtjänar A Madrid ligan och är tillräckligt bra. Så borde dom kunna slå ett Barcelona ur slag utan att Barca ska lägga sig. Gör dom inte det ska dom inte ha någon ligatitel
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Migueli
2014-03-08 19:44
@Diar Shekha:

Glöm inte Toni Freixa, den dumme fan.
Barcelona Mido
2014-03-08 19:43
FC Tiki-Taka (Barcelona) Kom ihåg att klubben betalar hans lön (miljoner) för att han ska göra sitt jobb. Tror att klubben skiter i VM eller EM,,,
Barcelona LeoMessi
2014-03-08 19:42
Messi behöver inte säljas, han behöver bli bänkad i två matcher. Ena matchen får han inte spela alls i och i den andra får han göra ett sent inhopp.
Ronaldinho the original
2014-03-08 19:41
Njaee hellre ett lag som har spenderat flera miljarder istället för ett lag som vi är bättre på samtliga positioner plus att vi har mycket större budget än dom.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-03-08 19:39
Ni som tycker att vi ska sälja Messi dränk er själva. Killen har gjort nästan 400 mål för barca och gett oss så mycket glädje under de 10 år han har varit i klubben .Nu är han väl bara rädd för att inte missa VM pågrund av en skada,.Och ni vill sälja våran kung för att han inte varit sig själv under några matcher! Säger bara stick medgångsupportrar........
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-08 19:38
@DM1982:

Du får hoppas att killarnas nuvarande motivation står sig säsongen ut då ;)
Barcelona DM1982
2014-03-08 19:37
@Neymar11:

För mig spelar det ingen roll faktiskt. Laget kan visa samma pissiga inställning som de hade idag, i princip är det att lägga sig. Mycket hellre Atletico än Real, så enkelt är det.
Barcelona Mido
Alexis borde ha spelat från början. Han är den enda som har krigat redan från första matchen av den här säsongen.... Är jävligt trött på Messi å hur han beter sig... Jag sa det under förra våren, att han va vilsen... Alla skyllde på skadan, men det skiter jag i.. Kolla på Ronaldo efter en avstängning eller skada, han blir mer hungrig....
Barcelona Lion24
Jag väntar fortfarande på de s.k ''hardcore'' fansen som uppmanar oss alla att vara ödmjuka, lugna, inte vara medgångsfan osv. Jag väntar fortfarande på de ''riktiga'' fansen som uppmanar oss alla att sluta spela FM/Fifa. Jag väntar fortfarande ivrigt på alla de bortförklarningar som kommer dyka upp. Vi resten som klagar, vi är FM-spelare, några av oss lirar Fifa. En annan är dum i huvudet, en annan är medgångsfan o.s.v. Vi ska fortsätta vara ödmjuka, tysta och lugna. No problem, spelarna fixar det.
Barcelona Barcadinho.
2014-03-08 19:32
Barca behöver en rejäl renovering, inte bara små kosmetika.
Och det krävs en man med stor mod och många idéer för det och en man med auktoritet båda hos spelarna och ledningen.
Men tyvärr vet jag inte vem som kan ta det här enorma ansvaret, tveksamt att Tata kan och jag ser inte många andra lediga kandidater.

Fan alltså, hämta Mancini från Galatasary, Han kan åtminstone skrika och skälla. .
Neymar11
2014-03-08 19:29
DM1982 Sluta nu vi ska inte bli en sån smutsig klubb och lägga oss medvetet. Det är emot allt Barcelona står för och emot fotbollens moral och etik Förtjänar a Madrid ligan så ska dom vinna över oss fair Ville aldrig se något oavsett hur mycket jag hatar rivalen
Barcelona LeoMessi
2014-03-08 19:28
Jag tänker bojkotta matchen mot city. Mina nerver förtjänar bättre än så. Om jag numera blir nervös när vi ska möta ett bottenlag i la liga så lär jag få en stroke och hjärtinfarkt när vi mötet city.
Barcelona DM1982
2014-03-08 19:23
@Tippu:

Hoppas på allvar att Barcelona lägger sig i sista matchen mot dem om det hjälper dem att vinna titeln. Ser det närmast som ett måste av laget, de ska i alla fall inte kämpa ihjäl sig den matchen.
Barcelona Diar Shekha
2014-03-08 19:21
Det är patetiskt att Xavi pratar om gräset nästan varje gång vi torskar. Det är tecken på en dålig loser. Om man förväntar sig att alla lag ska ha samma gräsmatta som Camp Nou då kanske man borde ta och fundera på om man verkligen ska spela i Barca varje vecka. Problemet är inte förlusterna utan problemet är sättet som vi ger bort matcherna på så fort vi släpper in mål. Alla lag förlorar så det är inget nytt där men jag hatar förluster där spelarna inte ens försöker. Sen är vi så otroligt fega ärligt talat. Titta på deras mål, alla står och kollar på.... Varför kan inte någon jävel pressa, sätta en tackling, gå på eller något? Vi är som statyer. Jag vet inte riktigt vad man ska säga med tanke på vad vi såg i höstas och det vi ser nu. Enda sedan råttan rosell försvann så har allt gått åt helvete. Vi behöver verkligen nytt val i sommar, jag får ont i magen av att tänka på sommarens fönster...bartomeu,zubi,faus....
Tippu
2014-03-08 19:21
Grattis Atletico, ni är värdiga ligamästare!
Barcelona DM1982
2014-03-08 19:19
Tyvärr är det väldigt uppenbart att Messi sparar sig för VM, det är inte många knop han gör i Barcelona. Jag skulle vilja se Tata visa lite mod nu och bänka honom i City-matchen. Ja, ni läste rätt. Finns absolut ingen anledning att spela honom när han lunkar omkring på planen. Släng in honom sista 20 som en supersub, han gör säkert mer nytta då. Vi har inte råd att ha en kille på planen som totalt skiter i presspelet och vägrar jaga boll.

Det blev nästan lite löjligt idag när målisen maskade med bollen och tog inte upp den. Messi som var närmast kunde ha sprungit mot målisen för att få igång spelet men istället var det Pedro som var 15 meter bakom Messi som fick ta den löpningen. Fräckheten är total. Det börjar faktiskt lukta Ronaldinho om Messi nu och då menar jag självklart inte när han var fantastisk. Loj, ointresserad och verkar mätt.

Redan när Ronaldinho hade gått ner sig så bjöd Milan 700 miljoner för honom men klubben vägrade sälja. Säsongen efter säljs han ändå, till ett reapris.

Klubben ska på allvar tänka om de inte ska slå till om det kommer ett konkret bud på Mess. Tanken kanske känns galen men jag tror att det är dags nu faktiskt.
Barcelona Diar Shekha
2014-03-08 19:18
Det är patetiskt att Xavi pratar om gräset nästan varje gång vi torskar. Det är tecken på en dålig loser. Om man förväntar sig att alla lag ska ha samma gräsmatta som Camp Nou då kanske man borde ta och fundera på om man verkligen ska spela i Barca varje vecka. Problemet är inte förlusterna utan problemet är sättet som vi ger bort matcherna på så fort vi släpper in mål. Alla lag förlorar så det är inget nytt där men jag hatar förluster där spelarna inte ens försöker. Sen är vi så otroligt fega ärligt talat. Titta på deras mål, alla står och kollar på.... Varför kan inte någon jävel pressa, sätta en tackling, gå på eller något? Vi är som statyer. Jag vet inte riktigt vad man ska säga med tanke på vad vi såg i höstas och det vi ser nu. Enda sedan råttan rosell försvann så har allt gått åt helvete. Vi behöver verkligen nytt val i sommar, jag får ont i magen av att tänka på sommarens fönster...bartomeu,zubi,faus....
BARCA-més que un club
2014-03-08 19:17
Alla bortamatcher känns som en förlust för Barca hädanefter.

Fyfan om man hade tippat på Valladolid vilka pengar det hade get.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
Tänk om ryktena stämmer att Tata vill lämna? För att den här Tata är inte den Tata vi fick se i början av säsongen. Känns som att han vill bara göra det helt okej och lämna laget nästa säsong. I säsongens början såg man en glad Tata med idéer och energi. Han körde sitt eget race men nu lunkar han och säger inte något särskilt Tata liknande saker. Han känns inte lika motiverad heller som i början av säsongen när han bänka Messi och skicka ut han på högerkanten. Jag vet inte om jag kommer orka med en annan träna och vänta ut tiden för att han också ska utvärdera truppen.
Barcelona AndreD
Hahaha man vill bara gå fram och knocka idioten, sluta snacka om planen det är ni som suger.
Barcelona Neymessi
2014-03-08 19:15
Barcelona ska vinna mot Valladolid om dom så hade spelat matchen på en potatisåker.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-08 19:13
Känner att jag behöver skriva av mig ordentligt nu och ber verkligen om ursäkt om mina inlägg har en låg nivå. Nu när jag hunnit smälta förlusten vill jag börja med att ta tillbaka det jag sa om Xavi. Han är en fantastisk spelare som var den enda på mittfältet som visade passion och hjärta på plan. Xavi är culé in i själen och jag kan inte minnas någon match då han helt enkelt inte brytt sig eller gett upp, han kanske inte är Carles Puyol men han är inte vicekapten utan anledning. Jag vill också ta tillbaka det jag sa om Messi då han tillsammans med Pedro (som tyvärr var för statisk och tryckt till kanten) var de som ville mest där fram. Tyvärr ville inte alla samma sak. Alves var en av de spelare som kämpade mest på plan av våra spelare när han ständigt offrade sig på högerkanten. Ibland gick det bra, ibland fick det mindre bra pga trötthet. Vissa spelare kämpade (Xavi, Messi, Alves, Pedro, Mascherano), vissa gjorde det inte (Pique, Adriano, Neymar, Busquets, Fabregas). Neymar och Cesc har jag förståelse för, då båda spelade 90 i landslaget (varav en i Sydafrika) och ska sen tillbaka för att spela ännu en match i Barca. Pique, Adriano och Busquets å andra sidan har ingen ursäkt. Konsekvensen av detta är att man inte spelar som ett lag. Om ena hälften kämpar och den andra hälften skiter fullständigt i allt går det som det gör. Återigen, varför har vi inga klasspelare som vi kan slänga in när våra nyckelspelare är trötta efter 90 minuter i en landskamp. En bänk där Alexis, Roberto och Tello är våra enda offensiva alternativ, ska inte vara acceptabelt i en klubb av vår kaliber. Som culé känner jag mig maktlös och känner att min röst inte kan påverka något. Om miljontals tränare, culés, experter och fotbollsfans rent generellt har skrikit efter en mittback de senaste tre åren, vad ska min lilla röst göra för skillnad om jag vill ha nytt blod och kvalité i vår trupp? Nu vill jag förstås inte att ledningen ska sälja hela vårt lag och ersätta det med FM namn, men åtminstone 3-5 nya impact spelare i vår trupp skulle göra gott. ter Stegen, 1 (2) mittbackar, Rafinha den här sommaren och till nästa kan kanske 1 mittfältare och 1 anfallare komma. Är det för mycket begärt? Anfallaren kan till och med vara en spelare som Dongou, så länge han kan användas som plan B i anfallet (vid behov) spelar det ingen roll om det är Zlatan eller Dongou som kommer.
Barcelona Makaveli4life
2014-03-08 19:08
Dagens Barca påminner en del om hur Real sett ut dom senaste åren, känns som att vi famlar i mörkret och inte har någon klar spelidé. Frågan är dock hur mycket man kan klandra Tata för detta, känns inte som att han har fria tyglar till att forma laget som han vill vilket kan göra att det blir ett kreativt stopp för honom och spelet därför blir lidande.. Borde Tata kunna motivera spelarna bättre? Svar ja men är förmodligen inte det lättaste jobbet då det verkar som att han inte har någon större motivation själv längre. Det största problemet tror jag är politiken våran ledning gått till val på och vunnit med, det spelar ingen större roll om det är Rosell eller Bartomeu som sitter på president posten eller om det är Zubi eller någon annan som är sportdirektör. Dessa män skapade när dom gick till val ett manifest som dom nu följer till punkt och pricka oavsett hur resultaten blir för oss och oavsett vem som är president, så styrs klubben enligt detta och så kommer det se ut fram tills 2016. Är det sportsliga största prioritering i detta manifest? Nej Vill man driva klubben ur skuld oavsett pris? Ja Har en tränare fria tyglar? Nej Prioriterar man en backlinje lika mycket som det offensiva? Nej Förlitar man sig blint på att La Masia ständigt ska producera? Ja Vill man fortsätta förbättra en redan bra startelva och ha bra namn på bänken? Nej Det tar emot att säga, men våran klubb är idag i en nedåtgående spiral med sin början i ledningen och detta kommer tillslut att påverka spelarna vilket blir mer och mer tydligt som idag eller som när Messi gick ut offentligt och kritiserade Javier Faus för hur klubben styrs (som nu har en ännu högre post inom klubben) eller som att Puyol ska behöva gå ut med halva säsongen kvar och säga att han slutar i klubben för att sedan be ledningen att så snart som möjligt värva en mittback för att dom ska inse att vi behöver förstärkas, detta säger väl det mesta. Och det är sorgligt. Men min kärlek för denna klubb försvinner inte för det och jag kommer stödja denna klubben tills dagen jag dör. Visca el Barca
Tippu
2014-03-08 19:07
@Bàckis:
Lämna Xavi ifred, killen kan mer om gräs än självaste Snoop Dogg som någon annan sa ;)
Barcelona LeoMessi
2014-03-08 19:03
@Bàckis:

Hur kunde valladolid få ihop sina passningar? Nej det är inte gräsets fel att ni har tappat kreativitet.
Annons: