/spanien/barcelona/forum/5369.aspx/spanien/barcelona/forum/5369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
BARCA-més que un club
2014-03-08 19:17
Alla bortamatcher känns som en förlust för Barca hädanefter.

Fyfan om man hade tippat på Valladolid vilka pengar det hade get.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
Tänk om ryktena stämmer att Tata vill lämna? För att den här Tata är inte den Tata vi fick se i början av säsongen. Känns som att han vill bara göra det helt okej och lämna laget nästa säsong. I säsongens början såg man en glad Tata med idéer och energi. Han körde sitt eget race men nu lunkar han och säger inte något särskilt Tata liknande saker. Han känns inte lika motiverad heller som i början av säsongen när han bänka Messi och skicka ut han på högerkanten. Jag vet inte om jag kommer orka med en annan träna och vänta ut tiden för att han också ska utvärdera truppen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
Hahaha man vill bara gå fram och knocka idioten, sluta snacka om planen det är ni som suger.
Barcelona Neymessi
2014-03-08 19:15
Barcelona ska vinna mot Valladolid om dom så hade spelat matchen på en potatisåker.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-08 19:13
Känner att jag behöver skriva av mig ordentligt nu och ber verkligen om ursäkt om mina inlägg har en låg nivå. Nu när jag hunnit smälta förlusten vill jag börja med att ta tillbaka det jag sa om Xavi. Han är en fantastisk spelare som var den enda på mittfältet som visade passion och hjärta på plan. Xavi är culé in i själen och jag kan inte minnas någon match då han helt enkelt inte brytt sig eller gett upp, han kanske inte är Carles Puyol men han är inte vicekapten utan anledning. Jag vill också ta tillbaka det jag sa om Messi då han tillsammans med Pedro (som tyvärr var för statisk och tryckt till kanten) var de som ville mest där fram. Tyvärr ville inte alla samma sak. Alves var en av de spelare som kämpade mest på plan av våra spelare när han ständigt offrade sig på högerkanten. Ibland gick det bra, ibland fick det mindre bra pga trötthet. Vissa spelare kämpade (Xavi, Messi, Alves, Pedro, Mascherano), vissa gjorde det inte (Pique, Adriano, Neymar, Busquets, Fabregas). Neymar och Cesc har jag förståelse för, då båda spelade 90 i landslaget (varav en i Sydafrika) och ska sen tillbaka för att spela ännu en match i Barca. Pique, Adriano och Busquets å andra sidan har ingen ursäkt. Konsekvensen av detta är att man inte spelar som ett lag. Om ena hälften kämpar och den andra hälften skiter fullständigt i allt går det som det gör. Återigen, varför har vi inga klasspelare som vi kan slänga in när våra nyckelspelare är trötta efter 90 minuter i en landskamp. En bänk där Alexis, Roberto och Tello är våra enda offensiva alternativ, ska inte vara acceptabelt i en klubb av vår kaliber. Som culé känner jag mig maktlös och känner att min röst inte kan påverka något. Om miljontals tränare, culés, experter och fotbollsfans rent generellt har skrikit efter en mittback de senaste tre åren, vad ska min lilla röst göra för skillnad om jag vill ha nytt blod och kvalité i vår trupp? Nu vill jag förstås inte att ledningen ska sälja hela vårt lag och ersätta det med FM namn, men åtminstone 3-5 nya impact spelare i vår trupp skulle göra gott. ter Stegen, 1 (2) mittbackar, Rafinha den här sommaren och till nästa kan kanske 1 mittfältare och 1 anfallare komma. Är det för mycket begärt? Anfallaren kan till och med vara en spelare som Dongou, så länge han kan användas som plan B i anfallet (vid behov) spelar det ingen roll om det är Zlatan eller Dongou som kommer.
Barcelona Makaveli4life
2014-03-08 19:08
Dagens Barca påminner en del om hur Real sett ut dom senaste åren, känns som att vi famlar i mörkret och inte har någon klar spelidé. Frågan är dock hur mycket man kan klandra Tata för detta, känns inte som att han har fria tyglar till att forma laget som han vill vilket kan göra att det blir ett kreativt stopp för honom och spelet därför blir lidande.. Borde Tata kunna motivera spelarna bättre? Svar ja men är förmodligen inte det lättaste jobbet då det verkar som att han inte har någon större motivation själv längre. Det största problemet tror jag är politiken våran ledning gått till val på och vunnit med, det spelar ingen större roll om det är Rosell eller Bartomeu som sitter på president posten eller om det är Zubi eller någon annan som är sportdirektör. Dessa män skapade när dom gick till val ett manifest som dom nu följer till punkt och pricka oavsett hur resultaten blir för oss och oavsett vem som är president, så styrs klubben enligt detta och så kommer det se ut fram tills 2016. Är det sportsliga största prioritering i detta manifest? Nej Vill man driva klubben ur skuld oavsett pris? Ja Har en tränare fria tyglar? Nej Prioriterar man en backlinje lika mycket som det offensiva? Nej Förlitar man sig blint på att La Masia ständigt ska producera? Ja Vill man fortsätta förbättra en redan bra startelva och ha bra namn på bänken? Nej Det tar emot att säga, men våran klubb är idag i en nedåtgående spiral med sin början i ledningen och detta kommer tillslut att påverka spelarna vilket blir mer och mer tydligt som idag eller som när Messi gick ut offentligt och kritiserade Javier Faus för hur klubben styrs (som nu har en ännu högre post inom klubben) eller som att Puyol ska behöva gå ut med halva säsongen kvar och säga att han slutar i klubben för att sedan be ledningen att så snart som möjligt värva en mittback för att dom ska inse att vi behöver förstärkas, detta säger väl det mesta. Och det är sorgligt. Men min kärlek för denna klubb försvinner inte för det och jag kommer stödja denna klubben tills dagen jag dör. Visca el Barca
Tippu
2014-03-08 19:07
@Bàckis:
Lämna Xavi ifred, killen kan mer om gräs än självaste Snoop Dogg som någon annan sa ;)
Barcelona LeoMessi
2014-03-08 19:03
@Bàckis:

Hur kunde valladolid få ihop sina passningar? Nej det är inte gräsets fel att ni har tappat kreativitet.
Barcelona Neymessi
2014-03-08 19:02
Kan man inte hyra in Mourinho till omklädningsrummet så att han kan stå i ett hörn och vråla att det här är det sämsta Barcelona någonsin.....?
Hade kanske gett dom lite jävlar anamma och motivation.
Men ärligt talat kan jag inte skylla på Tata för att han eventuellt inte kan motiverar spelarna. Är man medveten om att hur jämn ligan är och att vinst varje match är ett måste så borde alla spelare kriga. Oavsett vem
som är tränare så borde motivation vara på topp! Annars är något jävligt fel...

Vi har vunnit ligan så många gånger att det inte är en katastrof om Real vinner i år. Dom har trots allt ett bra, hungrigt lag och förtjänar att vinna. Vi får en ny chans nästa säsong med förhoppningsvis många nya hungriga spelare.Det som smärtar mest med en utebliven ligavinst är att jag verkligen ville att vi skulle vinna den just i år. För Puyols skull.
Vi är inte tillräckligt starka för CL men ligan hade jag hoppats på. Fan.
2014-03-08 18:59
Xavi ska värma bänk nästa säsong och göra inhopp och för att rotera spelare. Han kan klaga på underlaget en Annan dag.
2014-03-08 18:58
Ni har rätt, hade glömt exakt landet men rätt ska vara rätt.
Barcelona Bàckis
2014-03-08 18:57
Xavi: “The field was in an irregular condition and it didn't allow us to play our game.”

My god.
Real Madrid Kaktus
2014-03-08 18:56
Nu kan vi väl lägga ner snacket om vem som är bäst mellan Ronaldo/Bale och Messi/Neymar? Ena duon bär sitt lag medan den andra duon agerar statister och gör endast oviktiga mål.

Neymar spelar som Cuenca och Messi går inte och känna igen, hur vi kunde falla igenom såhär pass mycket denna säsong är en gåta för mig.
Barcelona Bàckis
2014-03-08 18:55
Problemet med Neymar verkar ju vara som alla andra världsstjärnor Barca värvat (Henry, Ibra) till anfallet, man blir för isolerad när spelet går genom Messi såpass mycket som det gör. Man skall ta löpningar och skapar ytor för Leo, inte spara sin egna energi till att utmana försvarare och gå på egna avslut. När Ney spelar för Brasilien är han den största stjärnan, man söker honom från mittfältet och han har en fri roll framåt vilket resulterar i mängder av mål och fantastiskt spel.

Henry, Zlatan och Neymar har alla värvats för otroliga summor för att agera vattenbärare åt Leo. Vi köper Ferraris med jämna mellanrum men parkerar dom som en Fiat i bredvid varandra på en kant.
Barcelona LeoMessi
2014-03-08 18:54
Om någon finner mitt gnällande störigt så ber jag om ursäkt. Är bara så besviken.
Barcelona Migueli
2014-03-08 18:54
@koeman92:

Hahahah Koeman du och jag reagerade på det ungefär samtidigt.
Barcelona koeman92
2014-03-08 18:48
@Barca King - CP5 Legend:

Nej, Joan (Hans) Gamper är från Schweiz.
Barcelona Migueli
2014-03-08 18:47

Han var schweizare faktiskt. Han grundade även FC Basel och det är därför vi har samma färger som dem.
Barcelona LeoMessi
Barca King - CP5 Legend

Jag är faktiskt inte livrädd för vi förtjänar inget annat än en stor förlust.

För gör vi en bra match mot någon av dessa lag så kommer alla tro att vi har hittat formen och vi supportrar får hopp och för att sedan totalt demoloras av något annat lag.

Det bayern gjorde mot oss förra året fick en prostataundersökning att verka behaglig.
Coach Pep,
Jag har aldrig gillat när Xavi och Fabregas spelar tillsammans som playmakers. Det blir inget riktigt flyt i spelet utan Iniesta. Lägg till att Busquets tyvärr gått ner sig också. Snart vill väl han lämna också.

Tatas försök att kasta in så många anfallare som möjligt slutade upp som en enda röra, nästan komiskt..

Neymar är inte alls involverad i spelet och det stör mig. Han värvades ju för att vi äntligen skulle få ett direkt hot utöver Messi? Han hade behövt kliva fram men kanske Cruyff hade rätt när han sa att det är för tidigt att para ihop honom med La Pulga? Det ser mest ut som att både Messi och Neymar lunkar omkring och väntar på bollen medan rörligheten i anfallsspelet helt stagnerar. Hur bra än Neymar är så fungerade vårt anfallsspel bättre innan han kom med två rörliga slitvargar på vardera sida om Messi.
Barcelona Migueli
2014-03-08 18:44
El Clasico kommer avgöra allt. Vinner vi den matchen är vi 1 poäng bakom Real. Därifrån kan allt hända. Men det kommer krävas en jävla massa anamma ifrån spelarna med tanke på hur vår form ser ut för tillfället och att det är bara 15 dagar kvar. Dessutom är matchen på bortaplan. Men allt är möjligt. Nu måste vi först försvara oss till döds mot City på onsdag. Spelarna måste skärpa sig och inse att det går fortfarande att vända men då måste den här loja jävla inställningen bort. Visca El Barca y bort med den här ledningen!!!
2014-03-08 18:43
Jag är faktiskt livrädd med tanken att vi ska möta real och City med den här formen.
2014-03-08 18:41
Exakt laget är grundat av en belgare.
Barcelona Bästelona
2014-03-08 18:40
Snälla, ni som försöker komma med positiva tankar, gå och lägg er! Att förlora mot valladolid är pinsamt och allt och alla ska kritiseras.
Barcelona Bästelona
2014-03-08 18:39
Snälla, ni som försöker komma med positiva tankar, gå och lägg er! Att förlora mot valladolid är pinsamt och allt och alla ska kritiseras.
Barcelona Napao

Jag hoppas att du menar att Barca ska sluta vara så fixerade av Katalanare för laget är inte grundat av katalaner.
Barcelona LeoMessi
När dom spelar för landslaget så ger dom allt och visar hur bra dom är men när dom ska spela för laget som betalar deras löner då spelar dom som om dom vore skitnödiga.

Jag är faktiskt helt jävla 100 procent säker på att jag hade slagit bättre inlägg än alves och adriano. Och varför hjälper adriano aldrig neymar? Han överlappar ALDRIG! Och när adriano väl får bolljäveln så ska han stå och kladda på den i en kvart. Säga vad man vill om alba, men han är iaf en vinnarskalle och utöver det så överlappar han och faktiskt slår in bra inlägg i straffområdet. Sen är jag inte så säker på att adriano är bättre än honom defensivt.
2014-03-08 18:38
Sami är du dum eller. Min poäng är att de säljer och skeppar iväg allt som inte är katalansk. En fotbolls klubb är som ett företag. Varför ska man sälja en bra vara för att. behålla sämre? är du dum i huvudet att ens kalla mig rasist.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-08 18:36
@påfågeln:

Så du menar att vi ska inte vara oroliga.
Jag gillar din inställning. Synd att du inte spelade idag ställe för visa divor i laget..
Barcelona -SAMI-
2014-03-08 18:35
E du rasist??

Annons: