/spanien/barcelona/forum/5366.aspx/spanien/barcelona/forum/5366.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2014-03-09 17:14
Pelle vilar några spelare inför CL matchen. Silva,Kompany, Joe Hart och kolarov börjar på bänken. Zabaleta och Fernandinho är inte med i truppen vet inte om det beror på skada.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-03-09 17:06
påfågeln

Vem bryr sig om dom? Om du tycker att det är för mycket dynga så strunta i det. Jag tycker också att det är för mycket men jag tar inte åt mig ett dugg, jag låter det helt enkelt vara utan att lägga nå större energi på såna kommentarer.
Barcelona påfågeln
2014-03-09 16:26
Lion24: Som forumet ser ut just nu så förstår jag att många håller sig borta. "Sälj Messi, Iniesta, Xavi, Pique, Camp Nou och själva staden Barcelona." Typ så låter det på vissa. Givetvis blandat med en del konstruktiv kritik, men det är alldeles för mycket dynga för min smak. Jag påstår inte att jag är ett "riktigt fan" mer än er andra, men jag blir trött på tongången här inne och väljer att inte skriva så mycket. Blickar framåt tills nästa vinst, troligtvis i veckan som kommer. Då har redan tongången ändrats på många. Eventuellt gör någon spelare en dålig insats och ska säljas, men annars är många nöjda igen.
Barcelona the cameroonians
2014-03-09 16:21
I all bedrövelse så är det i alla fall så att Barcelona B tar emot Penferradina hemma på Mini Estadi. Eusebio har åter valt att sätta spelare som Samper och Bagnack på bänken och mönstrar följande startelva; Masip Patrick, S. Gomez, Edgar Ié, Planas Edu Bedia, Ilie, Espinosa Nieto, Sandro, Suarez Bänken: Ortolá, Grimaldo, Babunski, Bagnack, Samper, Adama och Munir Motståndarna har bara vunnit en bortamatch så här långt på säsongen och en vinst är ett måste om Barcelona inte vill bli indragna i bottenstriden på allvar. Avspark 17.00 Stream i länktips.
Neymar11
2014-03-09 16:16
Vi behöver en defensiv riktad högerback. Samtidigt så måste Alba och Neymar hitta ett samspel på vänsterkanten. Likt det Ronaldinho hade med sylvinho/gio
Barcelona Lion24
2014-03-09 16:15
Fortfarande väntar jag på åsikter från de ''riktiga'' fansen som alltid är positiva och inte fokuserar på de negativa delarna. De som menar att ''vi måste blicka framåt'', ''det är Maschs fel att Piqué är kass'' o.s.v. De som alltid är ödmjuka och hatar andra som lever en fantasi värld (FM/FIFA). Ni vet dom. De syns inte riktigt och jag blir glad. För det är inte många som har skrivit som de ''riktiga'' fansen brukar göra utan alla har varit kritiska och med ALL RÄTT. Men jag vet att de ''riktiga, hardcore'' fansen finns, ni vet de som inte är medgångsfan som vi andra men jag tycker bara att det är skumt att de inte syns.
Neymar11
2014-03-09 16:13
Blottas*
Neymar11
2014-03-09 16:13
ElTriplete Nej jag var inne på samma spår. Och just den killen har kommit undan med så mycket pga fansen tycker om. Så ska han gå och öppna käften Det roliga är att han öppnar alltid käften vid poängtapp aldrig annars Jag har efterlyst en högerback rätt så länge just pga honom. Kollar man på matcherna så är det just han som förstör vår defensiv. Idioten är längst upp och pressar och s.b och pique får täcka upp för honom varje gång. Därför blottad vi centralt på mittfältet och backlinjen
Barcelona Barieta
2014-03-09 16:05
the cameroonians Så du la inte märke till att Messi ogärna passade till Neymar i början av säsongen? Jag säger inte att han aldrig gjorde det men ofta så valde han att skicka ut bollen till andra sidan eller till någon annan.. Kanske kan det vara så att Messi var lite orolig för att Neymar skulle bli omtyckt som han, vad vet jag eller du.. Förut så var ju inte Messi sån, innan spelade han FÖR laget vilket jag inte tycker han gör lika mycket längre. Bielsa hade nog kunna få fart och ryta till när det behövs, fick en uppfattning om att Tata var liknande i början men det verkar ju vara fel
Barcelona Napao
2014-03-09 16:01
Ena dagen vill nån ha Big sam till Barca andra ska man sälja Messi till real drastiska metoder för att förbättra Barcas situation.
EliCule Enligt vem/ vilka ska dom spelarna vara på väg bort??
Barcelona ElTriplete
2014-03-09 15:44
Är det bara jag som börjar tröttna på Alves negativa uttal mot fansen? Det räckte typ de två första gångerna men nu går det i överstyr. Han får det att låta som att alla är medgångare såfort man sågar deras insatser. Det är inte så att de har förtjänat lite tillit med tanke på deras skitsnack senaste månaderna. 1-1 mot Atletico: okej, det var inte kaos där och fansen började inte klaga. 1-1 mot Levante: där började det bli lite kaos. 2-3 mot Valencia: fansen tappade tro på laget. Alves och alla andra försäkrar oss om att det var en engångsföreteelse och att de som inte tror på laget kan sticka. Då var det bra sagt. 1-3 mot Sociedad: samma sak som ovan, fast nu skedde samma sak igen. En katastrofal insats så självklart blir det kritik Och så förlusten igår mot 18 placerade Valladolid. Han vågar alltså påstå att fansen kan hoppa av redan nu om de slutat tro. Det klart som fan man slutar tro om era löften aldrig uppfylls. Vi har tappat 13 jävla poäng på bara 2 månader. Nä, grattis Real till ligan. Den enda matchen de egentligen kan tappa poäng i är den mot oss och det lär inte hända med tanke på vårt pinsamma spel.
Real Madrid Kaktus
2014-03-09 15:32
Problemet med Messi är följande, när Messi spelar så suger han ur övriga offensiva spelare lusten och viljan då man vet att det är den store Messi som ska ha alla bollar av värde och att det är han man skall söka. Han tar så enormt mycket plats att det hämmar spelare som Neymar, Pedro och Alexis. Medan när han är borta så får dessa spelarna tillbaka spelglädjen, det finns ingen mobbare som kommer surna till om han inte får bollen, dessa spelare ser det då som deras chans och briljera.

Neymar, Pedro och Alexis är inga dåliga spelare, det är snarare Messi som gör dom till medelmåttor då han vill vara involverad i precis allt. Ronaldo i Real är liknande i sättet han tar plats från andra, dock så är Ronaldo inte speciellt intresserad av att vara spelfördelaren så detta faktum påverkar inte Real Madrid lika mycket som det påverkar oss.

Någon måste ta Messi i örat och förklara att han antingen skall vara speldirigenten eller målgöraren, att vara båda funkar inte, det leder bara till att resten av spelarna står och tittar på. Anledningen till detta är att Messi kan göra båda sakerna i enstaka matcher, men det kräver för mycket av honom så i slutändan skadar det oss då det inte funkar heltiden.

Dags för Messi att göra sitt jobb och lita på att hans lagkamrater gör sitt, han kan inte tro att han skall göra allt själv. Det skadar laget och medspelarna enormt mycket. Ni som spelat fotboll på en acceptabel nivå vet hur demotiverande det är och spela med "lagetsstjärna" som skall göra allt och får det förtroendet av tränaren, man blir rätt trött på det och ger då inte 100 procent då man inte får sköta sitt jobb så som man skall.
Barcelona the cameroonians
2014-03-09 15:18
@Barieta:

Är du go eller?

Såg du inte vilka lägen Messi gav Neymar i matchen mot Almeria?
Brassen kan ju börja med att förvalta lägena så kanske det kommer fler mackor...

Med det sagt - kan man förvänta sig mer av Messi. Absolut. Men det är något som inte står rätt till i omklädningsrummet och när Messi inte hittar glädjen i att spela så blir han genast två tre nivåer sämre än "normalt".
Barcelona LeoMessi
2014-03-09 14:54
Var det inte Messi som gjorde två viktiga mål mot Sevilla när vi låg under? Han är den som räddar oss 9/10 ggr och så länge han gör mål och är det enda hotet framåt så ska han ingenstans.
EliCule
2014-03-09 14:45
Det är knappast Messis fel att vi förlorade! Vi har knappt ett försvar, mittfältet ser vilsna ut och Xavi sjunger i sista varsel. Vi måste förstärka laget med minst en bra och stabil försvarare, en bra mittfältare som accepterar bänken då Iniesta och Cesc är startspelare och en stabil målgörare, en nickstark 9:a som är farlig i straffområdet. Puyol och förhoppningsvis Xavi lär försvinna till sommaren och jag hoppas att Roberto, Tello och Masken säljs till sommaren. Enligt uppgift Alves, Song och Alexis verkar också vara på väg bort. Vi har en spännande sommar att se fram emot. Tata är ingen tränare att hänga i julgranen heller, han har knappt en plan A så vi ska inte ens snacka om plan B. Han är mer lost än spelarna på plan under matcherna. Hans öde avgörs efter säsongen, ifall vi vinner nån titel eller ej. Som det ser ut nu båda cl och ligan står på bananskal tyvärr.
Barcelona NoGo™
2014-03-09 14:37
@Barieta

Exakt! Tata är uppenbarligen inte rätt man för det här jobbet...tyvärr. Har har ju tydligen inte modet att säga åt Leo eftersom det har sett ut så här i flera matcher nu. Med Leo på plan är vi en man mindre och hade jag bestämt så hade ja bänkat han tills han bestämmer sig för att försöka hjälpa laget. Hans inställning den senaste tiden är ett hån mot alla fans och mot klubben!

Det som dock är märkligt är ju att han såg ju såå pigg och rapp när han gjorde comeback mot Getafe, i både matcherna sprang han som under Peps dagar. Sen tog det tvärstopp, mycket konstigt....
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-03-09 14:36
Jag hellre slutar följa Barca än att acceptera att Messi säljs till Real Madrid.
Barcelona Barieta
2014-03-09 14:30
Det verkar inte som någon har ballar nog att ryta till åt Messi på plan och be han pressa och spela för laget, det behövs verkligen för som det ser ut nu så spelar Messi för sig själv och unnar inte varken Neymar eller Alexis framgång.. Jag trodde faktiskt Tata skulle vara den som kunde säga till Messi, då vi såg liknande tendenser i slutet av förra säsongen
Barcelona Gabriel
2014-03-09 14:26
Faktum är att vi spelade bra utan Messi och det såg intressant ut med de snabba omställningarna där vi lämnade över lite av bollinnehavet till motståndarna. Sen fick Tata kritik för spelet och Messi kom tillbaka och vi blev förra årets lag igen.

Barça - alltid sin egna största motståndare.
Barcelona B-Guden
2014-03-09 14:22
Vi har förlorat mer poäng med messi, Messi vissar inte ens vilja längre hade jag varit tränare hade jag tvingar ut honom på en kant igen.
Grande Guardiola!
2014-03-09 14:18
Snyggt mål av Asamoah i Juventus måste jag säga
Grande Guardiola!
2014-03-09 14:14
Krabban94: Jag menade att utan Messi på planen så kan Alexis, Pedro och framförallt Neymar kliva fram från argentinarens skugga och prestera spelmässigt rejält vilket då skulle resultera i att målproduktionen sprids ut vilket har vi har sett tidigare.. KarmalsAKaranka: Om du kollar en gång till så har jag hyllat hans insatser för oss genom åren men samtidigt så måste man se vad som är bäst för Barca varav fördelarna med en försäljning av Messi. ---------- Jag hade förväntat mig att någon/några kunde bemöta mina argument en efter en på ett sakligt sätt, tråkigt bara att vissa väljer att lägga upp menlösa halmdockor. Skulle vara kul om vi gemensamt kunde upprätthålla diskussion här inne på en hög nivå, ni kan bättre än så!
Barcelona Neymar N11
2014-03-09 14:05
Messi till real är det värsta man har hört här inne, hur f*n kan man sälja en spelare som har gett klubben så mycket glädje de senaste 7-8 år. Bry mig inte om 3-4 miljarder, Messi ska ingenstans.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-09 13:49
*Tydligen har det blivit coolt att säga sälja Messi är det bästa grejen för laget nu för tiden.* Ni behöver skakas om ordentligt för att se hur dumt det låter.

Hur tänker ni äntligen? Här behöver vi bara ta bort död kött runt honom och bygga och justera laget lite gran. Ja, jag håller med att spelare som Tello, Roberto o.s.v inte ska vara kvar. Vi behöver gå tillbaka till Johan Cruyff's teori.

Så vad är Johan Cruyff's teori. Jag kan nog inte förklara det så bra men titta på hur Laborta och hans vapendragare byggde upp laget med hjälp av Cruyff i den berömda dokumentären "FC Barcelona confidential".

Teorin går ut på att vi ska ha balans på laget. Vi ska ha lika starka målgörare som mittfältarna och mittbackarna. Det är därför vi värvade Ronaldinho, Eto, Deco och Marques. Vi har kommit bort från det tankesättet.

Mark my words, det är så Frank R och Pep jobbade som tränare. Jämför laget de hade när det gällde balansen på laget med det Tata har tagit över.

Om jag tar upp Peps's balans på laget eftersom jag är inne det på det ändå. Så var det så här. Puyol, Xavi, Iniesta Messi och Eto och Henry. Här kryddade Pep till det ännu mer därav vi vann alla titlar den säsongen. När han väll såg vilka som tappade motivationen och anlitade detektiver för att förnya truppen igen blev han motarbetad av Rosell-juntan.

Om vi studerar dagens Barca så är de starkast längst upp i form av Messi sen kommer mittfältet som är svagare än vi brukar ha och längst ner alltså försvaret, är vi sämst av alla storlag där ute i EU.

Om stannar upp lite och tänker efter vilken modell Man City och Psg byggde upp sitt lag kommer ni se ett mönster om ni studerar deras startelva.

Nu ska jag inte vara för lång men om jag säger, Kompany, Yaya och Aguero klingar det? Eller om jag säger. Thiago Silva, Matudi, Cabaye och Zlatan, klingar det.

Titta vad vi har idag. Masken/Pique (ni får välja) Xavi, Iniesta och Messi?? Vi har ingen balans. Bänken ska jag inte ens gå in på..

"Back to basic"
Barcelona koeman92
2014-03-09 13:34
Grande Guardiola!

Länktips:
Barcelona Barcelonistas
2014-03-09 13:33
Känner att det är dags att ta ett break från forumet. Är tillbaka när semifinalerna i Cl ska spelas, förhoppningsvis är vi där då.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-09 13:30
Loggar in och ser att folk här föreslår att sälja Messi till Real Madrid.

Loggar ut igen.
Barcelona Sir Alexis
2014-03-09 13:14
vad falska ni är! Sälja MESSI till real, det var det värsta jag hört
Barcelona Lionel Messi n10
2014-03-09 13:02
Att "Barca fans" säger ens ordet sälj Messi är för mig något chockande sen att man säger sälj till real visar bara hur trög man är tyvärr. Messi är världens bästa spelare och han ska ingenstans.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-09 12:39
Grande Guardiola!

Det kommer ju aldrig ske. Messi är lagets och klubbens sista problem. Alla övriga delar är problemet. Jävligt otacksamt att du ens tänker tanken då Messi i princip burit laget de senaste 5 åren på sina axlar. Glöm inte att han bara är 26 år gammal och förmodligen kommer lägga skorna på hyllan med titeln "Tidernas bästa fotbollsspelare".

Visst vore det en våt dröm att se CR och Messi spela i samma lag men det är endast troligt i en välgörenhetsmatch som inte på något sätt är kopplad till klubbfotboll.
Annons: