/spanien/barcelona/forum/5364.aspx/spanien/barcelona/forum/5364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-07 18:41
Jämföra Thiago med Bartra, Tello och Montoya???

Den här ledningen har grävt ett stort hål för oss i 3 år nu.
Kom inte med att Thiago ville ha ursäkt att dra. Ville han dra kunde han ha stuckit för 3-4 säsonger sen.

Han ville stanna och kämpa om plats men när tränaren inte tror på dig och ledningen inte uppskattar dig tycker jag att man kan gå och leta upp någon som uppskattar och tror på dig. Det var bra att han gick till Pep stället för Chelsea kategorin. Om man försöker vara positiv i den här skandalen..
Barcelona B-Guden
2014-03-07 18:30
@LeoMessi:

Jämför inte Tello Montoya och Batra med Thiago, Thiago är en 100 ggr större talang än dom.
Pep flyttar upp Thiago ger honom massor med speltid, Tito tar över ger han mindre speltid än vad han fick av pep, spelar honom inte när ligan är vunnen och klar, utan vill bli ihågkommer som nr 2 på 100 poäng istället, han kan inte lova Thaigo mer speltid säsongen efter.

Ingen gick ut och gjorde klart att dom verkligen ville behålla Thaigo, han gick till Bayern där han säkert blev lova en och annan minut trots deras mittfält.

Bara ledningen och Titos fel
Det är klubbens ansvar att se till att spelarna stannar inte fan ska en av världens bästa talanger som domiera i u21, slicka röven på sin klubb och acceptera mindre speltid, då riskerar man sin karriär (JDS)
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 18:22
Neymar11 (Barcelona) Det är det jag menar. Klubben tvingade inte iväg thiago och Tito vågade inte lova mer speltid, han sa sanningen till honom. Och thiago letade en anledning till att dra och han hittade en. Montoya och bartra får långt ifrån mycket speltid men dom valde att försöka spela till sig den. Samma sak med tello, hans konkurrens är om något tuffare än thiagos var då.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-03-07 18:17
Hörni varför måste man ha någon att skylla på? Thiago ville bort själv för att han inte fick den speltiden han "förtjänade" Klubben vill inte behålla eller springa efter någon talang som vill tvinga till sig speltid med hjälp av munnen istället för fötterna och hjärtat Thiago gjorde sitt val- och han är nöjd med det Klubben- vill inte behålla någon som inte vill vara kvar. Och det är helt rätt
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-07 17:50
B-Guden Pep Guardiola i Real Madrid alltså. Jag blir så irriterad på mig själv.. varje gång jag tror att jag har läst det absolut löjligaste jag kan läsa härinne kommer någon och toppar det med nåt ännu värre och jag blir helt paff. Det skadar inte att ha en insyn i klubbarnas historia emellan eller Katalonien/Spanien i allmännhet. Pep var en katalan redan när han låg i pappas pung, tror du att han hade velat skriva på för Madrid? Tror du att huvudstaden i sin tur hade velat ha en katalansk tränare? Jag vet, jag vet - du skriver att du VILL att han ska träna Real och du menar inte att det kommer att hända direkt i verkligheten. För mig är det lika illa. Hur dyker en sån vilja upp hos dig? Fascinerande, minst sagt.
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 17:47
Ja fan, Barcelona betalade hela hans fotbollsutbildning bara för att sedan jävlas med honom och bänka honom hela livet. Lite eget jävla ansvar har man också, ingen skyddar ledningen men jag tänker inte skydda någon som gång på gång ska komma med uttalande om hur glad han är att han lämnade och bla bla bla. Sen så sa han långt innan han lämnade att han skiter i vilken klubb han slår igenom i, så länge han lyckas. Självklart är det viktigaste att man lyckas men man får väl fan visa lite kärlek och säga att ens dröm är att lyckas i det laget som har gjort honom till den han är.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-07 17:40
Antingen kan man lura sig själv och skylla på Thiago Alc hela affären. Eller så säger man som det var. Vår ledning/tränare gjorde bort sig.

Men funkar det för er att hata honom för att komma över det får ni göra det. Så länge det funkar för er. Jag vet att ni vet att vi vet att vår ledning/tränare gjorde bort sig när det gällde Thiago Alcantra..

Det jobbiga har inte ens börjat. Vänta tills vi behöver värva en mittfältare som ska ta över Xavi's plats och Thiago bara blommar ut för varje säsong som går. Hur gammal är han nu?? 22,23...

Ack, vilken tabbe om man kan det en tabbe ens..

Ärligt talat om Thiago gick till R.Madrid skulle jag inte klandra honom med tanke på hur vår ledning/tränare behandlade honom... Men ni får gärna hata honom så länge det håller er glada.
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 17:21
Tiki-Taka (Barcelona) Av just den anledning så sörjer jag inte att thiago drog. Visst lite mer speltid kunde han ha fått men man får inte glömma att han skadade sig i två månader och i finalen mot bilbao så skadade han sig och var borta i flera månader där med vill jag minnas. Hade det inte varit för skadorna så hade han fått mer speltid. Säga vad man vill om Xavi, men jag hade aldrig bänkat xavi i den mån att thiago skulle få mer speltid än självaste xavi. Killen hade xavi, Fabregas och iniesta att konkurrera med och istället för att försöka bevisa sig så valde han att dra. Fabregas som var en mycket mer etablerad stjärna och som var den bästa mittfältaren i PL hade det själv kämpigt att få regelbunden speltid, men han visade förståelse. Jag dissar inte thiagos talang nu, för han är onekligen riktigt bra.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-07 17:17
Otacksam må vissa kalla honom men som Tito och ledningen ignorera honom förstår jag han.
Barcelona Tiki-Taka
2014-03-07 17:05
När Thiago säger att han kunde gå till vilket lag som helst, så inkluderas real Madrid i den listan. Han må vara en fantastisk spelare men sådana otacksamma och själviska personligheter förtjänar inte att spela i Barca !
2014-03-07 16:58
Kan inget annat än att hålla med Mourinho. Madrid players were too busy queuing in front of the mirror, says Mourinho The 51-year-old Portuguese was not impressed with his players' attitude during his time at the Santiago Bernabeu outfit "Lots of times at Real Madrid, the players would be queuing in front of the mirror before the game while the referee waited for them in the tunnel," Mourinho toldEsquire. "But that’s how society is now. Young people care a lot about this: they are twentysomething and I am 51 and if I want to work with kids I have to understand their world.  "I’m a manager since 2000, so I’m in my second generation of players.  "What I feel is that before, players were trying to make money during their career, be rich at the end of their career.  "But, in this moment, the people who surround them try to make them rich before they start their career."
2014-03-07 16:54
källa goal.com Thiago. Han är bitter! Jag tror att han hade velat stanna i Barca. "I am grateful to Barcelona, but I do not owe them anything anymore," the midfielder told El Pais. "I would have left Barcelona for any team, just so I would no longer be warming the bench. "It was my own decision to leave Barcelona. Nobody put a gun to my head and forced me to go. I didn't get the feeling the club believed in me. That's why I moved on. "I left Barcelona because I wanted to be happy again and play football on a regular basis. I found exactly what I was looking for here at Bayern."
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-07 16:24
B-Guden Pep Guardiola behöver inte träna ett smutsigt lag som real för att få sitt erkännande som världens bästa tränare. Hela världen vet redan att Pep är världens bästa tränare! Han körde över Sir Alexs United och mouhoes real! Han körde även över Wenger flera gånger om! Pep Guardiola = världens bästa tränare!
Barcelona B-Guden
2014-03-07 16:21
Även fast jag älskar Barca hade jag velat se Pep träna Real i 3 säsonger, tänk vad han skulle kunna göra med det laget, han hade fått alla dom där stjärnorna där- Ronaldo Benzema Modric Isco Alonso Marcelo osv att spela som ett lag, fyfan vad han hade kunnat göra med det laget.

Även se vad han skulle kunna göra med Arsenal och United hade varit intressant.

Tänk bara vilket erkänande han skulle få när han får Real att bli ett grymt spelförande lag, fast jag hatar dom för mycket för att vilja att han går dit på riktigt,
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-03-07 15:17
Varför folk i Sverige börjar få upp ögonen för Pep Guardiola nu är för att i Eurotalk har man börjar hylla honom. Något som sällan skedde. Tidigare var det främst Erik Niva och Simon Bank. Där Bank, när Pep lämnade Barcelona, kallade honom för den bästa tränaren i världen senaste åren.

Vill man förminska Pep så kan man göra det. Det han gjorde med Barcelona saknar motstycke. Om det är så enkelt så kan vi fråga oss varför Mourinho misslyckades med Real Madrid? På tre år tog Mou tre titlar i Madrid.

Pep har aldrig och kommer aldrig att vara någon som tar 'lätta' jobb. Lätt hade varit för honom att stanna i Barcelona. Bayern München ville han gå till redan 2011. Det finns en historia kring klubben som fascinerar honom.

I Chelsea och City hade han fått allt han hade pekat på. Samma människor som anklagar Pep för att vara feg har inte alla hästar hemma. Var Zlatan feg? Var Mourinho feg som lämnade Real Madrid?
Barcelona NoGo™
2014-03-07 14:51
Pep om Puyi.

Guardiola (coach Bayern): "Puyol taught me to enjoy defending. Tactically, he is very intelligent." [via ara]

Guardiola: "Puyol was a captain who gave the example, not by words, but by always being the first to run, the first to arrive at training."

Guardiola: "Puyol is undoubtedly one of the best players in Barça's history. I was lucky to work with him, first as player, then as coach."
Länktips: @Barcastuff
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-03-07 14:22
Folk glömmer att när han skrev under för bayern var de inte ens regerande mästare i ligan, det var dortmund. Och de hade precis gått vidare från gruppspel i CL, de kunda lika bra ha åkt ut i utslagningsfasen. Så det där att han hade cojones som tog över ett lag som vunnit trippeln är felaktigt.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2014-03-07 14:13
Junior Pep blev färdig för Bayern flera månader innan de vann trippeln. Han skrev under i januari 2013 har jag för mig.
Barcelona Gabriel
2014-03-07 13:53
Varför matar ni trollet? De flesta i fotbollsvärlden förstår och vet Peps storhet. Min gissning är att han är en madridista som inte blivit torr bakom öronen ännu.

Slösa inte eran tid.
Barcelona Júnior.
2014-03-07 13:22
Jag tror inte människor förstår vilka stora cojones det krävs för att ta sig an ett lag som precis vunnit trippeln och betraktas som världens bästa lag. Du har exakt ALLT att förlora och inte lika mycket att vinna jämfört med om du tog över ett lag som kanske ständigt ligger tvåa till femma i tabellen i ligan. Att däremot Pep lyckas utveckla detta "självspelande piano" (som många gärna vill kalla det) på det sätt som han gjort och lyckats sätta sin prägel i laget efter bara någon månad bevisar bara hans storhet. Många stora tränare kämpar än idag för att sätta sin prägel i respektive lag efter drygt 8 månader, inklusive Ancelotti, Mourinho och även Tata som kanske inte är lika stor i fotbollsvärlden.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-03-07 13:20
LALAWELEATAKORA Läs Peps bok av Guillem Balague, Pep Guardiola - another way of winning så kommer du få en helt annan åsikt om gode Pep.
Neymar11
2014-03-07 13:19
Nej nu är han här för att försvara England och Mou
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-03-07 13:08
@LALAWELEATAKORA:

Jag tycker att den kritiken är "fair". Men på samma sätt som vi inte kan bevisa att han skulle klara sig lika bra som tränare i ett mellanlag kan du inte bevisa att han skulle misslyckas.

Däremot så kan vi jämföra han med t.ex Sir Alex Ferguson som tränade United i över tjugo år (Har nästan alltid haft en bra trupp) men åstadkom lika mycket som Pep gjorde på fyra år i Europa.

Ancelotti som har tränat storlag sen 99 har också två champions league titlar vilket är något Pep klarade på fyrå år.

Eller Capello som har tränat storlag sen 87 har fortfarande färre CL-titlar.

Så jämför vi Pep med de stora tränarna (fair fight) så har han otroligt bra statistik för de få åren han har tränat.

Håller du inte med?
Barcelona Júnior.
2014-03-07 13:06
LALAWELEATAKORA

Jag dör lite inombords när människor är lika ignoranta som du. Tragiskt...
Barcelona B-Guden
2014-03-07 13:00
@LALAWELEATAKORA:

Om dom valt att spela bussen så hade dom haft samma resultat, men ingen kommer kunna vinna med sån offfensiv fotboll som Pep bara inse han är e ngeni, sen dom som säger sjlvspelande Barcelona.

Dom kom 3a, största spelarna var Deco Ronaldinho och Eto.
Vad gör Pep, ju han vill ha bort alla 3, men Eto lyckas hålla sig kvar, dom vinner trippeln, han tar in Bollskickligare spelare, Alves Henry Busquet och Pedro, dom vinner trippeln.
Spelar ute lagen enkelt 2-6 Real, United i finalen osv. sedan öser dom på och går från ett nedgånget lag till det bästa, där ingenting var självspelande om man kollat på fotboll, bara för han inte gjorde 25 nya värvningar ala real betydde inte det att hans spelare redan spela lika bra före honom,

det räcker med att kolla 2 säsonger före, och sedan dom 3 nästkommande säsongerna så ser man enkelt vad pep gjorde.

Precis som han gör Bayern till ett spelskickligt lag, och han ändrat mycket, men visst han tog över det bästa laget, men ingen tränare hade kunnat göra det han gjort med bayern spelmässigt, däremot Resultatmässigt mycket möjligt.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-07 13:00
LALAWELEATAKORA Pep Guardiola läxade upp mouhoe flera gånger om ju. Mouhoe ledde ett real som är ett riktgt köptelag, spelare för miljarder men ändå läxade Pep upp mouhoe! Pep är just nu världens bästa tränare! En modern sådan också! Ingen bussen sen kontra (1800 talet fotboll haha).
Barcelona LeoMessi
2014-03-07 12:55
LALAWELEATAKORA (Barcelona) Har du någon fritidssysselsättning? För jag kan själv inte förstå varför någon går in på ett annat lags forum för att snacka skit? Jag har sett dig skriva här ett flertal gånger och du är inte här för att diskutera. Så snälla besvara inte min inlägg framöver eftersom jag inte orkar diskutera fotboll med forumstroll. Det kanske finns någon här inne som är villig att ta en diskussion med dig. Tack och hej.
LALAWELEATAKORA
2014-03-07 12:49
@LeoMessi:

Vilken storhet? Precis som i Barcelona har han nu ett självspelande piano i Bayern som spelar i en kanske ojämnare liga än La Liga. Han hade förmodligen inte kunnat tagit ett 4-7 lag i någon liga och göra det till ett 1-3 lag. Sett till truppen han har i Bayern och den han hade i Barcelona så hade dom flesta halvdugliga tränare kunnat gjort samma resultat.
Barcelona Krabban94
2014-03-07 12:12
Samma sak gäller nog Caballero också, en av de bättre målvakterna de senaste säsongerna. Alla såg säkert hans insats i CL i fjol?! Inte ens tredje målis i Argentina

@Neymar11:

Barcelona gulu
2014-03-07 11:44
någon som vet när biljetterna till CdR-finalen släpps?
Annons: