/spanien/barcelona/forum/5360.aspx/spanien/barcelona/forum/5360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-03-08 18:11
Förstår inte hur folk kan klandra Tata. Han gjorde allt i sin makt för att få laget att gå mer framåt, att man byter ut en mittback mot en mittfältare säger väl det mesta. Det tragiska är dock att spelarna som kommer in heter Sergi Roberto och Cristian Tello. De gör ingen skillnad alls på plan, eller jo, de förstör spelet ännu mer. Är det inte hur tydligt som helst att den här satans truppen behöver rensas och breddas? Han tog dessutom ut det bästa möjliga laget vi förfogar över just nu och då kan han fan inte rå för att de går in med inställningen att det är träningsmatch.

Xavi, ALVES, PIQUE, Busquets, Fabregas, Messi har ingen som helst motivation alls där ute. Xavi ser vi behöver en spelare som flåsar honom i nacken, den spelaren var Thiago men ledningen/Tito slarvade bort honom. Alves vet att Montoya är medioker och inte kan ta hans plats. Pique behöver konkurrans samt bänkas rejält så att han förstår hur jävla dålig han är. Busquets har inte gjort en enda bra match i 2014 känns det som, för många bolltapp och felbeslut rent överlag. Fabregas blandar och ger, ibland kan han kämpa för kund och fosterland, ibland ser han ut som en slö sköldpadda som ständigt tappar boll pga han är ouppmärksam. Messi lunkar ständigt på plan, dock kan jag inte klandra honom lika hårt. Han alltid otacksamma passningar i trånga lägen när han ständigt serverar Neymar mfl bollar på silverfat.

Sen att vi har den skitigaste bänken i Europa är en skam för namnet Barcelona. Hur fan har inte den här klubben en plan B att slänga in när ingenting funkar där ute? Varför kan vi inte slänga in spelare som kan fylla på i boxen när det krisar? Varför ska vi stå där med Sergi Roberto som den enda mittfältaren att byta in där en av våra ordinarie är borta? Och hur fan kan man ge en spelare som Tello privilegiet att kalla sig för Barcelona spelare? Affelay skulle fan gjort mer nytta i det läget.

Nu vill jag inte höra fans från 2009 skrika om Tatas avgång då han gjorde allt rätt i den här matchen. Det är ledningens fel som vägrar köpa spelare till den här klubben. Vi har ingen bredd! Våra kvalité spelare finns i startelvan, det är tydligen förbjudet att ha en "impact" spelare av riktigt bra kvalité på bänken. Bayern, City, Real, Chelsea, PSG, till och med Atletico har tusen alternativ på bänken som de kan slänga in och samtidigt vara säkra på att den här spelaren hjälper laget.

Ursäktar för en dålig ton, men är så himla trött på spelarnas inställning, ledningen och vår tunna trupp.
Barcelona Rambla~
2014-03-08 18:11
@Neymessi:

En flygresa till Sydafrika och spel i 90 minuter där kanske är en bidragande orsak? Borde kanske inte ens ha startat matchen?
Barcelona Vampíro
2014-03-08 18:10
Namn: Vampíro
Sänt: 2014-03-08 17:10
Okej om det inte blir mål innan 65:e minuten så kommer vi inte vinna den här matchen. Det blir istället som vanligt, de ger upp, spelar av matchen och börjar snacka skit efter matchen. Kom ihåg vart ni läste det.

Skrev det här inlägget vid 55:e minuten ungefär, skrev även något liknande i matchen mot Real Sociedad och tro mig det är inte jag som är psykisk. De här laget är så sjukt jävla förutsägbart, man vet exakt hur de ska reagera vid olika situationer speciellt i motgång där de helt enkelt ger upp.

Nej dags att hitta på något vettigt av den här lördagen för Barcelona är inte längre en källa för glädje. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi hittar rätt väg igen för just nu är vi långt ute i öknen.
Neymar11
Migueli Vi har världsspelare på varje jävla position i startelvan. Det är dom ska bära färgerna, och spela med hjärtat. Inte fan är det ledningen Vår truppen är den bästa betalada i världen. Inte ens city har lika höga löner Du har rätt nytt blod behövs, men för att det ska fyllas med något nytt. Måste det gamla bort annars sitter infektionen kvar Pique, Xavi, Messi, pedro är just nu den infektionen i ryggmärgen i dagens Barcelona Jag älskar allt dom har gjort för klubben. Men när just dom spelarna som vet vad det innebär att spela för Barcelona. Spelar utan hjärta och vilja, just dom som ska ha den största kängan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
Vadå mätta på titlar? Skulle ni fans vara utan dessa titlar då om det innbär att spelarna sprang lite mer idag? Problemet är inte om de är mätta eller inte. Det handlar om att bli motiverade på rätt sätt och där kommer tränare och framför allt även ledningen in i bilden. Då det är ganska så uppenbart att en tränare i dagens Barcelona har rätt så låsta händer.
Barcelona Mido
2014-03-08 18:09
Jag tror att tata kommer att ställa ett ultimatum under sommarn,, antingen mitt sätt eller inget
Barcelona Bàckis
Inte lika bra att ge Messi semester redan nu, så han kommer frisk, utvilad och motiverad till Brasilien?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
LaPulga nr1: "Vinner vi CL..." Vi ska vara glada att vi överhuvudtaget kommit till åttondelen. Vi kommer ryka så det smäller om det i en EVENTUELL kvartsfinal. Jag tror vi åker ut redan på onsdag.
Barcelona Baronen
Rensning är det enda. Det absolut enda vi kan göra för att rädda klubben.

5-6 spelare, minst, måste säljas. Det går inte annars.

4-5 nyförvärv i sommar, annars är vi Man U.

Det är bara så.
Barcelona Neymessi
2014-03-08 18:08
Jag undrar vad Neymars problem är?? Det är inte det att han serverar Messi på silverfat och är själv osynlig utan han slarvar med passningar, missar klara målchanser osv....
Barcelona Diar Shekha
2014-03-08 18:08
När vi torskade mot Real Sociedad så skyllde vi alla på att Tata Martino valde fel lag. Men idag var det bästa möjliga lag på plan. Att dessa spelare inte ens kan utmana ett Valladolid som var på 18:e plats i ligan är ett stort mysterium. Så nej allt är inte Tata Martino's fel. Sen undrar hur folk tänker här inne när man säger vi borde sälja. Messi var den som skapade lite oreda idag, Messi kan inte göra allt varje jävla match. Varför är det alltid Messi det måsta hackad på efter poängtapp? Neymar har varit fullständigt usel efter sin skada. Han har startat tre raka matcher och varit värdelös i alla tre. Real Sociedad,Almeria och Valladolid. Han gör inte ett skit och jag vettefan hur han kan missa där idag....
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-08 18:07
Barca i med och motgång <3 jag är besviken på Messi och Neymar. Resten av laget skötte sig bra. Bäst var Fabregas. Hade vi varit ett köpelag hade vi slängt in stjärnor istället för sergi Roberto och Tello. Det gör ont när Barca förlorar! Jag lider. Men samtidigt så växer min kärlek efter varje förlust. Visca el Barca!!! Vinner vi CL struntar jag i La liga. Till real fansen - lugna lugna, 1 liga titel på 5 år och ingen CL final på 15 år.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-03-08 18:07
@Rambla~:

ronaldinho va 28, får vi ett bud på 1.7 miljarder och upp så sälj messi.. man märkte på han att hans gnista försvann redan slutet på förra säsongen, hela denhär säsngen, har han bara varit en börda för spelare som neymar o sanchez eventuellt pedro, alla dessa 3 anfallare spelar som gudar när messi inte är med, spelar messi så ska alla fucking bollar gå till honom

innan ni sågar mig o skriker som kalkoner att messi är vår största spelare så jaa, han är de, men vi spelar enmans fotboll när han e med, när han inte spelar g¨r de bättre... och ut me Xavi för helvete! han bidrar inte med något bra till vårt spel längre! flytta ner fabregas och låt messi vila så får vi se hur de går!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-08 18:06
Barca i med och motgång <3 jag är besviken på Messi och Neymar. Resten av laget skötte sig bra. Bäst var Fabregas. Hade vi varit ett köpelag hade vi slängt in stjärnor istället för sergi Roberto och Tello. Det gör ont när Barca förlorar! Jag lider. Men samtidigt så växer min kärlek efter varje förlust. Visca el Barca!!! Vinner vi CL struntar jag i La liga. Till real fansen - lugna lugna, 1 liga titel på 5 år och ingen CL final på 15 år.
Barcelona Mido
Det jag är trött på, precis varje år, att vi är grymma i början av säsongen å sedan förvandlas de till ett gäng fjollor efter jul å nyår, real Madrid är exakt motsatsen..
Barcelona Migueli
Skärp er nu förfan! Vi kan inte sälja Messi vad fan är detta för snack. Ja vi har med all förmodan tappat ligan men det jag ser som skrivs här om hur man skall sälja Messi det är helt sjukt löjligt!! Det är sant att vi behöver ha in nytt blod men vi måste börja med att få bort den här inkompetenta ledningen. Där ligger problemet. Har vi en bra ledning så blir spelarna motiverade och vi klarar av att vinna. Detta är inte Tatas fel. Ärligt talat har han inte särskilt mycket att jobba med. Framförallt i defensiven. Det är där den här ledningen har förstört allt med deras dåliga jävla ageranden genom åren. Hela skiten måste avgå.
Barcelona LeoMessi
2014-03-08 18:05
Folk säger att Tata måste motivera sina spelare, visst det måste han. Men hur jävla lite eget ansvar har spelarna? Hur jävla svårt är det att fatta att det är dags att börja kämpa och rycka upp sig när dom ligger under och håller på att ge bort ligatiteln?

Det är fan som att skylla på läraren för att en student får underkänt för att han inte orkade plugga till tentan.

Kommer ni ihåg när vi hade ett dåligt försvar?Nu har vi ett dåligt lag.

Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-03-08 18:04
Tata efter dagens match: Spelarna får vila i 2 fucking dagar :D
Barcelona grande jw
2014-03-08 18:03
Lägger halva lönen på City på onsdag. Ska jag bli såhär deprimerad varje gång mitt älskade Barca spelar så ska jag fan ta betalt för det hädanefter.
Barcelona påfågeln
2014-03-08 18:03
Tata gjorde iaf byten i tid, och det är inte hans fel att han har Roberto att sätta in istället för Thiago. Spelet blev i varje fall inte sämre och att få in någon som fått lite vila i veckan var nödvändigt. Tello gjorde mer nytta än Neymar på sina minuter, varför inte starta honom när Neymar just spelat 90 min på andra sidan jorden nästan? Pedro, Alexis och Messi spelade ju också 90 min, Messi med diarré (spydde i landskampen och synbart påverkad idag, men måste vara på plan eftersom han kan avgöra en match även då han är dålig). FIFA-virus! Xavi och Valdes är väl de enda godkända idag. Syntes att Xavi fått vila i veckan, för han var enda spelaren som faktiskt orkade och ville något, men behöver någon att lira med också. Vi ska inte ta ifrån Valladolid något, de gjorde det väldigt bra. JIM lade taktiken perfekt och det var ett genidrag att starta med två fysiska forwards (normalt spelar det med en) som totalt körde över Barcas mittlås, och dessutom tog bort Busquets ut matchen. Dessutom lyckades det ju bra med en mittback och en ytterback på mittfältet. Manucho är en otroligt jobbig forward att möta, och då är han deras andra bästa forward. Vilken match Guerra gör mot ett slitet och lamt Barca! Han bjöd på magi och var ett fysiskt monster. Synd att det alltid är någon som tar fram en sådan prestation mot Barca...
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-08 18:02
Så tragiskt att man som supporter är så maktlös. Man vill införa förändringar och skälla ut allihopa, men allt man kan göra är att se på när Barca blir sämre och sämre...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Hur vågar folk ens nämna att Messi ska bort? Hade de andra tagit lite mer ansvar och slutat hoppas på Messi hela jävla tiden hade det gått bättre en sån dag. Ingen av spelarna spelade bra, så varför vill ni helt plötsligt göra just honom till syndabock? Noll koll på fotboll har ni. Sälja Messi? Sälj er själva seriöst...

Tata ska iväg, likaså hela ledningen Rosell släpade med sig som har gjort att ingenting handlar om fotboll i klubben längre. Tata ska iväg för att han inte ska få glida runt och tro att han kan vinna och leva på Peps gamla arbete.

Hela Barcelona handlar om nya sponsorer och rättegångar hit och dit.
Barcelona the cameroonians
Jag tror ärligt talat inte Martino har cojones nog att skälla ut spelarna vilket förmodligen är det som behövs,

I stället skjuter han på problemet, ger spelarna ledigt i två dagar och hoppas att saken löser sig av sig själv.

Skulle inte förvåna mig om Tata avgår innan säsongen är över. Inte för att han är en loser utan snarare för att han inte har spelarna med sig och uppenbarligen förlorat omklädningsrummet. Då är det lönlöst att fortsätta.
Neymar11
Gubbar det är lika bra att bli vana vid det här, det kommer att se ut såhär tills 2016. Det är Bara att gilla läget, och istället för slösa tid på dessa divor. Så kan vi som fans pusha b-laget, och alla dom andra ungdomarna Jag har tänkt om jag vill ha exakt alla 11 spelare på plan varje gång. Och jag vill att dom ska hånas varje kvarstående match av den här säsongen. Dax för oss fans att ta fram dom vita näsdukarna. Runt om i världen och i Barcelona
Barcelona Rambla~
2014-03-08 18:01
Ni har fel som säger att de inte kämpar, för det gjorde de idag. Problemet är att de gör det individuellt och inte gemensamt som ett lag. Pedro slet och försökte, fick ingenting gjort. Alves stackaren sprang upp och ner, fick jaga tillbaka som en idiot på sin kant när någon där framme gett bort bollen alldeles för enkelt. Spelarna kämpar visst, de gör det bara inte som en enhet.
Barcelona Andreas-
2014-03-08 18:00
Dessa individer som spelade i Barcelonas tröja idag är precis lika vedervärdiga som Pepe, inga människor man vill förknippas med. En samling jävla inavlade pack som förbrukat sin rätt till att få leva ett fridfullt liv. Man skäms över att dem representerar FC Barcelona. Det är bara att ta av sig tröjan o avgå. Mitt i all soppa ska man ned till Camp Nou o se dessa överbetalda divor spela fotboll på Onsdag. Helt sjukt att dem ens får lön för vad dem gör. Jag lider med Puyol som får se dessa hjärtlösa typer i sin sista säsong. Skandal är bara förnamnet. Till sist, all respekt till Valladolid i form tränare, president, fans, spelare, spelsätt osv. Det är hjärta rakt igenom.
Barcelona Rambla~
2014-03-08 17:59
Canaletes

Problemet är att Messi endast är 26 år, han har rätt så många säsonger kvar. Ronaldinho var närmare 30.
Barcelona Rambla~
2014-03-08 17:57
Nu är det officiellt kris. Något måste ha hänt? Det finns ju för fan ingen gnista, ingenting. Tata måste ha tappat omklädningsrummet helt. Hur kan man gå från att göra nästan allting rätt i höstas till att göra det precis motsatta idag? Jag som trodde att nu när Puyol meddelat att han lämnar så skulle spelarna ge allt för honom i den här matchen. Det blev precis tvärtom. Vad fan är det som händer? Den här ledningen håller på att skicka Barca som klubb 20 år tillbaka i tiden. Avgå efter säsongen för helvete.
Barcelona Canaletes
2014-03-08 17:56
Om nu Messi presterar likadant nästa säsong ska man sälja honom. (om nu han vilar inför VM)

För det finns ingen som helst motivation i honom. Han har redan vunnit allt, bildat familj och är ekonomiskt oberoende 5324 generationer fram.

Vi kallade alla galna när Chelsea erbjöd oss typ 100 milj euros för Ronaldinho 1-2 säsonger innan han slockna som spelare.

Man kanske borde tänka samma sak om Messi och då passa på som bäst att sälja honom.

Det blir då en ny "crack" inom laget som ska bli Neymar. Han ska få samma roll som i Brasilien. Fast jag är tveksam om han kan bli den nya ledaren. Ser inte potentialen i honom.
Barcelona PhantomGuy
2014-03-08 17:55
Vi förlorar på ett riktigt pinsamt sätt Ingen som visar hjärta, ingen kämpar Vi behöver nytt blod i laget!
Annons: