/spanien/barcelona/forum/5352.aspx/spanien/barcelona/forum/5352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jeffson
2014-05-06 08:47
Hahaha Jonathan dos Santos alltså. På något sätt måste man älska killen. Han skiter i om han får spela fotboll eller inte så länge han kan säga att han tillhör Barcelona. Han lyckas snacka till sig nytt komtrakt och när han ska säljas så säljs han inte. Och något lån vill han inte gå med på. Nu är året då han verkligen skulle köras ut med huvudet före men då anställer klubben den enda mannen i hela världen som vill satsa på honom. Med den viljan/turen han har att klamra sig fast i Barcelona så kommer han vara president innan han är 30. Men jag gillar det på något sätt.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-06 08:42
Gio Style Jag är en levande legend i min hemstad och allmänt erkänd som den bästa Snake spelaren genom tiderna på 5110:an. Beat that ;) För mig liknas Busquets bäst vid Dhalsim, Puyol som Blanca, Mascherano som Guile och Messi som... Ken. Jag äger än idag en Walkman och har kvar Top Dance -95 låtar som jag spelat in på kasettband när jag var 12. Atari var den första konsolen jag skaffade, Raphael min favorit turtle och jag hatade Skurt och Ingamaj. Har kvar mina gamla Buffalo skor och Helly Hansen jacka nånstans nere i källaren, tycker fortfarande att Ulf Lundells "Jag vill bo i öppna landskap" är Sveriges riktiga, om än inofficiella, nationalsång, har kvar alla mina gamla Nintendo Magasinet tidningar och även Super Play som kom senare och min Gameboy ligger och dammar i samma säck också. Jag hade en cocosboll i munnen när jag fick höra på TV:n att Tupac dött, jag såg Michael Johnsons 19.32 live den där underbart varma sommaren 1996 och piggelin är lätt fortfarande min favoritglass. Poängen med allt detta är att du kan ta din gamla space impact och you-know-what, haha - mig slår du inte på det ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2014-05-06 07:46
3310 3
Jag var en kung på space impact!
Barcelona AndreD
2014-05-06 03:36
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Hoppas för din skull att det inte är hemma du har tappat din 3310a hehehe ;)
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-06 03:14
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Father be praised-ah! Another soul-ah that has seen the light-ah!

Jag tycker precis som du, om Tata lämnar så hoppas jag han drar fram sina argentinska cojones rakt framför näsan på Barto och hans minions, lägger alla kort på bordet och ger dom ett långt mellanfinger rakt upp i deras a-hål! Hoppas verkligen att allt misstänkt mygel kommer fram i och med det, inte för att det kommer svärta ner ledningen för helt ärligt kan de inte svärtas ner mer (botten got nådd för längesen som en skåning brukade säga) men åtminstone så att ledningen inte ska lyckas skylla ifrån sig ännu mer. Det är fan nog nu.

Men vi alla vet att Tata inte kommer göra det, inte för att han är feg utan för att till skillnad från sina chefer så har han heder och lär inte vilja skapa problem för någon... men men.. drömma kan man!
Barcelona Lion24
2014-05-06 01:58
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

PM:a mig när biljetterna är klara ;).
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-06 01:56
@Gio Style:

Det roliga är att jag har haft samma mobil i 5 år och det är varken Android eller Iphone men jag övertalar alla och alla att köpa Samsung Android. Jag borde fan söka jobb där alltså.

Jag har såna där mobiler som kostar 200 kr bara för att batterien håller 8 dagar fortfarande efter 5 år.

Nu är det dags att byta, har tappat den så många gånger så att den har bytt färg men den jäveln håller.. :-)

Bästa mobilen jag har haft alltså.. hehehe
2014-05-06 01:51
@Vampíro:

Nu blev det för mycket!!!!

Någon ring efter hjälp....
Barcelona Gio Style
2014-05-06 01:47
@Vampíro:

Hahaha alltså vafaaaaaaaaan!?
Barcelona Vampíro
2014-05-06 01:43
If Luis Enrique becomes the new Barcelona coach, Jonathan dos Santos (24) will stay. He was Barcelona B captain under Luis Enrique. [fox] Grabben har fan mer liv än en katt.
Barcelona Gio Style
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Hahaha alltså helt ärligt så har jag fått så det räcker och blir över :) Btw, ja gick över från iPhone till Android. Ångrar mig lite. Bytte främst för att kunna använda flash, sen vart jag ägd av livet då jag köpte en LG som inte stödjer flash per automatik!
Ride_The_Big_One(6)

Jag har övertalat mina syskon "en efter en" att gå över till Samsung bara för att jag ogillar Iphone.

Så akta dig :-)
2014-05-06 01:39
Lion24 och Gio Style Jag skulle vilja bjuda er på en veckas semester bara för att hur se "live" hur länge ni skulle orka diskutera om Alexis, Pedro eller bara "om Alexis". Gör er grej. Ni är fan sköna.. (Det roliga är att ingen av er ger en mm till den andra. Jag har inte hittat en enda citat där någon av er säger "Jag håller med dig men jag tycker så här" Hehehehe Nu till alla dessa olika rykte.. Fan, ska Tata få kicken ??? Blir ledsen på riktigt. Varför? Ju, gubben fick aldrig någon ärlig chans. Det är därför jag blir ledsen om han får gå. Han fick ta över ett avdankade, Instagram älskande, mittbackslös,huvudlös , omotiverade FC Barcelona. Han fick ta över ett lag som var sönder och sliten. Ledningen offrar honom ju. Om jag var honom skulle jag säga ifrån denna behandling. Det är dags att gubben visar lite cojones och ryter till båda mot ledningen och den äckliga median i Katalonien. Luis från Celta ska ta över säger dem. Nej, jag är inte för det. Men hej, det är bara härda ut till 2016 om man ens lever till dess för man vet aldrig när ens tid är inne. Jag tänker inte ens diskutera om D.Luiz vara eller inte var. Jag säger bara så här om han inte kommer med som packet med Thiago Silva får han hålla sig kvar i där han är, i den blåa tröjan eller vilken han vill nästa år. Jag får mardrömmar. Han och Pique i mittlåset. Hur ska jag kunna somna inatt??? Zubi, snälla vakna någon gång. Det är inte försent att rädda lite av din hederlighet. Är det någon som borde ryktas bort så är det Zubi. När kommer den dagen? När kommer han att försvinna??? Den dagen han försvinner ska jag boka det bästa första flyget till FC Barcelona och fira i Camp Nou.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-06 01:25
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Hädelse!
Iphone är bättre!
;-)
2014-05-06 01:20
@Vampíro:

Fast alla vet att android är bättre ;-)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-05-06 01:07
Nu har jag gått igenom ryktet om Luis Enrique och jag måste nog säga att jag är okej med att han tränar Barcelona (som att jag har möjlighet att kunna påverka valet av tränare). Ska man titta ut över Europa så finns det väldigt få tränare som har kapacitet att träna Barcelona. Alla stora tränare är upptagna/passar inte in i klubbens profil.

Naturligt att man hellre går för Luis Enrique istället för Frank de Boer då Lucho har en historia som spelare och som tränare för Barcelona B. Vad jag är säker på att han tar med sig likt Guardiola är discplin, energi och fokus.

Det taktiska tror jag däremot inte att han är på samma nivå som Guardiola, men han är ingen tränare som heller sitter ner på bänken och förundras över spelarnas teknik. Det kommer att vara hårt arbete och spelarna kommer att drillas hårt.

Det som kommer att bli svårt för Lucho är generationsväxlingen. Barcelona kommer att förlora Puyol och Valdés medan Xavis karriär går mot sitt slut.

Här illustreras också varför den här klubben styrs av idioter. När Vilanova förstod att han inte kunde fortsätta så ansåg han att Luis Enrique skulle vara en bra ersättare, men klubben valde att gå efter Tata Martino. Ett år senare (Och Tata som har gjort ett godkänt arbete med tanke på förutsättningr) väljer man istället för att sparka honom och ta in Lucho. Man slänger bort en hel säsong. För vad? För att man inte vill betala tre miljoner euro till Celta för att Lucho ska bryta sitt kontrakt.
Barcelona Lion24
2014-05-06 00:47
Gio style

Haha, otroligt alltså. Hur som helst, lämna det för forumets skull..
Barcelona Gio Style
2014-05-06 00:12
@Vampíro:

Detta handlar inte om Pedro vs Alexis.
Inte för min del i varje fall eftersom jag tydligt påpekat att jag vill ha kvar båda och uppskattar båda.

Detta handlar snarare om Lion24s livslånga quest om att implementera sin låtsasfantasi i andras verklighet.
Barcelona Gio Style
2014-05-06 00:11
Lion24 Ja? Hans självförtroende lär ju knappast vara på topp efter 2 usla säsonger, så ja de har visst med saken att göra. Det spelar in. Kan jag inte fråga "vart är din killer instinct?"? Pedro har haft en, Alexis har aldrig haft en. Du greppar efter halmstrån för att försöka få fram din poäng och vi retar återigen gallfeber på alla i Les Rambles. Varför? För att du inte kunde knipa igen utan va tvungen att prata i en negativ ton gentemot mig och andra som inte håller med dig. Bra att du säger som det är nu i varje fall, du förstår inte riktigt vad jag vill ha sagt. Äntligen kommer det fram, kanske ska du säga det nästa gång istället för att tolka det på ditt eget sätt och slänga tillbaka ett svar. Vi tar resten i PM om du vill men jag tror inte att vi kommer att komma någon vart.
Barcelona Vampíro
2014-05-06 00:05
Alexis vs Pedro diskussionen börjar likna Android vs iPhone. Folk tycker olika, inte svårare än så.
Jeffson
2014-05-06 00:02
Lion24 och Gio Style

PM, snälla?
daacun
2014-05-06 00:01
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Jag är trött på att våran spelare blir misshandlade i varje el clasico spelar inte nån roll vart det spelas och att de är tyst som snälla flickor jag vill ha riktiga män som säger ifrån. Jag tänker tillbaka till 5-0 matchen när Sergio Ramos sparkade när Messi sedan knuffade ner Puyol och sen ärflade Xavi
Barcelona Lion24
2014-05-05 23:54
Gio Style

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om vad du pratar om. Jag vet inte vad Pedros 3 senaste säsonger har att göra med din favorisering av spelare. Det är klart och tydligt det du skrev, om inte, läs igen:

Namn: Gio Style
Sänt: 2014-04-20 21:14
Pedro vart fan är din killerinstinct?

Namn: Gio Style
Sänt: 2014-04-20 21:40
grande jw skrev följande:
Nu är vi tillbaka på ruta ett när det gäller Alexis självförtroende. Så det är ju lika bra att sälja honom. Det tog nästan 2 säsonger för honom att börja träffa målet i Barcatröjan.

Så fort han började bänkas i dem viktigaste matcherna så gick självförtroendet ner på 0. Nu avslutar han hellre rakt på för att träffa mål än försöker göra mål.

Läs riktigt noga de sista du skrev. De 2 sista raderna. Jag har bara en enkel fråga. Du skriver att Alexis hellre avslutar rakt på mål för att träffa mål. Det gör Alexis för att hans självförtroende är på botten, läser jag fel nu? Ok. Men 26 minuter tidigare så skriver du ''Pedro vart är din killerinstinct''. Då lyder frågan: Kan det inte vara så att Pedros självförtroende också är på botten därav att han inte har kvar sin ''killerinstinct''? Svara enkelt. Behöver inte gå in på om du tyckte att Tatas laguppställningar var fel eller blanda inte in Cesc, Neymar eller någon annan. Svara enkelt på frågan bara.
Barcelona Júnior.
2014-05-05 23:49
Daacun Det finns en anledning till att många vill ha bort David Luiz från Chelsea. Det är inte en spelare som man kan förlita sig på. Han drar ständigt på sig onödiga kort och frisparkar vilket är det sista vi behöver med tanke på att fasta situationer är vår achilleshäl. Han är en humörspelare helt enkelt. Ena dagen är han Superman och andra dagen är han Clark Kent. Vi behöver stabilitet och kontinuitet. Man får inte stirra sig blint på hans insatser i landslaget, där har han Thiago Silva bredvid sig som kan reda ut hans misstag om så behövs. Kan Pique göra likadant? Tror inte det.
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-05 23:48
Neymar11... om du tycker hummels är nonchalant , hur fan kan du ta luiz då som första val ? han är ju mycket värre än hummels på den fronten? haha har du inte sett matcherna mot real? han har dominerat varje gång han har spelat mot dom?
Barcelona Gio Style
2014-05-05 23:40
David Luiz är 27 år gammal.
Han borde redan filat bort det orutinerade i sitt spel för ett antal år sedan.
Jag tror att backlinjen blir bättre med honom men värvningen känns dålig på förhand.
Vi behöver en ledare som sagt, inte ett till hönshuvud.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-05 23:36
@daacun:

Amen to that!
daacun
2014-05-05 23:35
David Luiz är en av de bästa mittbackarna som finns på marknaden dessutom är han en riktig krigare och han kommer säkert skydda våran spelare som Nymar, Messi, Iniesta. hur många gånger har grisarna Pepe och Sergio Ramos inte körd över våran spelare? Har nån sagt ifrån?
Barcelona Gio Style
2014-05-05 23:28
@Lion24:

När har Pedro varit "tvungen" att göra mål i ett läge?
Aldrig i min bok i varje fall, inte numera då han har tappat målskyttet.
Ja, han har tappat edgen som han hade i början.
Det är 3 säsonger nu, fler säsonger med dålig skärpa än säsonger med bra skärpa.
Klart att mycket handlar om självförtroendet, en spelare som går mållös under en längre period tappar självförtroende även om coachen skulle matcha honom 90 minuter match ut och match in.

Du måste förstå att det är 2 olika sorters spelare ändå.
Pedro har en större målhunger och söker mål oftare.
Kan jag inte fråga "Vart är din killer instinct?" i matchens hetta när det handlar om honom?

" Alexis hade inte självförtroende, det var därför han sköt rakt på, enligt dig alltså."
Snacka om att dra feta slutsatser av en mening.
Det var inte ett specifikt skott jag pratade om.
Jag pratade om hans mentalitet, han är rädd för att göra bort sig så han skjuter hellre safe i mitten än försöker placera bollarna.
Varför? Jo för att han inte är en målskytt och kan knappast klassas som den av dem bättre avslutarna i fotbollsvärlden.

Pedro vågar ta skott och vågar försöka göra mål på ett annat sätt vilket är bra i sig. Jag frågade mig bara varför skotten numera är fjösningar allt som oftast.
Barcelona Gabriel
2014-05-05 23:20
Neymar11

Japp, vi tycker otroligt olika. Vi sätter punkt för en trevlig och givande diskussion.

Gracias.
Annons: