/spanien/barcelona/forum/5344.aspx/spanien/barcelona/forum/5344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-03-11 20:35
Jag tror tyvärr att Pep inte kommer att träna Barcelona igen. Även om vi får en ny ledning. Jag tror att han anser att han redan har gjort allt han kan hos Barcelona och att han vill ha nya utmaningar. Jag är pessimistisk, vågar inte ha några förhoppningar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-03-11 20:31
Gjorde det stora misstaget att läsa artikeln som City-red la ut, fruktansvärt pinsamt.

Hur som helst, ska bli kul att se Bayern spela idag. Det är laget som påminner om Barcelona när de var som bäst för några säsonger sedan.
Barcelona Vampíro
2014-03-11 20:29
Kollar på Viasats studions snack om Guardiola och man glömmer ibland av vilken speciell man det är egentligen. Ett fullständigt geni som inte är i hos oss längre, det är sorgligt. Mr. Barcelona himself är tränare i Bayern München, hur fan hände det? Sitter och räknar dagarna tills han återvänder hem igen för det måste han bara.
Barcelona LeoMessi
2014-03-11 20:22
Barca Barca (Barcelona) Haha ja man kan tro att han matar sin familj med enhörningar. Tar mycket hellre en och bra back en än vansinnigt dyr och skadebenägen Silva. Makaveli4life Tyvärr så är pengarna viktigare än det sportsliga numera. Vilket märks när spelare drar till randomklubbar i Kina eller i siberien haha
Barcelona Treyh
2014-03-11 20:19
Det bli nog att kolla på Atletico vs Milan ikväll. Jag tror det kan gå hett till plus jag håller på Atletico efter Barcelona i CL. Kommer säkert switcha till Bayern matchen då och då men den lär inte bli så intressant direkt...
viccc
2014-03-11 20:06
Håller med dig med allt, även om Tello och Roberto, dem är 22-23 år inga talanger direkt och dem skulle knappt om dem ens klarar av att ta en startplats i ett bottenlag. Vi ger oss inte rätt förutsättningar för då skulle allt se annorlunda ut, hade vi haft en ny CM, och 2 MB av klass hade vi varit på bayerns nivå
Barcelona Barca Barca
2014-03-11 20:04
@LeoMessi:

HAHA!!! sarkasm på hög nivå men så jävla klockrent.

Med dom pengarna vi ska lägga på Thiago Silva kan vi få in två riktigt bra mittbackar, Hummels och Mangala/Balanta.
Barcelona Makaveli4life
2014-03-11 19:57
Hahaha.. Tycker det blir så sjukt tråkigt för fotbollen i sin helhet med dessa oljeshejkar! något form av tak borde finnas på hur mycket pengar som får pumpas in..
Kan inte klandra en spelare för att vilja göra så mycket pengar som möjligt under sin karriär, hade förmodligen gjort samma sak själv i en liknande situation (förmodligen du med), men när en av världens absolut största klubbar inte kan värva en mittback pga sinnessjuka löner så känns det helt ärligt som att det gått lite för långt, oavsett om det handlar om Silva till oss eller någon annan spelare till annan storklubb.
But hey money runs the world
Barcelona Smogen
2014-03-11 19:51
Ragnar Rök jösses, du får skicka in dom där texterna som gästkrönikor istället! härligt med ditt engagemamg och väl skrivet!
Barcelona LeoMessi
2014-03-11 19:37
Makaveli4life (Barcelona) Han kan tyvärr inte mata sin familj med lönen han skulle få i barca, så tyvärr är det en omöjlighet:/
Barcelona Makaveli4life
2014-03-11 19:24
Är det bara jag som någonstans djupt där inne fortfarande hoppas på att få se Thiago Silva i Barca tröjan? :(
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-11 19:02
Eftersom jag tenderar att vara lika långrandig som FC Barcelonas tröjor, fick inte hela mitt inlägg plats (det som tog "avstamp" i efterdyningarna av förlusten mot Valladolid. Här följer därför fortsättningen om nu någon är intresserad: Men inte desto mindre är det spelare som Tello och Roberto vi i så fall borde tala om när det börjar viftas med skylten Till Salu, bland Barças supportrar. Hur dessa två överåriga "talanger", med sin osedvanligt höga felprocent i passingsspelet och i Barça-sammanhang iögonfallande bristfälliga teknik tillika spelförståelse, lyckats ta sig ända från "vår" egna akademi in i A -lagstruppen, är åtminstone för mig en gåta (rätta mig gärna om det visar sig att jag får fel inom en snar framtid). Inte desto mindre är det just dessa två plus Alexis Sánchez som Gerardo Martino i ren och skär desperation slänger in i slutet av matchen mot Valladolid, för att om möjligt få med sig åtminstone en poäng. Vilket i och för sig skulle kunna tala för att "Kiko" åtminstone på den punkten är något på spåren: Byt tränare. Eller för att nu travestera Evert Taube: Pep, kom hem! Alla vi som såg Spaniens träningslandskamp med Vincent de Bosque vid rodret nyligen, kunde ju tydligt se att flera Barça-spelare som sett oinspirerade ut i ligalunken, plötsligt vaknade till liv och stundtals spelade som i fornstora dagar. Detta under ledning av den gamle Real Madrid-generalen, som så uppenbart gjort Guardiolas spelfilosofi till sin och fört Spanien till två Europatitlar och en Världsmästardito på kuppen. Och apropå de Bosque och Busquets hittade jag nedanstående citat av den förstnämnde, efter att en fotbollintresserad men tydligen föga initierad arbetsskamrat till mig föraktfullt kallat Busquets "jävla lipsill" och jämfört honom med Anders Svensson (!): "If I could be any player in the world, I would like to be Sergio Busquets," he said. "He is the first to get the team moving. When he plays, the football is more fluid. With Busquets in the team, our football is better." Och följaktligen blir Barcelona som lag sämre när han är ur form (så också Messi). För den som vill läsa hela den mycket intressanta artikeln i vilken ovanstående citat är hämtat, kan söka på Thore Haugstad som är officiell utgivare av Word Cup Magazine och rubriken lyder: "Sergio Busquets: Measuring his real value". Det stora utropstecknet i den prestigefyllda träningslandskampen mellan medelhavsländerna, var dock Pedro. Som från sin position på den högerkant som annars nästintill alltid innehas av Alexis Sánchez när Tata tillåts styra och ställa, rullade upp det italienska försvaret gång efter annan. Och därför mycket välförtjänt förärades stående ovationer och hörde sitt namn ropas takkfast från läktarna, när det traditionsenliga hyllningsbytet gjordes i slutminuterna. Tata tittade uppenbarligen på nämnda match, eftersom han i mötet med Valladolid plötsligt bänkade Alexis och lät Pedro spela på den förstnämndes högerflankposition. Och det trots att Pedro med mängder av maxlöpningar och högintensivt tillbakajobb matchen igenom, spelade nära nog nittio minuter mot Italien endast ett par dagar innan. Sánchez å sin sida fick finna sig i att sitta vid sidan om och titta på, tills dess Tatas desperation tog över och chilenaren tillsammans med Tello och Roberto kom in på bekostnad av Piqué, Fabregas och Neymar. Resultatet av dessa byten går lätt att utläsa i Markus Inanoglus matchreferat: "Tata gjorde tre byten inom loppet av drygt tio minuter i mitten av halveken. De gav inte önskat injektion. Spelet var långa stunder idéfattigt och statiskt". Precis som Gerardo "Tata" Martinos ledarskap kan man möjligen tycka. Men vi kanske ändå ska hejda oss lite i vår frustration och inte heller dra några förhastade slutsatser vad gäller honom och hans framtid i klubben. Problemen i stort uppstod ju faktiskt som bekant långt före Tata Martinos ankomst till Camp Nou. Å andra sidan borde han kanske ha flyttat upp Pique i motståndarnas straffområde utan de markeringsuppdrag som tynger honom i det egna, som måltavla för höga inlägg. Eller bytt in Bartra i samma roll. Båda alternatviven synes i alla fall bättre än Tello och Roberto, så som situationen kom att se ut i slutskedet. Men Tata verkar åtminstone insett att framförallt den bakre försvarslinjen lämnar mycket i övrigt att önska, på den nivå FC Barcelona trots allt fortfarande befinner sig. Vilket framstod som uppenbart i bortamötet mot Manchester City. Detta eftersom hans order till spelarna tycks ha varit: "Vad ni än gör så håll först och främst fast bollen högt upp i planen långt borta från vår bakre försvarslinje så länge som bara möjligt och vårda den som det vore ert eget barn. Tålamod!" FC Barcelona.I nöd och lust.
Barcelona Neymessi
2014-03-11 18:32
Roma centre back Mehdi Benatia (26) is also on Barcelona's list of possible centre back signings in the summer. [sport]

YES. Äntligen visar Barcelona min personliga drömvärvning intresse. Chansen att vår inkompetent ledning lyckas värva detta monster är dock liten. Jag är glad att Zubi iallafall är medveten om att Benatia existerar vilket får ses som en framgång...

Jeffson
2014-03-11 18:28
Jag kommer ihåg när jag tillsammans med många andra här hånade Real Madrid för deras identitetslösa lag, ständiga andraplatser och enorma desperata spelarköp utan några egna talanger. Medan vi var klart bäst i världen, hade vår egna Pep som tränare, grymma talanger och en familjär känsla i laget.

Nu känns det som att det har svängt åt andra hållet en del (helt naturligt då allt går i cykler). Men nu är det Madrid som har en klubblegend på bänken (Zidane). Dom har fått fram Jese (även om vi har Raffe och Deulo utlånade) och det är dom som går som tåget just nu även om dom är låååångt ifrån den nivå vi hade 08-11 och dom har värvat spanskt som stärker identiteten (Carvajal, Isco och Illaramendi).

Jag vet egentligen inte vad jag vill få ut av inlägget men det enda jag vet är att jag saknar känslan man hade för ett par år sedan. Det är absolut inte så att jag inte älskar Barca lika mycket nu som då men den där riktigt goa och stolta känslan jag har haft och även vant mig vid är borta. Nu har vi pajaser som Zubi som ska leda klubben och när en människa som har svårigheter att förnya Montoyas kontrakt ska leda oss in i en generationsväxling där spelare som Valdes, Puyol, Xavi, Alves, Iniesta ska ersättas så är det klart som fan man ser på framtiden med mörka ögon.

Vi MÅSTE få till ett presidentval i sommar!
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-11 18:17

Vad hände i och med mötet mot Valladolid och vart är vi på väg? En titt i backspegeln innan det med viss ångest (?) emotsedda mötet mot Manchester City i morgon.

Twittraren "Tompa" är i och för sig inte helt fel ute, när han efter förlusten mot Valladolid beskriver läget i FC Barcelona.

Men han verkar dessvärre vara väl förhastad i sin övergripande slutsats, när han på fullaste allvar ser den främsta lösningen i att sälja Messi till högstbjudande.

Förvisso skulle en sådan riskkapitalistisk panikåtgärd, ge ekonomiskt utrymme att lösa Zlatan Ibrahimovic från hans kontrakt med PSG...

Och tyckaren "Kiko" som i samband med nämnda förlust, förefaller ha tappat fattningen helt och hållet i sin ofantliga besvikelse, skulle kanske som en direkt följdverkan kunna få sin uttalade vilja fram:

"Tränaren måste bort.

6-7 spelare måste bort.

4 spelare måste in. MINST!"

Men så byt lag då, kan man ju tycka spontant.

Personligen skulle jag oroa mig rejält om Messi vore klädd i ljusblått under returmötet mot Manchester Cityn på Camp Nou i morgon. I synnerhet som han skulle slippa ställas mot en försvarare av Vincent Kompanys kaliber.

Ty det största problemet med dagens FC Barcelona är och förblir mittförsvaret. Mascherano och Piqué håller helt enkelt inte måttet vare sig bildligt eller bokstavligt talat.

Förvisso är Piqué fullt tillräckligt reslig rent fysiskt. Men vad hjälper det när han allt som oftast likt ängsliga spelare på pojklagsnivå, ägnar sig åt intensivt bolltittande, när inlägg slås från hörnflaggorna utanför det egna straffområdet (eller vid inlägg och frisparkar från kanterna).

Och följaktligen inte finns på plats när en höjdboll dyker ned och nickas mot mål av någon mindre omtalad motståndare, som tar tillfället i akt och sätter pannan till inför en upprepat överrumplad "publik".

I frånvaro av den gamle och oersättliga trotjänaren Carles Puyol som dirigent och pådrivare, är dessutom Piqué inte heller att lita på vad gäller markspelet Nonchalant eller dåligt omdöme låter jag vara osagt. Men bra blir det sällan eller aldrig i slutänden.

Och vid sin sida har han alltså den omskolade men stundtals väl vårdslösa mittfältaren Mascherano. Som alltför sällan faller i sin position när så situationen kräver. Utan snarare fäller med varning som följd. Alternativt säljer sig i sin iver, med ofta förödande konsekvenser.

En okoncentrerad och felplacerad Piqué på hälarna, är heller inte särskilt mycket att luta sig mot i såna prekära lägen.

Man skulle alltså INTE ha gjort sig av med Abidal. Som behövts mer nu än någonsin som komplement både i mitten och på vänsterkanten i försvaret. Åtminstone till och från. Vilket var vad Alves öppet påtalade när den franske försvararen "deporterades" till Monaco inför pågående säsong.

Säkerhetsrisken Adriano däremot skulle ha sålts för länge sedan och Neymar aldrig köpts. Så långt in i säsongen inte en enda spelmässigt fullt ut godkänd insats i Blaugranas från den senares sida.

Att "JR" sedan lyckas i Brasiliens landslag, är ju inte oss Barçafans till någon större tröst. Åtminstone inte som jag ser det. Mer än möjligen att det skulle kunna tänka föra med sig att någon oligark eller oljeshejk skulle ta det som intäkt, för att betala åtminstone en tredjedel av den dryga miljard som spenderades på hans kontrakt med FC Barcelona.

Detta rör sig inte om efterklokhet, eftersom vi var många som skrek på mittback(ar) våren och sommaren lång förra året. Innan klubbledningen bestämde sig för att lägga hela inköpsbudgeten och mer därtill, på den lynniga liraren med de lustiga frisyrerna från Santos (9-0?). Trots att han var ett helt oprövat kort i de i Europas bästa ligor (remember Robinho).

Att spela Adriano och Neymar mot Valladolid från första början med tidigare insatser från deras sida i färskt minne och därtill i frånvaro av Iniesta, var att mer eller mindre skänka bort hela vänsterkanten redan innan avspark. Eller snarare högerkanten sett ur Valladolids offensiva perspektiv.

Det största problemet är dessutom inte att Messi slutat spela som en utomjording sedan en tid tillbaka, som Tompa synes anse. Förvisso har Messi visat sig mer mänsklig än tidigare och till och med blivit långtidsskadad två gånger inom loppet av ett år.

Detta efter att under en obruten följd av flera år, briljerat bortom all sans och sunt förnuft.

Och vi som sitter i TV-fåtöljen och tittar på mellan tacotuggorna, borde kanske bli lite mer mänskliga i våra krav på honom också.

Förutom mittförsvaret är annars det stora problemet enligt mitt förmenande, att världens absolut bästa tvåvägspelare hamnat i en ihållande formsvacka. Jag avser givetvis Sergio Busquets, vem annars?

Denne över tid ovärderliga stöttepelare, har sedan en tid tillbaka börjat drälla med bollen. Istället för att vinna densamma med den vidunderliga finess vi vant oss vid och blivit så bortskämda med.

Och istället för att snabbt vända spelet dragit på sig fasta situationer på egen planhalva, för motståndarna att utnyttja med resultatet att ytterligare osäkerhet i de bakre leden sprider sig som en löpeld. Barças stora akillelshäl som allom bekant. En akilleshäl som Piqué tyvärr använder till vågade klacksparkar emellanåt.

Varje förlorad boll/duell av Busquets sätter därmed det darriga och undermåliga mittförsvaret på prov. Inte minst på grund av det kvardröjande överraskningsmomentet det troligtvis fortfarande innebär när Busquets går bort sig eller gör bort sig.

Målchans på målchans slutar med Mål! Vi kan ju knappast begära att Valdés ska både täcka hela utrymmet mellan stolparna, straffområdet i stort inklusive höjdrummet inom detsamma, samtidigt som Piqué med flera står och tittar på vart bollen ska ta vägen och tappar markering gång efter annan.

Med Busquets formsvacka försvinner därtill en betydande del av drivet framåt i offensiven. Vilket han allt som oftast legat bakom tidigare, med sina brytningar och vanligtvis blixtsnabba precisa pass utan betänketid direkt efter bollerövringen.

Men sälja honom? Och Messi därtill. Hallå? Lite is i magen om jag får be! Räcker det inte med att allas vårt försvarsankare Puyol redan i praktiken lämnat oss i stor sorg och saknad? Och att mästerkatten Valdés högst sannolikt är på väg bort någon annanstans som Bosman, gör ju inte heller saken bättre.

Så vilka 6-7 spelar menar Kiko ska säljas? Piqué? Ingen dum idé måste medges. Mascherano? Inte mig emot. Neymar?

Ja, i alla fall som det sett ut så långt. Men räkna då med en ekonomisk förlust som till och med överträffar den katastrofala Zlatan-affären; i vilken Etó gick oss förlorad som sten på börda. Men vilka fler? Nämn en fullgod ersättare för Messi si så där fem år framåt? Ronaldo! Que?

Och att sälja bänkspelarna lär ju logiskt sett inte förbättra FC Barcelonas chanser i vare sig Primera division eller Champions league framöver. Inte minst eftersom januarifönstret ju av förklarliga skäl har stängts.
Barcelona petersays
2014-03-11 18:13
@Barcaholic:

Två år kvar på kontraktet och han har inte direkt rosat marknaden. Vem skulle betala dom pengarna för honom? Ingen av storklubbarna skulle lägga €30M på Pedro. Han är en bra truppspelare i Barca, men att se honom värvas för trettio millar för att gå rätt in i startelvan i en europeisk storklubb? Unheard of. Finns väldigt många bättre spelare för dom pengarna.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-03-11 18:13
Barcelona are working on a code to regulate the use of social media by the players. [mundo deportivo] Thank you Jesus! Orkar inte mer med skiten. Neymar och Song speciellt. Lägg istället mer vikt på träningsplanen än att lägga ut 20 miljoner bilder per dag på sociala medier.
Barcelona Barcaholic
2014-03-11 18:10
petersays

Pedro 15-20? Absolut inte vi skulle minst kunna få 25-30 för Pedro. Det hade säkerligen även du hållit med om bara han vore Portugis...
Barcelona petersays
2014-03-11 18:03
@Tatinho:
Yaya24 Menar du på allvar att vi skulle få €115 för dom där spelarna (Pedro, Pique, Tello, Song, Xavi, Valdes)? Du måste drömma? Du ska nog vara glad om vi får hälften. Pedro 15-20, Pique 20-25 (kanske mindre, sitter på utgående kontrakt), Tello ca 10, Song 10-15, Xavi och Valdes går gratis pga korta kontrakt, ålder och för att vi har en tradition att släppa spelare i den kategorin gratis - av ren goodwill.
Barcelona enkos
2014-03-11 18:01
Barcelona sägs vilja ha Jürgen Klopp som första kandidat ....
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-11 17:49
Jag tittade på nyss på highlightsen från lördags mot Valladolid.

Snälla titta hur målet kom till. Ni får pausa fram och tillbaka och studera hur alla bara står och tittar på.

Målet kom när Xavi försökte nå Messi som står och tittar på sina tår. Det kommer en Valladolid spelar och hinner ta bollen före honom.
Vad gör Messi? Står kvar samma ställe? Vad gör Xavi? står kvar på samma ställe och tittar, Busquets? försöker anstränga sig men sen stannar han bara upp och tittar?

Neymar som är är i scenen också fortsätter promenera från försvaret medan hela den scenen håller på att utspela sig.
Våra försvarare? Hmm, de står och väntar att Valladolid-spelarna (vilka var 2 st)s ka göra sina drag.. Snälla titta på likgiltigheten..

Messi såg ut att vara i bra form när han kom tillbaka från skadan. Han sprang från alla om man tittar på hans mål i tidigare matchen under 2014. Vad har hänt nu? Det ser ut som att han har lagt på sig några kilo till. Han ser inte lika lätt ut som när han kom tillbaka från skadan??

Nej, jag förespråkar inte att han ska säljas. Byter lite tankar bara..
Så det lungt..
Barcelona Ali G
2014-03-11 17:41
Aa det e fan i mig helt ofattbart att så många kritiserar Messi killen är fan störst genom tiderna han är den enda i vårt lag som kan göra sin gubbe O att han inte springer mycket verkar vara anledningen till all hat KILLEN HAR ALDRIG HJÄLPT TILL I FÖRSVARSSPELET. Är det någon som ska vara under all kritik så är det busi han har varit helt värdelös. Messi kmr visa varför han är bäst genom att ha show mot city och förhoppningsvis tysta alla kritiker
Barcelona Krabban94
2014-03-11 17:40
@Pep.G ° TAATATTATATTATATATA:

Tror inte det var fansen, har hört o läst att orsaken var den nuvarande styrelsen som gick honom på nerverna! Är verkligen inte överraskad...
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-03-11 17:01
Xavi kommer aldrig duga som tränare. Han har inte kharisman för det.
2014-03-11 17:01
Xavi kommer aldrig duga som tränare. Han har inte kharisman för det.
2014-03-11 17:00
Alla våra problem började när Pep lämnade. Hur kunde han? Varför? Varför blev han inte vår tränare i 10 år till? Allt beror givetvis på oss Barca fans? Han visste att vi skulle såga honom till fotknölarna om han hade påbörjat en generationsväxling och gått titellös ett år eller två. Vårt kräsna ansikte fick Pep att lämna oss. Den största förlusten i fotbollens historia. Herreguuuuuuuuud jag ville ba örfila varenda en som sa att Barca var ett självspelande piano.

Visst ska man inte jämra sig över dåtiden, men Pep är vår. Inte Bayerns. Utan vår. Han ska vara hos oss. Det var vi som fick han o tappa håret. Bara det är en anledning o stanna kvar. Men han verkar trivas som aldrig förr .
Barcelona Barieta
2014-03-11 16:59
LaPulgaNr1 * Tata Martino

Håller med dig i det du skriver.

VI får väl hoppas att det blir ändring från och med på onsdag!
Grande Guardiola
2014-03-11 16:13
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Snarare så skall han gå på intensivkurser om gräs där Snoop Dogg håller lektionerna ;)
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-11 16:12
Att det gått sämre i ligan på senaste har inget med Tata Martino att göra. Han är för bra för att träna ett lag som Barca. Jag förstår inte varför vi ens ska ha en tränare som inte får bestämma hur laget ska spela? Vi spelar ändå samma spel. Bollinnehav i all ära men vi måste kunna spela med olika varianter. I höstas spelade vi en rakare fotboll, vi kontrade in mål och kunde lagspela oss till ett mål men han blev säkert hotad av ledningen att köra på bollinnehav. Alla lag känner till sättet vi spelar på. Dags att skrota lite på bollinnehavet eller så kan vi glömma titlar på många år. Jag började gilla Tata Martino för hans taktiska kunskaper och för att han inte brydde sig så mycket om bollinnehavet. Men han har säkert blivit tillsagt att vi måste ha över 80% i bollinnehav annars kan man inte träna Barca. Jag är trött på det här. Jag vill inte ha 80% I bollinnehav. Jag nöjer mig med 50 % mot ett lag som har en potatisåker till fotbollsplan. Har länge velat hålla tillbaka med såga laget men nu är jag trött på skiten. Hur korkade är inte Barca fansen i Spanien som ska klaga på bollinnehavet när vi vunnit 4-0 mot rayo på bortaplan? Bayern förnedringen var inte nog. Vi måste förnedras flera gånger om innan vi skrotar helvete bollinnehavet. Till Messi : du må vara världens bästa spelare och för mig även genom tidernas bästa, men promenera inte på plan. Vill du lämna, så ja lämna. Stannar du, så spelar du o ger 100%. Bara här jag kan tycka att det är Tatas fel. Han måste läxa upp killen genom att bänka honom. Vi spelade bättre när han var skadad. Jag kom över Ronaldinho, som gav mig fotbollsporr varje gång han fick bollen. Så ja, ingen är större än klubben oavsett om du är Messi eller vem det nu är. Tata Martino kan vinna oss Champions League den här säsongen om man låter honom göra det på sitt eget sätt. Han har redan läxat upp rödögat Anchelloti, pelle grini ( som båda grät ut i media efter o skyllde på annat ) och tagit en cup titel från Diego Simpson. La liga ska vara prio 2 den här säsongen. Man tycker nästan synd om real. varje år spenderar dom miljarder på flickor o råttor men inga titlar. Vi har all möjlighet i världen att vinna CL i år! Jag rädds inte något lag där ute så länge farbror Tata får bestämma över spelet. Vi spelade ut Europas bästa lag för 2 veckor sen. Imorgon blir jag endast nöjd om vi förnedrar det här köpelaget city. Annars, nej.
Barcelona CuleAK
2014-03-11 15:48
Drömscenariot är snarare att denna ruttna ledningen avgår och en ny kompetent ledning tar över så att klubben äntligen kan få blicka framåt och inte förgöra sig själv internt. Med den nuvarande ledningen så kan anställa Cruyff som tränare och ändå uppleva samma tafatta spel.
Annons: