/spanien/barcelona/forum/5342.aspx/spanien/barcelona/forum/5342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jerkasss
2014-03-13 18:56
@Neymar11:

Deep Blue klarade sig relativt väl på att kopiera.
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-13 18:56
Svar till jerkasss:

Du har sannolikt en poäng. I synnerhet som min sansade vän gjorde samma invändning som du, när jag reagerade som jag skriver i samma stund som Niva sa det han sa.

Och "nyckelmeningen" jag refererar till, kan ju faktiskt inte ha varit mer överlagd än ett slarvfel i skrifft.

Tack för att du stämmer till eftertanke på ett sakligt sätt.

Barcelona FC Tiki-Taka
2014-03-13 18:44
Haha Messi hänger med några lallare på Google - Hangout,
Sköna snubbar! (från idag).
Barcelona jerkasss
2014-03-13 18:37
Ragnar rök:

Intressant, visst kan nivas uttalande uppfattas som du säger. Jag tror dock att bovarna mer sitter bakom kameran och ber om svar på vinklade frågor. När jag såg det live igår kändes det mer som att niva ville belysa att flera felaktiga domslut togs åt vardera håll och att det inte ska få onödig uppmärksamhet som kan underminera barcas prestation.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-03-13 18:36
Hoppas Peps Bayern får möta Madrid. Han har perfekta materialet att kombinera med sin kunskap om Real och köra över dom. När Ribery avgjorde mot Chelsea och sprang till Pep för att fira med honom och pika Mou, tänk då vad spelarna kommer göra mot Madrid. Hade vart den mest underhållande matchen på länge iaf..
Barcelona Barclasico
2014-03-13 18:28
Ex referee Iturralde revealed Real Madrid managed to change the referee for the Cup final vs Barcelona in 2011.

och de kallar oss för Uefalona
Barcelona Ragnar Rök
2014-03-13 18:13
Till börja med vill jag tacka den på forumet som tipsade om Erik Nivas eminenta artikel om Neymar. Och att Niva utöver att vara en briljant skribent också kan sitt favoritämne fotboll, framgår också i den aktuella artikeln: "Samtidigt som jag skriver den här texten ser jag Neymars två senaste matcher. I lördags var han förmodligen sämst på planen när Barcelona fick för sig att förlora mot ligajumbon Valladolid. Få initiativ, skeva skott och märkligt dålig bollkontroll. Tre av tio i betyg i Marca. ”Qué le pasa a Neymar?” som rubrik i katalanska Sport. ”Vad händer med Neymar?”. Igår helt okay, ska också sägas. Dock tycker jag mig notera att Erik Niva uppvisar en viss tendens att bli lite partisk, när han återkommande sitter i Viasats studio som expert. Åtminstone så fort kanalen ifråga tvingas visa så kallade engelska lag få stryk av spanska klubbar inför ögonen på sina trogna prenumeranter. Ty Viasat fortsätter envisas med att lansera sitt inkomstbringande skötebarn Premier League, som världens bästa liga. Trots att Primera División toppat UEFAS: ranking ett bra tag nu (alla tre topplagen klara för kvartsfinal). Men om vi för en stund empatiserar med viasatperspektivet, borde Manchester City ju vara väl så starka aspiranter på titeln världens bästa lag, som någonsin vårt föraktade favoritlag FCB som så många älskar att hata (nästan lika många som plötsligt börjat hålla på PSG). Problemet är bara att det "engelska" oljeplattformen inte gått vidare från gruppspelet förrän i år (tog 3 ynka poäng förra året). Och väl i åttondelsfinalen får dom så "turen" att få möta ett starkt ifrågasatt och formsvagt FC Barcelona, som "ramlat" ned på tredje plats i Primera División. Och vad händer? Jo Uniteds antagonist och förmodade arvtagare som Englands stolthet på internationell nivå, förlorar med sammanlagt 4-1 mot detta darrande Barcelona. Trots att Kataloniens stolthet blev berövade på ytterligare två regelrätta mål (för "offside) samt en straff. Ridå. När sedan Erik Niva i Viasats studio efteråt ska sammanfatta vad vi som av förklarliga skäl prenumerar på C-more tvingats sitta och se på krogen i nyktert tillstånd, så säger Niva i ovanligt avmätt ton följande (Sportbladet): - Det kommer ändå att bli en match som det kommer att snackas mycket om, utan att det egentligen var något snack. Barcelona var klart bättre, de hade kontroll. De skulle ha gått vidare oavsett vilket. Men sen kom en väldigt rörig domarinsats som komplicerar hela utvärderingen på ett sätt som känns onödigt, säger Sportbladets Erik Niva i Viasats sändning. – Det var väldigt många domslut som var märkliga. Och de kommer det att tjatas om (slut på citat). Nyckelmeningen i ovanstående är: "De skulle ha gått vidare oavsett". Oavsett vadå? Den uteblivna straffen och de två felaktigt bortdömda målen? Låter ju allt annat än logiskt. Rimligtvis måste Erik Niva underförstått försökt att så osynligt som möjligt, sända signaler tilll tittarna att Manchester City var den förfördelade parten vad gäller domarinsatsen. Men att domarna samtidigt inte fick någon avgörande roll, eftersom FC Barcelona var det bättre laget och värdiga vinnare. Och vadå tjat? Vem inleddde det? Jo Erik Niva själv genom att säga ovanstående! Och Citys anhängare tjatar vidare i sedvanlig brist på sans och stil. Emedan vi ser fram mot El Classico och kvartsfinal i Champions League; dock utan att vara övermodiga eftersom Real Madrid just nu leder världens bästa liga och vi mycket väl kan tänkas ställas mot Peps upplaga av Bayern München. Men vi måste samtidigt empatisera med Erik Niva. Å ena sidan hade han riskerat skada sitt eget rykte som Sveriges främsta fotbollsexpert, om han inte framhållit att FC Barcelona vann välförtjänt mot Manchester City. Å andra sidan hade han gjort sig ovän med massor av Premier League - fantaster och Barcelona - häcklare, om han inte nämnt domarinsatsen på det sätt han nu gjorde. Slak lina minsann. Han försökte sig nog helt "enkelt" på konsstycket att både äta kakan och ha den kvar.Kort sagt: Bit inte den hand som föder dig; det vill i sammanhanget säga Viasat och kanalens alla reklamannonsörer. Så kan det gå när man sätter sig på två stolar.
Barcelona jerkasss
2014-03-13 17:47
@El Messias:

Att neymar hamnade på högerkanten mest tror jag var tillfälligheter. Verkade som att messi och neymar hade fått väldigt fria roller (något som kan vara något att spinna vidare på) Beror ju såklart på vad man jämför med om han var DÅLIG, men med sitt rykte tycker jag man kan kräva mer. Speciellt när han äntligen får den matchbilden han oftast möter på med brasilien (stora ytor böljande spel) .

4-3-1-2 uppställningen kanske dock kan bidra till att vi inte hanar i de här förbaskade handbollsliknade rullningarna. Känns som att uppställningen provocerar fram mer riskabla passningar i ett tidigare skede. Visst det kanske låter läskigt med våran sårbara backlinje för kontringar, men i ett långt perspektiv kan vi inte vara så förbaskat rädda för kontringar/tappa bollen tidigare. Man ser ju vilka kvaliteer som finns i vårt anfall när det blir lite öppnare spel. Vi måste på nått sätt ge oss möjligheten att utnyttja det o inte vara så jääkla rädda. Det e nästan som att vi inte tycker att ett mål som kommer till följd av en litet misstag från motståndarna inte gills.
Barcelona Migueli
2014-03-13 17:45
@jerkasss:

Skojar du eller? Xavi och Alves var båda två riktigt bra igår. Detsamma gäller hela laget som spelade grymt.
Barcelona El Messias
2014-03-13 17:22
Jerkasss Neymar va inte dålig men han va inte heller bra. Du måste tänka på att han spelade på högerkanten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona jerkasss
2014-03-13 16:50
@Danne - Culé - 26:

yes jag vet. Var lite off topic, tycker bara att han ska fokusera mindre på at få ovationer och mer på transfermarknaden
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-03-13 16:43
Jerkasss Ja fast de var ju inte hans insats ju poängtera. Utan vad han gjorde för gest mot fansen.
Barcelona jerkasss
2014-03-13 16:40
@Danne - Culé - 26:

Tycker alves har gått ner sig nått fruktansvärt senaste tiden. Visst han har bra passningsfot och spelsinne, men shit vad långsam han har blivit. Tycker inte han håller längre. I matchen igår var alves, xavi och neymar dåliga tycker jag. resten var mycket bra, vilket kompenserade. alves och xavi lider av samma sjuka. De har inte fysiken längre. Visst xavi har väl aldrig haft nån vidare fysik, men nu är det så illa ställt att det ställs för mycket krav på hans förstatouch när han aldrig kan reparera nått genom att ändå hinna först eller vinna en närkamp. Neymar igår? ingen som vill kommentera? vi kan väl inte sticka under stolen med att han var under par? såg inte nå vidare snabb ut och tappade bollen i farliga lägen väldigt ofta.
Neymar11
2014-03-13 15:46
Påtal om detta Ancelotti han var en riktigt bra coach förr, speciellt i Milan tiden Men han tycks inte ha utvecklats med fotbollen, utan försöker kopiera andra tränares idéer El classico, startar med en mittback (Mou style) dock startade idioten med ramos där istället för pepe, det tackar vi cules för Uppspelsfasen försöker han kopiera Barcelona/Pep Han kopierar sabella med di Marias position Han går över och försöker spela possesionfotboll likt Barcelona, fast han inte har material för det
Barcelona Migueli
2014-03-13 15:45
När man tänker på det så är det något väldigt vackert med faktumet att APOEL Nicosia har tagit sig längre i Champions League än Man City. En liten klubb som aldrig tidigare varit med i turneringen och som inte har i närheten av lika mycket pengar har ändå tagit sig längre än en klubb som spenderat miljarder de senaste åren. Det visar att fotbollen fortfarande lever.
Neymar11
2014-03-13 15:28
Det roliga är alla lagen som försöker kopiera det Real, psg, man u, Bayern och Juventus
Neymar11
2014-03-13 15:27
B-Guden Inte så lätt som du får det att låta, för varenda en är spelskicklig och väljer dom att pressa där så öppnar dom farligare ytor till Barcelona. Messi får inprincip öppengata då och samtidigt får våra ytterforward mängder med yta Flera har försökt hitta lösningen till att bryta där men alla misslyckas, om vi själva inte blir nonchalanta och klantar till oss
Barcelona B-Guden
2014-03-13 15:23
@enkos:

Att man inte visste mer om vår uppspelasfas från målvakt till mittfältet tycker jag var rätt pinsamt, 2 ytterbackar på mitt plan mittbackarna springer ut på kanten Busquets droppar in i mitten och möter. dålig scoutning av City iaf, eller helt enkelt värdelöst lag.
Barcelona enkos
2014-03-13 14:51
B-Guden När Barca gjorde andra målet så var både Kompany och Lescott på Messi nära mittplan och där Messi snurrade de båda och passade bollen vidare på högerkanten och som lede till målet .. Både Kompany och Lescott var totalt förvirrade och hängde inte med... så som du säger City hade inget koll på hur Barcelona spelar :)
Barcelona Júnior.
2014-03-13 14:45
Manchester City är ett fundament av spruckna drömmar i nuläget vars infantila supportrar tröstar sig med att tro att det var domaren som avgjorde dubbelmötet. Oerhört tragiskt... Miljardprojektet har återigen misslyckats och kanske kommer vi aldrig att skåda ett lag med så bred och kompetent trupp, en klubb med så mycket pengar och så mycket makt under en och samma gång som återigen misslyckas med att avancera från åttendelsfinalen.

Man har under de senaste fyra åren spenderat över 600 miljoner euro och, som sagt, ännu inte lyckats komma längre i europasammanhang. Man kan förstå bitterheten från deras supportrar till viss del men det gör dem inte mindre patetiska för det.
Barcelona enkos
2014-03-13 14:42
Bayerns Hoeness döms till tre år och sex månader i fängelse för skattebrott
Barcelona B-Guden
2014-03-13 14:32
@Gabriel:
Eftersom han inte har en säker startplats, trots att han borde ha det så är det inte lätt för klubben att lägga in en hög klausul i kontraktet, Spelare som inte har en säker startplats och är unga är det väldigt svårt att lägga in en hög klausul på dom, då dom själva inte vill ha det. Sen tycker jag han fått väldigt lite speltid med tanke på att han är den som gjort minst misstag och varit säkerheten själv med boll. Om han inte får mer nu under säsongen och nästa tror jag han lämnar faktiskt. Speciellt med tanke på att det låter som att Mash kommer stanna och en till mittback är på väg in. EDIT han ska inte ha en säker startplats men han har förtjänat mycket mer speltid än han fått speciellt med tanke på Pique och Mash dalrande då och då
Barcelona B-Guden
2014-03-13 14:27
Ärligt talat är jag väldigt förvånad över Citys spelsätt mot oss, första matchen var dom helt jävla pinsamma, offensivt a Pelle att dom skulle lira.

Men igår behövde dom göra minst 2 mål, dom går ut helt handlingsförlamad har bestämt sig för att pressa, men dom hade fan ingen koll på hur Barca spelare, våra ytterbackar hade aldrig markering, Busquet smög in i mitten och vips så var 2 av deras spelare bortspelade, för dom täckte bara mittbackarna.

det var ingen hård press, se hur atletico spela mot oss.
Sen slog dom fan fler låga inlägg än höga (?) Varför ? haha.
Trodde seriöst city skulle gå ut och utnyttja sin längd mycket bättre, trodde dom skulle mat inlägg mot Alves Mash och Alba, var ett då fick valdes göra en grym räddning, dålig hörnor som nickades undan av våra korta spelare stående på knä,

Kolla länktips, då har dom fler stora spelare som Kompany medans vi har spelare som är mindre än Xavi haha
Barcelona Gabriel
2014-03-13 14:23
Marc Bartra har förnyat sitt kontrakt till 2017 med en utköpsklausul på 25M€.

Varför gör man samma misstag som med Thiago? 25M€ är ingenting för en lovande mittback som Bartra. Borde vara minst 50 på honom. Man ger ju all makt till spelaren i denna situationen. Skulle det nu vara så att Bartra blommar ut till en riktig världsback och på något sätt finner sig missnöjd i klubben med ledningen, tränaren eller vad fan som helst så är det bara för någon europeisk klubb att lägga upp dessa 25M€ så är det bye bye med Bartra också.

Att dem aldrig lär sig.
Barcelona B-Guden
2014-03-13 14:03
@Rambla~:

Såg flertalet gånger då messi kom för bi så stanna iniesta för att få en passning medans Pedro/alexis och Tello hade löpt där och det garanterat hade kommit en djupledsboll som lett till ett mycket farligt läge
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-03-13 13:56
Men alltså, var det bara jag som såg vad Alves gjorde under sin målgest? Han fullkomligt hånar fansen för att de "gnällt" över hur dåliga Barca spelat i matcher. Och vill då motbevisa genom denna match för att sedan vara kaxig när de slog ut city igår? Hur är han "King" för de? Tyckte de var oerhört dåligt gjort av Alves. Gör din dans målgest sen får de va bra. Usch nej, denna match vi gör igår suddar ju fan inte bort de helt urusla matcherna vi gjort denna säsong.
Barcelona DM1982
2014-03-13 13:39
@FCB_Messi:

Favorit i repris, inte första gången som Messi gör det.
Barcelona Valdés
2014-03-13 13:15
Över två matcher mot City har vi varit helt överlägsna, de skapade endast en ordentlig målchans på 180 minuter.

Tycker att många av Citysupportrarna är riktiga SUPERFÖRLORARE som väljer att fokusera på de fåtal tvivelaktiga domslut som de fick emot sig istället för att se vilka domarfördelar man faktiskt haft i dessa båda möten. Domarna har felaktigt underkänt två mål för oss och likadant så är vår straffsituation betydligt klarare än deras igår (trots det gnäller inte Messi eller någon annan av våra spelare efter den situationen……). Citys mål borde inte heller ha godkänts då offsidestående spelare tydligt inverkar i spelet. Tycker om när man spelar tufft men inte fult, är glad för att varken Messi eller Iniesta åkte på allvarliga skador.

Tatas taktik att variera lågt försvarsspel med hög och hård press på bollhållaren har fungerat bra. Gårdagens match visade återigen hur beroende vi är av en Messi i form.

Funderar på om många av de skribenter som finns härinne verkligen håller på Barcelona. Många upprepar samma saker hela tiden för att bara sprida en dålig stämning. Flera av de som exempelvis velat se en försäljning av Messi kan inte ha varit fans särskilt länge.
Barcelona enkos
2014-03-13 13:08
Company säger att skillnaden mellan Barca och City = Messi.
Real Madrid Corro Cnorro
2014-03-13 13:04
Rille Lantto är ingenting att bry sig om, inte den gamla Kalmariten Måns heller han hade det väl lite tufft när han pluggade i Uppsala.. Kul att se Pique förresten igår, han agerade likt den 35-åriga Emerson Boyce i Wigan gjorde i helgen mot citys överhypade forwards.
Annons: