/spanien/barcelona/forum/5341.aspx/spanien/barcelona/forum/5341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-07-17 04:14
" Barcelona's alternatives for Marquinhos and Mathieu are Dortmund defender Mats Hummels (25) and Ajax defender Daley Blind (24). [tv3] "

Hur in i hela friden kan man ha Hummels & Blind som plan B om man inte lyckas med Mathieu & Marquinhos?? Det är som att välja Cameron Diaz före Megan Fox. Cameron Diaz är erfaren & bättre(enligt Barca) men i själva verket är Megan fox hetare & mer rutinerad. WTF? f**k this shit..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona SoM_Un
2014-07-17 03:19
enligt sport så befinner pedro sig i napoli...kan det ligga något där? elr rättare sagt har någon hört något?
Barcelona grande jw
2014-07-17 03:13
Bästelona y M3ssi y BernaLeo

Vi må ha en av fotbollsvärldens mest hyllade akademier men du måste väl fatta att världsspelare inte växer på träd? Tycker du det är realistiskt att vi ska få fram sådana årskullar varenda jävla år som kan ta steget rätt in i en av världens största fotbollsklubbar?

Sedan tycker jag faktiskt inte din kritik är befogad överhuvudtaget då vi har 2 riktiga guldkorn i truppen inför den här säsongen i Deulofeu och Rafinha som kommer från La Masia. Vi kommer förhoppningsvis även se mer från Adama och Munir el Hadaddi i A-laget. Därefter knackar även Dongou på dörren och flera andra intressanta spelare. Då har vi 4-5 potentiella världsspelare som helt plötsligt är påväg in i A-laget. Från La Masia. Vad mer kan du begära? Ser du någon annan klubb överhuvudtaget på den här nivån som är i närheten av att ta upp så många spelare från de egna leden?

Köpeklubb hit plastklubb dit, kan inte de som bara slänger ur sig negativ skit som inte ens är befogad gå och "supporta" Ajax eller någon annan farmarklubb. Det har aldrig varit tydligare än föregående säsong att förändringar behövdes i vår trupp. Bortsett från Mathieu-soppan så är vårt Silly season fönster mer positivt än negativt, bara ledningen lyckas ro hem en mittback av världsklass. Men det finns drygt 2 månader kvar på fönstret så på den punkten bör man väl lugna sig lite innan man skriker ut att domedagen är här.

Sedan kanske du inte är medveten om det men just nu har vi tappat Puyol, Valdes, Cesc, (Xavi), Alexis, Tello, Cuenca och Jonathan Dos Santos och Oier från A-lagstruppen. Det är 9 spelare, och 5 av dessa är av absoluta världsklass. Tycker du vi ska fylla denna luckan med juniorer från La Masia istället för att värva?

Med din logik så spelar vi i segundan om några år.
Barcelona B.BOSS
2014-07-17 02:54
Kom ihåg mina ord. mittlåset till nästa säsong blir pique och masken. Adriano är borta 6 veckor om inte för alltid. Vad ska de göra? Slänga Mathieu bredvid pique direkt? Vem ska styra backlinjen. Jeremy eller pique. Tror inte att Jeremy kommer ta för sig direkt a la Puyol. Tyvärr grabbar. Jag ser ingen förändring alls.
Barcelona Neymar N11
2014-07-17 02:54
Barcelona offer 15M plus attacker Ibrahim Afellay (28) for Valencia defender Jeremy Mathieu (30). [md]
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-07-17 02:47
Tycker det är synd att se att vi inte har luft fram någon riktigt bra spelare likt busquets eller pedro sen Peps tid... Istället för att göra det vi VAR bäst på (att lyfta från la masia) så har vi blivit en riktigt jävla köpeklubb nu alltså... Gillar inte förändringar. In Cruijff we trust <3
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-07-17 02:47
Tycker det är synd att se att vi inte har luft fram någon riktigt bra spelare likt busquets eller pedro sen Peps tid... Istället för att göra det vi VAR bäst på (att lyfta från la masia) så har vi blivit en riktigt jävla köpeklubb nu alltså... Gillar inte förändringar. In Cruijff we trust <3
Barcelona LeoMessi
2014-07-17 02:46
Jag tror att klubben ville ha Reus men det blev inte lättare av att Dortmund vägrade sälja honom samtidigt som han själv gick ut och försäkrade alla att han skulle spela i Dortmund den kommande säsongen och att han inte behövde säga det flera gånger. Tror inte att Barca kunde vänta ett år med att försöka köpa honom med tanke på den eventuella transferbannen. Jag själv hade hellre velat ha Reus i laget men han får skylla sig själv om han kände sig besviken över att Barca värvade suarez. Var skulle Reus spela? Han är som bäst på vänsterkanten men där har Vi redan Neymar och jag vet inte hur bra han skulle vara på högerkanten.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-17 02:37
Tiki-taka//

Vi har Suarez, Neymar, Messi, Delafeu, Dongou och Pedro. Vad i hela friden ska vi med Reus till?

Anfallet är klart för 2 säsonger framöver. Vi behöver inga mer spelare dit. Dessutom kommer vi förmodligen få en transferban. Så Reus kommer inte till barca inom dom närmsta 3/4 åren
Barcelona Barca Barca
2014-07-17 02:10
Tiki-Taka Finns inte en chans, Luis Enrique vill nog hellre investera på, håll i dig nu....Beeeeeerbaaatooov !!! oooo HEY *gör vågen helt ensam, i mitt lilla sovrum* häng på resten av forumet :) Nig med ironin. Tror pengarna går till mittbackarna, Mathieu och nån till.
Barcelona neymar JR
2014-07-17 01:36
Sköna tider som Juventus supporter Sanchez klar för Arsenal Conte slutar Vidal påväg bort till man u Allegri anställs Iturbe klar för Roma Kan dom gott ha :)
Barcelona koeman92
2014-07-17 01:34
@Pep #4:

Adama? Munir?
Tiki-Taka
2014-07-17 01:32
Tro ni att det finns någon möjlighet att ledningen använder sig av nästa års budget och köper reus. Annars fick risken att han går till Liverpool!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-17 01:20
Gabriel

Haha nu tar vi det lugnt. ;)
Barcelona LeoMessi
2014-07-17 01:19
Fan jag hoppades att det var sant! Det här med att skämma ut sig på transfermarknaden har blivit som en drog för mig.
Barcelona Pep #4
2014-07-17 01:19
Att Tello lämnar tyder bara på att vi 100% kommer värva in en anfallare till. Hur ska vi ha en anfallsbesättning bestående av Deulofeu och Pedro på bänken samt en Suarez som är avstängd tills oktober. Omöjligt att det kommer ske. Så dum är till och med inte vår ledning.

Det blir nog Cuadrado men hoppas dock inte på det. En Llorente typ hade varit klockren.

Jag vet att Rafinha också kan spela som falsk nia men räcker ändå känner jag. Det är en lång säsong och någon kan dra på sig en långtidsskada.
Barcelona Gabriel
2014-07-17 01:18
Blaugrana91 Haha, hoppas du skadar dig imorgon! Sådär, slår i stortån i stolkanten... Det förtjänar du efter det där. Real pain!
Tiki-Taka
Hahaha ramlade av stolen där!
Barcelona LeoMessi
Blaugrana91 Jag hoppas seriöst att Mathieu kostar 40M. För då måste Lucho verkligen få försvaret att prestera=) Vill inte höra något jävla skitsnack från varken ledningen eller Lucho, finns inga ursäkter nu. Allt press ligger på tränaren, han har fått köpa in vilka spelare han vill och han har inga ursäkter.
Barcelona Gabriel
2014-07-17 01:17
@Blaugrana91:

Wait, what?!
Barcelona neymar JR
Blaugrana91 Haha not cool, skämta om att Song blir såld istället haha
Tiki-Taka
Hoppas innerligt att det är något du själv har kokat ihop, annars kommer jag att misshandla zubi! Haha
Barcelona CuleAK
2014-07-17 01:16
Hahaha herregud Blaugrana91...
Barcelona Blaugrana91
2014-07-17 01:15
neymar JR

Haha japp skoja. ;)

Jag var tvungen, men skulle ju inte förvåna mig...

Så bitter över den värvningen så man vill roa sig själv lite...

Sorry om någon ramlade av stolen. :D
Barcelona neymar JR
2014-07-17 01:13
Blaugrana91 Det där måste vara ett skämt va? Haha vad är fel på den här världen.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-17 01:10
.......
Barcelona B-Guden
2014-07-17 01:06
@Gösta:

Messi var bättre än alla spelare i VM, sen att han var dålig för att vara Messi är en annan sak.
Han kan inte rå för att hans spelare inte tar vara på chanserna han serverar dom
Barcelona Gabriel
2014-07-17 01:00
Mardrömmen vore att vi köper Mathieu och Blind när man hade hoppats på Mangala/Marquinhos och Hummels/Benatia.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-17 01:00
Gösta

Seriöst är du här idag igen? Det räcker nu!
Tiki-Taka
2014-07-17 00:53
Drömmen är ju ändå att man får både Hummels och Marquinhos......önsketänkande =)
Annons: