/spanien/barcelona/forum/534.aspx/spanien/barcelona/forum/534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles Puyol Beast
2017-01-09 23:33
Här har ni hur rösterna fördelades. Det var fansen som hade Messi före Ronaldo. Resterande röster hade kaptenerna, förbundskaptenerna samt media som hade Ronaldo före Messi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Carles Puyol Beast
2017-01-09 23:26
Enligt mig är det dessa punkter som avgjorde varför Ronaldo vann. 1. Ronaldo = karaktär vilket folk älskar. 2. Ronaldo kör över Messi när det gäller sociala medier. 3. Det viktigaste titel där Eder gav Portugal titel men vid sidan av plan visar Ronaldo karaktär därmed "tar" över rollen och spelar rollen "TRÄNARE" och hyllas enormt runt i världen. 4. Ramos ger Real UCL titel men Ronaldo lägger sista straffen därmed hyllas som fan. Med detta vill jag säga att Ronaldo är ingen lagspelare utan han gör små saker där han lyser som mest och världen hyllar honom för något som han inte har gjort. Han gav Real ingen UCL titel eller Portugal men han hyllas jävligt mkt. Jag hatar inte Ronaldo men det är synd att Sociala medier kan avgöra så mkt samt hur kan tränare runt världen vara så "efterblivna". Alla vet att Messi är bättre men problemet är att Ronaldos lag och nation hade bättre ÅR då vinner Ronaldo priset. Förstår verkligen inte, det är ingen som bryr sig om vem som vinner ligan utan alla fokuserar så mkt UCL. Jag säger såhär, Real vinner allt i år tyvärr killar det gör ont men dem ett lag och det är inte vi. Ronaldo vinner nästa Ballon D'or samt FIFA best player även. Sanna mina ord, jag vill så gärna tro att vi ska vinna allt men nej inte år och det gäller Messi även men nej vi lyfter inte Messi utan det är tvärtom. Hoppas ni förstår vad jag menade här.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-09 23:10
LennyRomario

Ska inte krångla till det som förra gången. Jag håller med.
Barcelona neymar JR
2017-01-09 23:07
Eh gör som Messi bara, Ronaldo vem? :)
Barcelona Den vise mannen
2017-01-09 23:00
Måste bara fråga om det är ngn här som på allvar känner ngn som på allvar kan argumentera för att CR7 var bäst i världen 2016. Vad gjorde han som var bättre än Messi? Plz xplain!!! I cant get it!!!
2017-01-09 22:53
En dag som denna är en svart dag för fotbollen. Att en syntetisk kille är i närheten rent "titelmässigt" mot den mest genuina och bästa fotbollsspelare genom alla tider är ett stort j-vla skämt. Ett hån. De flesta som vet/kan fotboll känner till sanningen men för den oinvigde så kommer den mest hypade och kommersiella spelare genast upp i deras medvetande. Detta har jag väldigt svårt att smälta och det stör mig verkligen. Är det ngn som vet mer i detalj vilka som fått rösta och vad de i så fall röstat. Hur många få rösta. Hur ser kriterierna ut för den spelare som ska få rösten.
Barcelona LennyRomario
2017-01-09 22:28
Tycker inte Ben Hayward är helt fel ute.

Vi blir mer och mer lika de vi "föraktar" för varje dag som går.
Barcelona Reymar
2017-01-09 21:43
@DM1982:

Nej om Pique hade sagt det hade han inte varit någon "beast" härinne. När han försvarar klubben mot orättvisor ja då är han en beast men inte när han pikar Madrid som i trippelfirandet, det är ju bara fånigt och respektlöst speciellt under ett firande..
Barcelona Rambla~
2017-01-09 21:37
2011 uteblev Ronaldo och Mourinho (nominerad som bästa tränare) från Balon D'Or-galan. Officiellt hette det att de måste förbereda sig för cupmatchen de hade mor Malaga vid tidpunkten. I år gör Barca samma sak, det är viktigare att förbereda matchen mot Athletic på onsdag, även om en del av anledningen säkert kan vara att relationerna med FIFA fortfarande är lite frostiga. Oavsett vilket, det var ingen som brydde sig nämnvärt då 2011 när RM uteblev från prisceremonin. Trots att Ronaldo uteblev 2011 då Messi vann priset, har han mage att inför hela fotbollsvärlden uttala sig så om spelarna i Barca. Hur jävla dum i huvudet är människan egentligen kan man undra? Det är ju bara pinsamt. När Barca uteblir från denna pajas-gala (bara spelarna, en delegation från klubben var trots allt där), blir det ett jävla rabalder i sociala medier och världens grej.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-09 21:19
"tändvätska till våra spelare" Problemet är inte motivationen hos våra spelare, utan det taktiska o vissa spelare som inte bidrar tillräckligt.
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-09 21:11
Länktips
2017-01-09 21:07
Dockans kommentar visar ju bara vilket komplex den killen har. Han vinner ett pris och har halva sitt lag med sig men kan ändå inte sluta tänka på the one and only och väljer att peak:a Barca. Varför han gör det kan man ju räkna ut med rövhålet :)
Barcelona Nemesis 10
2017-01-09 21:06
Folk måste förstå att Messi har högre krav på sig att leverera än vad Ronaldo har. Medans det räcker för Ronaldo att göra hattrick mot Sverige i en kval match för att folk ska höja ögonbrynen så måste Messi göra ett solomål, dundra in en frispark i klykan och ett par tunnlar plus en chipp över målvakten för att folk ska höja ögonbrynen, det ska helst göras i en final också för annars är motståndet för lätt.
Ronaldo kan stå vid sidan av planen och peppa sina lagkamrater och folk säger "wow" vilken kille. Messi kan helt på egen hand avgöra matcher men det är inte spektakulärt längre för man är van vid det, det är normalt för Messi och ingen lägger märke till det.

Ni måste förstå att Messi tävlar mot sig själv och har andra krav medans Ronaldo tävlar mot Messi. Tyvärr är det så det är och alla vill ju se en underdog vinna tillslut.

Men dom här priserna kommer inte betyda ett skvatt sen när dom lägger av för som tur lever vi i en tid där allt videofilmas. Det är bara se med egna ögon för dom ljuger inte, Messi är på en egen nivå och så kommer det alltid att vara!

Säsongen är inte över än cules, ge inte upp!
Barcelona DM1982
2017-01-09 21:02
Känns som Ronaldos pik inte är mycket att uppröras över. Den var onödigt och respektlös men det slår bara tillbaka på honom som en dålig vinnare och ger tändvätska åt laget. Hade Piqué sagt det skulle han vara beast här och när Ronaldo säger det är han beast enligt maränger.
2017-01-09 20:58
Vad sa sminkdockan för något nu då? Som när han vrålade på scenen när han vann förra gången. Så sjuuuukt pinsamt. Äh, bara att skratta åt allt. Alla, inkl. ALLA maränger och marängspelare som står där på scenen med honom, vet att Messi är överlägset bästa spelaren någonsin. Inte bara 2016. Det går liksom inte att förneka. 0%. Never ever. Ett individuellt pris - men ändå vinner inte den spelaren som gjort flest mål i La Liga och i CL totalt 2016. Likaså sett till assist. Mest frisparksmål(nåja, inget avgörande men ack så talande att han är bäst där också). Mest titlar trots uteblivet Copa America och CL. Kan någon länka till ett uttalande där någon, med ens en gnutta respekt i fotbollsvärlden, säger att Ronaldo är bäst eller bäst genom tiderna? Om ni maränger läser detta så kan ni ju forska i saken. Jag kan i alla fall inte minnas någon jämföra Ronaldo med dom allra största - det säger väl allt. Men vi vet alla att Messi inte bryr sig nämvärt. Han kommer visa alla under våren vem som fortsätter bestämma. Just nu önskar jag att vi lägger allt krut på CL under våren och låter ligan vara en eventuell bonus. Hade svidigt rejält hos marängerna om vi tog hem europatiteln!
Barcelona Neymar N11
2017-01-09 20:52
Tack gode gud att ronaldo spelar inte hos oss, en mer bortskämd, barnslig, egoist finns inte på hela universum. Att ens vara stolt över en sån diva visar vilken låg IQ nivå man har, han passar i denna fascist klubb som real är och har varit i hela dess historia.
Barcelona Barca4life98
2017-01-09 20:47
Hmm... Ronaldo peakar Barca. Perfekt säger jag, vi behöver all motivation vi kan få just nu. Nu får spelarna ta sig i kragen. Säsongen är långt ifrån över och enligt mig lever ligan i allra högsta grad om vi kan få igång spelet nu. Alla lag har en period varje säsong där man tappar poäng och Real går in i en tuff period nu.
Barcelona FCB_Messi
2017-01-09 20:47
Spelar ingen roll hur många priser den fjollan vinner . I slutändan , om 10-20 år och framåt så kommer folk prata om Messi och inte Ronaldo . Och det vet alla om , vi, madrid-fansen och alla andra . Ronaldo är och kommer alltid att vara denna generationens tvåa , skuggan av Messi . När vi vann 6 titlar med pep så svävade vi på moln, vi var fotbollsmässigt överlägsna . Nu är det Madrids tur att sväva lite, dock på tur och flyt med allt från lottningar till domare. Så som vi kom ner på jorden , så kommer dom också ner snart , väldigt snart kan jag lovar er . Men det folk kommer komma ihåg i framtiden är den Barca perioden , inte Madrid.
Barcelona A good coach is everything!
2017-01-09 20:30
LE gav Ronaldo guld bollen 16 och lär göra det 17 också. Vips så är det där jävla tränade fjollan ikapp Messi ! Alltså damn detta blir bara bättre oxh bättre ! Krävs väl bara att Ramos också får en Guldboll. Ja det va LE som gav Real luft under vingarna förra året. Utan LEs nonchalans hade Real förmodligen sluta trea och knappast orkat vinna CL !!
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-09 20:30
Aldrig haft något emot Ronaldo innan faktiskt, men det där var ganska respektlöst sagt från en så stor spelare. Antar att han var tvungen att säga något för att försvara sig själv, medtanke på att alla vet att det är Messi som är världens bästa fotbollspelare, blev nog lite awkward där för honom att stå med vetskapen att han egentligen inte skulle ha priset, men skitsamma Cules! Detta kommer bara få oss mer taggade. Grattis Ronaldo till galans pris. Inte mer än så :)
Barcelona Soko
2017-01-09 20:21
För tre år sedan räckte det för Ronaldo att sänka Sverige och vinna Guldbollen trots 0 titlar.
I år gjorde Messi både förr mål och fler assist och van trots allt La ligan, Spanska cupen , Supercupen och VM för klubblag och var högst delaktig i dem men folk ändå väljer att stirra sig på EM och CL där Ronaldo knappt varit dominant eller avgörande.
Obegripligt vilken hyckleri det råder ute i världen. Ena stund är det individuella pris och i nästa lag prestation. Alltid det som passar Ronaldo.
Nu vann alltså Ronaldo sin tredje guldboll på fyra senaste åren.
Med tanke på att Real har La ligan i en liten ask kommer det räcka långt att Ronaldo alltså vinner även år 2017.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-01-09 20:16
Vidrigt av Ronaldo, fast det är väl i någon mening charmen med fotboll, Pique pikade Real när barca vann trippeln. Man ger och tar. Det ska vara lite smutsigt. Annars blire' inge' roligt. Men det som svider lite extra är att orden kommer från en spelare som inte är i närheten av topp 10 i världen, det är en sak om det kommer från en spelare som är åtminstone topp tre.
Barcelona Lion24
2017-01-09 20:10
När våra spelare pratar om Madrids spelare eller Madrid som lag så är våra spelare barnsliga, töntiga eller har mindervärdeskomplex. När deras spelare pratar om våra spelare så är dom ''idoler'', ''kungar'' och så vidare. Era spelare är inte mycket bättre än Xavi eller Piqué eller någon annan som snackar. Vi har spelare som snackar, ni har spelare som pekar finger åt åskådare efter att ni fått med er 1-1. Ni fans är inte bättre än oss. Det är ni som har mindervärdeskomplex. Det finns ingen som har så mycket dubbelmoral i sig som ni har. När Xavi eller Piqué snackar eller pikar er så är dom allt dåligt man kan tänka sig. När Guti och Cristiano pratar så är dom kungar. Ni är dom som är de största ormarna, med dubbla ansikten och dubbla personligheter. Det är ni som ständigt tänker på oss, efter allt vi har vunnit. Det är ni som vill vara som oss, spela som oss, spela inte dumma. Och vi är eran ''lillebror''.

Grattis Cristiano :D. Vem ville du pika? Piqué eller Messi? Är du den ''bästa fotbollsspelaren i världen'' för att du vann ett pris? Efter att ha halkat på ''bananskal'' hela året? Ingen sa nånting när du ''missade'' galan 2011, speciellt inte du.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-01-09 20:01
Snacket kring Ballon d'Or och detta nya pajas pris är inget man tar på allvar längre. Förr i tiden gick priset till den bäst presterande spelaren under kalenderåret, inte till den som stod och hoppade runt som en amerikansk cheerleader som hejade på sin douchebagiga pojkvän. Alla som kan se fotboll objektivt och se helheten i det vet att Ronaldo inte är den bästa fotbollsspelaren.
Barcelona FCB_Messi
2017-01-09 19:55
Ronaldo vann FIFA best player priset . Vilket man redan visste eftersom det finns så jävla efterblivna människor i denna värld tyvärr
Barcelona Visca el Barca 17
2017-01-09 19:52
Hur många poäng ledde Real med 2009? Minns att Pep pratade om att det var omöjligt att ta in på någon presskonferens då.
Barcelona FCB_Messi
2017-01-09 19:37
Håller med om att det är suarez som ska petas och inte Neymar. Det är suarez som dödar var och varannat anfall. Plus att han aldrig får med sig något längre . Om folk tycker att Neymar är gnällig , vad är inte suarez då ? Slänger sig och hjälper till vid varje varje chans han får istället för att stå på bena . Ne jag är fruktansvärt trött på honom.
2017-01-09 19:21
[QUOTE=Thierry Henry]Suarez är den som behöver time out. Inte Neymar. In med Messi centralt och spela Turan Neymar på kanterna tills uruguayaren hittat formen [/QUOTE] Neymar centralt ;) Skrev det innan idag. Tror Arda-Neymar-Messi hade varit något att testa!
2017-01-09 19:20
Kan det möjligen vara så att Gomes gör sig bäst längst bak på mittfältet (CDM) och längst fram (CAM) och när han ska spela som CM så funkar det ej? Vi har ju sett kvalitén när han lirat på Busquets position. Vi har även sett kvalitén när han spelat som CAM i Valencia mot bl a oss och Real Madrid. Upp till tränaren att hitta postioner som passar spelarna.
2017-01-09 19:15
Jag blir inte riktigt klok på Gomes. Han spelar enkelt och gör det mesta helt ok. Men. Vågar han inte eller kan han inte göra ngt "extra"? Måste enligt mitt tycke ta för sig mer och våga mkt mer. Kan springa och "alibi"-spela match efter match. Om man ser till matchen igår exempel, där det är väldigt tillknäppt och dåligt med ytor, då måste man ju i mitt tycke hitta på ngt lite mer "svårare". Nu är det bara 8, 10 & 11 som försöker trolla lite ibland. På sätt blir vi mer svårlästa.
Annons: