/spanien/barcelona/forum/5338.aspx/spanien/barcelona/forum/5338.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-16 16:18
@socccerfan1:

Sluta gnäll. Vidic's straffsituation är felaktig men Rafael skulle haft rött kort redan i första halvlek efter den brutala satsningen mot Gerrard + handsen som gav Liverpool straff. Sluta se det så ensidigt. United har inte spelat som ett lag idag. De förtjänar att förlora bara sett på deras "spel" och dåliga inställning.
Barcelona socccerfan1
2014-03-16 16:15
Håller inte på något av lagen men.. Domaren idag är värdelös.. Otroligt dålig.. Missgynnar United och dömer fel gång på gång..
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2014-03-16 16:15
Man united i en Nötskal lol
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-03-16 16:08
No Sir Alex. No Howard Webb. No Manchester United.

Ser väldigt mörkt ut. Förlorar man idag, åker ut mot Olympiakos i mitten av veckan och förlorar mot "lillebrorsan" City ... ja, då får man kanske ta antidepressiva som en Red Devil.
Barcelona Migueli
2014-03-16 16:07
@ Sluzk Jag tror att den finns med eftersom det var ett par engelsmän som var med och grundade klubben tillsammans med Joan Gamper och några katalaner. Det är likadant med Milans klubbmärke eftersom dem grundades som en cricketklubb av engelsmän.
Grande Guardiola
2014-03-16 16:06
grande jw/
Visserligen så fungerar SF-livescore om man vill se matcher som knappast berör oss nämnvärt (redan där kan vi exkludera Real och Atletico), dessutom så talar den knappast om uppmärksammade tjafs, spektakulära dribblingar, avslut som har varit riktigt nära b.la.

Med tanke på att det finns en hel del folk som liverapporterar för Real så är det rätt överflödigt att göra detsamma, hade varit en helt annan femma om det hade varit som igår då det bara var jag...

Andresito/
Vet inte riktigt om du skall vara den som skall kritisera andra när inte ens du själv skriver inlägg som knappast skulle vara ett värde att diskutera om, typ "Daniiiiii", "LEOOOOOOOOO", "Komedi" och övriga oneliners som knappt säger något...

Skall vi gå efter din linje om att ha en renodlat diskussionsforum så kan man stänga forumet när Barca (och även Real och Atletico) spelar då 7-8 av fallen är knappast konstruktiva. Som jag uppfattar det
Barcelona Vampíro
2014-03-16 16:06
Man tycker nästan synd om Moyes och United. De ligger under på hemmaplan och han tar in värdelösa spelare som Cleverley och Welbeck, snacka om kris. De får Roberto att se ut som en duglig spelare.
Barcelona Rambla~
2014-03-16 16:04
Sant Jordi, i Katalonien firar man La Diada de Sant Jord, 23 april. Ungefär som Valentine's Day. Sant Jordi är alltså samma som St George.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
@barcastuff: Barcelona line-up: Valdes - Puyol Pique Chygrynskiy Abidal - Messi Toure Busquets - Jeffren Ibrahimovic Maxwell #fcblive

Gammal laguppställning från 2010. That attack though.
Barcelona Siempre Barça
Är set vara cesc f som riskerar avstängning mot real? Eller är de flera spelare ?
Barcelona zick9
2014-03-16 16:03
@Ronaldinho the original:

Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Bartra Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Messi Pedro
Ronaldinho the original
2014-03-16 16:01
Startelvan??
Barcelona LeoMessi
2014-03-16 15:51
Känner på mig att United kommer att försöka son rafinha av oss under hela sommaren och rafas på kommer att så klart hora och hota till sig mycket speltid och pengar. Förhoppningsvis så visar Tata förtroende för honom. Kan Sergi Roberto få ganska mycket speltid så kan rafinha få det!
Neymar11
2014-03-16 15:34
Sankt Georgskors heter det Menas som en utmärkelse, är nog drt jag kan tänka mig
Neymar11
2014-03-16 15:33
Georgskors är det inte engelska flaggan
Barcelona sluzk
2014-03-16 15:25
Vet nån vad flaggan som liknar den engelska betyder i FCBs märke?
Barcelona LeoMessi
2014-03-16 15:17
Januzaj och mata används till att slå inlägg och inte till att försöka bygga upp ett spel. Nästan som spela xavi och iniesta som yttermittfältare och sedan låta Busi och Song sköta speluppbyggnaden.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-16 15:15
David Moyes är en legend
Neymar11
2014-03-16 15:11
Carrik- fellaini Mata Januzaj rvp Rooney Hur fan kan inte moyes spela så
Neymar11
2014-03-16 15:09
Hur fan kan man spela Mata på en kant
Barcelona Lion24
2014-03-16 13:32
Angående Malaga-Real matchen igår. Jag tycker att Malaga i långa stunder, framförallt i första halvlek innan Cristianos mål hade full kontroll på matchen och man spelade ut Real i långa stunder med en intensiv presspel och bra passningsspel. Men det finns ett akilleshäl när det gäller spanska lag som ska möta Barcelona eller Real Madrid. Det är att deras offensiv inte får det att funka alls. Man skapar inte så många lägen och när man gör det är man ineffektiva. Det kan bero på att man är något försiktig med att flytta fram folk för att inte gå på en kontring. Men jag tror att beslutsfattandet i den sista delen är väldigt svag hos de flesta spanska lagen när de möter oss. Det känns som att de inte fokuserar lika mycket på offensiven som på defensiven, med all rätt kanske men jag tycker att man borde satsa lite mer offensivt.

Igår spelade Malaga en fotboll som totalt chockade mig, jag trodde de skulle få med sig en poäng innan Cristianos mål. De spelade bra MED bollen i försvaret och mittfältet, man blev inte panikslagna utan man vågade rulla boll, när man tappade den så försökte man pressa högt och vinna tillbaka den. Detta gjorde Real chockade och man fick backa hem. Men så fort bollen kom till den sista tredjedelen så blev det stopp, det var som om att det fanns slut på idéer, man visste inte vad man skulle göra. Utvecklar de spanska lagen den sista tredjedelen samtidigt som man spelar som Malaga gjorde igår, med ett högt intensiv presspel och försöka spela boll och hitta lösningar, ja då tror jag att de flesta lagen kan störa Barca och Real betydligt mer.

Ikväll ska 3 poäng hem, gärna att man spelar bra och får med sig självförtroende inför El Clasico. Skönt att Real spelar nu i veckan också så att spelarna/tränarna kan studera Real spelarnas rörelser lite extra.
Barcelona Andresito
2014-03-16 13:18
@Grande Guardiola:

Haha jag vet inte om du är seriös eller om du bara hade det tråkigt igår kväll och försökte driva med oss här inne.

Liverapportering? Detta är inte riktigt rätt ställe för det, kolla vad det står längst upp på sidan: Diskussionsforum
Vad finns det att diskutera i dina inlägg?
Barcelona FCBlaugrana
2014-03-16 12:46
Ter Stegen, bra insats igår emot Dortmund där det blev vinst med 2-1 på bortaplan. Räddningen han gör på Lewandowskis skott är fantastisk. 5:16 in i klippet börjar den sekvensen.
Barcelona Canaletes
2014-03-16 11:50
hahah Grande Guardiola påminner mig en från Sevilla/Atlético som skrev minut för minut liverapportering på deras forum helt själv, typ 2-3 sidor bara han. Skön ju!
Barcelona Barcelonistas
2014-03-16 11:20
Santiago Bernabeu, alltid tyckt att den ser ut som en stor jävla toalett haha sanslöst ful.
Barcelona Rambla~
2014-03-16 11:05
@barcastuff: Eusebio (coach Barcelona B): "Already discussed renewal? It's still early, it's only March. Focus on daily work, we can talk later." Nej nej nej, denna sopa försöker klamra sig fast i klubben till varje pris. En tränare som endast tänker på resultat istället för att utveckla spelarna. Bänkar Segundans mest lovande ytter Adama och istället spela Sandro Ramirez där som är en typisk centerforward.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-03-16 08:30
Barca sägs vara ute efter Portugals högerback Danilo. Hoppas!
Låter betydligt mer spännande än Zuniga eller Cuadrado...En potentiell ny Alves med Maicons fysik!
Barcelona grande jw
2014-03-16 03:09
Svenskafans har en livescore-sida som är fullt tillräcklig om jag nu vill se hur det går i någon annan match. Jag vill inte ha en hel sida full med kladd i ett Barca forum. Det hör inte hemma här och skulle alla börja livereferera var sin match som spelas en lördag så hade vi kanske varit uppe i 20 000 inlägg om dagen här inne. Det skulle aldrig fungera och är totalt ointressant om man kommer in 5 timmar senare och tvingas läsa skiten. Punkt slut. Vill någon följa med livereferat så rekommenderar jag sidan i livetips.
Barcelona zick9
2014-03-16 03:04
David Villa går på toaletten.
Barcelona AndreD
2014-03-16 02:47
Grande Guardiola Hahahahaha mer sånt där du gjorde hela min dag
Annons: