/spanien/barcelona/forum/5330.aspx/spanien/barcelona/forum/5330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-14 23:21
Men varför går det inte att skriva???
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-07-14 23:20
[QUOTE=ADAMA
Logik
2014-07-14 23:17
Måste nog ändå säga att Maradona var inte ute och cyklade med sitt uttalande gällande marknadsföringsplan.

Om ni inte visste det innan så var titeln som VM:ets bäste spelare sponsrad av Adidas. Och Messi råkar vara deras ambassadör och är dessutom företagets ansikte utåt i samband med deras marknadsföring och dylikt...

Do the Math!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-14 23:17
Jaha vad hände där....
Barcelona Blaugrana91
2014-07-14 23:16
[QUOTE=ADAMA
Barcelona petersays
2014-07-14 22:58
@ADAMA&HALILOVIC:

Det är ju många på väg bort. Di Maria och Khedira ryktas det till exempel hårt om. Där har du två platser lediga för James och Kroos på en gång. Casemiro och Illaramendi går det ju också en del rykten om.

Rätt många spelare har ruttnat på vår bänk också (eller aldrig ens fått chansen).
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-14 22:51
Så Real Madrid kommer köpa båda Kroos och James.. Hur tänker de ha plats för alla då samtidigt.. Ska säga jag är glad att Isco ruttnar på deras bänk,,, han hade garanterad haft mer speltid i Barca eller Manchester city
Barcelona B-Guden
2014-07-14 22:47
@Cule4life:

Inte en chans, bara om Messi skadar sig 10 matcher
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 22:38
Capitan - det var i frustration som jag skrev det där..
Barcelona Cule4life
2014-07-14 22:35
Suarez kmr göra över 25 liga mål
Barcelona Krojf
2014-07-14 22:32
Gabriel! Den 12/7 skriver du en lång dräpa om dom härinne som inte är tillfreds med värvingen av Suarez p g a hans mentalitet och beteenden . Du drar dig inte för att mer eller mindre idiotförklara oss. Du säger dig också vara beredd att slå vad om att dom som framhåller att Suarez ställt till med bråk på träning som ett problem, aldrig själva spelat fotboll. Sistnämnda lär ha vart riktat till undertecknad eftersom jag mig veterligen är den enda som berört Suarez beteende på träning härinne. Men nu råkar det vara så att jag visst spelat fotboll. Kanske var det också just därför jag följde upp den mening som du så raljerande refererar till, med dessa mina ord: "ja, jag vet att bråk på träningen förekommer i alla klubbar". Selektivt läsande är inte att rekommendera för den som självsäkert är beredd att slå vad om något, utifrån vad som framgår av en text. Varför tog jag då upp träningsincidenten, som i sig inte är mycket att orda om. Jo för att jag ville flytta fokus från Suarez återkommande bitande, som bara är ett symtom på vad som kan tros vara en personlighetstörning av nåt slag. Och istället beröra bredden i hans störda beteenden och ständiga attitydproblem. Problem som han bär med sig i bagaget och som så småningom ska packas upp på Camp Nou till allmänt beskådande. Under sin tid i Liverpool har han inte "bara varit långtidsavstängd för sina rasistiska tillmälen. Han har även visat sig kunna sparka på liggande spelare, använda armbågarna på det mest regelvidriga sätt, stämpla motståndare med blicken riktad på fotlederna istället för bollen etc. Och Suarez genomgående signum över tid är att ju fulare tilltag han gör sig skyldig, till desto fortare ramlar han ihop i en hög och vrider sig själv i simulerade plågor (nej jag tänker inte på "incidenten" i VM). En riktigt nitisk domare skulle faktiskt ha kunnat utvisa Suarez vid mängder av tillfällen, då han gjort sig skyldig till sina fula ojustheter (utan att garnetyret varit involverat): Ett gult kort för foul och ett för filmning. Ett citat kan vara på sin plats: "Hur ska man mäta psykopatin gällande Suarez?" Det var du själv och ingen annan som inledde ett inlägg den 24/6 med ovanstående frågeställning. Och din egen sammanfattande slutsats i samma inlägg, förtjänar att upprepas här och nu: "Man kan inte slänga iväg ca 55M pund plus Sanchez för en spelare med sånna uppenbara problem, det går bara inte. Jag trodde faktiskt att Suarez hade lärt sig, men nu är det uppenbart att han behöver proffesionell hjälp. Nej, i mina ögon förstörde det här en Suarez värvning. Vill Real Madrid ha honom så är det fritt fram, hoppas vi drar oss ur förhandlingarna. Finns andra underbara spelare där ute som går att satsa på". Slut på citat Men sen hände tydligen nånting mycket omvälvande som fick dig att förgäves famla efter deleteknappen, eftersom du cirka två veckor senare i ett nytt inlägg skadeglatt häcklade Real Madrids fanns för att Suarez enligt ryktet föredrog FC Barcelona framför "marängerna" (om det var klubbkänsla eller Suarez löneanspråk som var den avgörande faktorn förtäljer inte historien). När övergången väl var i hamn, så visste du inte till dig av lycka: "Suarez är en underbar fotbollsspelare och världens bästa anfallare. Jag välkomnar honom med öppna armar". Och som tvättäkta culé kunde du inte heller avhålla dig från euforiska utrop som "Bienvenido al Barcelona, Luis Suarez" och ""Bienvunguts, Luis Suarez!" Och till alla oss som egentligen faktiskt bara givit uttryck för samma farhågor som du själv framhöll för egen del i ditt tidigare inlägg, nämligen att Suarez må vara en fantastisk fotbollsspelare men att hans mentalitet gör den svindyra transfern till en alldeles för riskfylld investering att fullfölja. Inte minst som det ´finns ett mittförsvar som det är nödvändigt att placera en ansenlig summa pengar i, för att täcka framtida förluster. "Culés, de enda fansen i hela världen som gnäller efter en värvning av Luis Suarez", skriver du föraktfullt. Tacka fan för det. Det är ju just "vår" klubb som fått "psykopaten" på halsen och köpt honom för upp emot en miljard (Neymar kostade..?). Tror inte att exempevis Man Uniteds fans hade varit särskilt mycket mer positiva om Suarez skulle uppträda med sin förmodade freakshow på "Theater of Dreams" nästa säsong, på bekostnad av fullvärdiga ersättare för Rio Ferdinand och Nemanja Vidic. Men nu är jag och nog många med mig väldigt intresserade av att få veta vad det var som inträffade efter det att du avfärdat transfern ifråga och uttryckligen hoppades att Barca skulle dra sig ur förhandlingarna för cirka två veckor sen, men sen fick dig att vända på en femöring för att förbehållslöst hylla Suarez ankomst till klubben i ditt hjärta. Jag hoppas verkligen det inte beror på den av Barcas "inköpsavdelning" så omhuldade bekännelsen under bilan snarare än biktstolen, som Suarez efter många om och men undslapp sig efter att en tid med en dåres envishet hävdat att han ramlat framåt med öppen mun mot Chiellinis skuldra... Den mannen bör inte bara knipa käft på planen, utan även när pressen vill prata med honom och etermedia sticker fram sina mikrofoner. Hoppas för övrigt också att du redan insett att du obstruerat dig själv från att även fortsättningsvis, använda dig av ord som "dubbelmoral" och "konsekvent" i detta specifika spörsmål. Och ingen anhängare härinne kan i efterhand heller säga att "vi" köpte grisen i säcken.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-14 22:30
Barcelonistas Jag ber dig å alla cules vägnar, att sluta skriva. Maradroga dit och Gaynaldo dit. Är du 12? Visa lite respekt för män som åstadkommit mer än du kan drömma om. Du är pinsam.
Barcelona B-Guden
2014-07-14 22:26
Det roliga är om man kollar på alla andra spelare i VM vem har varit bättre än Messi ? Jo ingen, ingen har skapat lika mycket lägen som Messi gjort till sina lagkamrater, och vi säger att han är dålig, ja det är ju för vi är van så mycket mer ifrån honom, robben har inte varit i närheten, han bara slänger sig och filmar till sig straffar, Muller ? aldrig
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 22:19
LennyRomario - då förstår jag inte vad som är problemet? Du verkar ju ha något emot Messi? Som Gio Style skrev förnekar man att Messi var den stora bidragande faktorn till Argentinas final plats så ska man stänga igen. Den Vise Mannen - kan stämma det där även nu under VM så kunde man se samma problem. Det där är verkligen inte normalt kan det vara så att han känner sig helt utbränd därav att han inte orkar löpa så mycket?
Barcelona Gio Style
2014-07-14 22:15
@LennyRomario:

Ljug inte!
Du hejar på Kalmars brasse Romario!! =)
Barcelona Den vise mannen
2014-07-14 22:14
Min teori ang Messis prestationer det sista halvåret är att han är utbränd. Han har spelat otroligt mycket matcher de senast 8 åren. Det håller inte att spela så mkt år ut och in utan ordentlig vila och återhämtningsperioder. Det här med att han spyr vid ansträngning är ett sånt tecken. Det är nästan så man önskar att Messi kunde ta Suarez straff. Inget fotbollsrelaterat förrän november. Då hade han fått lite tid och vila och få tillbaka suget. Saknar den gamla Messi med glödet i blicken och det rappa steget.
Barcelona Gio Style
2014-07-14 22:14
Förnekar man det faktum att Messi var den största anledningen till argentinas finalplats har man egentligen ingen talan.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 22:13
BayernFan - Maradroga har en last full med koks där hemma han vet inte vad han själv pratar om.

Messi bär ett rätt så mediokert Argentina på sina axlar. Gruppspelet ligger han bakom allt, han tar dom vidare själv till semin där man gick vidare till straffar. Frånvaro i slutspelet? om det inte vore för han hade det kunnat bli en åttondel istället för en final plats.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 22:12
@Barcelonistas:
Hahahaha. Och varför tror du jag heter Romario? För jag hållit på häcken sedan 1994? Vakna kompis. Vakna och inse att man inte behöver vara hjärntvättad för att hålla på ett lag. Tror du jag varit reggad på Barca sedan 2007 för att komma in och spotta en gång i kvartalet? Hahaha. Edit: Har antagligen skrivit gästkrönikor här om så väl Johan Cruyff och Romario innan du ens var medlem. "Vi som håller på Barca". Wow.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-14 22:11
@Barcelonistas:

Först var det "Maradroga" och nu "gaynaldo"? Inte bara att det sänker nivån på forumet utan också bidrar till onödig hätsk stämning..
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 22:10
LennyRomario - vi som håller på Barca dra iväg nu med ditt skitsnack någon annanstans.

twi på dagens människor!
Barcelona Zyzz
2014-07-14 22:09
Igår när Messi fick priset så kändes det inte riktigt rätt, men ju mer tiden går desto mer rätt känns det! Man ser all statistik som dyker upp och inser att Messi faktiskt var VM's bästa spelare. Glöm dessutom inte att han ständigt har 3-4 spelare emot sig!...Inte konstigt att han inte är den spelare som har bollen mest då! Många måste dessutom lära sig att skilja på golden boot och golden ball... Sen är det jävligt lustigt att Ronaldo kommer undan som VM's överlägset sämsta spelare! Anledningen är att allt har handlat om Messi och att han nu skulle bli störst genom tiderna. Vad som är ännu lustigare är att alla Messihaters beter sig som om Messis VM-silver är en flopp när det egentligen är en bragd!
Bayern-fan
2014-07-14 22:08
@Zellick:

Avundsjuka? Maradona konstaterar bara faktumet som säkert de flesta tycker d.v.s. att Messi INTE förtjänade priset baserat på sportsliga grunder då det fanns flera spelare som betydligt mer tongivande än honom...

Jag kan direkt erkänna att Messi (faktiskt) gjorde helt okej VM. Men med tanke på La Pulgas frånvaro i slutspelet så är det väldigt magstarkt av vissa härinne att poängtera att Messi förtjänade priset som VM:s bästa spelare. Jag kan bara nämna Garay, Mascerano och till och med Romero var hjältar för Argentina fram när det var dags för de avgörande matcherna. Dessa var ju ensamt anledningen till att Argentina överhuvudtaget nådde en VM-final.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 22:08
@Barcelonistas:

Vilka är "oss"?
Barcelona Gio Style
2014-07-14 22:06
Gösta va e det du slår hål i?
Messi hade överlägset flest slagna "key passes" men noterades ändock endast för 1 assist.
Det säger mer om hur bra han va o hur usla lagkamraterna var.

Please tänk er Messi i Tyskland, hade lätt gjort 4-5 mål till med spelare som faktiskt kan vägga och säkerligen stått för 3-4 assist till.
Messi var jävligt bra, hade medspelarna varit bättre hade folk fattat det.
Barcelona Gio Style
2014-07-14 22:03
@The Reporter:

Vet inte om länktips fungerar men gå annars in på Squawka.com o välj sedan all statistics typ under most goals osv.
Välj där passing accuracy så ser du att Messi slog 282 passningar o hade 80% till rätt adress.
Messi slog flest passningar av alla anfallare och det var i princip bara Özil som slog fler passningar (av dem offensiva spelare, kroos osv ej inräknade).
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:53
LennyRomario - du har spottat på oss sedan igår kväll angående hur fel de var att Messi vann priset. Sen att du tycker James var mer värd att vinna priset trots att han åkte ut i kvarten säger allt om dig.

Messi som spelade VM final med Argentina vann priset WOOOOW vilken jävla chock....
Barcelona Cule4life
2014-07-14 21:52
Hade Messi haft ett bättre mittfält bakom sig som förstår sig på honom hade det varit en helt annan femma.

Han hamnar i ingenmansland, När han går ner och hämtar boll är 3-4 spelare på honom, Och när han går offensivt kmr inga vettiga bollar. Det blir alltså pannkaka. Synd att ett land som Argentina inte kan producera ngr Xavis,Riquelmes,Pirlos osv.

Vad man med spelare som Messi,Tevez,Aguero,DiMaria,Higuain till ifall man inte har ett vettigt mittfält som kan styra spelet och tempot OCH framförallt leverera vettiga bollar ????

Målvakt,Backlinje,Offensiv har Argentina, Men tyvärr inget mittfält att skryta om, Förutom en krigande defensiv mittfältare i Macherano !
Barcelona the cameroonians
2014-07-14 21:46
Gösta

Då är det ju än mer imponerande att Messi har de statsen han har med tanke på hur mycket fokus han har från motståndarna.
Rimligtvis borde ju de andra haft mer ytor att dribbla/skapa chanser på, men icke.

Kan bero på att Messi individuellt sett är skyhögt bättre.

Annars håller jag med om att Tyskland har ett bättre och jämnare lag.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:46
@II Barça II:
Tror faktiskt det beror på att Ronaldo inte alls kom undan med det. Alla vet att han var sämst. Finns inte ens någon anledning att ta upp till diskussion. Det är som att börja diskutera om Lennyromario är jävligt tjatig med alla sina inlägg om Messi. Alla vet redan svaret, ingen mening att go there.
Annons: